Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 15:19

Ik ga het in ieder geval wel doen (brrr).

Woonde sinds juli samen met mijn beste vriendin in een geweldig groot huis. Echter is zij nu zo verliefd en gaat samenwonen. Het huis is voor mij net even 200 euro per maand te duur aangezien ik drie maanden geleden twee paarden heb gekocht, anders had ik het wel kunnen trekken.

We konden ervoor kiezen om het huis langer aan te houden, dan zou zij haar deel van de huur blijven betalen uit schuldgevoel, want ze gaat immers veel eerder weg dan was afgesproken. Maar ik vind dat ook weer zo zuur, ze is helemaal happy en haar vriend heeft een koophuis dus daar zitten ook kosten aan vast.

Eergister hebben we de officiele brief binnen gekregen van opzegging van de huur. 9 januari moet het huis leeg zijn. Ik neem al onze nieuwe (dure) meubels mee maar heb er nu geen plek voor. Heb er namelijk voor gekozen om voorlopig terug te gaan naar mijn vader en daar verder te sparen voor het volgende huis. Ik wil voor volgend jaar kerst een huis hebben en hebben geklust, zodat ik die kerst wel in mijn eigen huis kan vieren.

Mijn vader schenk ik alle meubels want om dat in de opslag te plaatsen terwijl hij al tien jaar niets nieuws heeft kunnen kopen kon ik ook niet doen. Net als mijn redelijk nieuwe pannenset (die van hem vallen uit elkaar).

Dus ik begin straks weer helemaal opnieuw en dat is behoorlijk eng! Dit keer alles alleen doen, mijn beste vriendin helpt mij wel met sparen want ik ben soms iets te laks hiermee. Maar verder moet ik toch echt zelf die overuren gaan werken om meer te kunnen sparen voor het nieuwe huis...

Let the games begin, haha.

Anoniem

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:58

Spannend!, ik ben na anderhalf jaar weer bij ouders ingetrokken. Nu 3 a 4 maanden heb ik een huurwoning krijg maandag de sleutel en low budget indelen!

Jammer voor je , heeft het maar zo kort mogen duren..

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 16:01

Leuk hoor gefeliciteerd met je nieuwe huis! Low budget kun je ook heel leuk inrichten hoor, wij hebben uiteindelijk ontzettend veel gekregen. De meubels bijvoorbeeld hebben we uit het koophuis van haar ouders gekregen, waren nog splinter nieuw en geen cent aan uitgegeven. Mijn dure pannenset heb ik met kerst en verjaardag bij elkaar gespaard... rijk ben ik helaas ook niet haha.

Vind het wel jammer ja dat het zo kort heeft geduurd. Ik was net gewend eigenlijk en voelde me thuis. Maar ach, mijn volgende huis probeer ik dichterbij de paarden te vinden en dat komt ook wel goed uiteindelijk :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:11

Vervelen voor je Urion! Maar nu kan je je vader helpen haha.

Ik ga helaas ook weer terug naar mijn ouderlijk huis. Ik woonde eerst op mijzelf, vanaf 2011. Vorig jaar ben ik gaan samenwonen in het huis van mijn vriend (nu ex) en vier weken geleden zijn we verhuisd naar een andere woning. Toch heeft hij het afgelopen dinsdag uitgemaakt :( En nu ben ik dus alles aan het regelen om weer bij mijn ouders in te trekken. Ik heb een paard en we hebben nu ook een hond en daardoor kan ik in mijn eentje niet meer een huis onderhouden. Paard en hond blijven uiteraard bij mij. 31 december ga ik terug naar mijn ouders... -O-

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:12

Ik ben in april vorig jaar ook weer terug gegaan naar mijn ouders. Ik woonde toen een halfjaartje samen met mn (inmiddels) ex. Toen we samen gingen wonen kwamen er ineens heel wat dingen naar boven drijven en na n paar maandjes was het dan ook uit. Ik heb nog geprobeerd om daar te kunnen blijven wonen, maar het was helaas echt te duur.. Echter heeft die woning wel al mn inschrijfjaren bij de woningbouw gekost en maakte ik dus geen schijn van kans op een andere woning. In april dus weer naar huis gegaan.

Ik ben gelukkig erg close met mn ouders en die vonden t dan ook totaal geen probleem :D toen ik liet merken dat ik twijfelde zei mn moeder al meteen kom maar lekker naar huis :D

Ik mis het wel, de vrijheid en de rust (heb nog 2 broers). Maar ik heb gelukkig mn oude kamer weer terug en slaap als enige op de zolder, dus heb zo toch een beetje mn privacy.

Ben ook onverwachts afgelopen september weer gaan studeren dus ben nu toch wel blij (ivm de kosten) dat ik toch thuis woon :)

Al hoop ik over n paar jaartjes toch wel weer n plekje voor mezelf te hebben :P maar dan zal ik of heel goed moeten verdienen of samen moeten gaan wonen (ik sta wel weer opnieuw ingeschreven, maarja, hier in de regio moet je minstens 5 jaar zijn ingeschreven, plus vrije/particuliere sector is voor mij nu echt onbetaalbaar).

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 16:22

He wat rot voor je Emita. Ik heb ook een tijd bij mijn vriend gewoond een aantal jaar terug maar dat was ook stuk gelopen. Gelukkig kon ik toen ook terug naar pa. Met dit nieuwe huis dacht ik eindelijk vrij te zijn en zelfstandig maar helaas...

Fijn dat je terug kon Callandra, mijn vader is ook niet zo moeilijk en wilt dat ik nu al terug kom ondanks dat ik nog alle spullen moet verhuizen. Hij heeft al vrouwen shampoo in de badkamer staan en deo's gehaald, hahaha. En ja dat nieuwe huis komt er vanzelf wel hoor.

Ik kan met mijn werk niet in aanmerking komen voor een huis via de woningbouw dus ik ga particulier huren. Daar moet ik ook weer zeker 1100 euro voor apart leggen voor de borg, dat is soms wel twee keer de huurprijs. Anders had ik gelijk al een ander huis kunnen huren, maar de enige spaarpot die ik heb is die voor mijn paarden dus ja..

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:19

Wij, we woonden eerst samen in een stacaravan. Door nalatigheid van de huurbaas, zaten wij zonder kachel. Het was 0 graden. Wij hebben dus besloten om terug naar mijn schoonmoeder te gaan. Na 3 jaar samengewoond te hebben.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:34

Ook ik ben sinds augustus terug bij me ouders :D

In juni 2012 een huis gekocht met ex, en dat staat sinds augustus dit jaar te koop. Blijf voorlopig nog wel bij me ouders, ben pas 21 en eerst het huis maar zien te verkopen.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:19

O jeetje Kermis wat een ellende! Gelukkig kan je met deze maanden terug naar je schoonouders, het is misschien wel een stap terug maar wat moet dat moet.

Oei Booo (en nog een paar o's haha). Dat is ook heftig zo jong en dan een koophuis moeten verkopen. Ik ben ook best jong nog, 23 jaar. Vind het wel fijn dat ik dalijk in mijn nieuwe huis de ervaring van het eerste huis mee kan nemen. En je neemt een stukje volwassenheid mee terug naar het ouderlijk huis, ook wel prettig voor je ouders he haha.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Meer mensen die terug gaan naar ouderlijk huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:35

Ik heb anderhalf jaar op mijzelf geweest toen ik weer bij mijn ouders in ging wonen, en ik zal zeggen, zal het niet weer doen. Op de een of andere manier werkte het gewoon niet, verlangde teveel naar mijn eigen plekje. Gelukkig had ik na een half jaar weer een eigen woning.
Succes voor jou to

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:23

Vervelende situatie! En vooral erg jammer dat het zo voor je is gelopen net als je denkt het voor elkaar te hebben. Gelukkig kan je weer zo snel terug naar je vader. Haalt de druk wel van de ketel.

Ik heb bijna 4 jaar samen gewoond toen vorig jaar zomer mijn relatie stuk liep. Ik kon gelukkig ook direct weer bij mijn ouders terug. Dat heeft een hoop aanpassing gevergd en was niet altijd even makkelijk... Toch is het erg goed geweest. Om te sparen en om mijn bedrijf op te starten. Inmiddels huur ik ook particulier, na een ruim jaar bij mijn ouders te hebben gewoond. Ik ben achteraf erg blij met dat tussenjaar :)