Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 20:36

Omdat hier op bokt vaak resultaat wordt geboekt bij vermissingen van dieren plaats ik het volgende bericht wat velen waarschijnlijk wel via Facebook hebben mee gekregen maar nog steeds is Jazz niet gevonden!

Berichtje van het baasje van Jazz;


We zijn er sinds vandaag zeker van dat Jazz gestolen is en doorverkocht is helaas.
We weten alleen niet aan wie, het schijnt aan iemand voor terreinbewaking maar dit kunnen we niet met zekerheid zeggen.

Het enige wat we nu kunnen doen is iedereen vragen goed op te letten of iemand sinds heden een nieuwe hond gekocht heeft..
Mocht de gene die in onwetendheid Jazz gekocht heeft een bedrag willen is dit uiteraard geen probleem....

Denk jij dat je Jazz ziet? Maak meteen een foto en en stuur deze naar ****** of naar joscabuitenhuis@gmail.com of bel.

https://www.facebook.com/jazz.buitenhuis

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neej op 15-12-13 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: telefoonnummer derde verwijderd

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.
"Friends are the family we choose for ourselves"


Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:42

Ah, goed dat het je gelukt is. Ik had in een ander topic al gepost maar een eigen topic is veel beter. Duimen maar.

PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 20:45

Hoe meer mensen het zien hoe beter was mijn gedachte, zo afschuwelijk dat dit gebeurd is!

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.
"Friends are the family we choose for ourselves"

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:49

Ja, het laat me niet los. Ik blijf delen en heb iedereen benaderd die op onze pensionstal komt en beroepsmatig ook andere stallen aandoet + de hondenvereniging van mijn dochter. Hopen dat het gebied dat 'bedekt' wordt steeds groter wordt. Dan moet het uiteindelijk toch goedkomen. En het getagd in het topic over de vermiste poes Abbey.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:05

Ik hou zeker mijn ogen open! Er zijn hier in de buurt best wat mensen met waakhonden namelijk

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:13

Vreselijk zeg !! Ik had het op journaal zien langskomen , echt mijn grootste nachtmerrie lijkt me dit! Hoop dat Jazz in goede gezondheid is en snel wordt herenigd met baasje..

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:15

Ik zag het op FB...vreselijk

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:16

Ik kijk om me heen!

hondjewaf
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:43

Wat verschrikkelijk, heb het op facebook gedeeld, ik hoop dat hij snel weer bij je terug is.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:46

In welke omgeving is hij zoek geraakt? Als het nog niet gedaan is, is het misschien slim om contact op te nemen met beveiligingsbedrijven die met honden werken?

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:47

Vreselijk. Ook gedeeld op fb. Hopelijk wordt hij snel gevonden via een van de kanalen!

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:11

Ik zal opletten. Misschien handig om hondenscholen te mailen. Hier in de buurt trainen 2 keer per week mensen met mechelse herders. Pak training enzo. Die mensen hebben eerder in de gaten als er een nieuwe mechelaar is dan ik. Of is het een kruising herder?

Is er nog iets waarop ze gelijk reageert? Stel dat ik twijfel en ik roep jazz, zou ze dan reageren?


Sterkte ik hoop dat je hem snel terug krijgt.

*****

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:15

Ik hou m'n ogen open! Hier hebben we 2 x per week honden training met herders en een paar keer per jaar keuringen dus ik zou opletten. :)

lucifertje

Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:33

Goed dat je het hier neer zet, ik was het nog niet tegen gekomen op FB.

Even een vraagje vwb veiligheid. Is zo'n soort hond (politie) te benaderen door een vreemde? Hiermee bedoel ik niet door de dieven maar als iemand denkt dat het de hond is ze de hond veilig kunnen benaderen.

Creatas

Berichten: 2365
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:36

Gedeeld. Had het nog niet eerder gezien op social media/ tv (? is daar een item van terug te vinden op YT?)
Zou mooi zijn als na kat Abbey ook Jazz weer snel zijn eigen mandje zou kunnen vinden!

Steps taken forwards but sleepwalking back again. Dragged by force of some inner tide.
At a higher altitude with flag unfurled. We reached the dizzy heights of that dreamed of world.

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 06:38

lucifertje schreef:
Goed dat je het hier neer zet, ik was het nog niet tegen gekomen op FB.

Even een vraagje vwb veiligheid. Is zo'n soort hond (politie) te benaderen door een vreemde? Hiermee bedoel ik niet door de dieven maar als iemand denkt dat het de hond is ze de hond veilig kunnen benaderen.

Ligt eraan wat een hond geleerd is om te doen als hij een vreemd iemand ziet. Onze hond zou je meteen grijpen maar andere honden bij de training kun je gemakkelijk aaien.

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 06:52

Heb de foto ui de OP gedeeld op facebook. Woon dan wel in België, maar wie weet is Jazz de grens over

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:38

Staat op Facebook: Jazz Buitenhuis. Maar graag delen in Belgie en Duitsland Bokkers!
Er zijn vermoedens Lucifertje maar zoals zijn baasje aangeeft op FB: je kunt anno 2013 niet iemand martelen om meer te zeggen dan diegene kwijt wil. Misschien ook op advies van de politie? Dus delen en ogen open houden is op dit moment het meeste dat we kunnen doen. Kijk vooral eens op industrieterreinen, autosloperijen en misschien ook wel manege's???

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:01

Ik kan niet delen op FB, want daar zit ik niet op :P , maar wil het wel in m'n onderschrift zetten als je dat wat vindt?!

Een nachtmerrie dit! Nu maar hopen dat ook hier internet weer een positieve rol in gaat spelen!!!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:07

ik had hem op facebook ook gedeeld,afschuwelijk...hopelijk komt hij snel weer bij zijn baasje

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:18

lucifertje schreef:
Goed dat je het hier neer zet, ik was het nog niet tegen gekomen op FB.

Even een vraagje vwb veiligheid. Is zo'n soort hond (politie) te benaderen door een vreemde? Hiermee bedoel ik niet door de dieven maar als iemand denkt dat het de hond is ze de hond veilig kunnen benaderen.


Dit is ook een stukje opvoeding (natuurlijk speelt karakter ook mee). Mijn getrainde mechelaar kan je zo aaien, op de club (als hij hoog in zijn driften staat) is het misschien een ander verhaal.
Een vriend van mij heeft er 4 waarvan er 3 zeer sociaal zijn naar andere mensen.

Ontopic: Ik verwacht niet dat hij de sport in is gegaan omdat ze zijn paspoort natuurlijk niet hebben en eventuele certificaten.
Hopelijk vinden jullie hem snel terug!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:35

Jazz, waar ben je nu toch?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:48

Als ik er alleen maar aan denk dat het om een van onze mannetjes zou gaan..........
Hebben jullie hem o.a. ook met z'n chip op vermist gezet? Stel dat iemand hem ten goeder trouw koopt en bij een dierenarts de chip laat checken?! Als hij dan als vermist (of gestolen als dat kan) zou staan!?

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:16

Dat is natuurlijk de hoop die er leeft; dat de nieuwe eigenaar hem te goeder trouw heeft gekocht en via een omweg (chip, flyers, media) erachter komt dat Jazz is gestolen. Jazz heeft maar één ingedaalde testikel, dus dat maakt hem herkenbaar en ongeschikt voor de fok. Dat maakt de mogelijkheden waar hij nu is natuurlijk kleiner. Ook heeft hij een zwarte vlek op de tong maar dat heef mijn mechelaar ook, is dus niet uniek. Maar je brengt me op een idee: doorgeven aan je eigen dierenarts!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:21

Woon ook in België en heb het gedeeld. Hoop echt dat hij terug gevonden wordt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, fro en 45 bezoekers