paard staakt ineens bij bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 18:11

Ik heb zelf tot in het voorjaar gereden en ben wegens zwangerschap gestopt. ik had een bijrijder die helaas wegens tijdsgebrek weinig gekomen is en na tijdje aangaf toch te willen stoppen.
Ik had me erbij neergelegd om paard dan maar stil te laten staan tot zich plotseling iemand melde.
Paard staat verder 24-7 buiten en ik longeerde wel nog.

Diegene heeft nu 2 weken geleden voor het eerst gereden, ging super
Erna nog wat gelongeerd en zo nog 2 keer gereden. 2e keer was ik in de bak erbij, alles ging goed, tot het aangaloperen. Ineens staat het paard stil en komt ze omhoog. Bijrijder eraf gesprongen omdat e bijna achterover klapte is erna weer opgestapt en heeft doorgereden, ook galop, niks meer aan de hand.
Nu doet ze dit bij een vreemde ruiter wel vaker, vooral als ze te kort gehouden wordt en diegene onrustig zit met de benen.
dagje vrij gegeven, erna gelongeerd met pessoa, liep super, lekker los.

De dag erna ging de bijrijder weer rijden en bleef ze staken, zowel in draf als galop de rem erop hoofd de lucht in rug vastzetten en klieren.
Ik was er dit keer niet bij en heb het van horen zeggen.
bijrijder gaf aan te willen stoppen maar we zouden het nog 1 x proberen als ik erbij was zodat ik kon zoen wat ze allemaal deed.

Van te voren gelongeerd, super, lekker los en gezadeld en zij erop. Stap aantal rondjes ging goed, tot ze been geeft en wilt gaan draven. Weer hoofd omhoog, oren naar achteren en inhouden.
Ik ben er zelf opgekropen omdat ik wilde zien of ze dit bij mij ook deed. Jawel hoor, hetzelfde, tik gegeven, been gegeven en een snauw, en ze bleef bezig. In stap kreeg ik haar soepeltjes naar beneden gereden maar zodra ik aandraaf links als rechtsom begint het geklier al
ik heb maar stukjes gedraafd vanwege mijn bekkeninstabiliteit, langer hield ik echt niet vol en ik ben erna ook gestopt. Ik ben nu te ver zwanger om zelf te kunnen rijden en ik had gezien dat ze dit ook bij mij deed en normaal als ze vervelend reageert en wil klieren geef ik een snauw en is het afgelopen.

wat nu??
De bijrijder durft niet meer, omdat ze alleen op de locatie is en het alleen maar erger lijkt te worden. Al er iets gebeurd is er niemand in de buurt.
Tandarts en zadelcontrole zijn dit jaar nog uitgevoerd. Bespiering is inderdaad minder geworden maar wat ik zelf voel ligt het zadel wel iets lager aar raakt het de rug en schoft niet.
Paard heeft vaker langer stilgestaan en normaal kan ik zo erop en wegrijden.

Ik heb nu contact opgenomen met een osteopaat, maar blijf het vreemd vinden dat ze 2 weken geleden lekker liep, stap draf galop en nog geen week later steeds erger gaat tegenwerken.
iemand nog tips?
Ik kan zelf zeker tot eind februari niet rijden ivm zwangerschap en herstel daarvan, bijrijder wil ( begrijpelijk) nu niet meer, zou evt wel terug willen komen als paard weer normaal gaat doen.


Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: paard staakt ineens bij bijrdijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:17

Een paard hoeft natuurlijk maar één glijer, gekke sprong of rare val te maken om iets te blesseren. Dat ze 2 weken geleden nog fijn liep vind ik veel minder interessant dan het gedrag dat ze nu laat zien. Juist omdat ze het anders nooit doet. Ze geeft luid en duidelijk aan dat er iets niet goed zit. Ik hoop dat de osteopaat iets vindt.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:17

In ieder geval goed dat je een osteopaat laat komen, maar ligt probleem niet bij bijrijder? Dat ze met een bepaalde angst erop zit of dat ze niet durft door te pakken?

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:22

Je hebt de bijrijder omdat je zwanger bent neem ik aan?
Wellicht is het een idee, voor zover mogelijk, om zelf aanwezig te zijn wanneer de bijrijder gaat rijden? Dan is er en iemand op de locatie en misschien kan je haar ook eventuele tips geven.

Al vind ik het vreemd dat ze bij jou ook door ging, dus misschien duidt dat toch op pijn

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 18:25

Ik heb de bijrijder nu idd omdat ik zwanger ben, maar ze kan ook blijven als ik bevallen ben wegens tijdgebrek. Ik kan straks waarschijnlijk 2 x pw rijden.

Bijrijder heeft op een handelstal gereden en eigen paarden gehad, rijdt echt netjes.
ik ben er op de laatste keer ook elke keer bijgeweest als zij reed of longeerde.
Ik heb de eerste paar keer tips gegeven en dat volgde ze ook op, maar nu zou ik het echt niet weten wat ze nog anders kan doen.
Bijrijder was zeker niet bang, maar wordt dat nu wel aangezien ze niet eens kan aandraven.

Mrijn, paard probeert we vaker uit, is niet de makkelijkste met rijden, zeker niet als ze aan het werk gezet wordt. Vreemde is dat ze het nu wel al doet bij gewoon aandraven met alleen een contact teugel zonder iets te vragen
Vind het ook vreemd dat ze tijdens het longeren, zowel met bijzet als pessoa niks laat zien en juist soepel loopt.

Ik kan niet elke keer mee, ik heb nog een kleuter en kan amper lopen wegens mijn bekken, maar hoe het nu ging werkt het zelfs niet als ik erbij ben

Anoniem

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:06

Als ik jou was zou ik er voor mijn eigen veiligheid sowieso neit meer opstappen :)

Het kan zijn dat je paard een glijer heeft gemaakt, vast heeft gelegen op stal of een misstap heeft gemaakt oid. Ik reed ook een paard die niks mankeerde en toen ineens slecht was, had waarschijnlijk ook vast gelegen in stal.
Osteopaat is sowieso geen slecht plan maar ik zou het wel afschuiven op medisch en niet op klieren oid.

Het kan namelijk zijn dat je paard sowieso iets onder de leden heeft maar wanneer jij er op rijdt het niet laat zien omdat ze respect voor je heeft, maar wanneer er een ander op rijdt het wel laat zien. ;)


Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:14

Ik kan er eigenlijk ook echt niet meer op, mijn lichaam protesteert nu ook echt maar ik moest en zou het weten of ze dit bij mij ook deed. Ik kan normaal lezen en schrijven met haar en vertrouw haar 100% , maar slim om hoogzwanger zonder rijkleding of cap op klierend paard te stappen is het niet nee en zou ik normaal ook nooit doen.

er wordt nu in elk geval niet gereden tot ze is nagekeken. Krijg osteopaat vandaag alleen niet te pakken dus hoop dat ze snel terugbelt. Baal er alleen wel van, ten eerste omdat ik niet weet wat er nu is, ten 2e omdagt ik nu 2 extra dagen hulp op stal mis met 4 paarden, wordt ook erg zwaar allemaal nu. Tegenprestatie van rijden was extra hulp namelijk.

Ze is in het voorjaar nagekeken omdat ze vrij stijf was en toen was niks mis, is ze lekker gemasseerd geworden.

Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:35

Ligt het misschien aan het zadel of het hoofdstel? Als je al een tijdje niet gereden hebt en de bespiering wat minder wordt, kan het zijn dat er drukkingen onstaan.. Ik denk alleen niet dat jullie het paard nog zonder zadel gaan rijden binnenkort, vanwege de streken:P.
En ik heb zelf een keer een paard gereden, dat in staking ging als de neusriem over de bakstukken heen was vastgemaakt (of iig aan een kant). Ik neem aan dat dit niet het geval is, aangezien de bijrijder ook de nodige ervaring heeft ;), maar beter gezegd dan niet!

Osteopaat lijkt mij prima, als bovenstaande allemaal niet van toepassing is:)

Een paard is een maatje voor t leven! :D
Feargie! Mijn knapste, grote knuffel <3 Zo blij met jou! 04-10-2015 :D https://www.facebook.com/FeatherliciousFeargie/
Passoa, oude knapperd en Gucci <3, altijd in mijn hart

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:52

Hoofdstel is niks aan gewijzigd, zit ook goed bevestigd. Heb nu een ongebroken trens, voorheen dubbel gebroken
Is hier al tijd op gereden en ging prima.


Zadel is wel wat wijder, dit is elke winter een probleem. Ze krijgt dan geen gras en zeker nu ze minder gereden is is ze smaller. Op advies van de zadelmaker ligt er al een bontje tussen aangezien er soms 1tot 2 boommaten verschil tussen zomer enwinter zitten . Ikheb het vandaag nog extra gechect, zadel ligt wat lager maar raakt de schoft of ruggengraad niet. Ze heeft een moeilijke rug en daar past vrij weinig op, vandaar in de witer het bontje als tijdelijke oplossing op advies van zadelmaker

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:02

Begrijp ik nou dat je nog niet zo lang met ongebroken trens (dus eigenlijk stang) rijdt? Ga eens terug naar dubbel gebroken. Denk dat dat al een hoop zal helpen

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:07

xDaantjxx schreef:
Begrijp ik nou dat je nog niet zo lang met ongebroken trens (dus eigenlijk stang) rijdt? Ga eens terug naar dubbel gebroken. Denk dat dat al een hoop zal helpen

Een paard gaat niet zo extreem staken op een ander bitje, en een ongebroken is geen stang ;) Een ongebroken zou juist stiller in de mond moeten liggen.

Gientje12
Berichten: 819
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Drenthe

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:49

dit heeft mijn verzorgpaard ook een poos gedaan. Erg vervelend! Ze kwam wel niet zo hoog maar het was idd ook bij het aandraven. de galop ging goed. Ik heb 2 maand zo vreselijk gereden met veel tikjes en dergelijke en uiteindelijk is het weer goed gekomen. (paard test mij wel vaak uit.)

''an animal can be your best friend''
Een nee heb je, een ja kun je krijgen!
Vera de Vries 17-3-2013 - Coelenhage's Helma 21-11-2014

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:51

Heeft het paard wel een klik met de bijrijder, of miss rijd ze te stug met minder gevoel dan jij je eigen paard rijd,
Heb zelf ook een tinker, die echt de lucht in gaat of zelfs dwars door de omheining als er iemand op zit die denkt ik kan het wel, niet na 1 x maar na ongeveer 2 weken , dan is het voor haar genoeg geweest, bij mij vertoont ze dit gedrag nooit eigenlijk, dus miss is jou paard wel heel eenkennig en/of vind ze haar bijrijder niks. ben je erbij als ze gereden word door jou bijrijder? want kan echt zo zijn dat die veel te veel vraagt of met veel meer druk rijd als jijzelf, ik ben nooit zo onder de indruk van mensen die bij handels stallen rijden, die zitten vaak te zwaar en rijden vaak met te veel druk van voor .

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 10:45

xDaantjxx schreef:
Begrijp ik nou dat je nog niet zo lang met ongebroken trens (dus eigenlijk stang) rijdt? Ga eens terug naar dubbel gebroken. Denk dat dat al een hoop zal helpen


half jaar - 3 kwart jaar geleden ongeveer overgestapt en hier liep ze juist fijner op. op het dubbel gebroken bleef ze onrustig in de mond. En nee, ongebroken is absoluut geen stang, stang is hefboomwerking en ongebroken trens is het zachtste bitje wat je kan hebben, heel erg groot verschil tussen die 2 bitten

Ik ben er 3 van de 4 x bij geweest en ze rijdt netjes en ook niet te hard. Nu test ze in het begin altijd uit bij een nieuwe ruiter maar nooit zo extreem als nu.
Ook nu, bijrijder stapte op en gaf been, meer deed ze niet, en meteen hoofd in de lucht en staken, teugels hadden nog los contact, ze had geen spoortje terwijl ik normaal met rij, bewust afgelaten
Denk om eerlijk te zijn dat ze zelfs rustiger rijdt als ikzelf :o

osteopaat komt volgende week, deze week maar longeren en dan week niks na behandeling en dan even kijken wie erop gaat, ik ben dan 36 weken en kan er echt niet meer op dan

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:20

xDaantjxx schreef:
Begrijp ik nou dat je nog niet zo lang met ongebroken trens (dus eigenlijk stang) rijdt? Ga eens terug naar dubbel gebroken. Denk dat dat al een hoop zal helpen



Een ongebroken trens is GEEN stang!!!!
En er zijn paarden die daar veel fijner op lopen dan een dubbelgebroken, of enkelgebroken bit.


TS, ik denk dat het probleem bij je bijrijder ligt, en niet je paard.
Het niet willen galopperen zal uitproberen zijn geweest (je geeft al aan dat die dat doet).
Je bijrijder spong daarop van jou paard, dus het paard weet als ik dat doe, dan stopt ze.

Misschien als je bijrijder niet meer durft een professioneel iemand vragen die hem een paar keer zou kunnen rijden.
En anders fijn blijven longeren, en er straks zelf weer op.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*

maaike2800
Berichten: 1025
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:34

wat je nog kunt proberen is de bijrijder eens zonder zadel laten rijden of longeren met zadel om te kijken hoe het verschil dan is. Verder goed dat je een osteopaat laat kijken, zou t niet zomaar op klieren gooien, maar ook niet uitsluiten dat ze misschien meer probeert omdat je bijrijder misschien toch anders rijd dan jij.

call me a bitch and i'll show you one!

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 18:06

HTM schreef:
xDaantjxx schreef:
Begrijp ik nou dat je nog niet zo lang met ongebroken trens (dus eigenlijk stang) rijdt? Ga eens terug naar dubbel gebroken. Denk dat dat al een hoop zal helpen



Een ongebroken trens is GEEN stang!!!!
En er zijn paarden die daar veel fijner op lopen dan een dubbelgebroken, of enkelgebroken bit.


TS, ik denk dat het probleem bij je bijrijder ligt, en niet je paard.
Het niet willen galopperen zal uitproberen zijn geweest (je geeft al aan dat die dat doet).
Je bijrijder spong daarop van jou paard, dus het paard weet als ik dat doe, dan stopt ze.

Misschien als je bijrijder niet meer durft een professioneel iemand vragen die hem een paar keer zou kunnen rijden.
En anders fijn blijven longeren, en er straks zelf weer op.



het paard steigerde zo hoog dat ze bijna achterover klapte waardoor de bijrijder eraf viel\sprong. Ze is meteen erna weer erop gegaan en is weer gaan galoperen, dat ging toen goed. ze is dus niet gestopt na dit eerste incident en het rijden is op een positieve manier afgesloten na nog zeker een 20 minuten gereden te hebben zonder geklier.

Ik vind het raar dat ze daarna bij mij ook zo deed toen ik erop ging, dan zou ze juist toch weten dat er een ander opzit en dit niet meer doen? Ik ben wel na rondje stappen gestopt, zonden cap en een dikke buik en pijnlijk bekken was het mij niet waard o door te gaan met een groot risico dat het fout zou gaan.

Ik heb nu geen geldboom om paard naar een stal te brengen en daar te laten rijden, dan pak ik het straks weer zelf op, jammer is wel dat ik de komende maanden geen extra hulp heb bij de verzorging van alles terwijl ik ga bevallen.

Longeren met zadel ga ik we eens proberen, al mis je dan wel de druk die je met een ruiter wel hebt
Zonder zadel rijden ga ik niet vragen, zou ik zelf bij een vreemd paard ook niet doen denk ik

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:44

Sorry,

Had gemist dat je er zelf wel op gegaan was.
Maar idd, dan zou ik haar na laten kijken.
En er zijn ook mensen die aan huis je paard willen rijden/doortrainen dat kost minder dan op een stal ergens door laten rijden.
Daarnaast kun je je paard dan in de eigen omgeving houden.

En als je hulp zoekt bij het verzorgen, kun je daar niet iemand voor vinden?
Al snap ik dat dat niet makkelijk zou zijn.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:02

Ik zou inderdaad eerst eens kijken hoe ze reageert als je haar met zadel longeert. Toen mijn zadel niet meer lekker lag reageerde mijn paard ook aan de longe op het zadel. Ik longeertw eerst zonder zadel, dan liep ze goed. Toen het zadel erop met longeren en toen liep ze bagger met staakgedrag. Zadel er weer af en nog eens aan de longe en ze liep weer als een zonnetje.
Vooral omdat je schrijft dat ze nogal sensibel is, zal ze misschien toch eerder reageren op een zadel wat niet meer lekker ligt dan een doorsnee paard.

Heb je ook gecontroleerd of de schoft en ruggengraat nog vrij lagen terwijl je bijrijder erop zat? Daarnaast kan het zo zijn dat, omdat je zadel wat te wijd is geworden, de kussens net op de rugspieren drukken of misschien brugt je zadel wat en drukt het daardoor op de spieren bij de schoft en/of lendenen, zogenaamde puntbelasting. Ik zou er sowieso voor kiezen een behandelaar erbij te halen die tevens kijk heeft op de ligging van je zadel.

En niet zelf meer erop kruipen doos! :D

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 21:44

tja maikeltje, eigewijs he,,,,, net als het peerdje
maar kan we zeggen dat ik toch nog met 33 weken gereden heb :D

Ik ga morgen eens longeren met en zonder zadel, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen verschil, maar dat zal morgen blijken. Moet alleen iemand mee die het zadel erop kan leggen, ik krijg dat niet meer getild
Ik blijf alleen vreemd vinden dat ze 2 weken geleden niet reageerde tijdens het rijden en in 2 weken kan er toch niet zoveel druk verschil komen lijkt me? Of vergis ik me nu zo erg daarin

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 21:50

htm, een gratis verzorgster die alleen moet mesten en voeren vind je niet gratis bijrijder is al een moeizame actie geweest. Zeker niet in de winterperiode waarin het snel donker is
Ik heb al 7 x pw hulp van bijrijder van mijn andere paard, eigenaar van pensionpaard en meisje wat al tegen betaling komt helpen
2 x daags is er iemand, nu heb ik zelf 7 diensten. Incidenteel kan een ander wel invallen maar niet voor 7 diensten voor nu minimaal 12 weken.
Alles in eigen beheer hebben heeft zo ook nadelen

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:17

Hoe lang was het geleden voor die twee weken geleden dat er een zadel opgelegen had? Als dat een tijd geleden was dan zal ze niet meteen de eerste keer reageren omdat haar spieren dan nog niet beurs zijn. Dan daarbij reageerde ze de eerste keer ( dus twee weken geleden) toch ook? Ze kwam toch omhoog met het aangalopperen?

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 15:44

Maik, dat was inderdaad al enkele weken geleden voor de nieuwe bijrijders kwamen. De eerste keer kwam ze niet omhoog. bij de 2e keer rijden wel, alleen 1 x bij galop. Toen een keer gelongeerd met pessoa en toen weer gereden en was ik er niet bij en was er verzet. Erna ben ik weer een keer meegegaan, eerst gelongeerd, erna gezadeld en meteen weer verzet

update ik heb dr net gelongeerd eerst zonder en erna met zadel. Nog een keer extra gekeken naar hoe het zadel lag, maar deze lag goed. Er was ook geen verschil tussen beide manieren.

Na half uur longeren zowel met als zonder zadel ben ik er eerst aan gaan hangen en kwam geen reactie en toen kon ik het niet laten en ben erop geklommen. Er kwam geen verzet. Ik heb 10 minuten rondgestapt en enkele keren op de lange zijden aangedraafd. Langer hield ik niet vol maar er kwam geen verzet. Ik vermoed dus steeds meer dat het paard gewoon erg moeilijk is bij een andere ruiter dan mij.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:56

Dat kan ook nog heel goed zijn hoor. Die van mij is ook zo'n aparte. Daar had ik een tijd geleden ook eens iemand opgezet die toch heel aardig kan rijden, maar gelijk bij het aandraven werd ze heel vervelend. Ook staken en dreigen. Dan hoeft iemand maar net iets anders de teugels vast te houden bij wijze van en dat pikt ze niet. Wel lastig hoor, ik vind het juist leuk om iemand anders op mijn paard te zien maar daar denkt ze zelf anders over. Dirruk kan er wel zo mee wegrijden maar die vraagt er niks van, die gaat lekker boshobbelen en dat vindt ze prima. :')

Merrie's :roll:

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 11:11

Even een update

De osteo is nu net geweest, he paard zat links wel wat vast, maar niks gevonden wat haar reactie veroorzaakt zou hebben.
Puur rijtechnisch - karakter dus
Fijn om nu zeker te wezen dat het niks lichamelijks is.

Ook haar singelnijd was nergens toe te herleiden behalve waarschijnlijk een slecht passend zadel in het verleden.

De betreffende bijrijder wilde niet meer komen door het geklier van het paard, de andere kan vanaf volgende week ( weekje rust nu weer beginnen en neemt dan ook meteen les.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 42 bezoekers