stijfe shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:50

De zakjes die je moet geven lijkt mij buut. Heeft je da niet gezegd wat je krijgt? De naam van de medicijnen dus? Vind k wel vreemd.
Nou sterkte er mee hoop dat t goed komt :)


ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 12:53

Annett1990 schreef:
De zakjes die je moet geven lijkt mij buut. Heeft je da niet gezegd wat je krijgt? De naam van de medicijnen dus? Vind k wel vreemd.
Nou sterkte er mee hoop dat t goed komt :)



hij heeft het wel gezegd, maar is blijkbaar voor mij te lastige naam om te onthouden haha,
hoop ook dat het goed komt, heb nu 4 eigen pony's mijn beide zusjes zijn er mee gestopt omdat ze geen tijd hebben.. nu heb ik er 4 <3

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"


AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:32

sterkte met de pony.
fijn dat nu voor jou duidelijk is wat wel en niet slim is om te doen.

red je het wel om 4 ponys in je eentje te houden?
lijkt me best zwaar!

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:15

ilikex schreef:
Annett1990 schreef:
De zakjes die je moet geven lijkt mij buut. Heeft je da niet gezegd wat je krijgt? De naam van de medicijnen dus? Vind k wel vreemd.
Nou sterkte er mee hoop dat t goed komt :)



hij heeft het wel gezegd, maar is blijkbaar voor mij te lastige naam om te onthouden haha,
hoop ook dat het goed komt, heb nu 4 eigen pony's mijn beide zusjes zijn er mee gestopt omdat ze geen tijd hebben.. nu heb ik er 4 <3


Als ik je dan een tip mag geven, neem volgende keer 1 van je ouders mee. Ik ben 23 en mijn paardje was ook hoefbevangen (al bleek dat niet zo te zijn) en ik heb ook een keer m'n vader mee genomen omdat er best veel over me heen kwam op dat moment en er dus veel langs me heen ging. Zodat mijn vader dingen zou onthouden die ik vergeet.
Sommige dingen zijn goed om te weten, en belangrijk. Zo vind ik het ook niet geheel onbelangrijk om te weten wat voor medicijnen mijn paardje krijgt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:32

Ik zette het hooi altijd een voerbeurt van te voren in het water, dan gooide ik de ton leef en speelde het hoi nog is uit voor ik het gaf.
Het mag gerust zo'n 8 uur weken, dus je kan best meerdere tonen volgen mocht je die hebben.

In een hooinet is slim ja!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 15:23

AdnerB schreef:
sterkte met de pony.
fijn dat nu voor jou duidelijk is wat wel en niet slim is om te doen.

red je het wel om 4 ponys in je eentje te houden?
lijkt me best zwaar!



Lukt me wel! Kwestie van goed plannen, dan lukt het wel.

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 15:25

[/quote]

Als ik je dan een tip mag geven, neem volgende keer 1 van je ouders mee. Ik ben 23 en mijn paardje was ook hoefbevangen (al bleek dat niet zo te zijn) en ik heb ook een keer m'n vader mee genomen omdat er best veel over me heen kwam op dat moment en er dus veel langs me heen ging. Zodat mijn vader dingen zou onthouden die ik vergeet.
Sommige dingen zijn goed om te weten, en belangrijk. Zo vind ik het ook niet geheel onbelangrijk om te weten wat voor medicijnen mijn paardje krijgt.[/quote]

Klopt, meestal met zulke dingen gaan mn ouders mee, maar ze waren allebei niet thuis, maar ik wou wel graag dat de DA kwam..

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:08


Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:14

ilikex schreef:
je hoeft toch zeker niet te vloeken doe normaal joh,

DA komt morgen, heb ik net ook al gezegd. misschien beter lezen?

ik vraag gewoon om tips, geen gevloek, want daar kan ik echt niet tegen..


Wel ruwvoer geven hoor. Dit in de vorm van graszaad hooi, stro en niet al te rijk hooi. Paarden moeten eigenlijk de hele dag door kunnen eten. Ook een hoefbevangen pony mag geen lege maag hebben.

Hope Springs Eternal

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:19

Aukelizzy hoefbevangenheid komt niet alleen van hoog fructaan gehalte. Wij hebben hier onbemest land en in het verleden ook eens gehad. Duidelijk is dat onze HB gevoelige paard het daar toch stukken beter op doet evenals op wintergras. Waakzaamheid blijft altijd maar hierin ben ik het met TS eens.

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 19:23

Heb ander voer gevonden, met laag suiker gehalte & laag eiwit gehalte.. ook hebben we hooinetten gekocht, & hebben we hooi geweekt, maar dat vind ze helemaal niet lekker.. dus daar moet ik eigenlijk nog wat anders voor bedenken maar wat?

Mijn vader vertelde mij dat dit gras wat niet bemest word veel en veel beter is...

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:24

Ik vind dat je goed geageerd hebt!
Ik heb ook een Shetlander die heel erg gevoelig is voor HB..
Ik hoop dat hij snel weer opknapt!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:26

ilikex schreef:
Heb ander voer gevonden, met laag suiker gehalte & laag eiwit gehalte.. ook hebben we hooinetten gekocht, & hebben we hooi geweekt, maar dat vind ze helemaal niet lekker.. dus daar moet ik eigenlijk nog wat anders voor bedenken maar wat?

Mijn vader vertelde mij dat dit gras wat niet bemest word veel en veel beter is...


Ze moeten even wennen aan het hooi maar ze eten het wel uiteindelijk :j
Eerste keer geweekt hooi werd hier ook niet gelijk gegeten..

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 19:38

haflingertje schreef:
ilikex schreef:
Heb ander voer gevonden, met laag suiker gehalte & laag eiwit gehalte.. ook hebben we hooinetten gekocht, & hebben we hooi geweekt, maar dat vind ze helemaal niet lekker.. dus daar moet ik eigenlijk nog wat anders voor bedenken maar wat?

Mijn vader vertelde mij dat dit gras wat niet bemest word veel en veel beter is...


Ze moeten even wennen aan het hooi maar ze eten het wel uiteindelijk :j
Eerste keer geweekt hooi werd hier ook niet gelijk gegeten..


Oww Okeoke, dan zal ik het even de kans geven, ik merk nu al dat ze meer op knap:) veel vrolijker& alerter :j

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:44

Ook uitkijken met hooi, mijn shet wordt in elk geval ook bevangen van hooi. Kan je stro voeren? Dat werkt hier goed :)

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 19:54

Nee stro voeren gaat hem niet worden.. hoop dat het geweekte hooi morgen op gegeten is ..

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 20:07

Ik heb nu nieuwe brokken gehaald, met lage suiker & lage eiwit gehalte, maar hoeveel kan ze daar van hebben, want ik durf haar eigenlijk niet veel te geven..

Ze moet wel wat brokken krijgen, want toen ze net van mij was, was ze hartstikke mager.. door de brokken is ze wat meer aangekomen, maar zodra de brokken weg zijn, word ze magerder..

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:08

pien_2010 schreef:
Aukelizzy hoefbevangenheid komt niet alleen van hoog fructaan gehalte. Wij hebben hier onbemest land en in het verleden ook eens gehad. Duidelijk is dat onze HB gevoelige paard het daar toch stukken beter op doet evenals op wintergras. Waakzaamheid blijft altijd maar hierin ben ik het met TS eens.

Natuurlijk komt hoefbevangenheid niet alleen door een te hoog fructaangehalte in het gras. Dat zou het wel heel simpel maken.. ;) Maar gestrest gras dat veel fructaan produceert, onder bepaalde omstandigheden, werkt zeker niet mee aan het herstel of voorkomen van hoefbevangenheid.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:27

ilikex schreef:
Ik heb nu nieuwe brokken gehaald, met lage suiker & lage eiwit gehalte, maar hoeveel kan ze daar van hebben, want ik durf haar eigenlijk niet veel te geven..

Ze moet wel wat brokken krijgen, want toen ze net van mij was, was ze hartstikke mager.. door de brokken is ze wat meer aangekomen, maar zodra de brokken weg zijn, word ze magerder..


Het is dan echt beter om onbeperkt hooi te geven; grof 'arm' hooi en/of geweekt.

Kijk de filmpjes eens die ik in de link heb gegeven, Kleine moeite en je wordt er echt veel wijzer van.

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 20:40

Oké, ik zal er even naar kijken..

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

Anoniem

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:49

GEEN brok geven! Eigenwijssie! Het is banketstaaf maar je pony moet echt op water en hooi leven totdat op zijn minst de pijn uit die voeten weg is... Geloof mij nou maar , beter te mager en zonder die gruwelijke pijnen, als te zwaar en moeten laten inslapen omdat pony niet meer kan, HB is geen geintje!!

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 20:55

Nee snap ik, oké dan maar eerst weer zonder brokken..

Wil haar gewoon niet mager hebben maar ook geen hb..

Wat is hb toch klote

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

Anoniem

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:02

Ja klopt; is 1 van de ergste en pijnlijkste ziektes bij paarden en als je maar wat aanvogelt met voer, redden ze het nooit niet...
Het is trouwens toch al een ouwetje of niet? zou ze geen cushing hebben?

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:15

Je kan best brokken geven, maar het hangt er vanaf WAT voor brokken.
Er is biks met 5% suiker+zetmeel en biks met 40& suiker+zetmeel dus ja...
Welke biks heb je gekocht?
Het is trouwens niet zo verstandig om jouw Shet appelstroop te geven!
Dat is een en al suiker! Vind het wel erg raar dat jouw DA je had aangeraden dat aan je HB pony tegeven ook al is het alleen om haar die poeder te geven, dat kan vast ook op een andere manier.

Edit: Je weet wel dat het eiwit percentage geen bal uitmaakt? Een paard raakt HB van suiker (fructaan)

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:18

ohjajoh6 schreef:
GEEN brok geven! Eigenwijssie! Het is banketstaaf maar je pony moet echt op water en hooi leven totdat op zijn minst de pijn uit die voeten weg is... Geloof mij nou maar , beter te mager en zonder die gruwelijke pijnen, als te zwaar en moeten laten inslapen omdat pony niet meer kan, HB is geen geintje!!


Het is wel van uiterst belang dat de pony voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt.
Daarvoor kan je de liksteen van Paardnatuurlijk geven of de brokken van Healthy Herbs


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers