Zooplus vs. dhl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 13:11

Hey,

Ik bestel regelmatig van zooplus spulletjes en dat doe ik altijd via postnl. Maandag avond bestelde ik op zooplus wat met postnl maar toen ik een mail kreeg van de bevestiging van de bestelling stond erbij dat het verzonden zou worden met dhl (?). Ik bestel juist altijd met postnl omdat ik het dan de volgende dag of daarna binnen heb maar nu keek ik bij de track and trace bij dhl maar nu is me pakketje nog in koln?

Ik heb tevens besteld op de nerderlandse site en niet op de duitse.

Hoelang duurt het uberhaupt voordat ik me pakket binnen heb? Ik vindt dit namelijk echt slechte service van zooplus want ik verwacht, zoals op de site staat, dat ik het snel binnen heb.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:18

Was het pakket zwaarder dan 30 kilo?
Zo heel af en toe gaat het pakket dan namelijk alsno via DHL omdat PostNL ze niet zo zwaar wil hebben.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 13:20

Nee ik had voornamelijk kleine spulletjes zoals een loopwiel, huisje, klein zakje voer enzo.
Bij elkaar zoiets van 28 euro. Er stond ook dat het luftpost was dus ik geloof luchtpost.

Ik vindt dit echt raar voor een dood normaal pakketje. -O-

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:25

kun je dit aangeven dan bij zooplus?
ik heb die optie nooit gezien en krijg het altijd via Dhl, krijg dit overings gewoon binnen dezelfde bezorgtijd als bij postnl maar misschien omdat ik met 5 min van duitse grens af woon?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:26

Het meeste wat je bij Zooplus bestelt wordt in Duitsland verzonden. Meestal is het met DHL er ook al de volgende dag maar dit is natuurlijk een hele drukke periode. Je hebt best kans dat het er met PostNL ook een extra dagje over gedaan zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:27

DHL is vaak net zo snel als PostNL.
Misschien zijn ze gewisseld omdat DHL goedkoper is?

Dat je het nog niet hebt, vind ik eigenlijk wel logisch.
Je hebt maandagavond besteld, dus wordt de verzending naar alle waarschijnlijkheid pas dinsdag verstuurd.
Vandaag is het woensdag, dus als je het vandaag zou hebben zou dat nog heel snel zijn ;)

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 13:31

Ik woon ook aan de duitse grens, ik ben binnen 5 minuten bij een dhl ophaalpunt in duitsland. Ik kan ze wel een mail sturen maar of ik tijdig bericht krijg weet ik niet.

Het is ook wel logisch, ik verwachtte hem vandaag ook niet. :) het maakt me alleen zorgen dat het pakketje nog steeds in koln is.

Met zooplus heb ik altijd goede ervaringen en daarom bestel ik er ook maar dit is de eerste keer in 2 jaar tijd dat ze via dhl verzenden want ik heb de keuze met postnl of met gls te verzenden.

Ik weet dat ik het pakketje ga krijgen een deze dagen maar het was me nog nooit overkomen. :P

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:39

De track en trace van DHL is niet geweldig. Mijn pakketje was de laatste keer volgens hun nog in Zuidoost Duitsland toen de postbode aanbelde.

3bengels
Berichten: 466
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:43

Ik heb daar de afgelopen 2 keer ook last van gehad. Hoogstwaarschijnlijk krijg je vandaag je pakketje met PostNL thuis gestuurd. Dan die track code van DHL klopt helemaal niks. Bij mij duurde het bezorgen een dag langer dan normaal. Dus ik denk dat je vandaag ergens je spulletjes krijgt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:01

Ik heb nog nooit de keuze aan kunnen geven dat ik het via dhl of postnl wilde laten bezorgen.

Ik weet niet wat het bedrag is dat je hebt besteld, maar bestel het de volgende keer gewoon via .de. Die zijn vaak net iets goedkoper.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 14:23

Ik heb voor alles 28 euro betaald, dus niet zoveel.
Ja heb ik vaker gehoord om via .de de bestellen maar het gaat bij mij automatisch dat ik via .nl bestel maar zal de volgende keer eens kijken of dat sneller en goedkoper is. :)

Ah oke bengels, ik ben eens benieuwd. :) het zou mooi zijn als alles vandaag binnen zou komen.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:20

Heb je het inmiddels al?

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Zooplus vs. dhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:24

Ja sinds vanmiddag via postnl. :)

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:24

Ik bestel normaliter ook altijd bij zooplus! Maar sinds kort (laatste 2 bestellingen) duurde het veel langer voor ik mn pakketje binnen had dan eerst altijd gelijk de volgende werkdag..

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:28

Ik heb zondagavond iets besteld, direct het geld overgemaakt, dus dat was er maandag en ik had vandaag mijn pakketje binnen. Ik woon in Zwitserland, dus waarschijnlijk is het depot voor ons ergens anders. Bij mij werd het bezorgt via de DPD.

edit: Ik zie dat het pakket inmiddels bezorgt is. :)