Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lente
Berichten: 27755
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 13:23

Ik heb vier katten waarvan er één nogal apart gedrag vertoont. Af en toe gaat er bij haar een knop om en dan gaat ze zitten fixeren en valt soms zelfs aan. Dit doet ze zowel richting de andere katten als richting ons. Op andere momenten is ze echt wel lief, ze komt regelmatig bij mij of de kinderen liggen of bij de andere katten.

Maar op andere momenten is het eerst >;) en dan soms ineens krabben. Mij had ze laatst 's nachts te pakken toen ik in het donker langs een kast liep waar zij bovenop zat (zij zat op ooghoogte) maar ze heeft de kinderen ook al een paar keer te pakken gehad. Het begon met handen, maar laatst had ze mijn oudste dochter (die van ons allemaal het leukste met haar omgaat) in haar gezicht te pakken toen die op haar bed wilde klimmen waar de kat bovenop zat.

Onder andere in verband met dit gedrag ben ik al enige tijd op zoek naar een ander huisje voor haar. Hier kunnen de katten niet naar buiten en deze dame heeft enorm veel energie. Ze rent regelmatig als een malloot door het huis en zoekt ook vaak ruzie met de andere katten. Ik heb zelf het gevoel dat ze gelukkiger is in een huisje waar ze naar buiten kan en muizen kan vangen of zo (in de zomer overleeft hier geen vlieg of mug). Maar helaas blijkt het moeilijk om voor haar een passend huisje te vinden. Op dit moment ben ik een beetje ten einde raad. -O- Ik merk dat we haar allemaal een beetje vermijden omdat we bang beginnen te worden van een onverwachte uitval.

Ik snap ook niet goed waardoor het veroorzaakt was. Ik denk dat het een karaktertrek is, het is niet dat het ineens is komen opzetten of zo, het is eigenlijk zo gegroeid.

Vrienden en familie die over de vloer komen vinden haar ook eng, zelfs als ik ze niet voor haar waarschuw. Er wordt dan ook tegen me gezegd dat ik haar gewoon naar het asiel moet brengen omdat ze een mooi poesje is en toch zó 'weg' is, maar dat staat me toch wel tegen. Liefst vind ik gewoon zélf een huisje voor haar.

De dame in kwestie is overigens 1,5 jaar oud. Als ze nou heel oud was geweest dan 'had ik het nog wel uitgezongen' maar het idee dat ik (met wat gezondheidsgeluk) nog 16 jaar aan haar vast zit... -O-

Ik schaam me een beetje voor dit gevoel... :o


miekel92

Berichten: 1148
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:27

Ik denk dat je je daar niet voor hoeft te schamen.. Natuurlijk is het rot dat je je zo voelt maar deze kat maakt op dit moment mensen bang en vormt toch een "bedreiging" voor jullie.
Voor haar is het denk ik ook veel fijner als ze ergens komt waar ze haar energie meer kwijt kan.
Ik hoop dat je een goed huisje voor haar kunt vinden:)

"In the end, we don’t know what horses can do. We only know that when, over the past thousands of years, we have asked something more of them, at least some of them have readily supplied it."
– Jane Smiley

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:30

Neejoh, niet voor schamen. Zeker in verband met de kinderen moet je zoiets gewoon niet hebben.

Je zou dr op marktplaats kunnen zetten met een duidelijke omschrijving erbij. Klinkt eng, maar je bepaalt natuurlijk altijd nog zélf waar ze uiteindelijk heen gaat.

Of vraag hier en daar in de paardenkring eens na of er nog mensen een muizenvanger zoeken.

Zelf heb ik sinds vorige week één van mijn twee katten kunnen verhuizen naar de pensionstal waar mijn beste vriendin staat. Ze zochten een muizenvanger en mijn kat was gelukkiger buiten en heeft nu een heel bos ter beschikking. Voila.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:31

Een ander huisje zoeken lijkt mij idd het beste. Misschien moet ze gewoon naar buiten of is het te druk voor haar. Dan kan je haar niet helpen en moet ze misschien naar iemand die haar dat wel kan geven. Wel top dat je haar niet in het asiel dumpt. Toen wij begin dit jaar onze eerste kat uit het asiel haalde zat er een zwart katje en ruim een maand geleden zat ze er nog. Diertje was onderhand wel vier á vijf keer terug gebracht vanwege haar gedrag. Maar mensen vonden dat koppie zo mooi..

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:33

Ik denk dat het ook ermee te maken heeft dat ze haar ei niet kwijt kan. Die van ons hing in de kapstok, in de hordeur en in mijn been. 8-) Nu ze buiten kan spelen wanneer ze wil én dikke stoeivrienden is geworden met onze middelste kater Dirk is het afgelopen met stout doen. Naar ons dan.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:33

Heb je al een een gedragstherapeut aangeschreven hierover? Misschien is het probleem wel oplosbaar :)

Zo niet dan lijkt mij een ander huisje voor haar ook beter, maar dat dat een opgave gaat worden is duidelijk, hoe je haar beschrijft klinkt ze niet als makkelijke kat en je zal dus wel de juiste mensen hiervoor moeten vinden. Misschien in samenwerking met het asiel, wellicht dat zij nog wel wat weten?

Panache <3

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:36

Als het niet lukt om een nieuw tehuis te vinden dan kun je haar beter in laten slapen, klinkt hard als ik dit zeg maar heb zelf katten, al ruim 35 jaar. Ik heb nog nooit een kat meegemaakt hier die dit doet. Deze zomer nog een verwilderd katje opgenomen en meteen bij de eerste aanvallen op handen en voeten flink afgestraft, ze is nu de liefste er af. Katten die zonder reden aanvallen hebben een kronkel en komen er bij niet in. Ze kunnen wel zo gemaakt worden, een jong katje van ons die bij vrienden kwam was ook zo eentje en waarom, er werd altijd heel ruw mee gespeeld en na een jaar viel die kat ook alles en iedereen aan, de anderen uit hetzelfde nest hebben nooit dit gedrag vertoond.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:38

Is het niet mogelijk de nagels te knippen?
Of laat ze dat niet toe?

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:40

Het klinkt een beetje alsof het te druk is en ze naar buiten wil. Tijd voor haarzelf hebben, zeg maar :P
Het is jammer dat je dit niet kunt testen bij jou thuis, maar misschien kun je haar een tijdje uit logeren doen naar een plaats waar ze wel naar buiten kan? Als haar gedrag verbetert dan zal je haar waarschijnlijk alsnog bij iemand anders moeten plaatsen maar dan is ze niet meer 'onhandelbaar' maar gewoon een buitenkat.

Ik heb dit 1 keer eerder gehoord van een kat. Zij viel mensen aan en was altijd binnen gehouden. Op haar nieuwe adres (boerderij, mensen die haar niet zomaar oppakken) was dit echt gelijk over. Nooit meer aangevallen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:44

Ik heb laatst ook een topic geopend over een kat die aanviel. Zij is helemaal veranderd toen ze bij ons is komen wonen. Mijn oma was ook bang voor haar geworden, nadat zij ernstig is komen te vallen door die kat. Het is begin september gebeurd, maar heeft er nog steeds last van.

En nee deze kat had geen kronkel in haar hoofd. En mijn oma is altijd lief voor haar geweest en is altijd flink verwent. Dus waar het mis is gegaan geen flauw idee. We hebben wel een vermoeden. Maar deze viel niet aan uit agressie maar uit angst. Dus ik heb in het begin haar gedrag gewoon genegeerd en haar laten zien dat ze niet bang hoefde te zijn. Alleen in de gang vind ze het nog niet prettig, want daar is de ruimte te smal. Dus dan wil ze nog weleens aanvallen. Maar het is niet meer zo dat ze blijft aanvallen.

Dus kun je misschien haar houding beschrijven. Hoe haar pupillen zijn. Hoe ze haar oren heeft.

Helaas hebben wij geen plek meer over met 4 katten. Anders had ze hier heen kunnen komen. Maar hoop voor je en voor je kat dat je nog een plekje kunt vinden. Gaat het daar niet beter, dan kun je alsnog kiezen voor een spuitje.

edit: [BB] Hoe dit aanpakken (kat)

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:48

Ga eens met haar spelen. Een nepmuis aan een touwtje of een paar veertjes of zo. Goed moe maken, lekker laten rennen achter dat speeltje aan! Echt goed laten rennen! Daar wordt ze moe van en dan zal ze minder geneigd zijn haar energie op jullie los te laten.

Ik nam vroeger wel eens een longeerzweep mee naar huis... Rennen achter dat pluisje aan! Geweldig! Daarna had ik geen kind meer aan ze... Ook allemaal binnenkatten en allemaal schatten geworden.

Heeft ze een eigen plekje? Dat is ook wel handig, als ze dat heeft. En zorg voor krabpalen, het liefst zo'n hoge. Misschien een leuk idee om zelf iets met de kinderen in elkaar te zetten, met oude stukken tapijt of zo. Kinderen bezig en kat happy.

Ook de kids veel met haar (en het speeltje) laten spelen. Ik heb het vaker gezien, het doet wonderen.

Het voorstel van bigone zou ik persoonlijk volledig in de wind slaan... Dit is namelijk òf aangeleerd gedrag, of gewoon energie over. Lekker actief aan de gang gaan met het dier en je zal zien dat het beter gaat!
Edit: Wat love_western zegt is ook heel goed mogelijk. Onzekerheid, angst. Ook hier helpt spelen heel goed.

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:51

Ik denk echt niet dat deze kat een kronkel heeft, alleen ze kan aardig de dienst uitmaken omdat jullie allemaal aardig bang van haar zijn. Daarbij denk ik ook dat het een hoop zal schelen als ze naar buiten kan. Wij hebben in het verleden ook zo'n kat gehad, die was bij ons gekomen omdat hij hetzelfde gedrag vertoonde. Wij kwamen bij hem kijken bij de oude eigenaar, en toen ik mijn hand uitstak had ie me meteen al te pakken, hing compleet om mijn arm heen met trappende poten. We hebben hem toch meegenomen, vond het er wel een met 'karakter' en moet zeggen dat hij aardig opgeknapt is toen hij bij ons eenmaal lekker naar buiten kon. Ben nooit bang van hem geweest en dat leverde hem ook nog wel eens een fikse oplawaai op als ie het weer in zijn bol kreeg. Zo gek als een deur, maar een geweldige stalkat geworden, kon zelfs heel lief kroelen als ie ergens lekker op zijn gemak zat. Ik mis hem eigenlijk nog steeds.

En wat agossie zegt is ook een hele goede tip: heel veel spelen
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 11-12-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:52

bigone- afmaken en flink afstraffen ?? een echte dierenvriend aan het woord >;)

** Alive & kicking ! **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:53

Agossie schreef:
Ga eens met haar spelen. Een nepmuis aan een touwtje of een paar veertjes of zo. Goed moe maken, lekker laten rennen achter dat speeltje aan! Echt goed laten rennen! Daar wordt ze moe van en dan zal ze minder geneigd zijn haar energie op jullie los te laten.

Ik nam vroeger wel eens een longeerzweep mee naar huis... Rennen achter dat pluisje aan! Geweldig! Daarna had ik geen kind meer aan ze... Ook allemaal binnenkatten en allemaal schatten geworden.

Heeft ze een eigen plekje? Dat is ook wel handig, als ze dat heeft. En zorg voor krabpalen, het liefst zo'n hoge. Misschien een leuk idee om zelf iets met de kinderen in elkaar te zetten, met oude stukken tapijt of zo. Kinderen bezig en kat happy.

Ook de kids veel met haar (en het speeltje) laten spelen. Ik heb het vaker gezien, het doet wonderen.

Het voorstel van bigone zou ik persoonlijk volledig in de wind slaan... Dit is namelijk òf aangeleerd gedrag, of gewoon energie over. Lekker actief aan de gang gaan met het dier en je zal zien dat het beter gaat!

Dit heeft ook veel geholpen bij de kat van mijn oma. Ze heeft bij ons veel meer ruimte. Bij mijn oma zat ze op een flat. En bij ons heeft ze 2 verdiepingen. En ze racen hier regelmatig de trap op en af. En ze kreeg ook 3 andere katten om mee te spelen.

En we hebben inderdaad een mega krabpaal. Hier ligt ze graag bovenop, zodat ze alles goed kan overzien. En zodra er vreemd volk in huis komt, dan gaat ze naar boven. Want ze is nogal angstig voor vreemde mensen. Maar dit heeft te maken met het vermoeden wat we hebben.

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:55

Wij hebben op die manier ook een kat er bij genomen. Stond op marktplaats. Vorige baasjes waren helemaal verknocht aan de poes. Was hun "kind" en de poes bepaalde wat er gebeurde. Ineens begon het gedrag te veranderen en werd de kat licht ontvlambaar en uit het niets kon ze ineens "af gaan". De baasjes kregen er een kleinkind bij waar ze enkele dagen in de week op zouden gaan passen en vonden de gedachte dat de poes het kind greep doodeng. De dierenarts wilde gelukkig niet meewerken aan het in laten slapen van een kerngezonde kat, waardoor ze een alternatief moesten zoeken. Wij vonden het verhaal zo zielig dat wij haar genomen hebben. De eerste weken konden wij haar alleen met ovenhandschoenen oppakken := . Omdat er bij ons nog 3 katten liepen, moest ze de aandacht delen, dat was ze niet gewend. Na enige tijd werd ze vanzelf "tam" omdat ze wel door had dat haar woede uitbarstingen haar geen aandacht opleverde. Overigens; de oorzaak waren de kinderen van de buren die aan de staart trokken.... Daar is het allemaal mee begonnen. TS, niet banketstaaf bedoelt, maar weet je zeker dat de kat niet gepest wordt door de kinderen?

We hebben haar nu 4 jaar en het is de liefste kat van het hele stel.

De suggestie die gedaan werd om het dier maar in te slapen vind ik veel te ver gaan, vooral omdat in diezelfde post redelijk duidelijk uitgelegd wordt dat dit soort zaken vaak een oorzaak vind buiten de kat en dat de kat daar op reageert. Ik vind het veel te gemakkelijk om zo`n dier dan maar in te laten slapen. Pak de oorzaak aan. :o Niet naar TS bedoelt, maar meer algemeen.

Anoniem

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:01

Ik heb die van mij de eerste paar weken gewoon niet opgepakt en haar gewoon genegeerd als ze rare buien had. Heb haar nooit gestraft. Heb haar sinds begin september. En nu pas heeft ze niet meer continue grote pupillen van angst. Maar ze vind het sowieso niet fijn om vastgepakt te worden, dus dan doen we dat ook niet.

Mijn oma heeft er nu wel spijt van dat ze haar telkens afstrafte. En ze kijkt nu heel goed uit, dat als er 1 kindje komt. Dat die niet meer alleen is met de kat die ze nu heeft.

Maar hoelang vertoont ze dit gedrag? Want die van mij is dit gedrag begonnen nadat ze een poos met 1 kindje alleen in een kamer heeft gezeten en zeiknat opeens in de woonkamer kwam.

Lente
Berichten: 27755
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 17:54

Ik denk dat dit gedrag in de loop van de tijd steeds erger is geworden. Het is niet zo dat ze op ons af komt vliegen can een afstand. Ook is het niet zo dat als je haar aait ze je altijd aanvliegt. Soms is ze lief, soms niet. Het gedrag uit zich voornamelijk in dat ze ineens naast je komt zitten en je dan boos aankijkt (en soms dus uithaalt). Vooral haar blik is intimiderend. De rest van haar lichaamshouding is vrij normaal. Soms wat verkrampt maar geen hoge rug, geen wegduiken, geen dikke staart. Oren staan gewoon naar voren maar ze kijkt je aan alsof ze snode plannen smeedt om je in de nacht van kant te maken zeg maar (ik weet hoe suf dit klinkt :') ). Spinnen doet ze vrijwel nooit, zich echt overgeven aan een kroelbui ook niet. Dit in tegenstelling tot haar volle broer die een enorm bange poeperd is maar die steeds meer op ons af komt en gek is op kopjes geven.

Spelen lijkt ze niet leuk te vinden. Waar de andere drie spelen met de balletjesbaan of de tunnel, of met de hengel of propjes heeft zij daar nauwelijks oog voor. Het enige waar ze op reageert is eten. Van haar of van ons. Als de keukendeur per ongeluk niet helemaal dicht is jat ze de broccoli nog uit de pan.

Combinatie van mijn gevoel en verstand zegt dat het een dominantieprobleem is. Van mijn groep lijkt zij de laagste in rang. Hoewel ze vaak de stoeipartijen en soms gevechten initieert delft ze altijd het onderspit. Ze is ook erg klein. Je zou haar op een maand of 6 schatten. Het lijkt net alsof ze probeert te verzekeren dat ze wél hoger in rang staat dan wij?

Overigens is ze niet geholpen. Mijn twee katers zijn dat wel en ze heeft geen ontsnappingsmogelijkheid. Misschien dat dat ook nog een verschil zou maken? Hoewel ik al mijn hele leven katten heb en het me nog nooit is gebeurd dat een castratie bij een poes echte gedragverandering teweeg bracht.

Eigenlijk staat mijn besluit voor een nieuw huisje wel redelijk vast, hoewel het tegen mijn gevoel indruist. Ik heb haar al van kitten af aan. Maar ik weet vrij zeker dat ze als boerderijkat 100x gelukkiger zou zijn.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:59

Onze asielkat had dit ook toen we haar net uit het asiel haalde. Soms mocht je haar hele lijfje aaien, maar soms mocht je amper boven op haar koppie aaien. Dan haalde ze ook gewoon uit. Bloedende armen en handen soms joh!
Maar wij hebben eigenlijk gewoon doorgezet. Aaien, en als ze ineens aanvalt afstraffen. En dit een tijd vol houden. Een hele tijd.. het heeft wel meer dan een jaar geduurd denk ik.
En nu.. Is het de liefste kat die je je kunt voorstellen. Knuffelen, kroelen, ze vind het heerlijk. Het blijft een onvoorspelbaar ding hoor, soms kan ze ineens toch proberen je hand te pakken. Maar dat is heel minimaal. En daarbij leer je haar lichaamstaal kennen. Elke kleine verandering bij haar zie ik! :D

Overigens ging zij ook niet brommen of een hoge rug op zetten. Ze werd wat gespannen, en inderdaad ,die blik! Als blikken toch eens konden doden .. :=

Lente
Berichten: 27755
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 18:18

Helaas heb ik met mijn kinderen die kans niet. Die kunnen niet consequent zijn. Kat in kwestie heeft overigens echt wel eens een mep te pakken gehad. Niet uit boosheid maar uit pure schrik van mij.

Boeit haar niet. Ze cirkelt en komt weer terug met die psychopatenblik van d'r :=

Ze woont hier vanaf dat ze bij haar mama vandaan kwam. Zowel haar broer als haar halfbroer van een jaar ouder waren in eerste instantie bangerds. Halfbroer ligt nu regelmatig onder zeil op zijn rug te snurken tegen me aan, kruipt helemaal op mijn borst. Broertje is ook steeds kleffer. Grote halfzus kan je werkelijk alles mee doen. Al draai je haar (bij wijze van spreken) als een lasso rond aan haar staart, ze komt meteen weer kroelen.

Maar deze niet :n
Aan de opvoeding kan het dus denk ik niet liggen. Die hebben ze hier allemaal hetzelfde gehad...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:24

Len, Ivy? :\

Hele lastige kwestie...als ik met Faery (voor de rest van de bokkers: Faery is de volle zus van Ivy) speel en haar uitdaag wil ze ook bijten maar dat is uit speelsheid en soms hou ik gewoon mijn arm zó dat ze mij een keer kan pakken. Ze bijt dan niet hard en laat gelijk weer los, ze is dan echt speels. Ze valt buiten het spelen nooit aan. Ze ligt ook regelmatig op mijn schoot en tegen mij aan in bed.

Zo te horen heeft ze idd meer ruimte nodig...en voornamelijk het naar buiten gaan...Is er dan echt geen bokker die op een boerderij woont die haar over kan nemen? Bokt is altijd zo super in het helpen van elkaar...

(ik heb er al 4 en echt geen ruimte voor een 5e...had ik dat wel dan had ik haar over genomen)
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 11-12-13 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27755
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 18:26

Jep, Ivy. :\

Ik herken het van de anderen ook echt niet. Stronteigenwijs, ja, maar niet dit. En ik heb het ook niet over andere (half)broertjes/zusjes gehoord.

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:36

op welke leeftijd is ze uit het nest gehaald? Omdat dit gedrag heel bekend is onder één van de problemen die katten makkelijk kunnen krijgen als ze te vroeg uit het nest gehaald worden. Niet dat het probleem dan makkelijker is maar wel te verklaren. Oplossen is helaas vrijwel niet te doen.

Dit kan overigens ook voor komen bij katten die (als kitten) altijd met handen hebben mogen spelen omdat het toen nog leuk en gezellig was en niet de gevolgen had die het nu heeft.

daarnaast hoeft een mooie poes echt niet snel weg te zijn in een asiel. Vele mensen kiezen toch voor minder mooi als het karakter beter is. Daarnaast een goed asiel zal niet zomaar een poes mee geven naar een situatie die niet past bij het dier. Dus in zo'n geval zit een mooie poes met moeilijk karakter er alsnog lang.

Lente
Berichten: 27755
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 19:40

Ze was geloof ik 9 weken toen ze samen met haar broer bij mij kwam. Ik heb mijn katten vrij vaak op die leeftijd gekregen en dit heeft nooit dusdanige problemen opgeleverd.

Ook spelen met handen heeft ze nooit gedaan. Ik denk ook dat ze vrij lang zou kunnen blijven zitten in een asiel. Garanties heb je gewoon niet.

Als er een bokker met een boerderij is zou ik daar echt super dankbaar voor zijn :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:44

Len, misschien slim om een advertentie op de Markt te zetten met een link in je onderschrift?
En ze waren idd 9 weken, we zijn ze samen gaan halen remember?

Lente
Berichten: 27755
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Kat fixeert en valt aan, is echt niet leuk meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 19:46

Ohja inderdaad! :D

Ja ik zal op de markt ook een advertentie zetten. Marktplaats en Facebook hebben helaas nog niets opgeleverd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, GrapeshotBot, LotusT en 34 bezoekers