Warme kleding: laagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaaikeP
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-01-10
Woonplaats: Zwolle

Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:36

Hoi!

Ik was verbaast over wat ik eergisteren hoorde toen ik na mijn werk nog even in de bak ging rijden.
Op mijn manage staat naast de bak een oude keet staan waar we bij regen even kunnen schuilen of bijkletsen.
Ik ga vaak na mijn werk direct door naar mijn paard en dan kleed ik altijd even snel om in dat hok, er zitten meestal toch alleen maar vrouwen :) Omdat het heel fris was besloot ik om mijn dikke panty aan te houden onder mijn rijbroek. Elke beetjes helpen toch? Toen kreeg ik direct commentaar van twee (oudere) dames dat dat niet goed is voor je bloedsomloop tijdens het rijden en dat je huid dan niet goed kan ademen! Hebben jullie dat ooit gehoord? Ik draag in de winter altijd laagjes panty's of maillots onder mijn broek, anders vries ik van mijn paard :brr:

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14467
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:49

Panty's draag ik absoluut niet onder mijn rijbroek.. vindt dat totaal niet lekker zitten.
Wel als het echt dik vriest een thermo legging onder mijn rijbroek, net als een thermo shirt onder mijn vest en dan jas.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:50

Dit doe ik zelf ook altijd. Laagjes laagjes laagjes.. Wat beter schijnt te helpen is thermokleding! Bij divoza hebben ze van die speciale thermorijbroeken voor niet al te veel geld en bij de zeeman kun je al prima thermoshirts kopen. Heb ze zelf nog niet aangeschaft, ga ik wel doen omdat ik zowel op werk als op stal doodvries!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:52

Ik doe zelf altijd alleen een broek en hempje met shirt/vest/trui etc. Vind meerdere lagen echt verschrikkelijk zitten, hoe koud het ook is. :') Weet niet of het slecht is... Misschien omdat het strakker zit dus dat het dan een beetje knelt of zo?

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:53

Laagjes maken is veel beter tegen de kou.
Ik heb dan ook vaak een thermo legging eronder aan.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:54

Laagjes Laagjes Laagjes. Een paps die bij de mariniers heeft gezeten en als hij naar Noorwegen moest was het echt zo veel mogelijk laagjes want dan blijf je warm. En krijg je het te warm trek je een laagje uit. Zo trek je niet en een keer alles uit en koel je dus klein beetje af i.p.v heel veel.

Ik zeg lekker die panty of thermo legging onder je rijbroek aan

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:56

Ik draag ook mega veel lagen in de winter. Ik hou er wel rekening mee dat het niet te strak zit... ik heb 1 rijbroek die te strak gaat zitten met een thermobroek eronder. Dus die draag ik alleen in de zomer, als er niets onder hoeft. T lijkt me inderdaad, dat als je alles te strak hebt zitten de hele dag dat dat voor problemen kan zorgen...

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:05

Ik draag ook heel veel laagjes.
Zodra het erger gaat vriezen een thermolegging onder m'n rijbroek.
Maar ook bij m'n boveenlichaam heb ik veel laagjes.
Een shirt met lange mouwen, trui, vest en jas bijvoorbeeld.
De jas gaat uit voor het rijden en als ik het warm krijg kan het vest ook nog uit, dat vind ik makkelijker dan 1 dikke jas/trui die je niet uit kan trekken als je het wel heel warm krijgt..

furious

Berichten: 7106
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:02

Ik doe er ook een pantylegging onder. anders krijg ik echt te koude bovenbenen.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:05

Nee nooit van gehoord dat dit slecht zou zijn hoor..

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:14

Ik heb deze week al de hele week mijn thermolegging onder mijn rijbroek en een thermoshirtje aan. Hoe kouder t word Hoe meer laagjes erbij komen :p
Ik doe dit al jaren en heb er nog nooit last mee gehad. Heb ook nooit gehoord dat het slecht is. .

Misschien als het heel strak zit? Maar dat zit ook niet fijn denk..

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:18

Nooit van gehoord dat het slecht was... Maar ik draag het zelf ook nooit :) Ik heb altijd maar 1 (paardrij)broek aan, en meestal gewoon een trui met winterjas. Nooit veel laagjes!

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:32

Ik rij in de winter altijd met een shirt en een vest erover halverwege de les doe ik mn vest ook nog eens uit... Maar dat is wel een binnenbak. Mn verzorg pony's staan buiten dan heb ik wel heel veel laagjes aan :P

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:35

Mijn moeder zegt het ook altijd, zo moet je bijvoorbeeld ook in je schoenen genoeg ruimte hebben om je tenen goed te bewegen, anders krijg je koude voeten. Zelf merk ik dat ook soms wel.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:37

Je kunt het best veel lichte lagen over elkaar aan doen, dan één dikke trui of broek :)

Ik heb momenteel een top, een trui, een vest, een water/winddicht jas en een broek met hoge sokken en thermolaarzen aan op stal :P
Reken maar dat ik het lekker warm heb :D

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:41

De "lucht" tussen de laagjes houdt je lichaam warm in koude tijden en in warme tijden houdt het zelfs koel. Heb zelf bij de landmacht gezeten en daar leer je heel goed hoe je je zelf warm moet houden. Dus geen strakke kleding aan want dat zit na verloop van tijd vaak niet lekker meer :D

lovesRagebol

Berichten: 18
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Enschede

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:39

thermo shirt eronder en een thermo legging! altijd lekker warm

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:43

ik doe ook aan laagjes :D de lucht ertussen is geloof ik wat je warm houd...
ik heb woensdag avond in de mist nog buiten gevoltigeerd, toen had ik ook:
thermolegging, thermolegging, stoffen legging, trainingsbroek (iedere leging is net wat wijder dan de ander ;) en verder 3 hemden, thermo shirt, trui,vest, vest, jas en handschoenen. ook dubbele sokken. dan is het nog te overleven... zou er niks aan kunnen bedenken wat er slecht aan is... juist het warm houden lijkt mij goed.

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:29

Ik draag ook gewoon een majo onder me broeken, nog nooit wat van gemerkt dat het slecht zou zijn..

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:31

Ik heb vandaag lekker met een dikke panty onder mijn rijbroek gereden, vond het heerlijk! Mijn benen werden denk ik niet veel minder koud, maar ik had wel minder last van de wind en kou tijdens het rijden (ik heb een vrij dunne rijbroek) :)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:36

Je draagt toch ook strakke sokken over je rijbroek? Tenminste de meeste mensen :+
Ik gebruik ook meerdere lagen als het echt koud is :j.
Wat bij mij helpt, zijn sofshell kledij :))

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:05

Laagjes werkt in principe het beste, maar ik denk dat de panty daar weinig aan helpt.

Met skiën is de normale laag opbouw thermo ondergoed-fleece/softshell-skijas/broek. En geloof me, dan heb je het niet koud.

Dus dat het slecht is voor je bloedsomloop geloof ik niet. Zo hard knelt een panty ook niet als het goed is.

AmyxDomino
Berichten: 162
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:54

Hm daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel weet ik dat je niet helemaal los moet gaan met sokken/dingen aan je voeten (maillots en panty's vallen daar ook onder!) omdat je dan juist koudere voeten krijgt. Dat komt echter niet omdat je huid dan niet kan ademen maar omdat je voeten afgekneld worden in de (in verhouding) te kleine/strakke schoenen.
Dus als je last krijgt van koude voeten, trek een paar sokken uit! :D

MaaikeP
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-01-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 21:08

Nou goed om te horen! ik vond het ook al zo'n onzin, kon het me niet voorstellen. Het dikste dat ik draag onder een broek is een maillot en een extra paar sokken. kan echt geen kwaad lijkt me.

IlovePuk
Berichten: 540
Geregistreerd: 14-08-13

Re: Warme kleding: laagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:35

Nee dat denk ik ook niet! Mijn moeder zegt nog steeds, nohh moeten jullie eens kijken hoeveel laagjes ik aan heb, zooooo lekker warm!Die heeft het bijna altijd koud ;p

En inderdaad helemaal in de winter, trek maar lekker veel laagjes aan hoor!