Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 19:50

STOP project Buytenland nu!

Red onze polder!

Na 12 jaren van zinloze strijd tegen project ‘Buytenland’ gooien we het over een andere boeg, we betrekken de burgers bij ons protest!

Ongeveer 12 jaar geleden werd voorgesteld om de eeuwenoude, vruchtbare poldergrond de bestemming (natte) natuur en recreatie te geven. Hierop werd woedend gereageerd, want daardoor moeten goedlopende boerenbedrijven wijken en gaat 600 hectare vruchtbare akkergrond verloren.

Deze belastingbetalende bedrijven leveren in tijden van crisis geld op, terwijl het aanleggen van natuur en recreatie enorm veel geld kost. De aanleg en onderhoud van dit gebied kost meer dan 120 miljoen (inmiddels 144 miljoen) euro, wat in crisistijd beter in andere dingen geïnvesteerd kan worden. Toch werd op geen enkel vlak rekening gehouden met de belangen van de boeren en omwonenden. Er werd zelfs van de protestacties niets aangetrokken.

In 2009 werd het potentiele bestemmingsplan ter inzage gelegd. Ook hier hebben protesten niets opgeleverd, want in 2010 lag het definitieve bestemmingsplan er. Dit nieuwe bestemmingsplan leidde tot grote woede onder de bewoners in en rond dit gebied. Het is dus wel erg raar dat er een duur gebied gerealiseerd wordt terwijl de doelgroep de polder juist erg mooi vindt en geen behoefte heeft aan een natuur-en recreatiepark.

In eerste instantie was de aanleg van dit park ter compensatie van de Tweede Maasvlakte MAAR dit is al lang niet meer zo want de Tweede Maasvlakte is al op andere plaatsen gecompenseerd. Nu is dit project voor de leefbaarheid van Rotterdam (terwijl de natuurgebieden rondom de polders beetje bij beetje afgebroken worden vanwege geldgebrek, onbegrijpelijk dat ze dan 200 meter verderop een peperduur natuurproject willen realiseren).

KORTOM: de Rhoonse polders leveren geld, werkgelegenheid, voedsel en een prachtig vruchtbaar landschap op dus deze moeten hoe dan ook blijven en mag absoluut niet vervangen worden door dure natuur en recreatie!


STOP PROJECT BUYTENLAND!

Onze boeren weg, uw eten weg!

Teken ajb de petitie: http://www.petities24.com/stop_project_buytenland_nu

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4


Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:53

Ik deel hem in wat groepen waar ik in zit :)

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 19:58

Super Mies:)

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:26

Dus als ik het goed begrijp vanuit een andere site (mogen jullie best even bijzetten waar het nu precies omgaat := ), wordt een stuk polder omgezet in een natuur- en recreatiegebied?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:27

Celiien schreef:
Dus als ik het goed begrijp vanuit een andere site (mogen jullie best even bijzetten waar het nu precies omgaat := ), wordt een stuk polder omgezet in een natuur- en recreatiegebied?


Dat heb je goed gezien, het is niet zomaar een stuk polder.. Sowieso al 6000 hectare van onze stalhouder. En zo nog veel meer boeren met hen!

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:02

Om 21:13 hebben de we de 10.000 handtekeningen gehaald!

Nog 30.000 te gaan

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:10

MHK -> LN

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:14

Heb hem getekend en gedeeld op FB. Zag in Barendrecht al wat flyers hangen erover maar lees nu pas waar het over gaat!

11-02-2015 stond voor ons de tijd stil. Inmiddels gaat de tijd te snel! *Amy Diana is geboren*

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:30

Gaat dit om het stuk polder tussen de Essendijk en de eilanden van Portland?

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:09

Neej schreef:
Gaat dit om het stuk polder tussen de Essendijk en de eilanden van Portland?


Het gaat om 't stuk polder tussen de essendijk, richting portland, richting de golfbaan, richting Barendrecht

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:09

Urion schreef:
Heb hem getekend en gedeeld op FB. Zag in Barendrecht al wat flyers hangen erover maar lees nu pas waar het over gaat!


Harstikke bedankt!!

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:22

nouja, éigenlijk maakt het ook niet uit waar precies het is, want het is hoe dan ook zonde, maar het geval wil dat ik daar toevallig net zondag een flinke ronde met het hondje gelopen heb, omdat mijn zusje aldaar een huisje heeft! Toevallig kún je er al heel prima recreëren, lekker wandelen of fietsen, genieten van het polderlandschap...

Ik heb 'm in ieder geval ook getekend!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:27

Ginootje schreef:
Celiien schreef:
Dus als ik het goed begrijp vanuit een andere site (mogen jullie best even bijzetten waar het nu precies omgaat := ), wordt een stuk polder omgezet in een natuur- en recreatiegebied?


Dat heb je goed gezien, het is niet zomaar een stuk polder.. Sowieso al 6000 hectare van onze stalhouder. En zo nog veel meer boeren met hen!


6000 hectare :wow: Dat is ontzettend veel!

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

estella81

Berichten: 744
Geregistreerd: 03-12-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:55

Het is echt verschrikkelijk.. We hopen zooo dat we een stokje voor deze plannen kunnen steken. Hoe belachelijk--> 150 miljoen uitgeven aan onnodige natuur waar we niets mee kunnen. Het is immers zo prachtig genoeg. We kennen allemaal een land waar onlangs een Tsunamie is geweest waar ze staan te springen om ook maar 10% van dit bedrag. Als we het dan toch over de balk smijten, laten we die mensen dan helpen!

Wisten jullie dat de boeren overigens een alternatief plan hebben bedacht dat vele malen goedkoper is en ook ruimte biedt voor de vogeltjes en insecten? De boeren zijn echt bereid om een stuk van hun land op te offeren voor natuur als dat echt moet, maar niet ten kosten van hun eigen bedrijf.

De overheid wil er helaas niet naar luisteren. Van de week is het op 1-vandaag geweest. Ik zal de link plaatsen. http://www.eenvandaag.nl/binnenland/478 ... _van_rhoon

estellafotografie.weebly.com
*D Donatella mijn knappe topper M1 + 4

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:33

UPDATE!!

Gisteravond zijn een grote groep polderbewoners en sympathisanten naar het gemeentehuis van Albrandswaard geweest. Daar hebben Mariëlle en Sharona ingesproken.....en met succes!! De gemeenteraad gaat ons de tijd geven om met een eigen inrichtingsplan te komen. Het burgerinitiatief om het bestemmingsplan van de polder in agrarisch te wijzigen zal nu serieus door de gemeente bekeken (moeten) worden. De volgende stap is de Provincie Zuid-Holland en daarna, als we de 40.000 handtekeningen hebben, de Tweede Kamer!! We gaan er voor!!

http://www.dichtbij.nl/botlek/regio/art ... map=%5B%5D

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Help onze stal en mooie polder te behouden. Teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:58

Ondanks wonende in Duitsland, heb ik ondertekend. En heb hem ook gelijk gedeeld op mijn FB.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:06

rina schreef:
Ondanks wonende in Duitsland, heb ik ondertekend. En heb hem ook gelijk gedeeld op mijn FB.


Super dank je wel! Daar zijn we hartstikke blij mee :)

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses


Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:29


Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers