mijn 2013 met Champ

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NardoLove

Berichten: 170
Geregistreerd: 03-05-13
Woonplaats: Brabant

mijn 2013 met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 22:19

Hallo Bokkersss,

Ik heb 5 lieve knollies en heb met allemaal een geweldig jaar gehad maar met Champ is wel heel bijzonder en er is veel gebeurt met hem echt een probleempaardje letter en figuurlijk :o

Ik heb Champ nu 3 jaar en het was echt verschikkelijk hoe hij in het begin was poehpoeh hij was niet in de hand te krijgen en dat 3 jaar lang dus daar begon het jaar ook mee :(

Begin van het jaar was hij dus niet in de hand en ik gaf maar niet op toen de bak weer te doen was elke dag los 'longeren' in de bak en elke dag opnieuw proberen in de hand te lopen en heb er vaak aangehange maar jahoor op een dag (weet datum niet meer) liep hij ineens heel netjes mee geen probleem en toen een paar dagen hetzelfde gedaan en hij bleef het heel netjes doen ik HELEMAAl blij :) toe zijn we langzaam gaan opbouwen naar longeren en langzaam gaan trainen zodat hij bereden kon worden en ik heb vaak gezecht dat ik dat niet zelf ging doen omdat hij veel stijgerde enz maar ik met me grote mond heb het toch zelf gedaan.

Toen we bijn klasse B dresuur start klaar waren en met 1 en 8 sept een oefenproef op het schema ging hij kreupel lopen en na 2 weken nog niet weg dus DA erbij en paar dagen later foto's laten maken en jahoor wat je geen enkel paard toewenst artrose net boven de hoef en er was niets meet aan te doen ik helemaal in tranen paarde weer laden terug naar stal alle spullen uit de kast gehaald om mee naar huis te nemen en nog lekker geknuffeld -- Eenmaal thuis aagekomen de wetstrijden afgezecht en een fotograaf gaan zoeken voor een 'afscheidshoot' want we zouden hem dan laten inslapen :'( want de behandling die hij ondertussen ooknog heeft gehad hielpen niets...

2 weken later sprong hij heel de bak door en dus ik weer een paar dagen los longeren en hij liep weer helemaal goed :) dus in overleg met de DA mocht ik hem weer recreatief stappen en de avond na onze eerste rit werd ik 's avonds gebeld dat hij niet in oorde was eenmaal daar leek het op koliek maar dat was het niet volges de DA binnen een paar dagen moest het minder zijn anders moesten weer even bellen maar gelukkig was het na 2 dagen over :)

Nu weer een paar maanden later staat ons eerste oefendresuurproefje voor de deur (2 jan)
We zijn weer bijna klasse B start klaar en we gaan er helemaal voor

ps Champ is nu 5 #Me bonte friesje :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-12-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto zichtbaar gemaakt.