Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 14:14

ik heb frietje nu 2 jaar.
gekocht toen hij 1,5 was en hij was echt heel lelijk om te zien, maar goed is geloofde erin en dus hebben we hem meegenomen.
dit was zijn verkoop filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=pHOPSWEvxsU

hier een paspoortje van hem:
Naam: Favoriet ook wel frietje/frietsels genoemd!
Leeftijd: 3 Jaar
Afstamming: Juniorstv x corland x havidoff
met een hoog knuffelgehalte!

vervolgens is hij naar ons toe gekomen, en na 3 maanden bij ons op stal met ons oudere paard te hebben gestaan mocht hij de opfok in! en dit vond hij fantastisch en is daar flink opgeknapt!
Afbeelding

en toen kwam het hij deed een beetje raar weglopen af en toe met een beentje, en werd daaraan kramperig.
dus da erbij gehaald en die kon er zo niks van zeggen.
gelukkig kwam bodegraven binnenkort naar de opfok om foto's te maken van de merries voor de prok keuring.
dus frietje ook maar ingeschreven, en ja hoor daar was het alles was perfect maar hij had wel linksachter 2 ocd'tjes die er z.s.m uit moesten dus 2 weken later gingen we richting kliniek.
en ging hij onder het mes....
dat was een zenuwslopende tijd voor mij.
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/263763_398630466880208_1844317351_n.jpg
maar alles kwam goed en ging toen als een sneltrein.
hij kwam naar mijn werk toe, en nadat alles genezen was en vele controles na, groen licht en mochten we aan het werk.en hij was er aan toe, hij was erg vervelend geworden.

we zijn rustig aan begonnen met longeren,bitje in en uiteindelijk lagzaaman aan de bijzets.
het was voor mij erg belangrijk om eerst zijn rug sterk te hebben voordat ik erop zou gaan zitten.
en dit was gelukt niks maakte hem uit klapperende beugelriemen, springen naast hem hij zag er de lol er wel van in.
en toen zijn we begonnen
april eerste keer erop!
https://www.facebook.com/jody.bakker.7/photos_albums#!/jody.bakker.7/media_set?set=vb.100001997750230&type=2

ik heb vanaf stap 1 alles met hulp gedaan, in het begin met een collega en daarna al snel gaan lessen bij mijn baas. al lesde ik niet lang het was elke keer weer dat je controle hebt of ik alles nog wel goed doe.
en dat ging het, we gingen als een sneltrein!
Afbeelding

we deden alles rustig aan omdat hij zelf al zo snel was met leren en alles ons zo makkelijk afging hebben we de lat niet hoog gelegd gewoon rustig aan de bassis erin rijden.

de zomer volgde en onze eerste buitenritjes werde werkelijkheid heerlijk!
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/972279_486199471456640_1620918315_n.jpg

daarna ging het opnieuw snel.
in augustus kwam mijn zus met haar camera langs en maakte mooie plaatjes.
augustus

Afbeelding
Afbeelding

en tussendoor stond hij veel op de wei met zijn best-mate!
Afbeelding
Afbeelding


daarna ook nog een leuke oefen studio shoot gehad!met mooie resultaten!
Afbeelding
Afbeelding


in oktober stond onze eerste wedstijd geplant toen werd er bij ons op werk weer na de zomer wedstrijden georganiseerd en zijn wij dus ook mee gaan doen in de klasse B.
dit ging goed, maar hij was erg bang van de hekjes waardoor hij zich af sloot voor mijn hulpen, en zijn we de tweede proef 3 keer bij het begin de bak uitgerend bij a, gelukkig was dit telkesn voordat de proef begon, daarna hebben we 177 punten gehaald en de andere proef ging wel goed, daar hadden we dan ok 186 en een eerste plaats trots dat ik was!!
Afbeelding

vervolgens meegedaan met mijn ultime droom, ik wilde sinds ik hem heb gekocht mee doen aan de prinsenstad competitie! en dat is gelukt.
we reden mee in de avond want dat was hengsten tijd. ik moest de ring in samen met emmelie scholtens, en met de uiteindelijke winnaar. dus was zware concurrentie, maar heb nog 92 punten gekregen en commentaar was, erg netjes voorgesteld, zou nog wat mer gedragen moeten gaan lopen.
mijn dag kon niet meer stuk.
Afbeelding
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1619_543430505733536_609021044_n.jpg

vervolgens trainen we lekker door. rijden ondertussen 3 keer per week 20 -30 minuutjes, en longeren 1 a 2 keer. verder staat hij rond de 5 uur lang los en heb ik verzorgstertjes die regelmatig met hem wandelen/grazen/poetsen/vertroetelen.
Afbeelding


November
November ook weer wedstrijd gehad 1x eerste en 1x tweede geworden, ging alweer een stukje beter, en had dan ook 2 keer ruim winst.

in november is ook frietje met, frietjes zonder geworden, hij werd erg vervelend als hengst en heb besloten hem te laten castreren, de castratie is goed verlopen, hij lijkt er geen pijn aan te hebben gehad en er is geen ontsteking bij komen kijken, mijn verzorgsters vonden dat er nu officieel een ontmanninghalster bij hoorde!
Afbeelding

December

december is nog niet voorbij maar wij hebben onze wedstrijd alweer gehad.
en wat ging dat goed! ongelooflijk.
zijn eerste wedstrijd als ruin.
we waren samen met de juiste dingen bezig, en we zijn goed de ring doorgekomen.
ik ben 2x tweede geworden met twee keer 205 punten!
Afbeelding
dat betekend dat we op 7 winst zitten en willen we april L1 gaan starten.
januari heeft hij wedstrijd vrij, en gaan we lekker genieten, genieten van het weer samen kunnen staan met zijn vriendjes en we trainen rustig verder. we zullen zolang het weer het toelaat 1x per week lekker een buitenritje maken, en we willen ook een keer een sprongetje gaan maken voor de afwisseling!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:18

Wat een ontzettend leuk paard

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 14:27

Dankjewel! Ben ook supertrots en blij met hem! !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:12

Gezien zijn afstamming had ik een schimmel verwacht, maar verrek het is een bruine :D
Leuk paard en hij is erg mooi geworden!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 23:31

Ja cayenne dat verwacht iedereen. Maar nee mama waa bruin!:)

Zwetsloot

Berichten: 805
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Oud Ade

Re: Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:10

Hey een oude bekende!! wat leuk dat het zo goed gaat met jullie, ik vond jullie ook super stoer bij VWF Prinsenstad dressuur! Geef hem maar een dikke knuffel van ons.

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: Favoriet van lelijk eendje naar topper in de ring! ons 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:59

Gaaf paard!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 21:08

Zal ik doen Jonika zonder jullie top periode bij de opfok was hij nooit zo mooi geworden. Die knuffel komt goed daar krijgt hij een hoop van!