Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 17:39

Hallo!

Mijn ouders gaan verhuizen, ik heb de taak om de digitale verhuizing te regelen. Nu zijn we hier al rijkelijk laat mee, maar ik snap er ook nog eens weinig van op het moment.
Ze hebben een ISDN aansluiting van KPN, twee telefoons en een fax. Internet van XS4ALL en TV van canaldigitaal. Lekker efficient en voordelig dus :+ Dit zijn allemaal bedrijfsabonnementen overigens.

Nu kost het volgens KPN 180 euro om de telefoonlijn te verhuizen als zij het aansluiten, ongeveer 80 als ze alleen tot aan de meterkast leveren. Mijn eerste gedachte: overzetten naar alles in 1 pakket (maar dan heb je nog maar 1 telefoonlijn denk ik?).
XS4ALL willen ze nog even aanhouden, omdat ze daar de e-mail ook van gebruiken. Op termijn willen ze eventueel wel over.
TV van canaldigitaal is niet meer nodig, op het nieuwe adres is gewoon kabel of digitale TV beschikbaar. Ik zelf heb thuis digitale TV, maar misschien is kabel handiger?

Wat dus mijn gedachte nu is, is om een alles-in-1 abonnement af te sluiten, en het XS4ALL internet nog tijdelijk dubbel aan te houden. Dit ook omdat dit een tijdelijk adres is en ze met 'n half jaar weer gaan verhuizen. (dan naar permanent adres)

Kan iemand mij hierin advies geven? Misschien is er 'n bokker die eerder een soortgelijk iets gehad heeft?

Groetjes Imre


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:42

Voor tijdelijk een xs4all alles in één pakket regelen? En dan over een half jaar de situatie definitief beslissen voor de mogelijkheden die daar zijn (kabelproviders zijn nog regionaal gebonden...).

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 18:28

Dat was in eerste instantie ook het idee. De verhuizing over een half jaar is maar een paar kilometer overigens. Maar XS4ALL kan alleen een jaarabonnement afsluiten helaas..

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:18

Zijn de postcodes van zowel het tijdelijke als het definitieve adres bekend? Zo ja gooi die eens door de postcodecheck op www.dds.nl en dan ADSL. Kan zomaar zijn dat je zo ver van de centrale zit dat je via adsl amper internet hebt ;)

Overigens zou ik ISDN laten varen en overstappen op VoIP. Ik zit zelf bij cheapconnect maar mail eens een willekeurige voip boer. Dat icm een Fritzbox van bijv xs4all geeft jou veel meer vrijheid dan het ter ziele gaande ISDN :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Frits2008

Berichten: 383
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Groningen

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:54


Frits2008

Berichten: 383
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:54


Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:02

Da's leuk maar dan nog ben je afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Totdat je die weet is er amper een goed advies te geven ;)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:39

Als je aan kan tonen dat je verhuisd dan is meestal zo dat je het wel op kan zeggen. Misschien een belletje waard naar de klantenservice?

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:47

Alleen als je buiten dekkingsgebied komt. Dus als je geen telefoonlijn meer hebt. Laat KPN nou net een leveringsplicht hebben dus er zijn geen woningen in NL waar geen telefonie mogelijk is ;)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 08:02

Choiix schreef:
Zijn de postcodes van zowel het tijdelijke als het definitieve adres bekend? Zo ja gooi die eens door de postcodecheck op http://www.dds.nl en dan ADSL. Kan zomaar zijn dat je zo ver van de centrale zit dat je via adsl amper internet hebt ;)

Overigens zou ik ISDN laten varen en overstappen op VoIP. Ik zit zelf bij cheapconnect maar mail eens een willekeurige voip boer. Dat icm een Fritzbox van bijv xs4all geeft jou veel meer vrijheid dan het ter ziele gaande ISDN :)

Tijdelijk:
Beschikbaarheid ADSL
Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Nee Ja
DDS ADSL 20 Nee Nee
DDS ADSL 50 Nee Nee
De geschatte haalbare snelheid is 3Mbit/s.

Definitief:
Beschikbaarheid ADSL
Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Ja
DDS ADSL 20 Ja Nee
DDS ADSL 50 Nee Nee
De geschatte haalbare snelheid is 18Mbit/s.

Dat laatste lijkt er iets meer op dus. Een Fritzbox hebben we toevallig al, van xs4all inderdaad. En wat betreft opzeggen bij verhuizing, alle abonnementen die nu lopen zijn opzegbaar. Alleen als ik een nieuwe afsluit niet, dus dan moet er wel meteen iets komen wat redelijk is.

Choiix, wat is een beter alternatief voor ADSL? Mijn broertje gaat niet blij worden van die eerste resultaten ben ik bang :=

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:17

Als je mij de postcodes stuurt via pb kan ik kijken wat Kpn je kan bieden qua snelheid. Als 3mbit/s maximaal is, is interactieve tv van Kpn niet beschikbaar.
Bij Kpn is het mogelijk om voor €2,50 per maand een 2e telefoonnummer te krijgen. Deze is echter niet te gebruiken voor fax. Isdn is oud en achterhaald, en tenslotte veel te duur (en de quatrovoxen ook :=)

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:57

Tenzij KPN tegenwoordig een LTE/4G oplossing heeft hiervoor heb je ook bij KPN zelf geen mogelijkheden. KPN-Consumer netwerk heeft niet meer snelheid dan KPN Wholesale Broadband Access waar deze check van uit gaat en VDSL is dus ook niet leverbaar. Pairbonding dus ook niet en voor een tijdelijke lijn ga je niet stapelen neem ik aan.

@TS je enige hoop is kabelinternet.. Welke kabelaar zit er daarzo? Ziggo of UPC? Bij de kabel is je snelheid gegarandeerd ipv een afhankelijkheid van de afstand tot de centrale :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:47

Choiix schreef:
Tenzij KPN tegenwoordig een LTE/4G oplossing heeft hiervoor heb je ook bij KPN zelf geen mogelijkheden. KPN-Consumer netwerk heeft niet meer snelheid dan KPN Wholesale Broadband Access waar deze check van uit gaat en VDSL is dus ook niet leverbaar. Pairbonding dus ook niet en voor een tijdelijke lijn ga je niet stapelen neem ik aan.

@TS je enige hoop is kabelinternet.. Welke kabelaar zit er daarzo? Ziggo of UPC? Bij de kabel is je snelheid gegarandeerd ipv een afhankelijkheid van de afstand tot de centrale :)


Onlangs heeft Kpn op veel punten de snelheden verhoogd. Persoonlijk ga ik altijd liever uit van onze eigen systemen dan een website. Maar dat is persoonlijk. Ik bied enkel de hulp voor Ts om bij ons in het systeem te kijken

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:28

Als je uit gaat van je eigen systemen zou je toch moeten weten dat de postcodechecks op de KPN WBA provider websites allemaal met een API interfacen met de backend van KPN zelf. Dat doet de check van Solcon, van XS4all, van DDS en die van Telfort. Misschien nog wel meer maar ik weet uit m'n hoofd even niet welke WBA providers er nog meer zijn.

En de hele roadmap van VDSL-BR+pairbonding is gewoon publiek, oa hier http://tweakers.net/nieuws/92482/veel-k ... heden.html en in de welbekende excel sheet.

Laat ik het zo zeggen.. Als de KPN systemen iets anders aangeven dan de WBA-api hebben ze bij KPN heel veel uit te leggen aan de WBA providers ;) Overigens zou ik uitkijken met postcodes voor iemand in het systeem opzoeken, op de teleportboulevard zijn daardoor laatst een aantal mensen ontslagen.. ;)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:42

Ik heb geen idee in hoeverre die lijst tijdig wordt bijgewerkt, vandaar dat ik het aanbood. Het zijn enkel goede bedoelingen

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:49

En TS, wat is het geworden?

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 18:59

Momenteel is het plan even omgegooid, de aandacht moet even aan andere problemen besteed worden. Dus is het voor het tijdelijke adres gewoon schotel + canaldigitaal verhuisd, aanvraag xs4all verhuizen ingediend en ga ik morgen kpn verhuisaanvraag indienen voor een gewoon telefoonnummer, ISDN gaat eruit.

Dank voor alle advies overigens, ik ga mijzelf goed inlezen en wellicht dat het dan straks alsnog Voip met de Fritzbox wordt. Als er dan weer twee lijnen moeten komen. Dat klonk wel interessant/aantrekkelijk namelijk.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:17

Ik zou geen analoge verhuizing inplannen joh, zet 'm dan gelijk over naar VoIP. Ben je van ISDN af en ben je volledig vrij waar je je telefoon onder brengt. Kwestie van op je Fritzbox instellen en klaar ben je. Werkt overal ter wereld :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 19:58

Probleem is ook dat de Fritzbox er ineens niet meer is := Dus er moet ook een nieuwe modem komen en m'n ouders willen op dit moment over andere manieren van internet/telefoon etc even geen beslissingen maken, hebben belangrijkere dingen aan hun hoofd ook al kost het weinig tijd.. Dus ze hebben mij gevraagd het eerst zo te regelen. Maar ik ga er zeker even naar kijken! :)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:03

Nieuw modem heb je sowieso nodig. Een ISDN modem zal niet op analoog werken, vandaar ;)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 20:06

Nee maar zowel Fritzbox als ISDN kastje zijn achtergebleven. Dus ISDN is momenteel niet meer aan de orde, gaan we niet weer doen voor dit tijdelijke huis.

De Fritzbox is geen ISDN modem toch?


Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:17

Fritzbox kan zowel analoog als via ISDN worden ingezet. Heb je nu wel een modem of internet dan?

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 20:19

Nee helemaal niks. Ofja, ik zit nu in m'n eigen huis, dus ik heb alles. M'n ouders sinds vrijdag weer TV, maar geen telefoon of internet, en on top of that amper mobiel bereik, tenzij ze 300m van het huis gaan staan :')

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:08

Zijn er geen buren waarmee internet tijdelijk te delen is? :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Verhuizen: ISDN, internet en schotel tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:22

Dat heb ik ook al geopperd maar de nood is bij mijn ouders niet zo hoog blijkbaar :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, voet en 6 bezoekers