goede leeftempratuur voor een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

goede leeftempratuur voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 19:49

hoi,

even een discussie met mijn ouders.

wij hebben de honden overdag in huis maar als we weg zijn of snachts hebben we ze in het paardenhok zitten.
dit doen we al vanaf het begin en zomer/winter, in het paardenhok is een mand, stro en een tapijt waar ze op kunnen liggen.
nu vinden mijn ouders het zielig voor de honden omdat het nu zo koud is maar de honden gaan er altijd hard rennend heen en ook kwispelend dus naar mijn idee vinden ze het daar zelf niet heel verschrikkelijk en het is altijd nog meer ruimte dan een bench :)

heb al even op internet gezocht wat een goede leef tempratuur is voor een hond maar ik kan het niet vinden en was benieuwd als er bokkers zijn die het weten?

grtjs alja

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: goede leeftempratuur voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:04

Ligt erg aan het type hond. Een husky graaft graag een nest in de sneeuw, eenchi zou dan bevriezen. .

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: goede leeftempratuur voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:07

Wij houden ze vorstvrij, verder kunnen ze aardig tegen de buitentemperatuur hoor. En ze hebben altijd een super mooie vacht tegenover de honden die de hele tijd binnen worden gehouden in de buurt.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: goede leeftempratuur voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 20:13

Die van ons zien er ook super uit, mooie vacht en goed gezond.
ze zitten bij ons ook vorstvrij maar super warm is het niet.
Het gaat hier om twee kruisingen berner sennen :)

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:13

Hangt helemaal af van het ras, mijn Ridgebacks zou je er absoluut geen plezier mee doen. Mijn vroegere Rottweiler had het geweldig gevonden!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:14

Mijn herder had het altijd prima buiten,maar mijn dwergpinschertje kan nu echt niet buiten.
Die heeft geen isolerende vacht.Wat voor honden zijn het?

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:16

Alja schreef:
Het gaat hier om twee kruisingen berner sennen :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: goede leeftempratuur voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:17

Ach zo.Ik denk dat je ze er zelfs meer plezier mee doet dan binnen!

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:17

Mijn Berner Sennen leeft ook in de stal, nou gaat ze wel bij vorst op haar bank liggen (en de stalkat er weer bovenop hahaha). Maar die gaat bijde deur liggen als je haar binnenpakt, veeeeel te warm vindt ze. Met mijn Maltezertje met zijn enkele vachtje kan zoiets niet, maar de Berner heeft een dikke laag onderwol gekregen :)

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:19

Wij doen het altijd ook zo. Als we thuis zijn, zijn ze normaliter binnen. Als we weggaan (langer dan 2 uur) dan zitten ze in de paardenstal. Verder zijn ze ook altijd op stal als we met de paarden bezig zijn. Kwestie van wennen en deze weten niet beter van pup af aan.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:09

setteke schreef:
Wij doen het altijd ook zo. Als we thuis zijn, zijn ze normaliter binnen. Als we weggaan (langer dan 2 uur) dan zitten ze in de paardenstal. Verder zijn ze ook altijd op stal als we met de paarden bezig zijn. Kwestie van wennen en deze weten niet beter van pup af aan.


Hier idem. 's Nachts liggen ze wel altijd binnen. Overdag zijn ze toch actiever, dus houden zich ook makkelijker warm...

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:40

Ik ben niet heel vaak van huis weg en ook meestal niet zo lang. Als ik weg ben dan zit de hond buiten. Hij heeft daar een hok en ik vind het fijner dat hij dan nog wat kan rondlopen enz.
Als het vriest laat ik hem wel gewoon binnen liggen dat word te koud voor hem, hij heeft maar een dunne vacht, vaak is mijn vriend thuis als het vriest dus dit komt ook niet echt vaak voor.