Gerco Schröder en London derde in Parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Gerco Schröder en London derde in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 21:07

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Gerco Schröder met London
Foto: FEI

Gerco Schröder legde met London beslag op de derde plaats in de Grand Prix Gucci, die zondagmiddag in Parijs werd verreden. Voor de barrage zadelden 13 ruiters hun paarden. Aan het einde bleek de Fransman Kevin Staut met de KWPN gefokte merrie Silvana HDC (v. Corland) de snelste foutloze combinatie en hij verdiende daarmee 115.500 euro. De Brit Scott Brash legde met de Ahorn-merrie Ursula XII beslag op de tweede plaats, net voor Gerco Schröder met London. Deze derde plaats was ook nog goed voor ruim een halve ton aan euro's. Maikel van der Vleuten, die zich met VDL Groep Verdi NOP ook had geplaatst voor de barrage, noteerde daarin twee springfouten en eindigde als 12de. Marc Houtzager wist zich met Sterrehof's Opium met negen strafpunten in het basisparcours niet voor de barrage te plaatsen.

"Het basisparcours was moeilijk. Het probleem zat hem in de afstand na de dubbel. Tijdens het lopen was iedereen er van overtuigd om in vier galopsprongen naar de volgende hindernis te moeten rijden. Op die oxer gebeurde relatief niet veel, maar omdat tijdens het rijden bleek dat vijf galopsprongen noodzakelijk waren werden veel ruiters iets uit hun concentratie gebracht en daardoor werden verderop in het parcours fouten gemaakt", analyseerde Schröder het basisparcours. Kevin Staut moest vrij vroeg in de barrage van start. "Ik was daardoor in de gelegenheid om de rit van Staut op het scherm te zien en zag dat die rit honderd procent klopte. Het was snel, ze namen steeds de kortste lijn, en konden steeds voorwaarts blijven rijden. Ik wist toen al dat het moeilijk zou zijn om die tijd te verbeteren. Ik koos er voor om snel te gaan en heb zeker niet risicoloos de barragerit gereden. Alleen in de laatste lijn naar een steilsprog van 1.60 m. heb ik niet alle risico genomen, met als resultaat een derde plek en daar ben ik zeer tevreden mee!".

VDL Groep Verdi NOP van Maikel van der Vleuten oogde in de barrage iets vermoeid. "Zo voelde het zeker niet, want de eerste vier hindernissen was hij top. Ik kreeg op de vijfde hindernis een iets platte sprong, waardoor de eerste fout een feit was. Toen in zes galopsprongen kwamen we mooi passend bij de volgende hindernis, opnieuw een oxer en weer een platte sprong. En dus weer een fout. Jammer, maar voor mijn gevoel is Verdi topfit. Ook in het basisparcours liep het volgens het boekje en bleven we gemakkelijk foutloos", vertelde Maikel.


Uitslag Grote Prijs CSI5*:
•1) Kevin Staut (Fra) - Silvana HDC (Corland x Widor) - 0 / 0 - 39.56
•2) Scott Brash (Eng) - Ursula XII (Ahorn x Papageno) - 0 / 0 - 40.72
•3) Gerco Schröder (Tubbergen) - London (Nabab de Reve x Chin Chin) - 0 / 0 - 41.32
•12) Maikel van der Vleuten (Someren) - VDL Groep Verdi (Quidam de Revel x Landgraf I) - 0 / 8 - 41.50
•32) Marc Houtzager (Rouveen) - Sterrehof's Opium (Polydor x Bormio) - 9

Uitslag Grote Prijs CSI2*:
•1) Roosje Brouwer (Waalre) - Sri Aladdin (Quasimodo Z x Burggraaf0 - 0 / 0 - 36.92
•2) Flavio Abreu Bernardes (Bra0 - AD Welcome du Petit Vivier (Flamenco de Semilly x Nonstop) - 0 / 0 - 37.85.
•3) Margaux Rocuet (Fra0 - Qualifying de Hus (v. Quantum) - 0 / 0 - 38.34

lisannehorse

Berichten: 269
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Gerco Schröder en London derde in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:43

Gerco Schröder in het echt te werk zien gaan in zijn eigen woonplaats toen ik op vakantie was.
Veel van geleerd
Altijd weer leuk om te lezen wat hij allemaal presteert!! :)

KirstenPuck
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-10-13

Re: Gerco Schröder en London derde in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:53

Ik heb Gerco Schröder ook gezien heel leuk! :)