Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:23

Thanks

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:29

Nou is de kat terug is er een hond foetsie!
Hoe kwam je erachter dat de hond weg was?
Ik ga ook proberen te delen op fb! (Onderin Groningen)
Edit; GEDEELD!

PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 17:56

Even voor de duidelijkheid, het is niet MIJN hond!
Ik heb het verhaal onder meer uit de Alkmaarse Krant en door gedeelde meldingen op Facebook, aangezien ik er niet aan moet denken mn hond ooit op zo n manier kwijt te raken en hier op Bokt heb meegemaakt dat honden teruggevonden werden (o.a Beans) dacht ik dat het wel een slimme zet was het hier te plaatsen, ook omdat hier mensen van over de grens meelezen!
Door de jaren heen is wel gebleken dat Bokkers een uiterst oplettend en scherp volkje zijn ;-)

De hond is verdwenen uit Heerhugowaard!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:15

En ik heb contact via FB. Ik had mijn dochter net gevraagd een topic aan te maken en toen stond Peet erop. Ik had ook al het idee om bokkers in te schakelen. Jazz is verdwenen tijdens het wandelen, Josca, zijn baasje, heeft het vermoeden dat hij geroepen is (door een bekende?) Later heeft ze een telefoontje gehad dat Jazz is verkocht als terreinbewakingshond maar ze kan op dit moment niet meer over dit gesprek zeggen. Ik heb net via FB de flyer naar een aantal dierenartspraktijken doorgezet. Zoals Angelique hierboven ook aangeeft: svp je eigen dieren/veearts verzoeken de flyer in de praktijk op te hangen. Jazz is een mechelaar en is al nerveus van zichzelf. Misschien dat hij door alle spanningen klachten gaat krijgen en de koper (die heus te goeder trouw kan zijn) naar een dierenarts moet?

PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 18:23

Misschien een idee dat mensen die contacten hebben bij of zelf lessen volgen bij een Kynologenclub het bericht/flyer daar ook delen!
Ik ken iemand bij KC Gooi&Eemland, zal even een mooie mail maken die zij dan kan forwarden!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:22

Er staat een artikel op Telegraaf.nl en 100%.nl is geinteresseerd. Het gaat eindelijk lopen. Hou ook alsjeblieft ogen en oren open op stallen e.d.
Kom op Jazz, laat van je horen!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:59

Het bericht dat hij misschien als terreinhond verkocht is, zou dat in nederland zijn of is er ook een mogelijkheid dat hij in het buitenland is??

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:01

ik kan wel even hier de advertentiesite nakijken?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:06


Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:11

Ja, vorige week stond er al een berichtje op maar dat is vandaag geupload en direct kwam er een reactie uit Oosterhout. Maar voor zover ik nu weet betreft dat een andere mechelaar. Feit is dus wel dat steeds meer mensen op de hoogte zijn en uiutkijken naar Jazz. Ik heb SBS weer gestalked en ze helpen herinneren dat het interview na de diefstal bij ons heeft geresulteerd in het terugvinden van de trailer en dat het nu dus ook belangrijk is. Volgens mij hebben al veel mensen gemaild, ik hoop dat ze zo gek worden van alle verzoeken om dit in HvN op te nemen, dat ze uiteindelijk instemmen.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:12

Als het echt een goede werkhond is zit die zo in Amerika of ergens anders over de grens. Maar ik weet dat tegenwoordig ze daarin ook erg kritisch zijn, moet dus een 100% intacte reu zijn wat hij niet is, tevens willen ze felle stellers en goede aporteurs.

Wat ik alleen niet snap hoe raak je een getrainde ''politie'' (ik denk dan knpv) hond kwijt doordat een ander hem roept. Die honden staan scherp onder appél en zijn niet zomaar te roepen en zeker niet mee te nemen.

Hoe is dit nu gebeurd, wat voor hond is jazz, is hij echt afgericht of is hij enkel thuis voor de bewaking.
Ik ken veel handelaren die in bepaalde honden handelen maar wil niet in de wilde weg info gaan in winnen dus graag meer info over de hond de africhting, zijn staat van dienst daarin ea
Laatst bijgewerkt door Seven op 14-12-13 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:14


Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:00

Seven: via facebook kun je Josca Buitenhuis, zijn baasje bereiken.Zij kan je allles vertellen wat je nodig hebt om verder te gaan. FB pagina: Jazz Buitenhuis

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:06

Ik heb het ook gedeeld op FB! Wat een nare mensen zijn er op deze wereld. :n

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:09

Het ergste is dat er nu reacties binnenkomen van: "als je 5000 euro beloning geeft, weet je dat de hond nooit meer terugkomt en heb je zelf wat te verbergen"
Ziek!
En iedereen bedankt voor het delen, er komen nu langzaam ook reacties binnen van mensen die hem denken te hebben gezien en het hoeft er maar één te zijn die juist is.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:14

Ik vraag juist meer om haar verhaal hier te plaatsen. Wat voor karakter en staat van africhting hij heeft etc is toch bij iedereen van belang. Zeker bij het zoeken van een werkhond, maar ook de manier hoe hij is weggelopen ''gestolen'' is hierin van belang. Mensen die echt willen helpen moeten toch ook vragen hebben

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:25

Begrijp ik maar Josca kan niet op bokt en zij kan je alles precies vertellen, niet alle info staat op facebook.
joscabuitenhuis@gmail.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:32

Wat een rare redenatie dat als je zoveel beloning uitlooft dat hij dan niet terug zou komen.

Ik zal hem ook delen op een ander forum waar mensen uit heel Nederland en België zitten maar zijn er misschien duidelijker foto's? Juist omdat die beloning er zo groot op staat kan ik de hond wat minder goed zien.

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:34

Ik heb dr even gebeld voor info, ik persoonlijk denk dat de hond niet bij handelaren zit of naar het buitenland verkocht is hiervoor wie weet wel mee genomen.

Helaas kan ik niets voor dr doen maar houd wel mn oren en ogen open echt rot voor de eigenaren

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:36

Thanks

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:37

Percy schreef:
Wat een rare redenatie dat als je zoveel beloning uitlooft dat hij dan niet terug zou komen.

Ik zal hem ook delen op een ander forum waar mensen uit heel Nederland en België zitten maar zijn er misschien duidelijker foto's? Juist omdat die beloning er zo groot op staat kan ik de hond wat minder goed zien.


Ik weet niet of je fb hebt? Maar hier staan erg veel foto's van Jazz op.
https://www.facebook.com/jazz.buitenhuis?fref=ts

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:54

Ja, van daaruit heb ik hem gedeeld maar daar staan die beloning er dwars doorheen. Zag nu wel dat er een oudere versie is met een lagere beloning waar het bedrag er niet overheen staat.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:06

En als je in album Jazz kijkt, zie je nog veel meer foto's. Kun je daar bij?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:10

Nee, ik denk dat je daar alleen bij kan als je vrienden bent? Misschien kan ze dat album openbaar zetten zodat iedereen het kan zien.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:26

Ga ik vragen