Waar een parkiet kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kriistellx
Berichten: 593
Geregistreerd: 20-02-13

Waar een parkiet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 15:01

Voor kerst krijgt mijn broertje twee grasparkieten (en natuurlijk de rest zoals kooi en speeltjes). Maar ik vroeg me af waar ik het beste een gezonde parkiet kan kopen? Ik ben nooit zo van het kopen van dieren bij bijvoorbeeld de Intratuin, waarom weet ik eigenlijk niet. Waar hebben jullie je parkiet gekocht?


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:04

Bij een kweker, even googelen ;)

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:06


Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:07

Die van mij komen bij de intratuin vandaan :+

Zijn nu ruim 5 jaar oud, en hebben nog nooit wat gehad behalve een keer een prutoogje wat met extra vitamines weer helemaal over is gegaan.
Waar ik in de winkel vooral op heb gelet was welke vogels een beetje naar elkaar toe trokken, bij die 2 van mij was dat heel duidelijk, er mocht geen andere parkiet tussen hun in zitten :+ Doordat ze dus goed met elkaar kunnen valt het ook heel erg mee met geschreeuw ed. ook geen last van ruzie oid.

Zou ik nu weer parkieten kopen, dan zou ik waarschijnlijk wel meer willen weten over de herkomst van de parkiet of bij een fokker langs gaan om ze daar te kopen.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 13-12-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:07

kijk eens op marktplaats, daar staan veel advertenties.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

kriistellx
Berichten: 593
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 16:43

Rintah schreef:
Die van mij komen bij de intratuin vandaan :+

Zijn nu ruim 5 jaar oud, en hebben nog nooit wat gehad behalve een keer een prutoogje wat met extra vitamines weer helemaal over is gegaan.
Waar ik in de winkel vooral op heb gelet was welke vogels een beetje naar elkaar toe trokken, bij die 2 van mij was dat heel duidelijk, er mocht geen andere parkiet tussen hun in zitten :+ Doordat ze dus goed met elkaar kunnen valt het ook heel erg mee met geschreeuw ed. ook geen last van ruzie oid.

Zou ik nu weer parkieten kopen, dan zou ik waarschijnlijk wel meer willen weten over de herkomst van de parkiet of bij een fokker langs gaan om ze daar te kopen.


Ohhh dus de intratuin parkieten zijn niet van slechte 'kwaliteit' zegmaar :+

Ik bedenk me net dat vogels van de intratuin of dierenwinkel toch ook gewoon van een kweker komen?


Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Waar een parkiet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:19

Ja ze komen van een kweker, maar meestal gaan ze te vroeg bij hun moeder weg (om geld te besparen). Zo missen ze een deel van de opvoeding van hun ouders.

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Waar een parkiet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:28

Die van mij komt inderdaad ook van een fokker. Als een parkietje van ongeveer 8 weken gekocht dus nog tam te maken.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Waar een parkiet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:10

Parkieten in de dierenwinkel, intratuin enz. is meestal dat wat een kweker niet kwijt kan. Vaak al veel ouder dan dat men zegt of ziek, gewiekt, handopfok enz.

Het beste kan je op zoek gaan naar een hobbykweker die pas met 8 weken verkoopt, niet wiekt en geen handopfok toepast. Ik weet niet waar je weg komt maar ken door heel Nederland vele goede kwekers al kweken vele niet in de wintermaanden. Wij kweken nu wel maar heb een wachtlijst dus voor kerst gaat zeer zeker niet lukken.

kriistellx
Berichten: 593
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:14

Wilawander schreef:
Parkieten in de dierenwinkel, intratuin enz. is meestal dat wat een kweker niet kwijt kan. Vaak al veel ouder dan dat men zegt of ziek, gewiekt, handopfok enz.

Het beste kan je op zoek gaan naar een hobbykweker die pas met 8 weken verkoopt, niet wiekt en geen handopfok toepast. Ik weet niet waar je weg komt maar ken door heel Nederland vele goede kwekers al kweken vele niet in de wintermaanden. Wij kweken nu wel maar heb een wachtlijst dus voor kerst gaat zeer zeker niet lukken.



Ooh das jammer! Ken je toevallig een kweker in Zuid-Holland (het liefst bij delft in de buurt) die in deze tijd nog kweekt?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Waar een parkiet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:18

In die omgeving weet ik alleen Capelle a/d Ijssel en in Noord Holland Alkmaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar een parkiet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:21

Een van mijn valkjes was een ongelukje en komt ook uit de dierenwinkel vandaan. Die is wel redelijk getraumatiseerd qua mensenhanden en heeft de eerste dagen als een pitbull op mijn handen gereageerd. Ik weet verder niet wat ermee gebeurd is (al heb ik wel een vermoeden gezien de manier waarop de eigenaar van de winkel hem niet bepaald zachtzinnig in een doosje propte), en dat is ook het nadeel van valkjes die niet bij goede hobbykwekers vandaan komen. Je weet niet wat ze hebben meegemaakt.
Mijn andere twee valkjes komen bij een goede hobbykweker vandaan en zijn nergens bang voor.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Bo_Y, ComscoreBot, Galaika, Gypsy, hiphorse, jasmijn16, leanneXXnona, Liaan, Marloes_92, Mitch_Beauty, Zwerte en 150 bezoekers