Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wonellalover
Berichten: 20
Geregistreerd: 06-12-12

Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:04

Hallo iedereen,
hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)
Mijn paardje is geschoren en ze draagt nu haar deken, maar wat ik merk is dat ze nu vooraan haar borst
schuurplekjes van haar deken krijgt,
Sommmige mensen raden mij aan om zo een paarden BH te kopen maar anderen zeggen me dan dat het schuurt aan de schoft en ze er ook lelijke wonden van kunnen krijgen,
kennen jullie nog andere hulpmiddelen? of jullie mening over zo een Bh?

Alvast bedankt!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:05

Ik zou zeggen, neem een borstbeschermer.
Uitgevonden voor dit soort dingen en ligt achter de schoft, dus geen schuurplekken :)
En ze zijn vaak gemaakt van een mooi dun glad stofje

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:10

kijken voor een goed passende deken of de schuurplekken voor lief nemen..
borstbeschermers knellen en shuren op de schoft.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:12

lemanthia schreef:
kijken voor een goed passende deken of de schuurplekken voor lief nemen..
borstbeschermers knellen en shuren op de schoft.

Dat lijkt mij dan weer een slecht passende borstbeschermer als dat gebeurt

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:12

Ander model deken probren anders borstbeschermer. Geen ervaring meedat deze op de schoft knelt,misshien hebben deze dan de verkerde maat

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:16

Mijn pony heeft hier ook altijd last van. Gebruikte eerst een borstbeschermer, hij kreeg hier geen schuurplekken door bij zijn schoft maar het het idee dat het toch niet fijn ziet voor hem, en de schuurplekken zijn er eerder erger door geworden dan minder.

Edit: Blijf dekens proberen, die moeten namelijk gewoon goed passen. ik had een Harry's Horse deken met een stukje hals er aan die lag tot nu toe het beste. Maar je hebt bijvoorbeeld van Amigo of Bucas ook speciale 'big neck' dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:19

Dan past je deken niet goed.. je kan wel symptoombestrijding doen door bijv. Een borstbeschermer te kopen maar zelf vind ik dat ondingen die vaak nig meer ellende bezorgen. Slimmer is, om echt een écht goed passende deken aan te schaffen. Goed kijken (ook als het paard loopt) of hij dan niet trekt op de schouders, dan krijg je plooien in de richting van de schoft. Dekens die bekend zijn om hun fantastisch, losse, pasvorm zijn de dominick, bucas en Rambo bijv. Mijn paard krijgt ook schuurplekken van de betaalbare dekens helaas.. Dus ik ben ook altijd duur uit met dekens.. voordeel is wel dat ze lang meegaan.. jaren zelfs..:j succes iig!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-13 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:21

Antiklit opsprayen, wel eerst laten drogen voordat je de deken er weer overheen doet. Maar op de langere termijn moet er een deken komen die wel echt goed past.

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:22

ik hoef hier geen lycra borstberschermer op te leggen krijgt ze 2x zo snel schuurplekken als alleen met deken. Heb nu de ouderwetse wol borstberscherm erop liggen en dat gaat super!

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:44

Gaat je paard ook in de stapmolen? Dan heb je natuurlijk een grotere kans dat de deken aan de voorkant gaat trekken omdat hij constant aan het doorlopen is. Ik ga voor het eerst zo'n soort deken gebruiken alleen voor de stapmolen dan.

http://www.agradi.nl/horze-walker-deken-black-175.htm

Je hebt ze ook van Bucas en andere merken

wonellalover
Berichten: 20
Geregistreerd: 06-12-12

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 23:06

Ok dankjwel! :)

onlineshop

Berichten: 243
Geregistreerd: 15-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:35

Bij een geschoren paard is het extra belangrijk dat je deken perfect past omdat er dan sneller schuurplekken kunnen ontstaan dan bij een ongeschoren paard.
Een borstbeschermer kan helpen, maar ook hiervoor geldt, zorg dat die goed past.
Voor stapmolendekens kun je ook hier eens kijken: :)
http://www.paardendekens.net/index.php/ ... alker.html

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:24

tamary schreef:
Antiklit opsprayen, wel eerst laten drogen voordat je de deken er weer overheen doet. Maar op de langere termijn moet er een deken komen die wel echt goed past.

Precies. Voor tijdelijk kun je die trucjes proberen, maar ga alsjeblieft op zoek naar een andere deken. Deze past blijkbaar niet en dat vindt je paard echt niet fijn. Als jij hem zo graag een deken op doet, zorg dan in ieder geval dat ie past.

wonellalover
Berichten: 20
Geregistreerd: 06-12-12

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 17:04

Ze is geschoren dus ze moet wel een deken op, maar toch bedankt! :)

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:06

dit zie je heel vaak .
maar komt vaak door een niet helemaal goed passende dekens,
wij hebben vaak de horseware dekens zoals bucas amigo enz.
erg fijne dekens.en ik zie ook vaak dat er bij de paarden de dekens echt bij de schoft liggen,
bij onze paarden zitten ze daar nog een heel stuk voor

nikki004x
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-13

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:06

Wij hebben bij ons op stal van die borstbeschermers van een heel fijn zwart stofje, die hiervoor dus ook al genoemd zijn. Tot nu toe bij geen enkel paard schuurplekken gezien en in de molen speciale molendekens :) erg fijn!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:09


salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:15

Mijn paard heeft al een paar jaar dezelfde Horseware deken en wordt ook alle jaren geschoren. Eerste 2 jaar viel het wel mee, vorig jaar had hij enorme schuurplekken. Bij de borst, bij de singel, waar je je been aanlegt, waar de teugel de hals raakt.
Dit jaar helemaal niks dus geen idee hoe het komt maar een goed passende deken kan geen kwaad lijkt me.

mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:16

Ik wil niets anders meer dan mijn euro-star (winter) dekens! Ik heb een 300 grams en een 400 grams. De 300 grams heeft hij nu +/- 4 seizoenen op (dekens kosten nieuw rond de €100-€130), geen kale plekken gehad! De 400 grams heeft hij nu 'nieuw' (tweedehands gekocht, omdat ik weet dat de kwaliteit echt super is en ze dus toch nog lang meekunnen), zit een mooie hoge hals op met zachte stof. Schuurt (tot nu toe, sinds zondag op. Toen geschoren voor de 2e keer) niet!

Had eerst ook altijd goedkope dekens (+/- €60), altijd kon ik ze na 1 of 2 seizoenen weggooien omdat ze kapot waren, schuren e.d.

Het enige wat ik nog heb dat schuurt zijn onderdekens, daar heb ik nog geen fatsoenlijke voor kunnen vinden...

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:18

Geloof me, die borstbeschermers zijn echt vreselijke rotdingen. Je borstbeschermer mag nog zo goed passen als je wil, er komt sowieso vuil onder die dingen terecht, en op lange termijn kan dat inderdaad de schoft openschuren, en dan zit je lang te suggelen hoor.
Het probleem zit 'm eerder in je deken, een deken dat goed past hoort niet te schuren, schuurt het wel is het dus een teken dat je deken niet goed past ;)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:48

wonellalover schreef:
Ze is geschoren dus ze moet wel een deken op, maar toch bedankt! :)

Hij scheert zichzelf niet of wel :')

Of je koopt een goed passende deken
Of je laat hem zijn dikke vacht houden

Zo moeilijk is dat niet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Mijn paard is geschoren en krijgt schuurpleken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:50

Een duurdere borstbeschermer (bijv die van Kingsland) drukt niet op de schoft.
Die van HH heeft een veel te dik elastiek erin zitten en drukt hierdoor op de ruggengraat.
Een goedpassende deken kan nog schuurplekken veroorzaken als ze veel lopen met die deken op.
Een goede borstbeschermer icm wat glansspray kunnen dit probleem aardig voorkomen.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:38

WendyBZ schreef:
Ik heb het zo opgelost, nu geen schuurplekken meer: WendyBZ @ [SV] Onderdeken die hoog aansluit


Dit heb ik ook gedaan met mijn bucas. Ik heb gewoon een dikke naald en pektouw gepakt en met 5 minuten zaten er 2 extra plooien in de hals waardoor de druk volledig van de schouders af is. ,ijn paard heeft een heel gevoelige vacht en huid en er is nog geen haartje gekwetst.