Welke kleding met koud weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 20:23

Ik kon in de titel niet goed kwijt wat ik bedoel, ik zal het even verduidelijken;
Met jas rijden vind ik niet fijn, al zal dat nog wel moeten als het nog kouder wordt.
Als ik alleen een shirt+fleecevest draag is dat te fris en kan ik niet fijn rijden door 'stijve' spieren.
Met daarbij een bodywarmer of thermoshirt ipv t-shirt is dat probleem weg, alleen ga ik dan wat zweten waardoor ik het na het rijden erg koud krijg, als ik daarna nog wat klusjes doe, of nog een paard rij krijg ik het daarna bijna niet meer warm (behalve na een warme douche :P )

Nu vraag ik me af, wat dragen jullie, en bestaat er iets wat niet te zweterig is maar wel warm?

Ben erg benieuwd :D :D


snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:25

misschien zoeken in de hardloop kleding wereld?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:26

Ik draag eigenlijk hetzelfde als normaal. Dus rijbroek, thermolaarzen (ik háát bevroren tenen), shirt, trui, jas en een sjaal :D Bij klusjes als uitmesten doe ik dan m'n jas uit.

Ik zou zeggen, ga eens kijken bij bijvoorbeeld outdoorwinkels. Die hebben vast wel wat geschikts :)

Fenore van Gipsy Spirit

paarden369
Berichten: 115
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:30

Hahah ik heb termo legging termo shirt winter rijbroek 3paar sokken ja ik pas me laarzen byna niet meer en dikke jas dik vest muts onder cap en handschoenen maar goed als je daarna veel klusjes doet kan dat niet nee dan krijg je het zeker koud

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:32

Verkleden na t rijden, droge kleren aantrekken. Dat lijkt me wel slim.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:32

Ik draag een thermoshirt, trui, winterjas, rijbroek, soms nog een thermopanty, dikke sokken, thermolaarzen en fleece handschoenen en heb het over het algemeen lekker warm. Ik heb ondertussen niet meer zo'n last van m'n jas tijdens het rijden (al heb ik hem eigenlijk alleen maar aan in de bossen de laatste tijd, dus geen dressuurmatig werk)

Ik denk dat TS haar paard niet aan huis staat en ze dus niet even andere kleren aan kan gaan trekken tussendoor? Ik zou daar in ieder geval niet 2x voor op en neer fietsen, dan maar in een keer door, kou lijden en snel naar huis en binnen blijven.
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 11-12-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

anneroxanne
Berichten: 150
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: in Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:33

ik draag een trui en 2 vesten eronder of een ski jas, met thermolaarzen en een normale rijbroek .ik heb het nooit koud.

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 20:44

Klopt mijn paard staat niet aan huis, ik heb weleens n extra vest mee maar vraag me af of dat niet makkelijker kan ;)

Thermoshirts voor het skiën heb ik vorig jaar geprobeerd maar dat was niet ademend genoeg (gevolg was uitslag op mn hele bovenlijf..)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:46

Lekkere warme truien <3 Verder gewoon rijbroek en laarzen/jodhpurs. Vind handschoenen vervelend en warm krijg ik het wel tijdens het rijden. :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:47

Ik heb een paardrijjas van HH en deze heeft onder de armen een rits zitten en daaronder een soort van gaas.Als het nét iets te warm word kan je die ritsen open zetten en koel je af.
Ik heb onder me jas een T-shirt en een sweater,spijkerbroek en thermolaarzen.
Perfect,niet te koud en niet te warm met rijden.

FB Groep Second Chance.

evie21girl

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Limburg in nl

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:57

Ik heb altijd een gewoon zwart hemdje + een ski-achtig shirt + een trui met een dikke winterjas aan. Ook een thermo-legging onder mijn paardrijbroek mag niet ontbreken en thermo laarzen met zakjes tussen 2 paar sokken in.
En dan nog koude tenen en handen maar voor de koude handen heb ik nog nooit iets goed werkends uitgevonden :brr:

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:06

k draag vaak hemd, thermoshirt, shirt katoen met korte mouwen en dan een dikke trui. Ik heb nu een skie jas. Jas vind ik zelf ook niet echt fijn heb hem tijdens rijden ook niet altijd aan alleen bij echt veel kou. Draag tijdens rijden ook bp ( is ook warm) als jas aan heb doe ik die over no aan. Ik merk dat ik vaak ook ga zweten. Wil eigenlijk ook extra shirt mee nemen. Of als erg nat is thermo rijbroek, of extra broek mee. Bij kout thermo broek, legging of panty onder rijbroek of spijkerbroek.

Verder muts, sjaal en handschoenen zonder vingertopjes of bij erge kou. Eerst dunnen met en dan dunne zonder vingetopjes


AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:07

Een skijas zit op zich wel fijn. En die ventileren ook goed.
Via marktplaats kan je er vaak goed aankomen.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:09

Een softshell jas/vest. Dat zit zoooo fijn :D

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:07

Voor binnen heb ik gewoon maar mijn normale sokken aan, een bodywarmer, daaronder een vest en daaronder weer een t-shirt. Verder normale rijbroek en fleecehandschoenen. Normale rijlaarzen(geen idee welk merk, geschikt voor brede koeten).
Maar ik rijd niet buiten nu.

Alex en Jorie <3

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:08

Ik had ook altijd een hekel aan op stal bezig zijn en rijden met jas, tot ik mijn Kingsland jas kocht. Ik heb hem altijd aan en geen doorweekte kleding meer *\o/*

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

nicole_floor

Berichten: 3232
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:59

Ik meestal onder mijn rijbroek nog een thermobroek of een legging. Twee paar sokken aan. En verder gewoon dik vest, dikke jas en sjaal en handschoenen. Owja als het echt heeel koud is heb ik wel eens zo'n oorwarmers band om die past precies onder mijn cap.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:09

Ik heb in de winter altijd een craft shirt aan en daar overheen een softshell jack. Lekker warm, maar je kan toch goed bewegen en door dat craft ding zweet ik niet tot nauwelijks en koel ik dus ook niet teveel af :)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

NinaTeugels
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-12-13

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:01

Tijdens het rijden in de winter had ik altijd een legging onder mijn rijbroek en hele dikke sokken en wanneer het echt koud was bleef ik thuis of had ik thermo ondergoed aan.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:06

Als ik in de binnenbak rijd draag ik meestal een gewone broek, een shirt met lange mouwen, een golf en een bodywarmer erover. In de buitenbak rij ik meestal met een broek met fleece aan de binnenkant, een shirt met lange mouwen, een sjaal en een dikke jas :)

Why change the past, when you can own this day?

NinaTeugels
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-12-13

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:11

En handschoentjes :Y)

Nalatje
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-06-13
Woonplaats: België

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:18

Ik draag vooral veel laagjes en speel die tijdens het rijden uit zodat ik het dan niet te warm heb, maar heb dan nadien genoeg aan om het warm te houden.
Heb meestal gewoon mijn rijbroek aan, topje, truitje met lange mouwen, trui en daarover nog eens warme trui die iets te groot is maar dus over de andere trui past. Ziet er niet heel modieus uit maar voorlopig heeft het me al warm gehouden. Een jas heb ik ook nog aan, maar daar rijd ik niet graag mee dus die gaat meestal meteen uit.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:27

Goede thermolaarzen (heb ik ook want als ik koude tenen heb krijg ik alles koud:P)
En thermoshirt thermolegging rijbroek fleecevest of iets goede sjaal evt, bij hele erge kou een bomberjack (heetdatzo) erover heen die zijn heel erg licht en soepel (fijm bij t rijden) en bij regen een dun windjack tegen regen hiermee kom je al een heel eind
Bij een ruitersportzaak hebben ze vast ook fijne en goede jassen

Life begins at the end of your comfortzone

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:45

een tip , je krijgt het niet warm door b.v. een dikke trui. alleen maar lagen helpen, als je meer lagen kleding hebt blijft de warmte tussen de lagen zitten. volgens mij kun je ook het best katoen aandoen want daardoor zweet je het minst, je hebt bepaalde stoffen waardoor je meer/minder zweet

a horse doesn't care about how much you know, but how much you care♥
do you know that a horse can fly, it's like you touch the clouds
Mijn naam was eerst lovepaard123 maar sins nu Woopy_x

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Re: Welke kleding met koud weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 02:50

pff... ik zit ook altijd te denken wat ik aan doe naar les... :o
Onder het rijden zelf krijg ik het altijd zo warm ! Meestal heb ik zo veel mogelijk laagjes aan, met comfortabele shirt & truien. Daarover heen een vest en voorop (en na het rijden) de fiets een aardig dik vest.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers