Welke roeckl handschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 13:54

Hallo allemaal

Ten eerste wil ik even melden dat ik met de zoekresultaten al heel ver ben gekomen, maar heb toch niet alle informatie gevonden die ik wilde weten, vandaar dat ik dit topic aanmaak.

Mijn handschoenen zijn dus versleten. Momenteel heb ik nog een paar mondoni handschoentjes, maar die kan ik blijven vervangen, omdat ze bij intensief gebruik toch niet erg lang mee gaan. Voorheen reed ik alleen 2 uurtjes per week op manegepaardjes, maar sinds maart heb ik een verzorgpaardje waardoor ik er toch wel zeker 4/5 keer per week er op zit. Deze handschoentjes gaan daardoor toch vrij hard, waardoor ik heb besloten maar eens wat meer uit te geven aan handschoentjes, in de hoop ze over 2/3 maanden niet weer te moeten vervangen.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar Roeckls, maar zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Een vriendin van mij heeft de Lycra uitvoering van Roeckl, wat ik hele fijne en mooie handschoenen vindt. Ik heb het idee dat deze toch iets dunner zijn, dan andere van Roeckl, waardoor ik bang ben dat deze ook vrij snel zullen slijten. Iemand hier enige ervaring mee?

Verder heeft mijn zusje volgens mij van Roeckl, de Grip winterhandschoen. Deze vind ik ook erg fijn en volgens mij in de winter ook erg warm met de fleecevoering. Deze vind ik alleen vrij prijzig, waardoor ik toch een beetje twijfel.

Toen zat ik nog te denken aan de Roeckl Light en Grip. Omdat deze denk ik dus toch iets meer stevigheid bieden dan de Lycra handschoen, overeenkomen met de Grip winterhandschoen, maar ook in de zomer goed bruikbaar zijn!

Mijn bijrijdpaardje is een vrij groot paard, dat zich soms ook wel erg sterk kan maken en een beetje in de teugels kan gaan hangen. (hier zijn wij uiteraard mee bezig om het op te lossen) Maar daardoor zou ik het toch wel fijn vinden als ik duurdere handschoenen aan schaf, ze niet ook binnen 2/3 maanden stuk zijn.

Dus iedereen die ervaring heeft met deze handschoenen, brand los. Ook als je tevreden ben over andere Roeckl uitvoeringen, zijn meningen welkom!

Groetjes,
Laura

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:56

Ik heb zowel de light als de grip als de winterversie. Over allen ben ik zeer tevreden. Voor de winter zou ik de dikkere nemen. Ik rijdt nog wel eens met de light in de winter, maar die zijn toch echt dunner!

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:59

Ik heb exact dezelfde als Viennanova, erg tevreden mee. Ik gebruik de winterversie alleen bij echte vorst, rij best lang door met de Light.

Ryanne_

Berichten: 1227
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: UGCHELEEEEEN!!

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:05

Ik heb ook de roekl maar dan indd de gewone, ik ben er heel tevreden mee, ik heb er maanden achter elkaar 3 tot 4 paarden per dag mee gereden en ze bleven goed.. Als je dit n half jaar lang doet dat zijn ze wel versleten.. maar dan worden ze ook wel heel intensief gedragen. 1 paard perdag dan gaan ze super lang mee!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:07

geen als je het mij vraagt. Heb nooit zulke slechte handschoenen gehad als roeckl. Zelfs mijn stoffen handschoentjes van 3 euro gaan langer mee. :x
Mijn ariats daarentegen ben ik helemaal fan van..

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:13

Ik heb de light grip en de grip. De light grip vond ik helemaal niet aangenaam in de regen, ik weet niet of jij ook binnen kan rijden oid. Ze werden soort van glibberig, beetje de textuur van een vis :+ de grip heeft een ruwer laagje aan de binnenkant (zijn ietsie dikker) met deze heb ik geen probleem in de regen. Die vind ik ook warm genoeg voor in de winter maar ook niet te warm in de zomer. De light grip vond ik te koud in de winter. Met andere modellen heb ik geen ervaring.

@ayasha, mijn light grip heb ik nu 5 jaar ongeveer en die hebben maar lichte schade waar de teugels zitten. Mijn grip heb ik nu 1 jaar en hebben nog geen enkel spoor van gebruik. Ik rij er bijna elke dag een 3tal paarden mee en soms er nog mee longeren. Hoelang hebben die van jou het dan uitgehouden?

Anoniem

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:16

....ik heb geen idee welk model het is maar ik heb die ene waar een 1 op staat. :') Vind ze ontzettend fijn, terwijl ik normaal juist een vreselijke hekel had aan handschoenen.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:31

ik heb de meredith en kan daar ook gewoon in de winter mee rijden

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 14:32

Allemaal bedankt!

@Leen_ Ik kan inderdaad niet binnen rijden, dus zeker goed om dit te weten! De grip waar jij het over hebt, zijn toch de handschoenen met fleece aan de binnenkant?

@Bizzybijtje Dat zijn inderdaad de Lycra's. Ik vond die 1 erop zo onwijs gaaf haha. Plus ik vind ze ook wel fijn zitten. Kan jij wat meer vertellen hoe snel deze slijten?

Ik ga denk sowieso binnenkort even naar de divoza, kan ik ze allemaal even passen. Moet natuurlijk ook lekker zitten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:32

Leen_ schreef:
Ik heb de light grip en de grip. De light grip vond ik helemaal niet aangenaam in de regen, ik weet niet of jij ook binnen kan rijden oid. Ze werden soort van glibberig, beetje de textuur van een vis :+ de grip heeft een ruwer laagje aan de binnenkant (zijn ietsie dikker) met deze heb ik geen probleem in de regen. Die vind ik ook warm genoeg voor in de winter maar ook niet te warm in de zomer. De light grip vond ik te koud in de winter. Met andere modellen heb ik geen ervaring.

@ayasha, mijn light grip heb ik nu 5 jaar ongeveer en die hebben maar lichte schade waar de teugels zitten. Mijn grip heb ik nu 1 jaar en hebben nog geen enkel spoor van gebruik. Ik rij er bijna elke dag een 3tal paarden mee en soms er nog mee longeren. Hoelang hebben die van jou het dan uitgehouden?

1 week had ik al de eerste gaten er in. En die werden enkel gebruikt voor het rijden. Terwijl ik mijn ariats ook gebruik bij het hooi geven en alle andere dagelijkse bezigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:33

Oh ja de Lycra's dus :D Ik heb ze nu een half jaartje en zien er nog uit als nieuw :j Ze zitten ook ontzettend fijn. Wat me normaal stoort bij handschoenen is dat je een stuk minder voelt in je handen, maar dat is bij deze dus absoluut niet het geval.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:49

Laura_ schreef:
Allemaal bedankt!

@Leen_ Ik kan inderdaad niet binnen rijden, dus zeker goed om dit te weten! De grip waar jij het over hebt, zijn toch de handschoenen met fleece aan de binnenkant?

@Bizzybijtje Dat zijn inderdaad de Lycra's. Ik vond die 1 erop zo onwijs gaaf haha. Plus ik vind ze ook wel fijn zitten. Kan jij wat meer vertellen hoe snel deze slijten?

Ik ga denk sowieso binnenkort even naar de divoza, kan ik ze allemaal even passen. Moet natuurlijk ook lekker zitten.

Nee alleen de winter handschoenen hebben fleece. De grip is hetzelfde materiaal als de lightgrip denk ik maar iets dikker. Het is alleszins gewoon 1laag van hetzelfde materiaal. Dus niet een andere binnenkant als buitenkant.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 14:56

Aha, dus als het ik het goed begrijp heb je een light & grip, light & grip winter, Grip en Grip Winter. Waarbij de grip dus gewoon iets dikker is qua materiaal aan de buitenkant?

Jo85
Berichten: 154
Geregistreerd: 27-04-08

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:31

Ik heb de light and grip. Redelijk tevreden over. Zitten lekker. Vind ze in regen wel ok, daarna blijven ze alleen wel lang een beetje vochtig en dan voelt de stof idd wat raar. Na 2 jaar 5x per week gebruik enkele enkele slijtplekken.

Ik heb ook de meest dikke wintervariant die helemaal gevoerd is en aan de buitenkant een andere stof heeft dan de light and grip. Lekker warm maar deze vind ik wel vrij snel slijten. Zeker gezien de prijs.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:24

Ik heb de Roeckl grip winter, erg fijne handschoenen!
Rij er zowel 's zomers als 's winters mee.
Het laagje fleece is lekker warm, maar niet te warm, waardoor ze 's zomers ook nog prima te gebruiken zijn.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:34

Ik heb jaren roeckl gehad en heb sinds een tijdje de handschoenen van kingsland. Ik vind deze ook erg prettig omdat deze meer meegeven met je vingers. Ik weet alleen niet of de Kingsland er ook in een winter uitvoering zijn.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:55

Geen idee welk type ik heb maar de Roeckls blijven prima, beginnen een beetje te slijten maar absoluut geen gaten nog.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:17

Hier nog een Roeckl fan! *\o/*
Ik heb voor de zomer/lente drie Roeck-Grips: een paar met steentjes, een paar zonder, en een paar grijze. Voor hele warme dagen heb ik ook die hele dunne, die zijn echt zalig, je hebt nooit meer last van zweethanden!
Voor de winter heb ik ook een paar Roeck-Grips met voering vanbinnen en hier ben ik nog steeds heel erg tevreden van. Ik doe ze zowat overal op stal aan, dus niet alleen bij het rijden en ze zijn echt handig om mee te werken!
Voor op wedstrijd heb ik nog een paar van de gewone witte handschoentjes, die van Meredith, en heb ik ook nog een paar witte van het 'nieuwere model'.

Ik ben echt heel erg tevreden over alle modellen, de meesten heb ik al wel 2 jaar en beginnen nu pas slijtage te tonen aan de knokkels :')

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:23

Viennanova schreef:
Ik heb zowel de light als de grip als de winterversie. Over allen ben ik zeer tevreden. Voor de winter zou ik de dikkere nemen. Ik rijdt nog wel eens met de light in de winter, maar die zijn toch echt dunner!


Ik ook. De winter- en de zomerversie en zolang ik ze niet elke keer kwijtmaak |o :o ben ik er supertevreden over :j

Annepanne92

Berichten: 338
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:24

Ik heb ook winterhandschoenen van Roeckl, vind ze super fijn! Vind het zelf nooit heel fijn als winterhandschoenen super dik zijn omdat ik dan het idee heb minder contact te hebben. Ook fijn als je gewoon op stal bezig bent in de winter, je bent nog super mobiel met je handen zeg maar, klinkt dat logisch? :P

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:01

Ik heb ook de zomer en de wintervariant van de grip. Onlangs de nieuwe windstopper versie van Roeckl gekocht maar nog niet mee gereden.

4horsenl

Berichten: 110
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:58

Mij bevallen de Roeckl windstopper erg goed. Zijn winddicht en ook nog lekker warm ook :-)

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:39

Ik heb voor de zomer de Roeckl comfort ruit. Fijne handschoenen om te dragen, lekker luchtig in de zomer. Ik had op een gegeven moment wel een gat in mijn duim, maar dat was omdat ik ze aan had bij het aansingelen en de top van mijn duim altijd bleef hangen bij de gesp.
Fijne handschoenen dus, maar de mijne stinken nu behoorlijk. Vervelende daaraan is dat de geur in mijn handen blijft hangen, ik moet ze echt 3 keer wassen wil de geur eruit gaan.

Voor de winter heb ik de polartec en daar ben ik super tevreden over. Hele fijne warme handschoenen, lekker soepel en goede grip.

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:28

Nathachou schreef:
Ik heb voor de zomer de Roeckl comfort ruit. Fijne handschoenen om te dragen, lekker luchtig in de zomer. Ik had op een gegeven moment wel een gat in mijn duim, maar dat was omdat ik ze aan had bij het aansingelen en de top van mijn duim altijd bleef hangen bij de gesp.
Fijne handschoenen dus, maar de mijne stinken nu behoorlijk. Vervelende daaraan is dat de geur in mijn handen blijft hangen, ik moet ze echt 3 keer wassen wil de geur eruit gaan.

Voor de winter heb ik de polartec en daar ben ik super tevreden over. Hele fijne warme handschoenen, lekker soepel en goede grip.


Zijn die polartec ook waterdicht?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Welke roeckl handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 14:57

Ik heb de Roeckl Grip winter gekocht uiteindelijk. Had het idee dat ik met die van mijn zusje net iets meer grip had.. Maar misschien ligt het niet eens zozeer aan die handschoenen. In de zomer ga ik kijken voor een zomerversie van handschoenen.

Fijne is wel dat ik niet met mn duim bij de gesp blijf hangen met deze handschoenen, zoals hierboven verteld werd. Had ik met mn oude mondoni's wel