Geen fijne sfeer op stal.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 18:48

Kennen jullie dat?
Dat er op je stal waar je in het begin hartstikke leuk stond, er bepaalde dingen gebeuren onderling en dat de plezier finaal weg is?
Ik wil vrij neutraal blijven over mijn situatie. De verzorging is top, mijn paard heeft het goed naar zijn zin, die is zich van geen kwaad bewust. Met de eigenaresse kan ik goed opschieten, dus ook totaal geen slecht woord over de stal opzich. Maar er zijn bepaalde mensen die mij, of ik hun, niet kan luchten of zien. En dat frustreerd me. Ik kan het niet van me af zetten. Dit is nu 6 weken aan de gang en ik ben radeloos. Afgelopen week is het behoorlijk mis gegaan. En we hebben al 100x gepraat. Maar mijn paard heeft het super goed hier. Hoe gaan jullie om met vervelende situaties op stal? Vertrekken jullie, of? Ik hoor het graag, misschien haal ik er wel goede tips uit!
Groetjes


Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:56

Niet iedereen kan je vriend zijn. Elkaar gewoon respecteren, hoi en dag zeggen en het daar lekker bij houden.

Als ze niks van je weten hebben ze ook niks om over te praten.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:58

Ja hoor, al meegemaakt of gezien bij anderen.
Daarom wil ik ook niet meer op maneges/grote pensionstallingen staan.
Nu staat mijn paard al 3 jaar particulier bij een boerderij (nog 3 andere pensionpaarden).
En dat vind ik ideaal. Paard wordt goed verzorgd, kan altijd naar buiten.
Nooit geen gezeur meer onderling, geen geroddel etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:59

Ik denk dat er geen enkele stal is waar altijd een fijne stal hangt, onthoud dat wel mocht jij gaan verhuizen met je paardje.
Ik ben op mijn oude stal ook weggegaan omdat ik er nog heel weinig kwam omdat ik het door sommige mensen echt niet meer naar mijn zin had, was de plezier in mijn paardje op en duur haast kwijt en dat was voor mij een teken nu is het genoeg..
Waar we nu staan is het veel kleinschaliger en ondanks dat ik mn pony bij haar vriendje heb weg gehaald ben ik heel blij met de beslissing die ik gemaakt heb en de plek waar ik nu sta.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:04

dit gebeurt op zooo veel stallen puur omdat mensen elkaar niet alles gunnen en jaloers zijn op dingen die de ander wel heeft of kan.

Gewoon je met je eigen paard bezig houden en je verder nergens mee bemoeien, maar dat is voor vrouwen/meisjes nog weleen moeilijk en dan krijg je dit

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:09

Ja, ik heb het met de eigenaresse. Geen ruzie ofzo hoor, maar gewoon een voor mij ongemakkelijke sfeer.
Sta heel kleinschalig, en dat maakt het ook zo lastig. De pensionklanten zijn stuk voor stuk super, maar de eigenaresse geeft me altijd het gevoel dat ik iets fout doe of zeg, al heb ik geen idee wat dat kan zijn. Gelukkig kom ik haar niet erg vaak tegen, maar als ze er is voelt het niet fijn (ik probeer dan alles heel goed te doen/ het juiste te zeggen, maar toch doe ik het blijkbaar fout. kan daar echt 's nachts nog een knoop in mijn buik van hebben). De andere pensionklanten zeggen dat het niet aan mij ligt, en dat de eigenaresse gewoon wat slecht in haar vel zit de laatste tijd. Maar toch doet ze tegen hen wel normaal..
Wil daar ook niet weg, want mijn paard heeft het er super.

_RMHorse_
Berichten: 1180
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:15

Ik sta op een manege en hier gaat gek genoeg dus wel iedereen super met elkaar om! Iedereen is meegaand en leeft mee en nooit te lui om een ander te helpen! Een superleuke groep

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:21

Hee,
Het is dus vooral met je eigenaresse...? Zegt zij bijvoorbeeld iets tegen/over je? Of is het vooral je gevoel?
Ik heb nml ook snel het idee dat iemand iets 'tegen' me heeft terwijl diegene niet eens echt iets onaardigs zegt ofzo.. Maar dat is dan meer je idee..
Maar je krijgt het idee niet zomaar..

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:25

Ik zou idd elkaar lekker links laten liggen. Hoi en meer niet. Dat heb je soms gewoon met bepaalde mensen.
Lukt dat niet of blijf je er een naar gevoel over houden tja dan zou ik weggaan ja. Als je niet met meer met plezier naar stal gaat is de lol er snel af hoor.

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 19:36

Neee het is juist niet de eigenaresse! Behalve dat er af en toe wat meer opgetreden mag worden.
Het gaat om 3 meiden en ik, wij waren eerst vriendinnen (dacht ik) Vervolgens liegt 1 van de meiden mijn beste vriendin verschrikkelijk over iets, terwijl ik een weekend vrij voor haar heb genomen om te groomen er komt ruzie. Ook tussen de 2 andere en haar. Vervolgens komen er irritaties en ontstaat er ruzie tussen mij en de 3 meiden en dat is tot op de dag van vandaag niet opgelost, terwijl er meerdere pogingen zijn ondernomen. Er speelt ook mee dat ik hier een hele zware bak heb en op de evt. Andere stal een binnebak en buitenbak.
We hebben allemaal voor een deel schuld, maar hier komen we gewoon niet uit. Er is nog zoveel gebeurt eromheen en dat maakt het voor mij heel moeilijk om hier mee om te gaan. Zeker als je op stal ben en er word genegeerd en ik voel me niet meer op mijn gemak. Wat mij tegenhoud is dat mijn paard het goed hebt en ik het zielig vind als hij weer moet verhuizen. Sta nu 7 maanden hier.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:37

Mirjam1202 schreef:
Hee,
Het is dus vooral met je eigenaresse...? Zegt zij bijvoorbeeld iets tegen/over je? Of is het vooral je gevoel?
Ik heb nml ook snel het idee dat iemand iets 'tegen' me heeft terwijl diegene niet eens echt iets onaardigs zegt ofzo.. Maar dat is dan meer je idee..
Maar je krijgt het idee niet zomaar..


Ze zegt niks onaardigs, maar ze is wel heel kortaf, en alles wat ik zeg komt zeg maar een ''tegenargument'' terwijl ik gewoon een aardige opmerking wil maken en helemaal geen discussie wil voeren (bijv. als ze aan het longeren is en ik zeg dat het paard mooi loopt, als compliment bedoeld, zegt ze dat hij vandaag juist heel vervelend is en helemaal niet mooi loopt. Kan natuurlijk een keer gebeuren, maar zo gaat dat bij alles wat ik zeg.)
Gelukkig kom ik haar dus niet zo vaak tegen dus het is voor mij geen reden om weg te gaan, vooral niet omdat mijn paard het daar werkelijk super heeft, een stal waar hij zo goed verzorgd wordt vind ik hier in de buurt nooit meer. Maar de dagen dat ik haar wel tegen kom geeft het me wel een vervelend gevoel, vooral thuis omdat ik dan ga overdenken wat ik anders had moeten zeggen/doen. Ik probeer de gesprekjes tegenwoordig inderdaad korter te houden (zelf niks meer vragen), en merk dat het wel beter gaat, alleen wordt mijn gevoel er nog niet beter op :P. Heb gewoon af en toe het gevoel dat ze me liever kwijt zijn dan rijk (al zou dat natuurlijk wel onzin zijn, ze zien me niet vaak, ik ruim alles netjes op en niet onbelangrijk, ik betaal goed :P).

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:54

Ja, ik. Ben er snel vertrokken :')
Teveel jonge meiden die ongelooflijk bemoeizuchtig waren en tot overmaat van ramp nog spullen jatten. Oftewel, ik zag mijn singel op het zadel van een ander :+
Kan veel hebben en vind het prima om alleen een beleefdheidsomgang te hebben met anderen. Maar zoals daar was het echt niet gezellig en zag ik er tegenop om weer heen te gaan.


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:58

Als ik vertrek kan m'n paard ook vertrekken, zo simpel is het helaas op het moment haha
De stal die ik nu heb voor hem is de enige betaalbare in de buurt.
Gelukkig is er qua stal niks mis bij mij, ja ik heb ook wel mensen die ik liever niet tegenkom op stal, maargoed ik denk dan: ik kom er voor mijn paard, niet voor hun, toch?
Gewoon vriendelijk goede dag zeggen en verder negeren. Je hoeft geen beste maatjes te zijn met al je stalgenoten.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:02

Hee,
Echt vervelend zo te horen ;(
Miss is het een optie om toch ergens anders heen te gaan? Miss iets anders geschikts in de buurt? Want je paard heeft het hier naar zijn zin, maar ik denk dat ie dat ergens anders ook wel weer krijgt :) Ik snap dat je het vervelend voor je paard vind, maar het is ook vervelend dat jij er telkens met tegenzin heen gaat, dan krijgt hij ook minder aandacht natuurlijk, dan als je er veel vaker heen gaat..

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 20:03

@SuperAssie
Dat wil ik ook niet meer.
Ben bevriend met ze geweest, leuke tijd. Stond veel voor ze klaar, was altijd eerlijk.
Nu is het mis gegaan en alles daaromheen wat al is gebeurt maakt het voor mj moeilijk om me eroverheen te zetten

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:04

Ik zou daar dus absoluut niet tegen kunnen en proberen iets anders te zoeken. Afhankelijk van regio en budget zijn er vast wel meer stallen te vinden waar je paard het goed heeft. Tuurlijk is het even sneu, maar als jij dagelijks bezwaard naar stal gaat merkt je paard dat ook echt wel aan je. Ik heb dat met mijn verzorgpaard gehad, ze stond daar in principe goed maar de mensen kon ik niet luchten of zien (en ik was niet de enige). Paardlief werd er op den duur ook knap nukkig, terwijl ze daar echt wel goed verzorgd werd. Toeval of niet, ze was gelijk weer haar oude vrolijke zelf toen we verhuisden. Je hoeft inderdaad geen dikke vrienden te zijn met iedereen, maar ik wil wel graag normaal naar stal kunnen zonder in mijn achterhoofd te denken van 'oh god, straks zijn x en y er'.

Fenore van Gipsy Spirit

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 20:05

Mirjam1202 schreef:
Hee,
Echt vervelend zo te horen ;(
Miss is het een optie om toch ergens anders heen te gaan? Miss iets anders geschikts in de buurt? Want je paard heeft het hier naar zijn zin, maar ik denk dat ie dat ergens anders ook wel weer krijgt :) Ik snap dat je het vervelend voor je paard vind, maar het is ook vervelend dat jij er telkens met tegenzin heen gaat, dan krijgt hij ook minder aandacht natuurlijk, dan als je er veel vaker heen gaat..


Er is iets geschikts in de buurt.
Maar weet niet of ik die stap durf te zetten.
Ben heel gevoelig .
Het is wel dichter bij huis en betere faciliteiten.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:07

Kermis schreef:
Mirjam1202 schreef:
Hee,
Echt vervelend zo te horen ;(
Miss is het een optie om toch ergens anders heen te gaan? Miss iets anders geschikts in de buurt? Want je paard heeft het hier naar zijn zin, maar ik denk dat ie dat ergens anders ook wel weer krijgt :) Ik snap dat je het vervelend voor je paard vind, maar het is ook vervelend dat jij er telkens met tegenzin heen gaat, dan krijgt hij ook minder aandacht natuurlijk, dan als je er veel vaker heen gaat..


Er is iets geschikts in de buurt.
Maar weet niet of ik die stap durf te zetten.
Ben heel gevoelig .
Het is wel dichter bij huis en betere faciliteiten.


Snap ik :), je weet nml niet wat je krijgt, wel wat je op geeft.. Maar als ik het zo hoor is het wel beter...
Als je er telkens tegenop ziet om naar je stal te gaan lijkt het me verstandiger om lekker te gaan verhuizen :) Daar is het ook goed voor je paardje! (verwacht ik, daar heb je wss zelf ookalwel naar gekeken) En zo te horen, slechter op de stal zelf kan niet.. Dus je word er alleen maar beter van!
Maar snap wel dat het heel erg moeilijk voor je is.. Is wel weer iets heel nieuws.. nieuwe mensen enz.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:44

Ik snap je!
Ben om die reden tig keer verhuist...... De reden dan dus voor mij geen fijne sfeer. Nu ben ik daar ook wel erg gevoelig voor.... Dat ze overal commentaar op moeten hebben tot echt gemene staleigenaren die zelfs bedreigen.

Wou laatst na 1 woordenwisseling en wat onprettige dingen ook meteen van mijn huidige stal weg (ja, ik vlucht) maar achteraf blij dat ik zo snel niets kon vinden, want nu het uitgepraat is zie ik weer hoe perfect de stal verder eigenlijk is. ;-) Alleen 1 persoon is jammer, maar goed, dat hou je wel....

Maar goed ik zelf zou wel verhuizen, zeker als het zelfs beter en dichterbij is!! Bedoel soms gaat het niet meer werken....

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:55

Bedankt voor de berichten. Ik neig zelf ook naar verhuizen. Maar waar ik echt tegenop zie is hoe zou mijn paard reageren. Hij is mega sociaal maakt gauw nieuwe vrienden maar ik zou zo graag mijn paard een plekje willen geven waar hij gewoon voor jaren kan staan. We zijn eerder verhuisd, 3x zelfs. En om verschillende redenen. Wil mijn paard een stabiele omgeving geven en dat heeft hij hier wel redelijk gevonden, op een paar punten na maargoed dat hou je op iedere stal wel uiteindelijk. Voor hem hoef ik het dus niet te doen. Voor mezelf misschien wel, en dat voelt egoistisch. Stel dat hij het nietnasr zijn zin krijgt. Etc etc

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:59

Dit komt op zoveel stallen voor..
In principe moet je die anderen lekker laten gaan, er zullen toch ook wel gezellige mensen rondlopen? :)
Verhuizen is natuurlijk een optie, maar je weet natuurlijk ook niet hoe het op een andere stal bevalt qua sfeer.
Wat je zelf zegt over een andere stalling die dichterbij is, beter faciliteiten etc. dan is het misschien wel een goeie om het te overwegen en gewoon eens een paar keer er heen te gaan om de sfeer te proeven :j

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 22:04

Ben er vanmiddag geweest en een keer op wedstrijd. Denk er sowieso nog even over na

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:04

meid ga als je blieft niet verhuizen , als je zo tevreden bent over hoe je paard er bij staat,
ik woon in een straat, dacht daar ook een vriendin aan te hebben. nou het tegendeel is bewezen, het is een piiiieeeppppplaatikhetmaarnietuitspreken# en nu als ik d'r tegen kom, wrijf ik in me handen om de jeuk weg te halen, ja ik kan d'r wel wat aan doen zo erg is het. gooi me kop in de lucht en loop zwaar verwaand door, en weet je daar heb je ze het hardste mee want dan denken ze dat het je niks doet. en voor haar verhuizen no way

Love the schoentje, who loves you.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:08

Ja dat ken ik en daarom zijn we twee keer vertrokken.

Eerste keer stonden we 5 jaar rustig prive gestald tot er twee onwetende irritante tieners met twee hengsten nota bena kwamen te staan. Moest mijn merrie ineens voor schuiven. Ze namen iedere dag andere mensen mee en zo zijn onder andere onze dure lederen zadeltassen en halsters verdwenen. Daar hadden we dus genoeg van want een hengst brak steeds uit.
Tweede stal ook ruim 3? jaar gestaan maar er waren twee zussen die elkaar niet uit konden staan en iedereen tegen elkaar opzetten waardoor we dus de grootste ruzies meemaakten daar en onze paarden zo nooit buiten kwamen door het gepest van de anderen. Stal bestond nl uti twee gebouwen en wij stonden bij een zus en andere pensions klanten stonden in de andere. Dit was echt een diep ellendige situatie. Uiteindelijk maar weer vertrokken en nu hebben we een wei met stallen gehuurd en staan we fijn alleen weg van de ruzie zoekende mensen.
Als je je niet goed voelt zoek dan wat anders want die sfeer zal niet verbeteren. Er zijn meer stallen die je paard goed verzorgen.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:10

Ik proef toch stiekum een beetje, dat een andere stal ook beter zou zijn, mede door betere faceliteiten.
Maar meid onthou een ding goed, op iedere stal en plek zul je mensen vinden waar je niet mee op een lijn ligt.
Je kunt niet met iedereen vriendschap hebben, die ruzie is vervelend maar probeer het langs je neer te leggen.
Ja gaat voor je paard, dus steek daar je tijd en energie in.
Misschien zijn er evengoed andere mensen waar je goed mee door een deur kan.
Als het totaal plaatje op een andere stal beter LIJKT, kun je dat overwegen, maar het gras LIJKT altijd groener aan de andere kant.
Denk goed na.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 127 bezoekers