Kater ingepikt...!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 20:32

Ik heb 2 hele lieve katers, het zijn broertjes en ik heb ze al vanaf dat ze klein waren (zijn kleintjes van de poes van m'n zus), ze zijn nu 5 jaar.

De kater waar het om gaat kwam ineens niet meer thuis. Het zijn beiden buitenkatten, maar zeker deze komt altijd thuis om te eten. Ik in de stress, hem op mijn dier is zoek gezet, briefjes opgehangen in de ah, buurt rond gelopen om te zoeken. Komt meneertje doodleuk 3 dagen later binnenwandelen. Ik blij natuurlijk, diertje ongedeerd, heel fijn. Viel me ineens op dat hij dikker is dan voor hij wegging... En nu is hij weer weg :( alsof hij even wilde laten zien dat hij leefde en ongedeerd is en nu vrolijk weer naar zijn "andere huis" is.

Ik ga er dus vanuit dat iemand anders hem eten heeft gegeven, dat hij dit lekkerder vindt dan bij mij en daar dus nu is gebleven. Ze krijgen bij mij onbeperkt brokjes, die ze niet super lekker vinden (anders worden ze tonnetjes) en 2x per dag een zakje natvoer, dierenarts vindt ze in topconditie.

Dus... mijn kater is ingepikt!! Ik snap niet wat voor mensen dat doen (kater heeft ook een vlooienbandje om en dus duidelijk een huis, ziet er verder gewoon gezond uit) en ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Aan de ene kant ben ik heel blij dat hij nog leeft, maar ik ben niet blij dat hij alsnog weg is. Ik wil hem gewoon terug. Deze kater is echt een allemansvriend en dol op eten, in tegenstelling tot zijn broer, dus ik hoef gelukkig niet bang te zijn dat dit ook met kater nummer 2 zal gebeuren, maar nu heb ik dus eigenlijk nog maar 1 kater.

Wat vinden jullie ervan en wat zouden jullie doen?


troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:34

Of je schermt je tuin af, en sluit hem in feite op, of je accepteerd dat je kater het ergens anders fijner vindt... Zo zijn katten nu eenmaal...

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:35

Briefjes ophangen in de buurt met een foto van de kat, of degene die hem voert hem aub buiten kan houden oid? Of briefjes in de brievenbussen doen?
Echt betere ideeën heb ik ook niet, dat je uiteindelijk je kat gaat binnenhouden als ie terugkomt is ook niet de bedoeling natuurlijk.. :=

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:35

Je kater binnenhouden. En schrijf anders tekst op de vlooienband, dat hij een huisje heeft en of ze zo vriendelijk willen zijn om hem te laten lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:35

Eerst vaststellen of hij écht is ingepikt, je weet niets zeker immers.. :n


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:36

troi schreef:
Of je schermt je tuin af, en sluit hem in feite op, of je accepteerd dat je kater het ergens anders fijner vindt... Zo zijn katten nu eenmaal...


:j

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:36

Nog lekkerder eten kopen zodat hij weer meer van jou houdt :')

Weet je heel zeker dat hij ergens anders heen gaat? Heeft hij niet gewoon een vogel gegeten oid?
En anders eens een paar dagen binnen houden zodra hij weer terugkomt. Heeft ook bij de kat van mijn tante geholpen toen die steeds een paar dagen weg bleef.

Persoonlijk zou ik hem ook een bandje om doen waarop duidelijk staat dat hij niet opgepakt, gevoerd of in andere huizen mag.

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:37

Lekker laten doen? Je geeft aan dat de kat om de zoveel tijd even thuis komt, onze katten zitten ook overal en nergens..

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:37

Katten kiezen zelf hun personeel uit. Als je niet wil dat iemand anders hem eten geeft zul je hem moeten binnenhouden of je tuin afschermen :') . En kan best zijn dat hij bij iemand anders met de pot mee eet en die ook al een kat heeft. Dan is het lastiger om hem weg te jagen, vooral als je katten niet binnen komen. Bij mij komen ook geregeld de buurkatten met mijn eigen katten mee-eten. Moet ik die dan ook wegjagen :') ? Dan heb ik er een dagtaak aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110616
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:38

Je weet niet zeker of je aanname wel klopt, dus eerst dat eens goed uitzoeken.
En verder.. tja, dit risico loop je nou eenmaal wanneer je kat buiten loopt. Heeft hij een halsbandje met je adres om? Anders weten anderen misschien niet dat hij uberhaupt een huis heeft.
En anders maar gewoon binnenhouden of je tuin afschermen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:40

sorry maar vind het een beetje raar dat je direct iemand anders beschuldig dat hij/zei jou kater ingepikt zou hebben?

misschien is je kater buiten wel aan het eten geweest met vogels/muizen ect.

en misschien toch ander voer geven wat hij wel lekker vind? jij eet toch ook geen droge boterhammen :9 zijn zat verschillende voeren te koop waar ze niet dik van worden.

Nocturnal Grey sinds 6 juli 2010 in mijn bezit

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:41

Ben ik nou zo anders? Ik jaag andere katten altijd weg en ik geef ze zeker geen eten...

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:42

dat risico is er altijd..
bij ons is er een rode poes (wat best bijzonder is) zeker weten gejat,
we hebben haar nooit meer ergens in de omgeving gezien, ook niet 'overgereden', hoe cru het ook klinkt.
waarschijnlijk door werknemers die bij ons in het weiland bezig zijn met een gasleiding leggen..
poes ging ook altijd en overal eten en aandacht halen, terwijl ze thuis onbeperkt voer en aandacht kreeg :(

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:47

Briefjes door de brievenbussen gooien met idd iets erop van deze kater heeft een huisje bij mij maar is vaak lang weg. Graag vraag ik u deze kat(ten) niet te voeren en binnen te laten. Met foto erbij?

Zijn ze geholpen? Zo niet willen ze ook nog wel eens hun hormonen achterna en dat kan ook dagen lang duren!

Happiness is not a goal, its a way of life

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:48

Zo zijn katten nu eenmaal. Of je houdt ze binnen of je accepteert dat ze vrij zijn en dus niet van jou, ze zijn hun eigen baas.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:49

En anders doe je ze een bandje aan met dat ze 1 of andere ziekte hebben, eens zien hoe graag ze je kat dan nog zien. :')

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:50

Bij mij krijgt de kroegkat brokjes soms zit ze bij mij voor de deur en ik vond haar gewoon te dun. ik heb een portiek met zon traplift en op die stoel zit een kussentje waar nu oomk een handdoekje opligt. nu is het te koud maar in de herfst zomer zit ze er vaak. Gister was ik in de kroeg en riep in de tuin en ze kwam gelijk.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 12-12-13 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:51

Zo zijn katten nu eenmaal. Wij hadden twee Noorse Boskatten die ook overal woonden. Natuurlijk is dit niet altijd leuk, maar ze waren gewoon allemansvriend. Wij hebben ook een Somali poes, en dat is een heel eenkennig ras. Als je een kat wilt die alleen van jou houdt, moet je er zo een nemen.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 20:59

Ik wilde inderdaad alweer briefjes gaan ophangen, meer in de trant van "geef jij mij te eten? Neem alsjeblieft contact op met mijn eigenaresse. Zij wil graag weten waar ik ben."

Van het vlooienbandje had ik ook al bedacht, is ook weer tijd voor een nieuwe. Wil ook een rode doen ipv wit, zodat het duidelijk is en dan daar wat opschrijven, maarja, als ik hem niet meer zie... Lijkt mij dat als een kat een vlooienbandje omheeft deze een huisje heeft ;) en wat ik zeg, hij ziet er gewoon gezond uit.

Accepteren? Nee, dat kan ik niet. Is mijn kat, als je zo graag een kat wil ga dan naar het asiel... en ja, is een aanname, kan het (nog) niet bewijzen. Wat zou het anders kunnen verklaren? Vogeltjes eten heeft hij tot nu toe nooit gedaan, hij is een beetje ongecoordineerd af en toe, laat zijn broer ze vangen en pakt ze dan af om er mee te spelen (en ik die diertjes maar proberen te redden).

Binnenhouden zou ik niet zo snel doen, ben bang dat ie dan alleen maar nog liever weg wil en dan echt niet meer terugkomt. Is nu ook geen optie, heb hem al een week niet gezien...

Lekkerder eten geven zal ik zeker niet doen. De brokjes vinden ze lekker genoeg en de zakjes daar smullen ze van. Als ik ze lekkerdere brokjes geef kan het niet onbeperkt en gaan ze mauwen om meer, maar als ik dat geef worden ze veel te dik. Ook krijgen ze heus af en toe weleens een snoepje, of een plakje worst oid.

En ja, ik jaag andere katten ook weg. Hier probeert ook een kat elke keer naar binnen te komen. Als ik uit m'n auto stapt komt ie me begroeten en hij is al een paar keer naar binnen geglipt, maar is duidelijk te zien dat deze kat zelf een huisje heeft, (volgens mij is het nog een raskat ook) dus dan jaag ik hem weg. Ook geef ik die nu geen aaitjes meer, ik wil hem niet uitnodigen en ik zou hem zeker geen eten geven.

Daarom vind ik het ook zo moeilijk, dit is iets wat ik zelf absoluut niet zou doen, zou niet eens in me opkomen. Fijn dat er ook mensen zijn die er hetzelfde over denken.

Katten kunnen zo zijn, maar als mensen ze gewoon wegjagen en zeker geen eten geven is er niks aan de hand... Ze zijn gecastreerd trouwens. Zou niet willen dat anderen mensen ineens kleintjes hebben omdat ik mijn kater los laat lopen ;)

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:02

Als je vindt dat je alleenrecht op je katten hebt, moet je ze niet buitenhouden. Lopen ze ook niet in andermans tuin, daar is ook niet iedereen van gecharmeerd.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:04

tja katten bepalen zelf waar ze willen wonen als ze die vrijheid hebben

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:05

flavlip schreef:
Katten kunnen zo zijn, maar als mensen ze gewoon wegjagen en zeker geen eten geven is er niks aan de hand... Ze zijn gecastreerd trouwens. Zou niet willen dat anderen mensen ineens kleintjes hebben omdat ik mijn kater los laat lopen ;)


Zijn genoeg mensen die anders denken ;)

De reactie dat je het maar moet accepteren zie ik ook niet zo..
Jij neemt dieren, Jij blijft er verantwoordelijk voor. Daarnaast nog niet gesproken over de band die je met je dieren hebt. :+:

Happiness is not a goal, its a way of life

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:06

Waarom wil je zo graag dat je kat niet bij anderen komt? Hij kiest er niet voor niets voor, blijkbaar vindt hij dat leuk. Je gaat het niet tegen kunnen houden.. Dus dan moet je hem binnen houden of een kattenren in de tuin maken. Maar of dat nou zo leuk is voor een buitenkat..

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:08

Ik vind dat iedereen alles wel over een kam scheert hier. Als ik een andere kat zie ga ik het beest zeker geen eten geven, tenzij hij duidelijk uitgemergeld is of zo, maar dat is een ander verhaal.. Ik vind 't een beetje respectloos als je een kat die een bandje omheeft, en dus duidelijk eigendom is van iemand, even eten gaat zitten geven alsof 't je eigen kat is.
Maar ja, ik bekijk 't vanuit mijn eigen standpunt, niet iedereen denk er hetzelfde over.

Why change the past, when you can own this day?

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 21:10

Omdat ik mijn kater nu niet meer zie :( hij is "omgekocht" ...

Ik weet dat niet iedereen gecharmeerd is van katten in z'n tuin, die mogen ze gewoon wegjagen hoor ;)

En gelukkig zijn er ook mensen die mij snappen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: leenleen11 en 99 bezoekers