Help Villa Pardoes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Help Villa Pardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:34

(Als dit verkeerd staat graag even verplaatsen)

Beste Bokkers,

Met de leerlingen van het Sint-Janslyceum in Den Bosch willen we geld gaan inzamelen voor Villa Pardoes. Villa Pardoes is een organisatie die kinderen met een (mogelijk) levensbedreigende ziekte in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar en hun gezin een gratis vakantie geeft. Die vakantie duurt één week en is voor de kinderen weer tijd om te genieten na alle ziekenhuis bezoeken.

Voor dit alles zijn natuurlijk vele vrijwilligers en sponsoren nodig. Daarom gaan de leerlingen van onze school helpen. Het is de bedoeling dat we allemaal wat geld inzamelen door middel van acties om die te doneren aan de de Villa. Het opgehaalde geld gaat gebruikt worden voor 'de Liedjes Fabriek.' Hier kunnen de kinderen hun eigen single opnemen gedurende de week.

Via deze weg wil ik geld gaan inzamelen. Wil jij de Villa steunen? Stuur mij dan een prive bericht en dan zal ik je mijn rekeningnummer geven. Met élke bijdrage ben ik al blij. Het geld kan worden ingezameld t/m maandag 16 december.

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag en ik hoop veel geld in te kunnen zamelen!

Mvg. Koen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Help Villa Pardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:35


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Help Villa Pardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:24

Dat klopt helemaal. Het is niet toegestaan om via bokt een inzameling op te starten voor het goede doel, omdat wij niet kunnen controleren of alles ook correct verloopt..

Uit de "help" van bokt gekopieerd:

Mag ik een inzamelingsactie starten op Bokt?

Het is op Bokt niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.

In het geval van donatie-acties voor particulieren is dit nog lastiger. Als er bijvoorbeeld geld wordt ingezameld voor een dure operatie voor paard X van bokker Y, kunnen wij niet controleren of garanderen dat het geld daadwerkelijk voor de operatie gebruikt wordt. Ook is dan niet duidelijk wat er met het geld gebeurt als het paard overlijdt en of het paard wel de juiste nazorg krijgt zodat de operatie geen weggegooid geld is. Bovendien zijn er jaarlijks veel dieren van Bokkers die een dure operatie nodig hebben - er kan niet voor hen allemaal geld ingezameld worden.

Als je een goed doel tegenkomt waar je graag aan wilt doneren of iemand die een dure operatie voor zich ziet tegemoet wil komen, kun je natuurlijk altijd direct doneren of contact opnemen met de Bokker in kwestie. Een goed doel of inzamelingsactie onder de aandacht brengen is ook toegestaan, dit kan door het plaatsen van een link op het Links [LN] forum of in je onderschrift. Wel vragen we je hierbij duidelijk te maken dat dit níet via Bokt loopt.

Er zijn wel uitzonderingen: als je met een kleine groep bokkers geld inzamelt voor bijvoorbeeld een bos bloemen voor een zieke HK-genoot of een mand cadeautjes voor een nieuwe moeder: geen probleem, alleen maar leuk dat dat soort initiatieven genomen worden! Ook inzamelingen voor bloemstukken voor een overleden bokker zijn toegestaan. Als een vriendin of kennis deze taak op zich wil nemen, heel graag. We vragen wel of deze persoon van te voren duidelijk maakt wat er met geld dat eventueel overblijft na de koop van een bloemstuk gebeurt. Let wel: dit alles op eigen risico