Pony bokt bij middengalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Pony bokt bij middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 17:33

Mijn pony doet sinds kort linksom in de galop geen middengalop meer. Hij deed dit eerst wel altijd goed. In plaats hiervan geeft hij een bokje maar hij gaat niet harder. Rechtsom doet hij wel gewoon middengalop.
Hij heeft wel hoefkatrolontsteking maar hier heeft hij eigenlijk nooit last van. Hij is nooit kreupel.
We dachten dat hij misschien pijn heeft.
Weet iemand misschien waarom hij dit doet?

Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Pony bokt bij middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:57

Niemand??

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Pony bokt bij middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:00

Als hij het op de ene kant wel goed doet en op de andere kant niet, dan denk ik eigenlijk meteen aan het scheef zijn van je paard. Misschien vindt hij het dan moeilijk om krachtiger te galopperen.

Rechtrichten zou dus geen slecht idee zijn. En ik heb ook al gehoord dat, als je paard een hoefkatrolontsteking heeft, dat rechtrichten dan heel goed zou zijn. :)

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:01

Dan kan je paard weleens vastzitten in het lijf.

Je kan je paard laten masseren
http://www.happy-athlete.nl/Bianca_Lodeweegs.html

Of roep er een chiropractor bij....en als hij dan lekker los gemaakt is misschien rechtrichten een idee.
Heb je ook nog les? Kunnen jullie het paard gymnatiseren met les?
Veel zijgangen rijden...

Hoe ver is de hoefkatrolontsteking?

Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 22:02

xAnthea schreef:
Als hij het op de ene kant wel goed doet en op de andere kant niet, dan denk ik eigenlijk meteen aan het scheef zijn van je paard. Misschien vindt hij het dan moeilijk om krachtiger te galopperen.

Rechtrichten zou dus geen slecht idee zijn. En ik heb ook al gehoord dat, als je paard een hoefkatrolontsteking heeft, dat rechtrichten dan heel goed zou zijn. :)

Rechtrichten doe ik nu ook al heel veel. Ik krijg ook iedere week les waarbij we ook veel werken aan rechtrichten

Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 22:05

linnie050 schreef:
Dan kan je paard weleens vastzitten in het lijf.

Je kan je paard laten masseren
http://www.happy-athlete.nl/Bianca_Lodeweegs.html

Of roep er een chiropractor bij....en als hij dan lekker los gemaakt is misschien rechtrichten een idee.
Heb je ook nog les? Kunnen jullie het paard gymnatiseren met les?
Veel zijgangen rijden...

Hoe ver is de hoefkatrolontsteking?

Rechtrichten doe ik idd al veel. En ik krijg iedere week les. Ze hebben een foto gemaakt en toen was eruit gekomen dat hij klasse 3 heeft. Toen hebben we zijn ijzers eraf gehaald en 2-3 maanden hele dag in de wei gezet en toen ben ik weer begonnen met rijden. De wei was wel goed voor hem. Nu heeft hij er nooit meer last van. Hij is alleen wel eens aan het begin van het rijden wat stijf

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Pony bokt bij middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:21

Ik zou iemand naar zijn lichaam laten kijken.
Misschien moet er wat recht gezet worden of gemasseerd worden.

Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 22:31

linnie050 schreef:
Ik zou iemand naar zijn lichaam laten kijken.
Misschien moet er wat recht gezet worden of gemasseerd worden.

Dat hebben we ook al gedaan. Hij is al gemasseerd en er is een osteopaat gekomen. En hij is helemaal doorgemeten met een apparaat en die kan zien of hijergens vast zit of pijn heeft en zijn haren zijn doorgemeten daarmee kan je ook zien of hij er ergens pijn heeft

Viv1992
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-10-11

Re: Pony bokt bij middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:20

Het kan ook te maken hebben met het zadel of pijn. Het is geen vreugde bok meer neem ik aan, vooral als het paard het alleen maar aan één kan vertoond. Ik denk dat het aangeeft dat het pijn heeft.
Ik heb een verzorg fries gehad die bokte met aan galopperen, ze bleek artrose te hebben....