Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 14:13

Hallo allemaal, :D

Maar ik loop al een tijdje hard en dit doe ik eigenlijk altijd met ponylief langs me. In mijn omgeving ken ik eigenlijk niemand die dit ook doet. (Wel hardlopen natuurlijk maar niet samen met je pony of paard)

Ik loop 2 keer in de week hard en we doen dit minimaal 5 kmper keer en op een vast (draf)tempo. We zijn aan het oefenen voor de 10 km en ik moet zeggen dat dit al aardig goed gaat :o .
Ik neem de pony eigenlijk om twee redenen mee:
- De pony en ik vinden het gewoon erg leuk! Ik zie echt dat ze er heel veel plezier in heeft en daardoor heb ik ook veel lol in het rennen. Want wie wordt er nou niet vrolijk als je tijdens het rennen naast je kijkt en je ziet elke keer een vrolijk/prethoofdje van je paard?
- Een andere reden is dat het draftempo van de pony erg constant is. Hierdoor pas ik mijn tempo aan en daardoor loop ik ook in een erg constant tempo.

Dus mijn vraag,
Wie loopt er nog meer hard met zijn of haar pony/paard? Of heeft dit gedaan? :D

Sorry als hier al een topic van is maar ik kon niks vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:15

Ik heb het een hele tijd gedaan met m'n merrie toen ik haar net had! Kon er nog niet op rijden en wilde d'r verkeersmak maken, dus zodoende vond ik dat een mooie combi :)
Vond het ook erg leuk, en ponylief ook, die draaft nog steeds het liefste buiten :+ Lijkt wel alsof ze d'r eigen geluidjes leuk vind haha.

Heb nooit bijgehouden hoeveel KM het was, maar we waren soms (met wandelen op rustig tempo ertussen) wel een uurtje weg :+ Al weet ik dus niet hoeveel km dat was, maar was wel even sporten :+

Zou 't nu ook graag wel weer willen, maar ben op het moment al blij als ik een trap op en af kan rennen dus hardlopen zit er even niet in :')

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:16

Als de mijne aan de hand buiten braaf zou zijn zou het een heel leuk idee zijn! Lijkt me ook een goede motivatie inderdaad. Heb het nog nooit iemand zien doen hier. Misschien volgend jaar aangezien er dan een eigen paardje aan zit te komen met een shetje. :))

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:19

Ik! :D
Precies om de punten die jij noemt :j
Ik doe/deed het met mijn 2,5 jarige kleintje (mini formaat), ze vind het erg leuk, en heeft een héérlijk draftempo, ze liep gerust rond de 10 km/u.
Helaas heeft ze afgelopen zomer nogal een tegenslag gehad (ziekte van lyme), dus conditie is een heel eind gezakt en door het geklungel zijn haar hoeven minder sterk geworden. Dus nu is het weer rustig aan beginnen en veel bermen zoeken, anders gaan haar hoefjes te snel helaas..

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 15:10

Aah leuk al die verhalen :D

chelle_dora : Hahah die eigen geluidjes leuk vinden zijn wel herkenbaar :') . Maar een uur zou ik nog echt niet volhouden hoor haha, misschien over een tijdje als we wat meer getraind hebben.

naomi_g1998 Aah leuk een eigen shetje *D ! Ik zou het zeker gaan doen! Het is dan leuk en ook nog eens erg goed voor je conditie haha

Odette_ Aah wat balen zeg van die ziekte.. Hopelijk komt ze er snel weer bovenop :(:) . Eigenlijk ren ik altijd aan de zijkant van de weg en dan Cortana (pony) rent in de berm. In de winter heeft ze nooit ijzers en anders ben ik ook erg bang dat de hoefjes erg snel gaan slijten.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:13

Ik heb het wel eens een paar keer gedaan, maar die van mij is buiten gewoon te fanatiek. Dus moet ik teveel op hem letten :+ Vind het wel erg leuk!

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:15

Ik neem mijn shet weleens mee. Alleen doe ik interval en meneer probeert speels in mijn bil te happen als ik niet hard genoeg loop naar zijn zin :') Mijn welsh neem ik niet mee, die wordt te fanatiek en dan ben ik continu bezig om haar in te houden. Dan loop ik liever zonder pony.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:46

Ik doe het weleens sporadisch. Meestal omdat ik dan gelijk mijn hardlooptraining kan combineren met hem ook beweging geven. Maar ik vind het vooral vervelend dat je vreselijk wordt nagekeken en altijd wel commentaar krijgt. Wel grappig commentaar, maar zit helemaal niet op praatjes te wachten als ik aan het hardlopen ben. En ja, ik zou mij daar niets van aan moeten trekken, maar toch... als je je wat ongemakkelijk voelt omdat je zo bekeken wordt, dan ga ik liever alleen hardlopen. Het blijft toch een apart gezicht: iemand in hardloopkleren met een pony naast zich dravend aan een lijntje. "Hey dat is wel een hele grote hond!" "Ben je je paard aan het uitlaten?!" "Je kan er beter op gaan zitten! Daar wordt je minder moe van!" "Het is toch niet de bedoeling dat je met je paard gaat meerennen?!" Etc. etc. etc... Overigens is mijn paardje wel ideaal ervoor want hij loopt in een constant mooi jog-tempo met mij mee en is gewend om buiten te lopen, dus loopt braaf mee.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:00

Herkenbaar, ik lach altijd maar en doe net of ik hem voor het eerst hoor :') Maar mensen roepen sowieso altijd wel wat, of het is omdat ze me kennen of ze hebben commentaar op het shirt dat ik aan heb (Vitesse shirt terwijl hier voor nec'ers wonen). Dus ik ben het inmiddels wel gewend.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:24

Hihi, nou, als ik hardloop, wil ik gewoon dat zo anoniem mogelijk doen. :o

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 17:33

Haha die opmerkingen zijn wel heel herkenbaar.. Ik sta hier in het dorp al bekend als het meisje met de zebra of het paard van pipi langkous dus ze kijken er hier niet meer van op..
Maar ik moet wel zeggen dat ik niet midden door centrumst ga rennen hoor.. Das iets te veel aandacht.. Ik ren meestal gewoon langs de dijk hier en nog een stukje in een rustig bos

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:38

Ik ga vaak ook over de dijk idd en soms door het dorp. Das het nadeel van een dorpje, bijna iedereen kent elkaar.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:47

Tja, hier is het voornamelijk over de polderweggetjes die toch wel behoorlijk druk zijn. Kan nergens rustig alleen hardlopen.

TS: wat heb jij trouwens een prachtig paard! En wat een tevreden en lieve uitdrukking heeft ze. En mooie shoots van jullie samen zeg! (zowel in topic in je onderschrift als in je profiel). Even heel erg off-topic, maar wilde het even gezegd hebben. :o

Palooh

Berichten: 1093
Geregistreerd: 13-10-11
Woonplaats: Leende

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:49

ik doe het ook wel eens gewoon over het fietspad en loet in de berm. maar niet vaak want paard lief word heel erg enthausiast en mijn conditie is niet zo top

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:09

Opmerkingen zijn herkenbaar, maar die krijg ik ook als ik met mijn verzorgpony ga wandelen of uberhaupt met een pony ga wandelen. Is een vrij drukke route met scholieren dus is niet aan te ontkomen.. :z

Anoniem

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:27

Ik heb het een keer geprobeerd. Het was zomer en we moesten een aardig eind naar de manege stappen vanaf het weiland. (2½ km in totaal.) Op een gegeven moment merkte ik dat mijn paard wilde draven in de berm, dus hebben we dat een stukje gedaan. Maar ik hield het niet vol. :')

lucaa2
Berichten: 1338
Geregistreerd: 15-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:35

Ik loop 1X in de week met mijn shetlander. Ik doe dan ook gewoon een ritje van 5 km. Ik vind het altijd wel leuk, zij loopt dan altijd aan het lange halstertouw voor me en als ze te hard gaat dan geef ik d.m.v. een stemcommando aan dat ze iets rustiger moet lopen.
We vinden het echt heerlijk! Zodra ik ook maar van huis richting de weg loopt stuift die pony vooruit :D

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:38

Ik deed dat altijd met mijn vorige bijrijdpony Wasrao, want ik woonde vlak bij hem en vond samen joggen gezelliger dan alleen :)

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:39

Ik heb sinds kort een 2-jarige shetlander die heel goed mee loopt. (mijn andere pony vind het niks aan ;))
Dus ik wil volgend jaar gaan beginnen :j

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:44

Voor mij staat het op de planning, heb er al langer over na gedacht maar eigenlijk nooit 't lef gevonden om het te doen :')

Edit: Pony heeft ook een betere conditie dan mij, loop ik daar uitgeput achter ponylief aan, is ook weer zo iets :+

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:55

Duke Echt heel erg bedankt <3

Lauwttje hahah dat heb ik ook hoor.. Als we klaar zijn met ons rondje dan ben ik helemaal uitgeput en heb een knalrood hoofd. En Cortana (pony) die is nog amper warm :') . Meestal gaan we daarna ook nog gewoon rijden want van zo'n rondje heeft ze nieteens moeite hoeven doen om het bij te houden :Y)

Enphalu

Berichten: 772
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:06

Ik heb het een paar maanden geleden voor het eerst gedaan! Maar mijn paard word dan een beetje te enthousiast, dus op mn paard letten en en rennen ging niet goed samen. En daar lag ik dan :')

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:07

Ik ben toch echt liever lui dan moe :))

Linkje
Fotograaf commanderen en pony lekker laten lopen hahah, misschien dat ik toch maar eens moet gaan beginnen, is goed voor meneer zijn ego.

@Enphala
Ik hoop niet al te ernstig? :P

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:09

ik wil het ook gaan doen! bedacht het straks toen ik aan t rijden was :)

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Hardlopen met je pony/paard, wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:21

Ik heb er weleens over nagedacht, maar ook hier iemand die het qua conditie waarschijnlijk aflegt tegen paardlief :=