Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:07

De titel zegt het al half :Y)

Het is nu al een tijdje uit (25 juli 2013) en mijn ex wilt mij nogal graag terug, dit probeert hij via allerhande media. Ik heb hem bijna op alles al geblokkeerd alleen zijn nummer nog niet (kan helaas nog niet...) en op instagram. En wel om de volgende reden, hij plaatst steeds allemaal foto's van ons toen wij nog een relatie hadden. Dit vind ik absoluut niet leuk en maak hier steeds meldingen van op instagram. Ik wil simpelweg niet meer geassocieerd worden met hem. Als ik hem blokkeer heb ik geen zicht meer van wat hij allemaal plaatst. Straks is hij een keer boos en hij plaatst hij uit woede iets wat bijvoorbeeld meer schade kan aanrichten.
Mijn vraag is, mag dit? En hoe kan ik dit voorkomen/laten weghalen?
Belangrijk puntje: ik 'mag' geen direct contact meer met hem sinds de afgelopen twee maanden. Heb het daarnaast al via zijn familie geprobeerd. Maar dan word hij boos op hun.

Hoop dat het hier goed staat :)

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


missRosanne

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:12

"Straks is hij een keer boos en hij plaatst hij uit woede iets wat bijvoorbeeld meer schade kan aanrichten"

Wat kan dit iets zijn? Heeft hij werkelijk iets wat hij tegen je kan gebruiken?
Zo nee, zou ik hem alsnog overal blokkeren want het klinkt als een schreeuw om aandacht van hem. Zo ja, zou ik hem niet blokkeren uit angst dat hij jouw reactie dan alsnog probeert uit te lokken met dat iets. In dat geval is het afhankelijk van dat iets hoe je kan handelen.

Succes vervelende situatie! :(:)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:17

Inderdaad. Heeft hij informatie of foto's die hij tegen je kan gebruiken? Bijvoorbeeld naaktfoto's? Want dan wordt de aanpak wel iets lastiger natuurlijk.

En hoezo mag je geen direct contact met hem? Van jou/zijn ouders ofzo? Volgens mij missen er nog wel wat belangrijke zaken in het verhaal.

Each day's a gift, not a given right

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:26

Zo ver ik weet mag iemand anders niet zomaar foto's van jou verspreiden tenzij je daar toestemming voor hebt gegeven i.v.m wetgeving. Wat je er aan kan doen is je ex in dit geval een brief sturen met het verzoek of hij hiermee wil stoppen. Aangifte heeft denk ik weinig zin.

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 00:14

MissRossane, hij heeft wel dingen die hij tegen mij zou kunnen gebruiken. Niet per defenitie naakt foto's maar wel andere dingen. En hij heeft al eens eerder dingen tegen mij wilen gebruiken zelfs al zijn ze niet waar. Ik had hem geblokkeerd op whatsapp, even later kreeg ik een sms berichtje met een printscreen dat hij op facebook wilde zetten dat ik vreemdgaande slet ben gegaan en nu chlamydia heb?? Die informatie was ook nieuw voor mij. Later heb ik hem geblokkeerd op whatsapp en toen heeft hij een vriend van me bedreigd. Hij heeft wel meer op zijn kerfstok helaas...

Peuk, dat klopt er mist inderdaad het een en ander. Niet dat ik er niet wil over praten maar omdat een van zijn collega's mijn activiteiten op bokt nogal volgt. En ik vind het niet netjes en wil me niet verlagen tot zijn niveau. Wil het wel in een pb sturen, dus roep maar wie hem wilt :)

Happie, dat dacht ik dus ook dat dat niet mag. Wil nog via insta proberen maar ze doen er niet echt veel tegen. Contact kan ik niet met hem opnemen om bovenstaande reden, maar wil het wel toelichten in een pb.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:18

Alles blijven opslaan doormiddel van printscreens en alles bewaren. Zo kan je er in het ergste geval melding van maken. Er is een speciale site die dit soort dingen aanpakt. Zou ik eventueel een pb van je mogen . Ik wens je in elk geval veel sterkte

[o]

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:23

En gewoon negeren tot hij een nieuwe hobby vindt? Wat een freak, gefeliciteerd dat het over is!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:31

Kan je niet zijn hele account aangeven op Instagram ipv de individuele foto's?

Wat een nare vent, zeg. Klinkt exact als mijn ex. Ik had hem verteld dat een goede vriendin van me een paar keren haar vriend had bedrogen en nadat ik het had uitgemaakt probeerde hij ook vanalles, incl. mij smsen dat hij dit zou vertellen aan die jongen. Of toen hij me een keer had gezien met een andere kerel kreeg ik om 5u 's nachts een voicemail dat hij me wel zou komen opzoeken met een paar gespierde kerels omdat ik niks met andere mannen mocht beginnen. Uiteindelijk heb ik hem altijd genegeerd, nergens op gereageerd, hem op alle kanalen geblokkeerd en na een tijd is het gestopt. Het is nu zeker een heel lastige situatie en ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om er niet op in te gaan, maar geloof me dat dit echt een pure schreeuw om aandacht is. Dus even doorzetten met dat negeren :(:) Alles blokkeren en aangeven bij de bijhorende apps/websites en dan zal hij wel opgeven. Sterkte!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:34

ik vraag me af waarom je geen contact meer mag (pb? :o )
ik vind het erg vervelend voor je..
ik zou voorlopig alles negeren, vooral zeggen dat je niks meer met hem wil, en als ie erg ver doorgaat naar de politie stappen. dit is toch een vorm van stalken..

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Herlinde98

Berichten: 481
Geregistreerd: 19-08-13

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:35

je kunt het in ieder geval rapporteren als ongepast !

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 01:50

Heb naar iedereen een pb'tje gestuurd die het wilde! Wel even het verhaaltje gekopieerd en geplakt aangezien het een redelijk verhaal is. Mijn excuses vast ervoor!

lieveli, dankjewel haha! Het is zo heerlijk als je weet dat je beter af bent zonder hem.

Yasmine, dankjewel voor de tip van het account opgeven! Ga ik nog even goed naar kijken. Wil ook proberen zelf met instagram ofzo contact op te nemen hierover. Even kijken wat dat uithaalt. Brr.. jij ook al zo''n ex... Dan hou ik me vast aan jouw situatie want jij bent er gelukkig ook uitgekomen!

Herlinde 98 en xZiva, ga het zeker negeren en rapporteren!

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 02:10

Dus je (mag) geen contact van hem? en hij mag wel alles plaatsen, beter dat je hem kwijt bent. negeren is een goede inderdaad en doen alsof je een nieuwe vriend heb t kan ook. maar je kan ook de politie eens bellen wat hier aan te doen valt

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 02:27

Zou ik ook een pb mogen ?
Ik ken het een vervelende ex , die can mij bleef een half jaar achter mij aan. Kreeg berichten van ik moest zeggen dat je lekker ligt enz . Maar toen ik dat bericht kreeg 5 min hebben wij een accident gehad met de auto tegen een huis op . Dusdan kan ik teteleporteren zeker :+

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 03:20

Ik bewonder je rust en correctheid. Persoonlijk zou ik er een paar brede vrienden langssturen. Misschien heel fout, maar waarschijnlijk érg effectief...

Yallie

Berichten: 575
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 03:32

Oreo schreef:
Ik bewonder je rust en correctheid. Persoonlijk zou ik er een paar brede vrienden langssturen. Misschien heel fout, maar waarschijnlijk érg effectief...


Kan me hier wel in herkennen :')

Ik vind het ook knap dat je zo rustig blijft! Zou echt gek worden

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug -Spinvis

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:58

Ik antwoord je vanavond even TS zit nu op de telefoon. Respect hoe je alles doet.

[o]

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:08

gewoon negeren. hij wil je terug dus vraagt op deze wijze om aandacht. niet geven

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:15

Bah. Wees inderdaad blij dat je van hem af bent! Beetje dom als je denkt dat je zo echt iemand terug krijgt.. >;) Verder ben ik het eens met Oreo. Weet ook niet echt wat je nog meer kan doen dan rapporteren en meldingen maken...

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:22

Ik denk dat wanneer je deze jongen laat opzoeken door vrienden van je, hem alleen een stok geeft om je mee te slaan.

Mag ik ook een pb'tje? Ik ben bloednieuwsgierig :o

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:34

Het mag ook niet helaas roepen de meeste websites waar foto's op staan in z'n geval dat zei niet verantwoordelijk zijn voor plaatsing en dat ze er niets aan kunnen doen. Wellicht is dit bij instagram anders. Ik hoop dat zij je kunnen helpen. Wordt een brief gezien als direct contact?

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:31

lieveli schreef:
[u]Ik denk dat wanneer je deze jongen laat opzoeken door vrienden van je, hem alleen een stok geeft om je mee te slaan. [/u]

Mag ik ook een pb'tje? Ik ben bloednieuwsgierig :o


Als die jongens hem een keer heel vriendelijk verzoeken op te houden is dat waarschijnlijk al voldoende voor zo'n zielig type. Die sites en instagram ed. gaan hem echt niet blokkeren hoor. Als ik al zie wat bv. een Facebook aan zieke pagina's open houd ondanks dat er veel op gerapporteerd word, geloof ik nooit dat ze zon gozer gaan beletten fotos openbaar te maken. Als ze m negeert wordt t waarschijnlijk alleen nog maar gekker omdat hij aandacht EIST, dus ik denk dat hem eens heel duidelijk laten waarschuwen door een paar kleerkasten de enige remedie is.....

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:45

Hier ook een "soort van expert" :+
Negeren is echt het beste, vooral doen alsof het je niks interesseerd, dan is de lol er snel genoeg vanaf.
Na een half jaar heb ik een keer de moeite genomen om een berichtje te sturen, of zijn vraag om aandacht bevredigd kon worden met een melding bij de politie.. Toen was het snel afgelopen!
Voor de zekerheid heb ik wel alles wat hij ooit heeft gepost / verstuurd naar mij bewaard, tot alle whatsappjes en facebookberichten aan toe (en nog steeds, heel spastisch) just in case!

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel!

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:47

Oreo schreef:
lieveli schreef:
[u]Ik denk dat wanneer je deze jongen laat opzoeken door vrienden van je, hem alleen een stok geeft om je mee te slaan. [/u]

Mag ik ook een pb'tje? Ik ben bloednieuwsgierig :o


Als die jongens hem een keer heel vriendelijk verzoeken op te houden is dat waarschijnlijk al voldoende voor zo'n zielig type. Die sites en instagram ed. gaan hem echt niet blokkeren hoor. Als ik al zie wat bv. een Facebook aan zieke pagina's open houd ondanks dat er veel op gerapporteerd word, geloof ik nooit dat ze zon gozer gaan beletten fotos openbaar te maken. Als ze m negeert wordt t waarschijnlijk alleen nog maar gekker omdat hij aandacht EIST, dus ik denk dat hem eens heel duidelijk laten waarschuwen door een paar kleerkasten de enige remedie is.....


Ja of niet, want alles wat je aandacht geeft dat groeit. Als deze jongen geen aandacht krijgt dan vindt 'ie wel een nieuwe hobby/vriendin. Maar hem laten opzoeken en 'vriendelijk' verzoeken lijkt me gewoon niet handig.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

_SantOs_

Berichten: 1369
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:55

Herkenbaar. M'n broer heeft sinds juli een relatie. Z'n vriendin was nog niet zo lang single. Haar ex bleef haar/hun ook stalken. Dit ging van appjes, smsjes, belletjes naar achtervolgen. Steeds op werk verschijnen. Uiteindelijk heeft hij haar mailbox geopend en heeft naar onze familie mailtjes gestuurd, meerdere malen (met naaktfoto's {die overigens gewoon van internet kwamen} en verhalen dat ze vreemd zou gaan enz.). Hij heeft zowel m'n broer, mijn ouders, mij als mijn broers vriendin bedreigd. Hij is bij m'n broer in de auto gesprongen en heeft hem geslagen. Pech voor hem dat er politie een paar meter verder stonden dus hij kon meteen mee. Broer en z'n vriendin hebben steeds netjes gereageerd en genegeerd.
Broer en zijn vriendin hebben de politie iedere keer ingelicht. Hij heeft meerdere malen brieven en/of politie thuis gehad en dat heeft geholpen.

I'd love to hold you close, tonight and always
I'd love to wake up next to you




Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 18:42

Goedenmiddag nog net!

franka75, ja ik ben heeeeel blij dat ik hem kwijt ben. Dat is ook wel een goed dingetje aan zijn gedrag, ik word nogal zeker van mijn beslissing!

kim_angel, vervelend van je ongeluk zeg! :oo Heb je nu geen last meer van hem?

Orea en xxxjanna, dank jullie wel! Af en toe word ik wel een beetje moedeloos van hoor! Maar ik ben heel erg gelukkig met mijn leven. Klinkt een beetje arrogant misschien maar ik heb zowat alles wat ik wil. Doordat ik tevreden ben is het gemakkelijk om hem te vergeven en al helemaal te vergeten. Ik wil niet dat hij een negatieve stempel kan drukken op mijn leven (of überhaupt iets kan beinvloeden in mijn leven).
Een paar brede vrienden tsja.. kan helpen of niet. Ik stel mezelf dan denk ik kwetsbaar op en ik geef hem een stok om mee te slaan. Zeker als ik het via de politie zou willen spelen benadeelt dat mijn positie. Waar ik wel aan zit te denken is om mijn vader bijvoorbeeld met hem te laten babbelen, hoewel ik betwijfel of het voor lang werkt. Zijn zus en haar vriend zijn vandaag ook al op hem in wezen praten. Maargoed, alle kleine beetjes helpen!
Heb je wel een punt Oreo, instagram zal er weinig meedoen. Maar ik ga net zolang meldingen maken totdat ze gek van me worden. Wie weet wat het uithaalt!

CalanthaMuis haha! EXpert :') Oke flauwe grap. Maargoed, heeft hij jouw ooit gechanteerd ofzo iets dergelijks? Foto's leugens ofzo, hoe heb jij dat aangepakt?

Jeeutje _SantOs_! Lekker typetje! Gelukkig was de politie in de buurt, wat hou ik toch van karma. Politie is een goede optie denk ik ja...

Happie, pesterijen en dat soort dingen mag niet op instagram. Hij heeft geen super schokkende dingen geplaatst. Wel heb ik duidelijke argumenten gegeven dat hij mij stalt en nog wat dingen en dat ik niet met hem geassocieerd wil worden en dat dit mij herinnert aan een nare tijd. We zien wat het uithaalt!

En ik ga iedereen even een pb sturen die dat wilde :)

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Blue_flower, bonnielau, ComscoreBot, IASCrawler, MizzMontana, NinaZ, sas27, Urona447, Vecar en 47 bezoekers