Verschil Gezondheidsverklaring / Klinische keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 20:42

Voor de verzekering moet ik voor de Fell Pony die ik ga rijden een gezondheidsverklaring laten maken door een dierenarts. Een klinische keuring was niet nodig volgens de vrouw van de verzekering.
Weten jullie wat het verschil in onderzoek en prijs is?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:47

Een vriendin van mij heeft haar paard laten keuren voor de verzekering en die was tussen de fl 80.00 en fl 100.00 kwijt zei ze.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:55

Een gezondheidsverklaring is veel simpeler in zijn opzet dan een klinische keuring. Mijn Toontje had voor de verzekering ook een gezondheidsverklaring nodig. Er werd geluisterd naar hart en longen, en de benen werden gecontroleerd op zwellingen e.d. Daarna moest ik even het erf op en neer stappen en draven en klaar was de gezondheidsverklaring! Officieel moet ook nog de galop en ademhaling na het werk gecontroleerd worden, maar mijn DA kent Toontje en wist dat dat allemaal in orde was.
Kosten ca. 35 gulden excl. visitekosten.

Een klinische keuring is een uitgebreidere versie van de gezondheidsverklaring, je paard moet zowel op het harde als op het zachte rechtuit en op de volte draven, hij moet minstens 10 minuten zwaar werk doen in een mulle bak, waarna ademhaling, hart enzo gecontroleerd wordt.

Kosten ongeveer 190 gulden geloof ik.

Groetjes, Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:49

Oh okee dank je.
Dus als ik ruim reken zal ik ongeveer rond de F 50,- komen, omdat de dierenarts binnenkort toch op die pensionstal langs moet komen. Kan hij direct even naar Restar kijken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:10

Vraag van te voren een blanco Gezondheidsverklaringsformulier (galgjeswoord Haha! ) op bij de verzekeringsmaatschappij, of misschien heeft je Da er zelf een. Even van te voren vragen, anders valt er niets in te vullen, het is namelijk een speciaal formulier!

Succes, en we duimen dat hij gezond is! Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 13:15

Oh, goeie tip. Zal ik zeker doen.
Maar ja, ik loop een ietsiepietsie op de zaken vooruit want dinsdag ga ik voor het eerst deze pony rijden. Misschien is er wel niks aan! Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dus als het wel leuk is wil ik graag direct diezelfde week alles rondkrijgen vandaar dat ik al wat voorbereidingen tref, zeg maar.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:36

Ik zal voor je duimen dat hij leuk is!

Groetjes Mieke