Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 13:12

Hai hai!

Hier nog eens een topicje van mijn lieve knol, Desprit! :)
Na lange tijd nemen we sinds vorige maand terug lessen!
En wat zijn we hier blij om!

Desprit houdt er nogal van om op haar eigen tempo te gaan lopen, wat meestal wat drammerig en overhaast is/was. Dus nu zijn we even aan het terugschakelen naar een basistempo zodat ze terug op haar eigen benen moet gaan lopen. Ook had ik vaak het gevoel dat ze niet helemaal los liet in haar rug, dus daarop zijn we ook aan het werken! Haar galop is nog steeds niet helemaal oké, maar daar werken we later op wanneer de rest terug een beetje in orde is. Dankzij de tips van mijn lesgeefster heb ik toch het gevoel dat we in de goeie weg aan het gaan zijn :))! Heb er dus nog geen moment spijt van gehad dat ik terug les neem. Aangezien het een nieuwe lesgeefster is, was ik in het begin een beetje bang, maar gelukkig klikt alles tussen ons 3 en gaan we er gewoon terug voor!

Hier even een beeld van hoe ze op 4-jarige leeftijd liep (bovenste foto), en hoe ze vorig jaar in december liep (onderste foto). Zoals sommigen al weten hebben we heel wat meegemaakt samen, waardoor we soms even stil lagen in het rijden. Maar niets hield ons tegen om er terug tegen te gaan als dat kon!
1
Afbeelding

In februari vorig jaar vertrok ik voor 3 maand op Erasmus, dus zocht ik iemand die voor mijn Sprietebol wou zorgen! Ik had al snel iemand in mijn hoofd en hoopte dat die persoon het zag zitten om met haar te rijden tijdens die 3 maand. Dankzij Jolienvdb @ bokt (die enkele weken later trotse eigenaar werd van de lieve reus, Grafiet) kreeg mijn paardje toch wat beweging en zorgde ze ervoor dat ze toch een beetje gemanierd bleef :)).

December;
2
Afbeelding

Desprit loopt heel graag wat te diep met haar hoofdje, zoals je hier kan zien op de foto.
3
Afbeelding

Ik was zo blij dat het klikte tussen Jolien en Desprit!
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... C_1288.jpg

En jawel, als Jolien op bezoek komt moet ik toch altijd een poging doen om eens een klein sprongetje te wagen met haar! Ook al hebben we nooit echt gesprongen in het verleden, wat eraan te zien was.
4
Afbeelding

Mei;
Oja, en wat waren we blij als we terug in het land waren!!! *\o/* *\o/* *\o/*
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... 2598_o.jpg

Juni;
Na 3 maandjes Erasmus konden we er terug invliegen! We begonnen dan ook terug met af en toe een lesje te nemen. Het rijden zelf verliep af en toe wat minder omdat de piste soms heel zwaar kon liggen. Desprit heeft het sowieso al wat moeilijker om haar evenwicht te vinden, dus een zware piste hielp daarbij niet echt altijd.
Toch zaten er toen al wat goeie moment in...
5
Afbeelding

Haar galop ging precies vanzelf op deze foto, maar ik kan je verzekeren dat we nog nooit zo hard gewerkt hadden in een les om tot dit beeld te komen.
6
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... C_7480.jpg

Even een kiekje tussendoor ;)
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... C_7821.jpg

Juli;
Tussendoor is het nog altijd belangrijk om Lol-met-je-knol te blijven hebben! ;)
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... 080765.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... 080763.jpg

September;
In september gingen we op kamp, samen met Jolienvdb en nog enkele vrienden!
Ik was heel erg benieuwd hoe alles ging verlopen op kamp, want het was de eerste keer dat ik dit deed met mijn eigen paard! En aangezien mevrouw soms nogal raar uit de hoek kan komen, hield ik mijn hart een beetje vast.

Wel, ik was er alleszins al van overtuigd dat ze het daar leuk vond aangezien ik haar iedere dag zo terug vond in de stal :))
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... prit-4.jpg

Ze was namelijk een beetje té enthousiast, vooral de eerste dag toen we dressuurles hadden!
Dan vond ze het o-zo-nodig om even alle hoeken van de piste in sneltempo te gaan verkennen. En zo had ik ook meteen de piste van dichtbij gezien. Een voorbijrijdende tractor was voor haar de reden om even al haar energie te uiten. Ik ben dan ook keihard gevallen. Dacht het eerste moment dat ik iets gebroken had, zo hard was ik gevallen. Haar even aan de longe gezet en er dan terug opgekropen. En jawel, de rest van de week had ik enorme pijn! Toch blijven doorrijden... En dan kon ik mijn initiatorproeven op het einde van de week wel vergeten :roll: . Veeeel tegenslagen gehad die week, maar we zijn ook met sprongen vooruit gegaan! En dat is wat me het meeste bijblijft! *\o/* <3

7
Afbeelding

8
Afbeelding

We waagden ons ook aan onze eerste serieuze sprongen samen!
En leuk dat ze het vond, ze deed het echt super! Zomaar een parcourtje springen zonder naar iets te kijken! Gewoon gaan! *\%/*
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... sprit5.jpg

10
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... sprit6.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... sprit7.jpg

Na onze week kamp, had ik er ook voor gekozen om te veranderen van stal! Dus meteen na het kamp door gereden naar ons nieuw plekje! Ik ben dan ook maar eerst bij de dokter langs gegaan aangezien ik nog steeds last had van de val. 3 weken rusten en ZEKER niet paardrijden! Gekneusde ribben!
Dat was minder, maar ik heb me dan vooral bezig gehouden met grondwerk! Want ze kon er wel nog wat van leren aangezien ze soms zo kan doordrammen! We namen dan ook enkele lesjes grondwerk, waar ik heel blij mee ben, want sinds de grondwerk-lessen is toch een stuk kalmer geworden! :))
Na 2/3 weken rust, terug op mijn knol gekropen :))

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... C_8904.jpg

Oktober;
Aangezien we op ons nieuw plekje een binnen- en buitenpiste hebben kunnen we vanaf nu doortrainen!! Wat zijn we hier blij mee! *\o/*

11
Afbeelding

De galop is ons grootste werkpunt! Maar sinds we dat kamp gedaan hebben, is er toch ergens een klik geweest bij Desprit! Het aanspringen lukt beter en beter, en ze begint galop echt leuk te vinden. Maar nog steeds, het tempo... Ze moet meer bij mij blijven, daar zijn we nu op aan het werken!
Toch was ik al blij met dit beeld :))

12
Afbeelding

En springen doet ze nog altijd even graag!
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... C_3507.jpg

November/december:
En jawel, nu de foto's sinds we terug aan het lessen zijn! Bij een andere lesgeefster wel :) maar wat ben ik blij met het resultaat in zo'n korte tijd! :)) <3
13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... 212069.jpg

Het jaar is zo snel voorbij gegaan! Als ik er terug aan denk dat ik op Erasmus ging vertrekken en mijn knollie voor 3 maanden moest achter laten... het is bijna een jaar geleden! En ondertussen hebben we weer zoveel leuke tijden meegemaakt! Ben ook zo blij dat we dat kamp gedaan hebben. Nieuwe lesgeefster, nieuwe tips, andere manier van lesgeven... We hebben er zoveel uit geleerd en sinds het kamp is Desprit toch wel voor een stuk volwassener geworden! :)) De galop zit er eindelijk een beetje op, en nu kunnen we blijven lessen en hoop ik dat we met sprongen vooruit zullen gaan :D!

Hopelijk hebben jullie genoten van een jaartje Desprit-Alison time :j
Commentaar en tips zijn altijd welkom of een leuk berichtje doet ons altijd deugd!

Groetjes! /3 :wave:

Never forget, happy girls are always the prettiest


jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:16

Aaah als trouwe Spriet-fan moet ik toch wel als een van de eerste reageren ;)
Wat n topknol is het toch <3
Ze is al zoooveel veranderd in de laatste maanden, kdenk dat je echt trots kan zijn! En kdenk idd dat dat kamp er toch wel voor veel tussenzit :P Alhoewel je letterlijk geradbraakt een week hebt doorgebracht, heb je wel héél veel progressie gemaakt! Laatste keer dat k op haar zat kon k haar niet vergelijken met toen k ervoor gezorgd had: veel meer evenwicht, balans, écht zin om te lopen => ZALIG :D
Tfeit dat ze zo slim is, maakt t voor jou veel moeilijker, maar kdenk dat je daardoor met haar ook pak verder gaat komen dan n gemiddeld paard!
Mijn wensen voor jou voor t nieuwe jaar? N springzadeltje kopen en slagen voor je dressuurproef van initiator met haar (kdenk dat dat op haar sokken zal zijn) :j
En uiteraard kom ik met plezier nog een paar keer foto's trekken, hahaha :D

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, België

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:37

Hier ook een Desprit-fan.

Ik vind het fantastisch hoe ver je met haar gekomen bent. Sowieso, als ik foto's van jou en Desprit zag passeren, had ik al zoiets van: wauw, ik hoop dat ik dit met Anaiz ook kan bereiken. Nu ik jullie gisteren bezig heb gezien, is dat alleen maar versterkt! Je mag écht terecht trots zijn. En dat ik haar even onder mijn kont heb mogen voelen, vind ik toch ook wel wauw. Dit is wat ik wil bereiken met 'mijn' vosse merrie en dat even te ervaren bij een ander paard, geeft me alleen maar meer zin.

Zo verder doen, jij!

'There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man'

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:58

Haha, eigenlijk helemaal hetzelfde als wat Jolien zei. Foto's van laatste keer zien er goed uit op rechterhand :). Voor de rest vind ik jullie heel leuk als springcombo ook, zeker omdat Desprit het ook zo graag doet!

Viel me opeens op, geïnspireerd geweest voor het nieuwe zadeldoek door de bewerkingen van de vorige keer? (lijkt bijna hetzelfde kleur ^^)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:25

Wat goeeeed!
In vergelijking met de eerste en laatste foto's is er idd veel progessie! 'k Zie Spriet lijk zachter lopen en met minder spanning!
Wat een lesgeefster idd allemaal kan doen! :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:25

En idd in 2014 meer jumpen? :D

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:02

Die is ook knapper geworden zeg!

• Liberty <3

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:33

jullie zijn inderdaad veel vooruit gegaan, veel succes verder!

Leef: neem en geef!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:18

Mooi paard! Ik vind dat ze mooi 'verschimmeld' is! Jullie zijn met sprongen vooruit gegaan en ik wens je veel succes verder!!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:34

Prachtig paardje. Je bent lekker bezig. Op een paar van de eerste foto's hang je wat naar achteren, maar op de latere foto's niet. Goed vooruitgegaan!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:14

Wauw prachtig beestje !!

Kerstmuts

AnnaLovePony
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-06-12

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:38

Wat een mooi stel zijn jullie ! :)

Celtic #1

Stampertje & Bloempje, ik mis jullie!


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:48

Leuk overzichtje Alison! Ondanks alle ups en dows zit er steeds een stijgende lijn in vindt ik :J. Het is wss geen gemakkelijke tante maar eentje met talent en knappe bewegingen. Ik zie ze het liefst lopen met haar neus er een tikje voor, net wat juist moeilijk is bij haar wss ;).

Iig, jullie zouden zeker niet misstaan op wedstrijd ;).

laverite

Berichten: 2935
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:08

Superleuk overzicht, topteam! :D Ik ben fan!!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:02

Leuk overzichtje Alison! En wat blijft het toch altijd tof om die foto te zien van toen ze nog zo donker was ;)

ik vind jullie erg hard vooruitgegaan, en de verandering van stal, beter piste, ... heeft jullie duidelijk ook deugd gedaan :j
Vind dat ze veel meer op haar eigen benen gaat lopen precies en je zit ook iets minder ver achterover als op een paar maanden geleden soms het geval was. Je houding is erg net :D

Gewoon voort blijven doen, 't is niet altijd gemakkelijk, maar als je al ziet welke vorderingen jullie op zo'n korte tijd gemaakt hebben en nog zullen maken, ben ik heel benieuwd! ;)

In ieder geval vind ik jullie een erg fijn duo, zie jullie graag aan het werk :D
Nog veel plezier en succes!

(enneuh, naast een prachtig dressuurpaard, heeft ze zich als springpaard ook wel bewezen :j Dus geregeld een paar sprongetjes nemen zou ik zeggen.. ;) )

Jorinda

Berichten: 13458
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:54

Wat een prachtig, groot paard <3 Ziet er heel netjes uit hoor!

xAaltsje

Berichten: 49
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:16

Wat een knapperd zeg!

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Re: Een jaartje vol Desprit, met vallen en opstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:42

Wat een schoonheid!

Paarden armbanden en sieraden van paarden haar in opdracht! Zie http://www.Lavitana.com voor paarden sieraad, alles over vrijheidsdressuur, groeps's en privé lessen, workshop's, show's,fotografie, én veel meer!
Info@lavitana.com

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:20

jolienvdb schreef:
Aaah als trouwe Spriet-fan moet ik toch wel als een van de eerste reageren ;)
Wat n topknol is het toch <3
Ze is al zoooveel veranderd in de laatste maanden, kdenk dat je echt trots kan zijn! En kdenk idd dat dat kamp er toch wel voor veel tussenzit :P Alhoewel je letterlijk geradbraakt een week hebt doorgebracht, heb je wel héél veel progressie gemaakt! Laatste keer dat k op haar zat kon k haar niet vergelijken met toen k ervoor gezorgd had: veel meer evenwicht, balans, écht zin om te lopen => ZALIG :D
Tfeit dat ze zo slim is, maakt t voor jou veel moeilijker, maar kdenk dat je daardoor met haar ook pak verder gaat komen dan n gemiddeld paard!
Mijn wensen voor jou voor t nieuwe jaar? N springzadeltje kopen en slagen voor je dressuurproef van initiator met haar (kdenk dat dat op haar sokken zal zijn) :j
En uiteraard kom ik met plezier nog een paar keer foto's trekken, hahaha :D


Haha super om zo'n reactie te lezen!
Denk dat jij één van de enigste bent die haar verandering duidelijk kan voelen :))
Sinds het kamp heeft ze precies echt een klik gemaakt!
Haha een springzadeltje zou wel super zijn, maar daar wacht ik nog even mee :) tenzij mama ermee afkomt onder de kerstboom O:)

Never forget, happy girls are always the prettiest

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:21

Hanne_SP schreef:
En idd in 2014 meer jumpen? :D


Haha :D Iedereen wilt ons zien jumpen, maar helaas ben ik zelf niet echt een springruiter :P
Maar af en toe een sprongetje nemen zal er van de zomer wel inzitten! :))

Never forget, happy girls are always the prettiest

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:22

EvelienKiss schreef:
Prachtig paardje. Je bent lekker bezig. Op een paar van de eerste foto's hang je wat naar achteren, maar op de latere foto's niet. Goed vooruitgegaan!


Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in!
Ik wist dit van mezelf, maar had nog geen manier gevonden om hierop te letten tijdens het rijden...
Sinds ik terug les heb, heb ik toch de juiste tips gekregen om dit te vermijden! :)

Never forget, happy girls are always the prettiest

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:24

Jorinda schreef:
Wat een prachtig, groot paard <3 Ziet er heel netjes uit hoor!


Hihi, zo groot is ze niet hoor ;)
Ik zelf ben niet één van de grootste personen waardoor ze er wss groter uitziet dan dat ze is :D
En voor de rest, heel erg bedankt voor de reactie! :))

Never forget, happy girls are always the prettiest

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:24

Alle anderen, heeeel erg bedankt voor de fijne reacties!
Doet deugd om zulke reacties te zien verschijnen op mijn schermpje hier :# *\%/*

Never forget, happy girls are always the prettiest


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Xayah en 59 bezoekers