Zondag fotomeeting, kou.. hoe schoonmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Zondag fotomeeting, kou.. hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 23:06

Hallo hallo!

Ik heb as. zondag een fotomeeting met mijn pony en paard. Nou is mijn paard zwart, borstel er overheen en hij is goed schoon. Nou is mijn andere poon een schimmel :') Hij is geschoren en staat met een deken, zijn lijf is dus wel mooi schoon. Nou zijn zijn benen niet geschoren en die vangen veel modder en poep :)) Nu is het redelijk koud, maar het is niet echt charmant om hem op de foto te zetten met vieze benen... Ik was nooit in de herfst/winter, dus ik weet ook niet wat mogelijk is en hoe andere bokkers dat doen... Ook zijn zijn manen vrij bruin van het rollen. Zijn staart was ik wel gewoon, in een emmertje er achter.

Wie weet hoe ik zijn beentjes schoon krijg en of ik zijn manen wel kan doen?

Help! :+


mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: Zondag fotomeeting, kou.. hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:08

Lekker wassen met warm water zorgen dat je niet op de tocht staat en dan droog föhnen.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:08

emmertje en gewoon wassen :)
op zijn benen zitten niet echt organen die je enorm kan beschadigen door kou...
liever doe je het niet. maar dit kan geen echte kwaad als je dit voor 1 keer doet :)

jasmijnxlady

Berichten: 303
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Zondag fotomeeting, kou.. hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:10

Gewoon wassen met warm water, heb je binnen een afspuitplaats of niet? je kan je pony gewoon afspuiten, doe dit wel overdag want 's avonds vatten ze sneller kou, daarna zweetdekentje erop en klaar!

Don't listen to people who have never done what you want to do ❤️

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Zondag fotomeeting, kou.. hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:15

Emmer warm water en met de spons schoonmaken. Liefst wel binnen (in de stal voor het mesten?) en zoveel mogelijk van het lijf bedekken met een zweetdeken (of 2).

Als je met niet ijskoud water kunt wassen, dan kun je ook gewoon het paard onder de douche zetten. Van een regen, hagel of sneeuw bui gaan ze ook niet dood, van een snelle wasbeurt ook niet. Wel goed beschermen met zweetdekens voor zover mogelijk.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 23:16

Ik kan hem uit de tocht zetten, maar fohnen gaat niet lukken denk ik. Dus de manen met een emmer en warm water, dan eventueel met grote spons aanbrengen om nat te maken? Ik was het dan met biotex, doe ik gelijk inde emmer.. Worden ze mooi wit :)) Benen dan maar precies hetzelfde doen. Bedankt!!

Heb een zweetdeken met hals en een wollen statiedeken, dan gooi ik die wel over elkaar :)

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Zondag fotomeeting, kou.. hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:18

Dat gaat genoeg zijn hoor! En met een vuilniszak over de hals (aan 1 kant onder de manen en dan vastmaken tussendoor met een klemmetje) kun je eventueel de manen wassen zonder dat de hals erg nat wordt.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers