Oplichting algemene bedrijvengids

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 14:50

Wat ik nou net weer meemaak :D pfffrt...

Telefoon gaat met raar lang tel.nr.
Krijg een hese vrouw (die klonk als een man, doorrookt dus..) aan de lijn die me vanalles over ons bedrijf weet te vertellen, dat we geen interesse hadden in de uitgebreide vermelding in de gids, dat we vorig jaar hadden aangegeven dat een eenvoudige vermelding voldoende is, blabla..

Intussen zat ik al te googelen, want ik wordt niet goed van die zogenaamde telefoongidsen :+
En inderdaad, wat zie ik als eerste op google staan: Algemene bedrijvengids oplichting

Vraagt die vrouw me: dus kunt u bevestigen dat u dit jaar weer voldoende heeft aan de eenvoudige vermelding van € 150,00?

En ik heel triomfantelijk }:) : NEE, ik zat al te googelen en zie dat de algemene bedrijvengids oplichting is!

En toen was het: Eh ja....tuuttuut...opgehangen

~~}> *\o/*
Dus opgelet weer allemaal: ze zijn weer bezig met rondbellen. Trap er niet in!


Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:52

scherp! goed dat je waarschuwd!

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:03

Hier hetzelfde maar dan werd ik via het bedrijf gebeld. Op precies dezelfde manier waarin ze vroegen of ik weer akkoord ging met de eenmalige vermelding van 150 euro. Ze zeggen dan dat je geen interesse had in het uitgebreide advertentiepakket maar dat je vorig jaar had aangegeven alleen de eenmalige vermelding te willen. Ik heb gewoon aangegeven dat we nergens interesse in hadden. Maar ze gokken natuurlijk op de mensen die zeggen: Eeeeh ja, alleen de vermelding lijkt mij voldoende. En dan hebben ze je.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:08

Ik had dat belletje ook gisteren ;)
M'n allereerste 'spookfactuur' in ruim 14 jaar, en dan nog wel via de telefoon!
Een nummer met 00763998 etc.
Heb meneer/mevrouw vriendelijk afgewezen.

So many just plop their butts in the saddle and expect a miracle.
The Tennessee Walking Horse - the horse that can do anything...and do it smoothly!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:10

gemeentegids.nl, zelfde ervaring mee
ik werd gebeld, dat we jaar lang gratis op hun site hadden gestaan en of ik dit nu tegen bepaald tarief wilde verlengen
eehm,,, nee.,,,

ok, dan stuur ik u een fax, kunt u het afzeggen
ik kreeg idd een fax met een formulier dat ik NIET wilde verlengen ( en blijkbaar met ieniemini lettertjes die ik dus niet zag, na lidmaatschap van ... maanden)
ik getekend opgestuurd en week erna kreeg ik een rekening en erna bedreigende telefoontjes dat ik handtekening gezet had en kleine letterjes maar had moeten lezen
werd in de dagen erna rot gebeld, gefaxt en gemaild door hun, had meteen p de dag van de factuur ook een mail en fax gestuurd dat ik niet akkoord ging en ben eronderuit gekomen maar kan best voorstellen dat er mensen zo geintimideerd zijn dat ze maar betalen

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:21

Wat goed dat je dit hier deelt! Heb meteen m'n ouders even gemaild.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 22:52

Mijn man heeft ook een keer bij zijn bedrijf het volgende meegemaakt: Hij had een advertentie laten maken speciaal voor de Dierenbescherminggids. Daar hadden die smiechten de advertentie gewoon van gekopieerd. Toen een fax gestuurd of we akkoord gingen met de plaatsing. Aangezien wij net op vakantie waren, ging mijn schoonbroer er van uit dat het nog steeds om de Dierenbescherming ging en ja hoor....daar hadden wij dus ook een factuur en bedreigingen aan onze broek hangen.
Ondanks dat we aangaven dat deze advertentie speciaal voor de dierenbescherming gemaakt was en hun hier helemaal niets mee te maken hadden.

Uit principe is mijn man er tot voor de rechter mee geweest en....hij won *\o/* . Rechter was blij dat dit soort zaken eens aan de orde kwamen, want veel mensen deden de moeite niet eens, omdat de gang naar de rechter ook geld en tijd kost.
We hadden geluk: het zou een advertentie betreffen die in een boekje zou staan, wat in ziekenhuizen in de regio werd verspreid. Mijn schoonvader heeft in die tijd een hele poos in het ziekenhuis gelegen en wij hebben toen nagevraagd waar deze boekjes zouden kunnen liggen....en natuurlijk...nergens een boekje met advertenties te vinden.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:03

Zo iets soort gelijk heb ik laatst ook gehad. Duidelijk aan de telefoon nee gezegd.
2 dagen later kreeg ik een brief in de bus, een rekening. Dat ik opgenomen was op de site en dat me 150 euro ging kosten. In hele kleine lettertjes staat er dan dat het een aanbod is en geen rekening. Maar verder oogt het precies als een rekening...

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:13

oh hier ook. Zelfde verhaal, bla bla bla, en dat internet beter was dan mond op mond reclame. Waarbij ik na dat zinnetje meteen in de lach schoot en zei: dat is lekker, mond op mond reclame. Snapte die muts aan de lijn niet. Vroeg of ik weer een gratis vermelding wilde, waarop ik zei NEE ik beslis niks aan de telefoon.
Tuut tuut tuut tuut, hangen ze meteen op. inderdaad raar lang nummer, ze bellen vanuit het buitenland.
Oh, ik word hier zo makkelijk in, stelletje oplichters!!

And into the forest i go
To loose my mind and find my soul

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:17

Mijn vader kreeg laatst zelfs een telefoontje dat hij nog een rekening had openstaan bij een administratiekantoor. Toen mijn vader vroeg van welk kantoor en wie hij dan wel niet was. Hong die persoon op. Afgelopen voorjaar ook een spookrekening gekregen, gegoogeld en bleek dus fraude. Aangegeven via de site waar je dat op moet doen.

ikkeniet

Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:09

Wij hebben een paar jaar geleden precies hetzelfde gehad.
Er is gebeld naar ons en een medewerkster nam op.
Er werd haar verteld dat ik vorig jaar een advertentie had geplaatst en dat dit jaar
er een verlening moest gaan plaatsvinden.
NU wist ze dat we absoluut geen advertenties plaatsen, dus dat vertelde ze deze medewerkster ook.
Dus ze kreeg een fax waarop zou staan dat er niets geplaatst zou worden.
Ze tekent deze en faxt het terug.
Niet de kleine lettertjes gelezen, dus we zaten er in principe aan vast.

MAAR omdat ze niet tekeningsbevoegd is, konden we er onderuit komen.
Er zijn dus manieren om er vanaf te komen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:11

Inderdaad het niet tekeningsbevoegd zijn is de enige manier om er dan onderuit te komen.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:44

Vandaag lag er 1 in de bus van het register van mkb. Voor bijna 300 euro... Goed de kleine lettertjes lezen en je weet dat je nog niet echt iets gekocht hebt. Maar ik blijf het oplichterij vinden.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oplichting algemene bedrijvengids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:22



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers