Schoenen kopen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LieveLoes

Berichten: 1681
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 13:46

Ik weet niet of het hier goed staat

Ik word er zó moe van!

Vorig jaar:
Ik zocht op http://www.zalando.nl naar schoenen. En ik had ze gevonden, van het merk Anna Field. Ik was in de wolken met die schoenen. Ik had ze besteld, en ze werden afgeleverd. En daar begon het: Ik kwam er niet in... -O-

Zo ook weer dit jaar, ik was opnieuw druk aan het zoeken. En opnieuw had ik super leuke schoenen gevonden. Dit keer bewust gekeken naar wat bredere schoenen. Opnieuw verliefd, lang getwijfeld, maar toch besteld. En vandaag kwamen ze, samen met mijn nieuwe jas, binnen.

En daar begon het ged*nder alweer: Ik kwam er wéér niet in. Het klinkt misschien kinderachtig: maar het huilen staat me nader dan het lachen. Ik kan nou nooit eens leuke schoenen vinden. Mijn voeten zijn vrij breed en mijn wreef (zo heet dat toch, de bovenkant van je voet? :o) is behoorlijk hoog.

Zijn er meer bokkers met dit probleem? Of heeft iemand een goede tip voor mij, bijvoorbeeld welk merk schoenen heeft voor de wat grovere voet? En dan het liefst voor online shoppen, ik heb een hekel aan echt shoppen haha :Y)
Klik hier voor een linkje naar de schoenen...

Alvast bedankt! Groetjes, Elize

:D



genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:50

Altijd vanaf enkel hoogte schoenen met een rits kopen dat is mijn tip. Doordat ik mijn enkel gebroken heb gehad kan ik ook niet meer in laarzen zonder rits komen. Het is soms even zoeken maar er zijn ook wel leuke met rits te koop

Groetjes genja

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:51

Als je zulke moeilijke voeten hebt is echt winkelen misschien toch beter dan online winkelen. Zelfs als je erin komt moeten ze ook nog lekker zitten. Ga eens naar een echt goede schoenenwinkel en laat je adviseren?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:52

Mijn dochter (12 jaar) heeft ook bredere voeten en een hoge wreef.
Schoenen koop ik voor haar dan sowieso niet online.

Laarzen zijn voor haar ook moeilijk, en we komen altijd/vaak op laarzen uit met een rits die tot laag doorloopt waardoor je een grotere instap hebt.
Soms kost het een hele middag diverse schoenenzaken afstruinen om een goed/lekker passend paar te vinden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:53

Ja ik heb ook brede voeten èn ook nog eens een grote voetmaat dus voor mij is het heel moeilijk om leuke schoenen te vinden. Ik ga voor echt mooie en goede schoenen naar een speciaalzaak en dan geef ik wat meer uit. Daar hebben ze ook schoenen voor mensen met brede voeten. Voor de rest loop ik op gympen omdat er verder weinig is wat goed zit. Heb dus meestal mannen schoenen maar bij gympen zie je dat verschil toch niet zo.

LieveLoes

Berichten: 1681
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 13:54

Vjestagirl; ik snap dat echt winkelen natuurlijk wel handiger is, maar daar heb ik vaak echt de tijd niet voor.

Bedankt voor de tips, laarzen met ritsen dus! zalando.. here i come!

:D

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:54

Ik koop geen schoenen online, dat gaat nooit goed :n Gewoon naar winkels gaan en passen, passen en nog eens passen :)

LieveLoes

Berichten: 1681
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 13:56

phormicola schreef:
Ik koop geen schoenen online, dat gaat nooit goed :n Gewoon naar winkels gaan en passen, passen en nog eens passen :)



Ik vind het altijd reuze handig. Ik kan rustig op mn gemak kijken naar wat ik wil/leuk vind, en als ze niet goed zitten, stuur ik ze terug!

:D

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:57

elizexbeau schreef:
Vjestagirl; ik snap dat echt winkelen natuurlijk wel handiger is, maar daar heb ik vaak echt de tijd niet voor.

Bedankt voor de tips, laarzen met ritsen dus! zalando.. here i come!


Advocaat van de duivel: kost een of 2 uurtjes in een echte schoenenwinkel niet minder tijd dan online zoeken naar de juiste schoen, twijfelen, passen, weer inpakken en terug moeten sturen?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:58

Ik heb een redelijk normale voet, maar zelfs ik kan niet (lekker) in alle schoenen van mijn maat.
Soms valt hij te smal/te ruim, of zit er een rare rand in die net drukt op mijn kleine teen, of mijn hak heeft te veel ruimte
Vaak zien ze er super fijn uit, maar lopen ze slecht.

Je kunt beter naar een schoenenzaak gaan en gewoon van alles passen.

Mijn man heeft een moeilijke voet, maar voor hem bestellen we wel online, maar dan altijd hetzelfde merk/type/maat waardoor we weten dat het past.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:00

Lijkt mij ook VG! Ik heb het omgekeerde probleem: lange, maar smalle en platte voeten. Bij mij zit altijd alles veel te ruim, zo ruim dat het niet meer op te lossen is met een inlegzooltje. Ik ga dus ook altijd gewoon naar een winkel om te passen, passen en nog eens passen. Anders zit ik met een bult schoenen die geen van allen lekker zitten. Ik kom ook eeuwig tijd tekort, maar dan maar tijd maken!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:02

Ik heb maat 42 en brede voeten.. Geloof me dat is nog veel lastiger. Ik overweeg niet eens om online te kopen. Is volledig kansloos!

Oh, enne 2 uurtjes passen in een winkel :evaw:

Meestal moet ik meerdere winkelcentra af voor ik iets leuks vindt dat in mijn maat is en ook nog past.. Tragisch en heul zielig voor mij! %)

LieveLoes

Berichten: 1681
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 17:50

Ik weet dat passen in een schoenenwinkel beter is, maar ik heb dus echt een schurft hekel aan shoppen en moet ook nog een eind weg voor ik bij de winkels ben. Al met al niet ideaal, dus ik vroeg me af of iemand een gouden tip had. Vandaar.

:D

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:55

Ik weet hoe rot het kan zijn voor schoenen of laarzen te passen is :')
Pumps zijn altijd de groot of te klein en rijlaarzen zit ik ook niet in de standaardmaten.

Ik zou persoonlijk toch eens naar een goede schoenwinkel gaan :)

LieveLoes

Berichten: 1681
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 17:57

Pumps enzo passen dan weer wel, omdat de bovenkant Open is. Ik ga zoeken op zalando voor iets met rits. En anders word ht idd een rondje schoenenwinkels!

:D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:58

Waarom bestel je één paar? Zalando is gratis retourneren, dus ik zou gewoon eens een flink aantal schoenen bestellen van verschillende merken en in verschillende stijlen. Dan kan je wat sneller ontdekken wat wel en niet fijn zit.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:01


We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

LieveLoes

Berichten: 1681
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 18:04

@Dani: ik moet alle schoenen van te voren betalen, en als ik er meer bestel is dat financieel niet haalbaar.

@bigone: dank je wel, ik zal eens kijken!

:D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:25

Als je in Ermelo woont: jaren terug zat er in Harderwijk een hele goede schoenenzaak ook voor moeilijke voeten. Hij zit er volgens google nog steeds: http://www.kderks.nl/. Niet ver weg en destijds prima service, en uitgebreide keus.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:32

Ja, hier ook zo'n probleem. Gelukkig loop ik bijna altijd op mijn hoge werkschoenen van de boerenbond en in de winter op van die lompe uggs ;-)
In de zomer en voor nette schoen gewoon dramatisch. Liefst een brede skateschoen of sportschoen ( nike..) maar nette schoen zelfs af en toe in de herenschoenen gekeken want die zijn altijd zo lekker breed :o. In tilburg zat ook een speciale schoenenwinkel voor extra brede of enorm grote voeten. Daar had ik een net plat paar schoenen maar de prijs vond ik belachelijk hoog.
Het blijft helaas tobben.. Succes ermee!

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:37

Mijn favoriete merk: Waldläufer. Kan ik ongezien en ongepast kopen, zitten heerlijk en passen altijd.
Mijn favoriete webshop: www.vamos-schoenen.nl
Als je een brede voet hebt, en een hoge wreef, kijk dan eens naar breedtematen. F en G gaan je dan sowieso niet passen.
Succes met zoeken.

Je suis Charlie.

Duhelo

Berichten: 28504
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:53

MW => LZP

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:13

troi schreef:
Ik heb maat 42 en brede voeten.. Geloof me dat is nog veel lastiger. Ik overweeg niet eens om online te kopen. Is volledig kansloos!

Oh, enne 2 uurtjes passen in een winkel :evaw:

Meestal moet ik meerdere winkelcentra af voor ik iets leuks vindt dat in mijn maat is en ook nog past.. Tragisch en heul zielig voor mij! %)

Ja, heb ik ook. Ik heb zelfs maat 39 tot 41 omdat het vaak veel te smal is :+

Je kunt gaan voor goedkope prutschoenen die erg uitlopen of dure die op breedte maten verkrijgbaar zijn. Succes :') Mijn barre zoektocht is ook weer begonnen :+

98xsophiex98

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: Schoenen kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:21

Ik heb het zelfde probleem en heb uggs gekocht. Zelfs nog ruimte over.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:24

elizexbeau schreef:
Vjestagirl; ik snap dat echt winkelen natuurlijk wel handiger is, maar daar heb ik vaak echt de tijd niet voor.

Bedankt voor de tips, laarzen met ritsen dus! zalando.. here i come!


Dat is een kwestie van prioriteiten stellen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Area51, Colien, Domi_94, Elitedeux, Esther, GoogleAdsense, inge_romeo, Letje01, Roosch en 56 bezoekers