Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:32

Er staan nu drie extra foto's op facebook. Kun je ze dan zien.
TS, kun jij ze anders op bokt zetten?


PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 13:05


Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.
"Friends are the family we choose for ourselves"

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:08

Seven schreef:
Wat ik alleen niet snap hoe raak je een getrainde ''politie'' (ik denk dan knpv) hond kwijt doordat een ander hem roept. Die honden staan scherp onder appél en zijn niet zomaar te roepen en zeker niet mee te nemen.
Dit snap ik ook niet echt... Ik heb geen fb dus kan niks vragen aan de eigenaar.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:33

Hij is in opleiding en pas anderhalf jaar. Wij hebben zelf twee mechelaars die aan het trainen zijn voor de IPO en ook zij hebben van die momenten dat ze ineens alles vergeten lijken te zijn. Zijn ook 1 1/2 en 2 jaar oud, dus nog jong in hun koppie. Het zijn en blijven beesten die soms alleen maar hun instinct achterna gaan (en een fluitje???).

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:37

naomi_g1998 schreef:
Seven schreef:
Wat ik alleen niet snap hoe raak je een getrainde ''politie'' (ik denk dan knpv) hond kwijt doordat een ander hem roept. Die honden staan scherp onder appél en zijn niet zomaar te roepen en zeker niet mee te nemen.
Dit snap ik ook niet echt... Ik heb geen fb dus kan niks vragen aan de eigenaar.



snap ik ook niet...geen van mijn honden zou zo met een vreemde meegaan,en die staan niet in training.Zijn gewoon vuilnisbakkies.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:56

Oh bah, dit gebeurd nog verrekte vaak!!
Hier in de buurt is dat in de afgelopen jaren ook veel gebeurd.

Bah, vreselijk dat mensen dit doen...

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:07

Heb de afbeelding voor je gedeeld met iemand die met herders in de beveiliging werkt.
Hopelijk vinden jullie hem terug!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:12

In die link staan goede duidelijke foto's. Fijn.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:41

naomi_g1998 schreef:
Seven schreef:
Wat ik alleen niet snap hoe raak je een getrainde ''politie'' (ik denk dan knpv) hond kwijt doordat een ander hem roept. Die honden staan scherp onder appél en zijn niet zomaar te roepen en zeker niet mee te nemen.
Dit snap ik ook niet echt... Ik heb geen fb dus kan niks vragen aan de eigenaar.


Deze honden zijn ook wel eens vrij :P Tijdens training of werken met de honden, zal het waarschijnlijk echt niet gebeuren. Maar als je daarbuiten lekker met je beestje aan het wandelen bent kunnen ze toch gewoon bij iets of iemand dat hun aandacht trekt gaan kijken?! Het zijn beesten, geen robots.
En of de hond daarna vrijwillig mee is gegaan?! Wie weet hoe hij een auto in is gewerkt?!

Wat ontzettend jammer dat er nog steeds helemaal niets vernomen is, ondanks dat hij nu toch behoorlijk 'gedeelt wordt -O-

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:27

Dank je PP. Er komen nu langzaam aan wel tips binnen, nog echter zonder resultaat.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:54

Mystica schreef:
Het ergste is dat er nu reacties binnenkomen van: "als je 5000 euro beloning geeft, weet je dat de hond nooit meer terugkomt en heb je zelf wat te verbergen"
Ziek!
En iedereen bedankt voor het delen, er komen nu langzaam ook reacties binnen van mensen die hem denken te hebben gezien en het hoeft er maar één te zijn die juist is.



Die weten dus duidelijk niet hoeveel een goed getrainde politiehond kost.
Heb hem ook gedeeld op fb, heb dan wel alleen maar mensen uit voornamelijk Engeland in mn friendslist, maar omdat er niet uitgesloten wordt dat hij naar het buitenland is gegaan toch maar gedeeld. Engeland is vast ook wel een van de kanshebbende landen waar hij heen kan zijn gegaan.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:35

Dat is een goed idee Mijn zoon rijdt op Engeland, omgeving Londen, en ik zal hem vragen een flyer op zijn
ruiten te plakken. De flyers zijn inmiddels in drie talen!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:56


amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:18

naomi_g1998 schreef:
Seven schreef:
Wat ik alleen niet snap hoe raak je een getrainde ''politie'' (ik denk dan knpv) hond kwijt doordat een ander hem roept. Die honden staan scherp onder appél en zijn niet zomaar te roepen en zeker niet mee te nemen.
Dit snap ik ook niet echt... Ik heb geen fb dus kan niks vragen aan de eigenaar.


Als een getrainde hond uitgelaten wordt staat deze hond niet onder appél. Als ik mijn getrainde politiehond uit het oog verlies kan ook iemand anders hem meenemen omdat ze ontzettend sociaal is. Als ze onder appél zou staan zou ik haar ook niet uit het oog verliezen :+
Je kunt een hond onder appél niet uitlaten want dan zullen ze hun behoefte niet doen omdat ze alleen maar met jou bezig zijn.
Een "getrainde" hond is ook maar gewoon een hond en kan ook achter een konijn oid aangaan, even een seconde de andere kant uitkijken en je bent hem al uit het oog verloren zoals dit bij een ongetrainde hond ook kan gebeuren.....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:43

Wat erg dat Jazz nog niet terecht is. Ik heb het bericht een paar keer op Facebook gedeeld. Ik hoop zo dat ze hem kunnen vinden.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:14

In Dessel in Belgie schijnt een man te zitten die Mechelse Herders voor de bewaking aanbiedt. Kent iemand dit?

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:54

Ik vraag me af waarom dit topic niet als een razende speer loopt!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:55

JCDJK, inderdaad.. Van die kat kon ik niet bijhouden maar deze..

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:55

Dat vraag ik me ook af, ik heb het ondertussen al gedeeld, maar hij wordt niet verder gedeeld ofzo

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:01

Nee, dit gaat erg traag! Die kat was inderdaad zo snel, ik moest zo een keer 10 paginas lezen!
Misschien dit in uitgelicht helpen? of kan dat niet?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:10

Zal het aan Jitske (mod) vragen. Ik denk dat het komt omdat de eigenaresse niet op bokt zit en de TS via de media info info krijgt en ik bevriend ben via FB. Daar loopt het wel hard.
Maar het is minstens even tragisch. Van de kat wist je wel dat ze was weggelopen en met geluk kon worden teruggevonden, deze hond is wrs. weggelokt en doorverkocht. Waar moet je dan zoeken? Vandaar mijn opmerking over die verkoper van bewakingshonden in Belgie. Hij verkoopt honden maar er wordt ook om getrainde honden gevraagd op marktplaats, dus ze worden ook opgekocht. Misschien dat iemand uit de buurt van Eindhoven hem kent?

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:20

ik woon in de buurt maar ken hem niet zal morgen is bij de buurman vragen die is erg bekend in onze omgeving (honden fokker en opkoper waar je geen hond wil kopen) Maar goed dat doet er niet toe :) je kan hem ook altijd zelf bellen is een makkelijke man. nr kan je krijgen per pb.

Anouk_M

Berichten: 1199
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:31

Jeetje wat een verhaal.. hoop dat hij snel terug wordt gevonden!

Just living is not enough. One must have sunshine, freedom and a little Vlinder♥

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:49

Ik heb gegoogeld en deze man is vrij bekend en lees nergens verkeerde verhalen, vandaar dat ik wat voorzichtig ben. Wil niemand beschadigen maar had er direct een beetje vreemd gevoel bij. Een hondentrainingscentrum (flink wat honden worden er verhandeld), daar zou je een dagtaak aan hebben. Maar daarnaast ook nog een bedrijf. Iets voelt niet goed. Maar als je wil vragen, graag, misschien weet jouw buurman ook wat meer over dit soort handel. Inmiddels ook veel dierenartspraktijken geflyerd en daar wordt flink op gereageerd en doorgedeeld met andere praktijken. Is natuurlijk ook een 'kanshebber' waar Jazz op kan duiken op enig moment.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 06:30

Ik heb bij mij op facebook iemand staan die hondjes uit Spanje een beter leven gunt in België en Nederland. Doordat zij veel connecties heeft in Europa heb ik haar gevraagd of zij de flyer van Jazz wilt delen en eventueel haar ogen en oren kan open houden.

Edit:

Ze gaat het delen en eveneens de informatie doorspelen naar haar connecties :)

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Urona447 en 98 bezoekers