Volgtopic start Equitop Myoplast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 11:36

Ik wilde voor mijzelf een word documentje aanmaken en daarin met foto's te voortgang van de bespiering van mijn 3.5 jarige zichtbaar te maken. Maar ik kan het natuurlijk net zo goed delen met bokt. Ik heb lang getwijfeld of ik Equitop moest aanschaffen. Het is vrij prijzig natuurlijk en ik wil niet zo n soort anabolenpaard. (jarenlang fitnessintructrice geweest en anabolen zitten in mijn allergie :Y) ). Ik ging eerst ook op onderzoek uit op bokt en trof eigenlijk maar weinig topics aan waarbij ik echt antwoord kreeg op dat het nu werkt of niet. (Meer discussies over verschillende merken en voorkeuren)

Redenen om EM te voeren:

- hem wat extra's geven omdat hij nu lichtjes in het werk staat.
- Zorgen dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft naast zijn reguliere voer.

Dosis per 05-12-13: 75 g per dag. (3/4 maatschepje)

Hij staat nu sinds een klein maandje licht in het werk: 2 x 20 min rijden en 1 x longeren. Hierdoor krijgt hij nu natuurlijk ook meer bespiering. Het is dus niet alleen de Equitop die zorgt voor bespiering.

Zijn er misschien meer mensen die dit nu zijn begonnen te voeren? Misschien leuk om zich aan te sluiten in dit topic?

Ik zal wekelijks een foto plaatsen. Gisteren de startfotos gemaakt (paard was ongeduldig dus fotos zijn niet echt top)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister heeft hij zijn eerste portie op. Hij vond het in ieder geval heel erg lekker! Stond te schrapen terwijl hij aan het eten was. Dat doet hij bij alleen brok nooit.

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:40

Ga dit ff volgen, mijn paard kan ook wel wat bestiering gebruiken en wordt nu sinds 2 weken gewerkt.

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:59

Update 1!

We zijn nu een week verder. Ik heb het gevoel dat hij was losser door zijn lijf loopt. Ik kan nog niet echt zeggen dat er meer spieren opzitten, maar dat zou ik ook eigenlijk geen fijn idee vinden na een week gebruik.

Afbeelding
Even bewerkt omdat hij bijna zwart is en t niet echt zichtbaar was.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:01

ik ben benieuwd ik volg. ik heb het ook aangeschaft en ga het van de week voor het eerst geven

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:42

Ik volg ook even.

Ik geef nu sinds een week Muscle Impuls. Heb helaas geen foto van het begin gemaakt, misschien moet ik morgen maar even een foto maken. Ik merk ook duidelijk dat de mijne het werk makkelijker aankan en hij losser in zijn lijf is.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:45

Lijkt me interessant om de foto's te volgen! Misschien ook een leuk idee om een beknopt trainingsschema erbij te vermelden? :)

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:11

Ik maak morgen een foto (tenminste als jullie het goed vinden dat ik ook hier post ik gebruik namelijk muscle impulse)

Ik rij momenteel 3/4 x in de week (waarvan 1 x les) en longeer 2 x in de week, zijn m1 dressuur.

De reden dat ik muscle impluse ben gaan gebruiken is dat ik in een half jaar tijd van b naar m1 ben gegaan en ik vindt dat hij lichamelijk wel wat ondersteuning mag krijgen. Momenteel starten we niet omdat ik vindt dat we te snel gaan.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:49

Leuk topic. Ik ga volgen, want ik ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:08

Equitop myoplast bevat dus veel belangrijke aminozuren, aminozuren zijn bouwstenen van eiwitten. Er zijn aminozuren welke een paard zelf kan maken maar ook essentiƫle aminozuren welke in de voeding aanwezig moeten zijn. Wanneer in jouw aanvullende voer al voldoende goede kwaliteit eiwit zit en je voert daar voldoende van zul je geen of minder verschil merken wanneer je equitop myoplast bij gaat voeren. Bevat jouw aanvullende voer te weinig belangrijke aminozuren, merk je veel meer verschil! Ik denk zo wie zo dat er bij paardenhouders nog wat te weinig kennis is over kwalitatief goede eiwitten (en dus aminozuren)

Lang niet in alle aanvullende voeders zijn deze belangrijke aminozuren te vinden, daar zou je je eigen voer eens op kunnen controleren. Belangrijk zijn Wat betreft optimale gehalten belangrijke aminozuren per kg voer zijn ongeveer:

* lysine 4,5 gr
* Methyonine + Cytine 3,5 gr
* Threonine 4 gr
* Tryptofaan 1,5 gr

Veel paardenvoer producenten geven niet de gehalten essentiƫle aminozuren, maar als je contact op neemt en er specifiek naar vraagt vaak wel. Vertellen ze het je niet, weet je vaak al genoeg! Aminozuren toevoegen aan het voer is best prijzig. Vandaar dat Equitop Myoplast ook zo duur is.

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:20

Goede voeding is zeker de basis. Maar zoals ik al aangaf ben ik het gaan gebruiken omdat ik in zeer korte tijd van recreatie nivo naar M1 nivo ben gegaan met mijn paard en ik vond dat hij wat ondersteuning kon gebruiken. Het gaat mij dus niet specifiek om spieren te bouwen, daarom heb ik ook gekozen voor Muscle Impluse.

Ik gebruik Muscle Impulse nu iet meer dan een week. Vandaag kwam de stalhouder naar me toe en zei: wat begint hij mooi in de spieren te komen (stalhouder weet niet dat ik MI gebruik).
Zelf zie ik ook dat hij wat ronder wordt. Het allerbelangrijkste verschil tot nu toe is dat ik merk dat hij zoveel soepeler is. En dat hij het werk zoveel makkelijker volhoudt.
Tot nu toe ben ik tevreden.

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:25

Leuk Zanshiro! Post maar die fotos. Zo, wel giga hard gegaan dan zeg! Talentje. Grappig dat jij t ook merkt dat hij losser loopt. Ik ben aan het wachten op mijn nieuwe zadel dus tot die tijd kan ik niet rijden, maar aan de longe liep hij ook heel fijn vandaag.

Wel interessant Levita :j Ik zou niet weten wat er in mijn brok zit (basisbrok Pavo) aan Aminozuren.

Phillipa: ehm trainingsschema. Dat heb ik niet echt. Ik doe het rustig aan en t varieert veel.

1 x in de week les: 30 min.

1 x in de week zelf in de bak 30 min

1 x aan bijzet longeren (elastiek of pessoa) 20 min max

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:33

Leuk topic, ik volg graag, wil mijn 6 jarige eigenlijk ook iets gaan geven, word waarschijnlijk de marstall amino of de amino muskel plus.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:54

maria1991 schreef:
Leuk Zanshiro! Post maar die fotos. Zo, wel giga hard gegaan dan zeg! Talentje. Grappig dat jij t ook merkt dat hij losser loopt. Ik ben aan het wachten op mijn nieuwe zadel dus tot die tijd kan ik niet rijden, maar aan de longe liep hij ook heel fijn vandaag.

Wel interessant Levita :j Ik zou niet weten wat er in mijn brok zit (basisbrok Pavo) aan Aminozuren.

Phillipa: ehm trainingsschema. Dat heb ik niet echt. Ik doe het rustig aan en t varieert veel.

1 x in de week les: 30 min.

1 x in de week zelf in de bak 30 min

1 x aan bijzet longeren (elastiek of pessoa) 20 min max


PAVO geeft deze gehalten niet standaard, zijn dan ook niet te vinden op hun site of voervergelijk.nl. Als je deze gehalten wil weten zal je even contact met ze op moeten nemen!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:00

Interessant topic. Ik volg even mee, hier een merrie die opnieuw opgebouwd zo moeten worden en misschien is dit iets ter ondersteuning ter zijner tijd.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:23

Geven jullie dan een periode zo'n product, om echt aan te sterken in een korte tijd, of blijven jullie het altijd voeren?

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:25

Mijn bedoeling is om het tijdelijk te geven tussen de 1 en 3 maanden. Als ik denk dat hij het zonder ook goed aankan haal ik hem er vanaf.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:34

Ik denk dat dat dus moet afhangen van je aanvullende voer, zit daar in principe voldoende in zou je het tijdelijk bij kunnen voeren wanneer je wat extra vraagt van je paard. Wanneer er in je basis rantsoen onvoldoende zit, zou je het altijd moeten voeren.

Van het voer wat ik voer weet ik dat het goed zit. Ondanks dat heb ik mijn vorige merrie tijdelijk Equitop myoplast bijgevoerd toen ik haar klaar maakte voor de merrie keuring, training werd toen vrij snel opgebouwd.

Om dat te beslissen moet je dus eerst naar je basis rantsoen kijken.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:49

Paard doet het op zich prima. Maar we zijn nu de stap naar het Z aan het maken. En ik zou 'r wel een beetje willen 'helpen' in haar ontwikkelinging en het sterker worden. Dus vandaar dat ik aan een korte periode muscle impuls dacht.

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:22

Naar mijn idee is mijn voerschema verder goed. Enkel ik wilde hem even tijdelijk wat extra's geven ivm de snelle groei/ontwikkeling die hij doorgemaakt heeft.
Wat ik nu merk is dat hij het werk zoveel makkelijker aankan. Ik ben benieuwd welke veranderingen ik nog meer ga merken...

Anoniem

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:41

myoplast werkt bij de opbouw van spieren bij paarden die in het werk staan. Het is niet zo dat als ze niets tot weinig doen ze dan ineens gespierder worden.

Het is wel een combinatie van beide.

Persoonlijk zou ik het aan een paard wat zo laag in het werk staat niet voeren. Zonde van het geld.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:27

Ben het helemaal met Vonneke eens.
Myoplast is geen wondermiddel dat veel zal doen bij wat lichte training.
Als een paard net in het werk gezet wordt zal het allicht wat spieren op bouwen, zou niet goed zijn als het niet zo is.
Denk dat de myoplast daar weinig aan bij draagt.

Zodra een paard goed in het werk staat en juist getraind wordt zal de myoplast op een juiste manier zijn werk kunnen doen.
Bij verkeerd trainen zal het ook alleen verkeerde spieren sterker maken i.p.v. de goede.

Ik voer het op het moment ook aan mijn merrie als ondersteuning omdat we de training zwaarder aan het maken zijn. Ik train 4 x in de week. Af en toe een keer 5. Waarom ik nu myoplast bij ga voeren is omdat we haar zwakke punten aan willen gaan pakken en het voor mij een fijne gedachte is dat ik haar met zo'n supplement kan ondersteunen hier bij.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:54

Weet iemand dan wat de voor-/nadelen van myoplast tov muscle build zijn. Dat zijn de producten die ik hier in het topic voorbij zie komen.

Anoniem

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:10

Vooral de prijs. Maar van myoplast kunnen Ze ook erg heet worden

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:55

Ik geef geen muscle build hoor, maar muscle impluse.
Muscle impulse is voor gevoelige spieren, stijve en stramme spieren, sterkere spieren, spieropbouw en meer spierkracht. Dit zijn ook alle redenen waarom ik voor dit supplement heb gekozen. Ik hoef namelijk niet alleen meer spierbouw maar wil hem juist ook ondersteunen.
Myoplast is volgens mij enkel voor de spieropbouw.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:00

Mijn paard was flink spierbevangen na 2 maanden myoplast.
Heb nooit kunnen uitvinden of het toeval was, maar durfde het niet nog een keer te voeren daarna.