Paard verkopen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snamsap
Berichten: 256
Geregistreerd: 15-12-05

Paard verkopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 16:16

Hallo bokkers,

Nooit gedacht dat ik dit op bokt zou plaatsen ,maar ik hoop dat jullie bokkers mij advies kunnen geven.

4 jaar geleden was het eindelijk zo ver ik kon een eigen paard kopen ,een droom die uitkwam.
Ik heb alle jaren mijn paard makkelijk kunnen onderhouden en had een flinke reserve pot opzij liggen mocht ze ooit ziek worden .

Alleen nu zit ik al een tijdje zonder werk en het word steeds moeilijker om haar te houden.ik woon samen met mijn vriend die op zich alles zou kunnen betalen ,maar zo ben ik niet opgevoed ik vind dat ik vooral mijn paard zelf moet kunnen betalen omdat hij totaal niks met paarden heeft en het mijn hobby is .

Mijn paard zou ik best nog wel eventjes kunnen aanhouden ,maar vraag mij af of dit ook nog gaat lukken als ik nog langer werkeloos ben. Het einde van mijn spaar potje is een zicht en het word steeds moeilijker om haar te betalen.

Nu ben ik aan het denken om haar nu al te koop te zetten zodat ik nu nog een rustig een leuk baasje kan zoeken voordat het echt te laat is en ik haar bijvoorbeeld naar een handelaar moet brengen .

Waar ik nu zo bang voor ben is dat ik straks toch weer een baan vind en het allemaal niet nodig is geweest om haar weg te doen. Op dit moment zou ik mij echt niet kunnen voorstellen hoe het zonder mijn lieve paardje en hoe erg ik haar zou missen .

Er komt ook nog bij dat mijn paard 13 jaar is en alleen recreatief bereden is en niet heel makelijk te verkopen zal zijn .


Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen/tips/advies te geven :)

jolinebonnie
Berichten: 157
Geregistreerd: 30-07-12
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:19

Kan je je paardje niet te leas aanbieden? zodat je van dat geld het maandelijkse bedrag kan betalen? Of zet hem in bruikleen, alleen is het wel zo dat je dan hem wel minder ziet..

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:20

hou je paardje gewoon, als je echt in nood komt zou je je vriend kunnen vragen om bij te springen tot je zelf weer werk heb
als je hem zou verkopen en een dag/week/maand later heb je werk, wil je niet weten hoeveel spijt je gaat krijgen...

kijk het nog een tijdje aan, en maak geen overhaaste beslissingen! ;)

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:22

Een verzorger/bijrijdster die er voor wil betalen? Er zijn ook altijd wel supermarkten die vacatures hebben. Je verdiend er niet veel mee, maar wel iets.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:25

Normaal gesproken als je allebei werkt verdeel je het huishouden. Ik kan me voorstellen dat de persoon zonder werk vanzelf meer gaat doen. En als het financieel geen probleem met één inkomen zou ik het prima vinden als mijn parter haar relatief dure hobby aanhoudt. Ook zonder vaste baan heeft een mens ontspanning nodig. Dat is iets tussen jullie twee, wij kunnen niet in jullie relatie kijken.

En zoals jolinebonnie opmerkt: een bijrijder zoeken die meebetaald aan de kosten?

Diaana

Berichten: 179
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:28

Ik zou je paard ook nog een tijdje houden! Als de nood echt aan de man is is er vast wel een andere oplossing dan verkopen :j verkopen kan altijd nog, terugkopen niet zo makkelijk :=
En inderdaad leasen of verzorger/ brijrijdster zoeken lijkt me ook wel een slim idee, er zijn vast genoeg mensen die het ook leuk vinden om gewoon recreatief te rijden..

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:28

Ik zou ook nog wachten met verkopen. Waarom overleg je niet met je vriend of dat hij tijdelijk financieel wil bijspringen tot dat jij weer werk hebt. Eventueel inderdaad een bijrijder die een bepaald bedrag per maand betaald om de kosten wat te drukken.

En anders tijdelijk via een uitzendbureau gaan werken, als dat mogelijk is.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:30

Ik zou het ook nog even aankijken, je kan dr altijd in de verkoop zetten maar zoals je zelf aangeeft: Als je dr verkoopt en je hebt dan ineens weer een baan zal je hoogstwaaschijnlijk heel veel spijt krijgen en dan kan je de klok niet terugdraaien.

Te lease aanbieden is ook nog een optie maar zelfs al doe je dat dan wil dat nog niet zeggen dat je 1,2,3 iemand vind.

Ik zit niet in dezelfde situatie maar heb mijn paard al vanaf eind Sept. te lease staan, komen wel mensen op af maar echt de juiste persoon heb ik ook nog niet gevonden. En dan is het bij mij nog wel zo dat ik in Febr/Mrt voor een jaar naar het buitenland vertrek en dus niet eens hier ben, ik wil niet verkopen omdat ik weet dat ik er dan spijt van ga krijgen....

Hoop dat je een oplossing gaat vinden want de beslissing om te verkopen is nooit makkelijk!

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Paard verkopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:25

Hee,
Wat sneu voor je.. ;(
Ik snap dat je er zo mee aan het denken komt en dat is ook goed, maar ik zal me nu nog niet zo erg met de verkoop bezig houden, ik denk dat er eerst nog wel andere mogelijkheden zijn..?
Misschien kan je je ouders tijdelijk om geld vragen, en ze later terug te betalen?
Een beslissing over de verkoop van je paard is altijd heel erg moeilijk.. ;(

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Paard verkopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:41

Wat ik eens heb gezien, maar dat moet je maar net willen:
Een paard mocht toen voor een jaar (eigenaresse was in buitenland) op de manege staan.
Het paard mocht dat jaar worden gebruikt als manegepaard, eigenaresse hoefde daarom geen stallingskosten en andere kosten te betalen.
Na dat jaar werd het paard weer opgehaald door de eigenaresse.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:40

Het nadeel is nu wel dat je eigenlijk in een slechte tijd zit voor verkoop. Dus ik vind het slim van je er nu al over na te denken en niet pas als het te laat is en je ze dus snel weg moet doen.
Blijft lastig in te schatten. Ik begrijp heel goed dat je hier je partner niet mee wil belasten. Moeilijk hoor.
Wat mee zou kunnen nemen is om eens te kijken hoe lang je het zo nog zou redden. Het lijkt me namelijk vreselijk zuur als je net je paard verkoopt en dan kort daarna een baan vind. Dat is helaas niet iets wat je terug kunt draaien.
Er zijn hier in het topic andere opties voorbij gekomen. Dat is ook wel handig om naar te kijken. Punt is alleen dat je nog steeds zelf geld kwijt bent maar daardoor kan je het toch wat langer rekken. Ik weet het niet.
Ik zou in ieder geval een goed gesprek aan gaan met je vriend kijken wat hij vind van eventuele andere optie zodat de vaste kosten toch naar beneden gaan.

hennyvanamon
Berichten: 609
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Paard verkopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:44

je kunt hem ook tijdelijk stallen op een manege dat hij dan in de lessen mee loopt[goede ruiters all om hem mogen rijden] en dan kun jezelf ook nog eens rijden ,is dat een idee misschien .

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:38

1 van de redenen dat ik mijn paard te koop had is ook langdurige werkloosheid.

Mijn paard heeft net 2 maanden op marktplaats gestaan. Maar wat een ellende is dat. Mails beantwoorden waarvan je niks meer hoort, afspraken maken die op het laatst worden afgezegd, onzin biedingen, mensen die hem voor 400 wel willen ophalen etc etc. Zoveel stress boven op de stress die ik al heb van het werkeloos zijn. Huilbuien van hier tot Tokio en je maar afvragen in welk gat je gaat vallen als paard weg zou zijn(ik heb hem al 15 jaar). En idd ook...stel dat je na 3 weken ineens een baan krijgt.

Vandaag weer contact gehad met een man maar ik zat bijna aan de telefoon te janken.
Eigenlijk ben ik blij dat mijn paard te groot was voor het doel waar hij hem voor zou gaan gebruiken. Ik heb dan ook besloten de verkoop maar weer uit te stellen en heb vandaag de advertentie van MP en Bokt gehaald.

Hij blijft wel beschikbaar maar voorlopig even geen advertenties. FF de batterij weer opladen en hopen op een wonder.

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:43

Hoe is de band met je paardje ?
Denk je dat je nooit meer zo'n leuk paardje zal krijgen? Of ben je stiekem toch wel eens ontevreden over hem/haar ?

Heb je misschien een manege in de buurt waar het paard in de lessen mee kan lopen?

Tima1512
Berichten: 121
Geregistreerd: 19-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:08

Ik zou gewoon een verzorg mens zoeken