Help! Kan mijn leraar mij dit maken??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Help! Kan mijn leraar mij dit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 16:41

Alvast bedankt voor het lezen!

Eerst wat info vooraf:
Ik ben 1e jaars student milieukunde (HBO).
Studiepunten verdien als je alle onderdelen van een module hebt gehaald.

In de 1e periode moesten we voor 1 van de 2 modules een ''klimaatdossier'' maken.
Dit klimaatdossier moet je na het inleveren op een een bepaald afgesproken moment bespreken met de docent.
Door ziekte kon ik niet bij de 1e afspraak zijn en de docent had hier begrip voor.

De afgelopen week ben ik vrij omdat dit de week van herkansingen zijn maar ik had alle tentamens van de 2 modules gehaald.
Ik hoorde in een groepsapp dat de mensen die het klimaatdossier niet af hadden afgelopen dinsdag bericht hadden gekregen dat zij deze vrijdag een afspraak hadden om het te bespreken.
Ik keek op mijn mail maar had geen bericht.
Dus heb ik er achter aan gemaild om te vragen wanneer ik dan gesprek had.
Dinsdag en woensdag geen bericht en door omstandigheden (oma van mijn beste vriendin is gisteren overleden |( ) heb ik niet meer op de mail gekeken.
Maar ik had dus gisteren een mail gekregen dat ik vandaag een afspraak had om 09;30 maar dit heb ik dus helemaal niet gezien.. -O-

Nu kijk ik op mijn mail en krijg ik dit mailtje:

Beste,

Je bent vanochtend niet verschenen op het bespreekmoment van het materiaal van LLG141VN en voor zover ik weet heb ik ook geen afmelding met een geldige reden ontvangen. Dit betekent dat je niet aanwezig bent geweest bij een officieel examenmoment en dat je eerste kans met een 1 wordt beoordeeld. Volgend studiejaar hebt je de tweede mogelijkheid om dit onderdeel tot een goed einde te brengen.

In de hoop je bij deze van voldoende informatie te hebben voorzien.


en daar heb ik op geantwoord:


Ik schrik behoorlijk van dit mailtje.
Had het vorige bericht nog niet gezien.
Het was zeker niet mijn bedoeling om u te laten wachten en het spijt mij dan ook heel erg.
Is het goed als ik aanstaande maandag langs kom bij u op het kantoortje??
Dit was zeker niet mijn bedoeling en ik hoop dat we er samen uit kunnen komen.
In ieder geval alvast bedankt.


Ik ben nu echt in paniek!
Ik wil namelijk mijn P in 1 jaar halen want volgend jaar wil ik naar de universiteit!
Ik ben ook de enige die tussen tijds afspraken heb gehad met de docent om mijn werk te evalueren. En dit vond hij erg goed dat ik dat deed!
Ik ben nu echt in paniek!! |(
Weet iemand wat ik hier mee kan doen?
of een soort zelfde soort ervaring heeft?
-O- -O- -O-

In ieder geval alvast bedankt

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Help! Kan mijn leraar mij dit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:49

Niet meteen stressen. Je hebt al gemaild met verzoek tot gesprek, wacht daar eerst even het antwoord van af.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:50

Eerlijk gezegd vind ik jouw mailtje nogal kinderlijk overkomen. Ik denk dat je gewoon even moet afwachten, meer kun je nu niet doen! Rustig blijven (althans proberen), je druk maken helpt je niet..
Gewoon genieten van je weekend en dan even afwachten maandag. Als je uitlegt wat de situatie was, heb je best wel kans dat je het alsnog over mag doen. En anders next year, je hoeft niet te blijven zitten toch?

When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Help! Kan mijn leraar mij dit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:52

Je wil niet weten wat ik allemaal aan vreemde regelingen etc heb meegemaakt.
Ik zou er niet van staan te kijken als ze dit doorzetten.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:52

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Ze hebben wel wat laat gemaild maar dit is wel de 'normale' gang van zaken. Examenmoment is aangekondigd, jij bent er niet, resultaat = 1.

Eerst even rustig ademhalen. Aan je beschrijving van de school te zien (roostercode en lesvrije week) gok ik zomaar dat je aan het VHL in Leeuwarden studeert, klopt dat? Ik zou maandag gewoon even langs gaan als ik jou was. Meestal kun je bij ons op school heel veel bereiken als je maar gewoon overlegt. Dus gewoon even de situatie uitleggen en zien of je tot een oplossing kunt komen.

Fenore van Gipsy Spirit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:52

Tsja, het is wel je eigen verantwoordelijkheid dat je je mails leest (je verwachtte immers antwoord). Hoe vervelend het ook is, ze kunnen je geen kansen blijven geven. Je leraar kan dit dus zeker maken vrees ik.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Help! Kan mijn leraar mij dit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:54

Ik vrees het ook. Misschien zijn ze coulant, maar als studente dien je gewoon 24 uur per dag op je mail te kijken :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:55

Kort: ja je docent kan dit maken. Wat je nu kunt doen is hopen op coulance van zijn kant (wat hij kan geven op basis van je verhaal). Daar heb je nu om gevraagd. Doet hij dat niet dan kun je nog naar de examencommissie en vragen of je een herkansing kan krijgen (op basis van je verhaal). Eerlijk is eerlijk: het is nogal dom natuurlijk als je zo'n belangrijke mail verstuurd om dan niet meer te checken of je antwoord hebt.



Ik raad je wel aan om je mailtje de volgende keer wat volwassener op te stellen. Iets als


Citaat:
Beste meneer X,

Ik heb uw bericht ontvangen. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden dat ik vanmorgen niet aanwezig was. Door omstandigheden (het overlijden van een goede bekende) ben ik de afgelopen paar dagen niet in staat geweest mijn e-mail te controleren. Hierdoor heb ik uw originele bericht gemist.

Ik zou graag alsnog de kans krijgen de gevraagde stukken in te leveren en te verdedigen. Uiteraard kan dit op een door u uitgekozen moment.

Met vriendelijke groet,

X



Als je het zo stuurt staat het al een stuk netter en volwassener en heb je veel meer kans dat het mag

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 16:56

Het advies wat onze docenten hebben gegeven is om de dag je mail te checken..

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:57

josje4 schreef:
Het advies wat onze docenten hebben gegeven is om de dag je mail te checken..


Dan nog, als je zo'n belangrijke mail verstuurt en je weet dat iedereen die afspraak heeft op vrijdag, dan kun je op je vingers natellen dat je antwoord krijgt en dat de kans dat jij vandaag moet komen ook groot is.

Dat is je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:58

En jij kunt zelf niet nadenken?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:58

Dan nog, je wist dat je een mailtje kon verwachten, wist dat het om vrijdag ging. Dan check je toch last minute nog even je mail? Het klinkt hard, maar het is geen familie die is overleden, en je kunt niet de hele wereld stil zetten daarom.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 16:59

Vjestagirl schreef:
Kort: ja je docent kan dit maken. Wat je nu kunt doen is hopen op coulance van zijn kant (wat hij kan geven op basis van je verhaal). Daar heb je nu om gevraagd. Doet hij dat niet dan kun je nog naar de examencommissie en vragen of je een herkansing kan krijgen (op basis van je verhaal). Eerlijk is eerlijk: het is nogal dom natuurlijk als je zo'n belangrijke mail verstuurd om dan niet meer te checken of je antwoord hebt.



Ik raad je wel aan om je mailtje de volgende keer wat volwassener op te stellen. Iets als


Citaat:
Beste meneer X,

Ik heb uw bericht ontvangen. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden dat ik vanmorgen niet aanwezig was. Door omstandigheden (het overlijden van een goede bekende) ben ik de afgelopen paar dagen niet in staat geweest mijn e-mail te controleren. Hierdoor heb ik uw originele bericht gemist.

Ik zou graag alsnog de kans krijgen de gevraagde stukken in te leveren en te verdedigen. Uiteraard kan dit op een door u uitgekozen moment.

Met vriendelijke groet,

X



Als je het zo stuurt staat het al een stuk netter en volwassener en heb je veel meer kans dat het mag



Dankje wel daar heb ik wat aan :)
Het is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheid maar ik baal zo nu op dit moment..

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 17:00

GamblersCup schreef:
En jij kunt zelf niet nadenken?


En bedankt he >;)

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:01

ben bang dat het volgens de regels wel gewoon kan, maar als je maandag langs gaat weet je het zeker.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:01

josje4 schreef:
Het advies wat onze docenten hebben gegeven is om de dag je mail te checken..


Als hbo leerling zou je toch de verantwoordelijkheid en het verstand wel moeten hebben om gewoon wat vaker je mail te checken. Op de universiteit moet je trouwens nog veel zelfstandiger zijn.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Help! Kan mijn leraar mij dit maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

Helaas, als jij een mailtje eruit gooit voor een afspraak op vrijdag, is het natuurlijk ´een beetje dom´ zoals maxima het zou zeggen, om dan niet meer je mail op donderdagavond te checken. Leraar staat volledig in zijn recht, zeker omdat je blijkbaar al een keer eerder ziek was (bij ons is dat geen reden namelijk, ja of je moet toch echt een goede reden hebben zoals in het ziekenhuis oid). Bij dat soort dingen ben je er gewoon.

Ik hoop dat hij je nog een kans wil geven, maar reken er niet op. dan valt het altijd mee!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Nado
Berichten: 3349
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om als je een vraag stelt per mail over een examenmoment, dat je dan zelf je mail bijhoudt zodat je weet wanneer er antwoord op gekomen is ?

Je geeft daarbij aan dat het een herkansingsweek was en je de eerste kans niet hebt kunnen benutten door ziekte. Je docent is daarbij coulant geweest en behalve het bericht van andere studenten dat zij op vrijdag verwacht werden voor dit moment, had je zelf ook kunnen bedenken dat een 2e kans in deze week zou plaatsen vinden. Het is jouw studie en jouw verantwoordelijkheid. Je kan dit de docent niet aanrekenen. Deze is al een keer coulant geweest en heeft jou een tweede kans gegeven. Deze heb jij laten voorbijgaan doordat jij zelf niet je mail bijgehouden hebt. Er is dus niets vreemds aan het gevolg, namelijk dat jij dit jaar geen mogelijkheden meer hebt om dit vak te halen, je hebt immers al twee kansen gehad.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

Ik denk wel dat dit is op te lossen, maar ik zou het gooien op 'laten we dit oplossen' en niet op 'ik heb rechten' etc. Miscommunicatie, jammer, volgende keer beter.

Hoevaak het reeel is om je email te lezen, goeie vraag. Als je zelf geen internet hebt is elke dag (zeker in roostervrije weken) natuurlijk wel vaak. Ik zou dan ook aan alle kanten hopen op 'in redelijkheid oplossen.' Dat je er zelf achteraan hebt gemaild is wel een goede zaak in elk geval :j

Ik zou de paniek nog even uitstellen, en gewoon in overleg blijven.

Het verbaast me trouwens ook hier hoe hard er geoordeeld wordt. Niemand die eens een mailtje heeft gemist? Nooit een foutje gemaakt? Dat komt echt nog geregeld voor, ook bij mensen met een hogere opleiding, ook als ze al werken, etc. En dat is allemaal ook best op te lossen. Tenslotte is het doel van een opleiding ook niet om leerlingen zo snel mogelijk een 1 te geven, maar vooral om te beoordelen of ze de stof beheersen.

Dat je niet eindeloos klooit met deadlines is begrijpelijk, maar hier en daar een beetje redelijkheid is ook niet verkeerd :)

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

nounou, het kan de beste overkomen hoor. ik zou inderdaad de volgende keer je mail wel wat volwassener opzetten, maar dit is natuurlijk een handeling vanuit paniek. gesprek afwachten, en het gewoon uitleggen. :)

Koekkoek

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

vind het van de opleiding ook niet netjes om zo laat een berichtje te sturen...

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

Tsja, het is toch echt jouw eigen verantwoordelijkheid.
Nu is het gewoon hopen op 'medeleven' van je docent en je alsnog een kans te geven.
Je mail checken in zo'n belangrijke week vergt niet veel.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:06

Ik vrees ook dat de docent het kan doorzetten. Al hoop ik voor je dat hij dat niet doet.

Het is tegenwoordig ook niet zo dat je van een vaste pc afhankelijk bent om je mail te checken.
Even telefoon pakken, en hoppa.

Als ik op mijn werk een mail stuur ga ik er ook vanuit dat die gelezen wordt. Mist iemand daardoor een afspraak: jammer dan, hij/zij is er verantwoordelijk voor om de mail voldoende te checken.

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:06

Jeetje wat zijn jullie allemaal hard zeg!
Één dag je mail niet checken en je bent gelijk niet verantwoordelijk/zelfstandig genoeg? Ik vind het persoonlijk wel meevallen maar oke..

Ik zou persoonlijk een iets netter mailtje hebben terug gestuurd maar daar is nu al niks meer aan te doen.. Dus dan gewoon op gesprek gaan, eerlijk de situatie uitleggen en hopen dat ze coulant zijn!
Wel lastig dat het ook al je tweede kans was... Dan zijn ze vaak iets minder snel geneigd om makkelijk te zijn.

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:08

Just_Sannee schreef:
Je mail checken in zo'n belangrijke week vergt niet veel.


Ten eerste weet je dat niet (geen internet of kapotte laptop ofzo), ten tweede was het juist een roostervrije week waarin je dus niet vaak op school bent er vanuit gaat dat je niet de hele tijd je mail moet lezen, en ten derde was er dus ook nog een concrete reden dat ze haar mail niet had gelezen.

Niet handig, maar ook werkelijk niet de Gigantische Fout die hier wordt voorgesteld.

Amaris: op mijn werk ging dat meestal wel in onderling overleg, en bij afspraken op 1 dag vantevoren werd er altijd nagebeld, niet blindelings vertrouwen op het lezen van de mail door de ander.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alysha92, Jennifer_S, Larislaatje, Oehlala, Swift en 42 bezoekers