Flitsen trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 18:07

Weet iemand of ze de nummerplaat van de auto ook flitsen als er een paardentrailer aanhangt?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:08

yep! helaas een ervaringsdeskundige haha :o
je krijgt gewoon een bon op het kenteken van je trailer...

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:16

Vraag je dat om aan te tonen dat iemand anders met jouw trailer reed toen ie geflitst werd?

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:23

Bij een normale flitspaal niet, dan wordt geflitst op het kenteken van de trailer.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:25

Wordt je van voren geflits dan is het op kenteken van de auto.
Wordt je van achteren geflits, dan op kenteken van de aanhanger.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:36

Bedankt voor de antwoorden. Ik belde net naar m'n verzekeringen. Die zeiden dat ze het kenteken van de auto ook konden zien.
Was een auto die aan de zijkant stond. Ben langs achteren geflitst, maar twijfel of het ook niet in combi met de voorkant was. Ik weet het niet meer...

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:06

De boete gaat naar de eigenaar van de aanhanger, niet naar die van het trekkend voertuig.
Mits je van achteren bent geflits.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:06

vraag je dit omdat je met een auto rijd die eigenlijk geen trailer mag trekken?

Je kunt van voren en van achteren geflitst worden, dus of de auto eigenaar of trailereigenaar krijgt een boete indien dit nodig zou zijn.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:09

friesiszwart schreef:
vraag je dit omdat je met een auto rijd die eigenlijk geen trailer mag trekken?

Je kunt van voren en van achteren geflitst worden, dus of de auto eigenaar of trailereigenaar krijgt een boete indien dit nodig zou zijn.


:+

Mijn trailer is een keer van achteren geflitst (niet met mij, ik reed daar nooit), diegene die wel reed heeft keurig de bekeuring aan mij voldaan. :D

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:42

In een trajectcontrole voor 100 km/h krijg je ook een bekeuring op je trailerkenteken als je harder dan 90 rijdt.

Het is gewoon afhankelijk van waar de foto genomen is. Ben wel benieuwd waarom deze vraag gesteld wordt.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:58

snap inderdaad niet helemaal meer vanwaar de vraag inderdaad.
Ik ben een keer geflitst op een stuk waar je maar 80 mocht en ik tufte op de automatische piloot 90 op de rechterbaan. ging er van uit dat ik toch de langzaamste was dus niet naar de max. snelheid gekeken :o

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 11:21

Dit zijn in feite jullie zaken niet en de reden waarom hoeft al helemaal niet op een openbaar forum te staan.
Maar ja, voor de nieuwsgierigen:
Omdat de nummerplaat verdorie omhoog geklapt is bij het rijden, hing vast met spanbandjes aan de bull bar. Was gewoon om de auto te verplaatsen voor werken die in de straat aan de gang zijn en ze hadden ons gevraagd om asap de voertuigen in een andere straat te gaan zetten. Zo gezegd rij ik zonder nummerplaat, terwijl dat niet het geval was. De auto was nog in reparatie en stond dich bij ons huis, maar moest daar dus dringend weg.
Ik kan echt wel blèten, dit had ik nu echt niet nodig bij alle oliebol bij....hoeveel pech kan je hebben om op zo'n kort traject geflitst te worden. Ben vreselijk bang voor de gevolgen, financieel dan.
Ergste van al, was daar blijkbaar zone 30, terwijl dat nergens aangegeven stond, zelfs het bord van 30km/u brandde niet. Hoe kon ik dan weten dat je daar maar 30 mag doen??? We zijn alles gaan fotograferen en filmen, maar ik vermoed dat 't een zware boete zal zijn. Ik wou dus gewoonweg enkel en alleen plaats maken in de straat voor de werken die al een hele tijd aanslepen en waar wij echt al veel miserie door gehad hebben. Nu dit weer, klote gewoon.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 13-12-13 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:27

Maar als er een trailer achter hing dan is die toch geflitst en niet je auto? Of mis ik hier iets?
Vind het wel vreemd dat je op zo'n kort stukje dan te hard rijdt...

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:28

Je nummerbord aan de voorkant was dus niet leesbaar, en achter de auto hing een trailer?
Als je van achteren bent geflitst kunnen ze je autokenteken niet lezen. Je krijgt een bon op trailerkenteken.

Van voren was je niet herkenbaar. Wat is hier het probleem? Je staat zonder kenteken op een foto. Je krijgt geen bon, ook niet voor rijden zonder kenteken. Hoe denk je dat ze er achter komen wie je bent? Ze hebben je niet aangehouden ter plekke.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 13-12-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 11:29

Kirrr schreef:
Maar als er een trailer achter hing dan is die toch geflitst en niet je auto? Of mis ik hier iets?
Vind het wel vreemd dat je op zo'n kort stukje dan te hard rijdt...

Ik reed niet hard.... ik vermoed dat ik maar een kleine 40 reed. Dat is echt traag! Op de koop toe sloeg mijn frein nog dicht ook omdat ik proberen achteruit rijden ben, daarom heb ik een grotere toer moeten doen omdat ik nergens kon manouvreren.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 11:30

Ibbel schreef:
Je nummerbord aan de voorkant was dus niet leesbaar, en achter de auto hing een trailer?
Als je van achteren bent geflitst kunnen ze je autokenteken niet lezen. Je krijgt een bon op trailerkenteken.

Van voren was je niet herkenbaar. Wat is hier het probleem? Je staat zonder kenteken op een foto. Je krijgt geen bon, ook niet voor rijden zonder kenteken. Hoe denk je dat ze er achter komen wie je bent? Ze hebben je niet aangehouden ter plekke.

Neen, maar ze kennen wel kenteken van de trailer. Die is niet van mij, maar van m'n vriend.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:31

Als dat zone 30 is/zou zijn, is het niet moeilijk om te hard te rijden he...
40 en je hebt t zitten... En dat is geeneens hard...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 11:31

Ibbel schreef:
Je nummerbord aan de voorkant was dus niet leesbaar, en achter de auto hing een trailer?
Als je van achteren bent geflitst kunnen ze je autokenteken niet lezen. Je krijgt een bon op trailerkenteken.

Van voren was je niet herkenbaar. Wat is hier het probleem? Je staat zonder kenteken op een foto. Je krijgt geen bon, ook niet voor rijden zonder kenteken. Hoe denk je dat ze er achter komen wie je bent? Ze hebben je niet aangehouden ter plekke.

Is dat echt? Ik wou echt niet zonder kenteken rijden, die is gewoon omhoog geklapt...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 11:32

__Astrid schreef:
Als dat zone 30 is/zou zijn, is het niet moeilijk om te hard te rijden he...
40 en je hebt t zitten... En dat is geeneens hard...

Neen, ik was in feite op dat moment juist aan het kijken of ik rook zag van de banden omdat de frein bleef slepen

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:33

Alleen als ze én van voren én van achteren hebben geflitst. En 99 van de 100 keer doen ze dat niet en is het óf van achteren óf van voren. Om van voren én van achteren te flitsen moeten ze met twee auto's hebben gestaan.
Ben je niet geflitst door/voor de wegenbelasting als je niet te hard reed? Of doen ze dat niet in België?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 13-12-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:33

Langs welke kant ben je nu geflitst?? Van wanneer flitsen ze mensen die zich aan de snelheid houden?
Ik zie het probleem ook niet.. Heb je al politie over de vloer gehad of boete binnen?

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:38

Als je echte en hele flinke overtreding zou hebben begaan:
BV, je rijdt met 180 km per uur over een 100 km weg, met een aanhangwagen zonder kenteken.
Je wordt geflitst van achteren en ze zien geen nummerplaat (de computer zoekt automatisch naar het achterste nummer) dan krijgen ze een melding.
Dan zullen ze wel de moeite nemen om persoonlijk de foto te bekijken om te kijken of de kentekenplaat van de auto zichtbaar is.

Maar normaal zullen ze echt die moeite niet nemen (mist je geflitst bent natuurlijk).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:55

Ik vind het verhaal een beetje vaag en ik begrijp eerlijk gezegd niet, dat je je nu al zó druk maakt over een bekeuring die je waarschijnlijk niet eens gaat krijgen. Zonder kenteken rijden kost hier in NL 90 euro als ik het goed heb, dus niet echt een wereldschokkend bedrag.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:00

Volgens mij mag een auto zonder kenteken helemaal niet op de openbare weg zijn of niet?

Wat ik gebrijp is dat de nummerplaat niet goed bevestigd was en daardoor niet leesbaar was? Dat is wel heel vervelend inderdaad. Op de flitsfoto zou dan toch te zien moeten zijn hoe de situatie is? Evt kan je de boete voor het kenteken aan proberen te vechten, de boete voor de snelheid zal je wrs gewoon moeten betalen, tenzij je aan kan tonen dat de bewegwijzering voor de snelheid ontbrak.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:01

Tessebes schreef:
Ik vind het verhaal een beetje vaag en ik begrijp eerlijk gezegd niet, dat je je nu al zó druk maakt over een bekeuring die je waarschijnlijk niet eens gaat krijgen. Zonder kenteken rijden kost hier in NL 90 euro als ik het goed heb, dus niet echt een wereldschokkend bedrag.

Tegenwoordig 150E.