Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:39

Hallo.

Ik had sinds een aantal weken terug 5/6 weken ongeveer hele erge last van hoofdpijn.. dag in dag uit.
Stond er mee op en ging er mee naar bed.
Bleek het voorhoofdhold ontstekingen te zijn, (kaak-neus holte)
Van de huisarts een zware antibiotica gekregen..Tijdens het slikken ging het weg, maar zodra ik klaar was kwam het weer opzetten .. dus weer naar de huisarts. Ik kreeg de keus of nog een antibiotica of naar de kno arts voor een horror behandeling.... :(
Dus voor de antibiotica gekozen.. Weer het zelfde verhaal.. Alleen het was wel minder toen ik stopte, maar het was er duidelijk nog.. Dus ik de huisarts gebeld voor een verwijzing naar de kno arts.
Uiteraard verwijzing gekregen..Nu moet ik in januari heen..
De hoofdpijn is niet meer zo heel erg, maar het is ook niet weg, vooral als het druk is is het aanwezig.

Maar ik heb me er een beetje in verdiept en vindt het wel raar dat het niet na 2 antibiotica 's over is terwijl ik lees dat het zonder medicatie over moet gaan.
En ik kan ook niet echt vinden hoe en wat ze dan gaan doen..?
Gaan ze gelijk de behandeling doen of worden er eerst foto's gemaakt?
Kan ik gewoon weer paardrijden er na?

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:45

Ik denk dat je een voorhoofdsholteontsteking bedoelt. Misschien dat je daarmee ook meer kunt vinden via google over een behandeling enzo :P

Zelf heb ik een periode ook hoofdpijn gehad. Bij mij hebben ze toen foto's gemaakt waarop niks te zien was. Verder is daar toen niks mee gedaan. Ik kan me dus voorstellen dat ze bij jou ook eerst foto's maken om zeker te weten dat 't wel een ontsteking is.

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:48

Ik ben hier aan geopereerd. En mag volgende maand weer. Ik heb zelf geen napijn gehad. En 3 jaar lang er geen last van gehad.
Ze schrapen je holtes leeg en waarschijnlijk halen ze iets bot uit je neus weg zodat je vrijer kan ademen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:49

_Tara_ schreef:
Ik denk dat je een voorhoofdsholteontsteking bedoelt. Misschien dat je daarmee ook meer kunt vinden via google over een behandeling enzo :P

Zelf heb ik een periode ook hoofdpijn gehad. Bij mij hebben ze toen foto's gemaakt waarop niks te zien was. Verder is daar toen niks mee gedaan. Ik kan me dus voorstellen dat ze bij jou ook eerst foto's maken om zeker te weten dat 't wel een ontsteking is.


Ja dat heb ik gedaan.. maar dan krijg ik allemaal tips om het tegen te gaan.. ipv behandelingen.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:50

Nora20 schreef:
_Tara_ schreef:
Ik denk dat je een voorhoofdsholteontsteking bedoelt. Misschien dat je daarmee ook meer kunt vinden via google over een behandeling enzo :P

Zelf heb ik een periode ook hoofdpijn gehad. Bij mij hebben ze toen foto's gemaakt waarop niks te zien was. Verder is daar toen niks mee gedaan. Ik kan me dus voorstellen dat ze bij jou ook eerst foto's maken om zeker te weten dat 't wel een ontsteking is.


Ja dat heb ik gedaan.. maar dan krijg ik allemaal tips om het tegen te gaan.. ipv behandelingen.


Ik zei 't meer omdat je 't een aantal keer fout typt :P Maar als je op voorhoofdsholteontsteking behandeling zoekt, moet je haast wel wat vinden toch?

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:54

In een eerste gesprek krijg je wss uitleg over wat ze gaan doen of andere medicatie, wat ze eventueel kunnen doen is foto's maken van je holtes en zo nodig deze schoonspoelen.
Heb je alleen maar antibiotica gehad en geen neusspray?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:27

Charaz schreef:
In een eerste gesprek krijg je wss uitleg over wat ze gaan doen of andere medicatie, wat ze eventueel kunnen doen is foto's maken van je holtes en zo nodig deze schoonspoelen.
Heb je alleen maar antibiotica gehad en geen neusspray?


Ja ik heb alleen maar antibiotica gehad.
De huisarts vertelde iets met enge spuiten, maar ze kon het niet precies vertellen..

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:32

Nou ik heb geen enge spuiten gehad hoor.
Alleen een ct scan en een allergie test... en daar kwamen geen spuiten aan te pas... tenzij ze een neusspray een enge spuit vinden :')

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:38

mijn zoon heeft het ook, laten opereren en heeft niks geholpen.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:42

Persoonlijk vind ik het slecht dat de huisarts geen neusspray adviseerde/voorschreef :o Met antibiotica bestrijd je de ontsteking wel, maar het zorgt er niet voor dat je holtes weer "open" gaan en de boel loskomt... Maar goed dat is mijn mening.

Maar voor een kno arts hoef je niet bang te zijn :) Hun moeten ook eerst weten wat er precies aan de hand is en dan kunnen ze evt behandelen. Maar dat leggen ze je dan precies uit...

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:23

Zelf anderhalf jaar geleden hieraan geopereerd. Bij en voorhoofdsholte ontsteking. Er zijn meerdere operaties mogelijk, bij mij hebben ze littekens gemaakt zodat een chronische ontsteking niet snel meer kan terugkomen. De arts was helemaal niet eng ( al heb ik wel een abonnement op het ziekenhuis ) gewoon foto's gemaakt en in mijn neus gekeken met een endoscopie. Eerst 2 maanden symbicorte tropinazal ( Duits medicijn ) moeten gebruiken om te kijken of het daarmee over zou gaan, lukt bij veel mensen daarmee.
Had door de ontsteking een druk van 60% dus operatie was uiteindelijk echt nodig. Voor meer informatie kan je altijd pb'en

Anoniem

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:43

Hoe de huisarts het mij vertelde:
Als je naar de kno arts gaat dan gaan ze met spuiten en naalden een gat maken in je hoofd waardoor ze het kunnen leeg spuiten

Maar het is dus logisch dat ze eerst foto's gaan maken en dan pas een afspraak maken voor de behandeling?

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:48

Ik kan bijna niet geloven dat een huisarts zoiets zegt of wellicht heb je het verkeerd begrepen.

Vind het ook raar dat ze je niet eens een neusspray heeft voorgeschreven, wellicht een idee om deze zelf te kopen bij de drogist en dit eerst eens te proberen.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:49

Van die behandeling heb ik nog nooit gehoord! Ze kunnen branden, snijden, wegsnijden etc. Maar nog nooit van een gat in je schedel maken gehoord, gaat altijd via de neus en soms via de mond...

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:07

Heb zelf ook gauw last van voorhoofdsholte ontstekingen, zelfs zonder een spatje snot in zicht ( schijnt dan een allergische reactie van mijn slijmvliezen te zijn) en behalve eventuele antibiotica, is neusspray hier het hulpmiddel. Had trouwens nog nooit gehoord dat je er aan geopereerd kon worden, zo leer je weer wat

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:09

De holtes kunnen schoon gespoeld worden en als de verbindingen te smal zijn waardoor het steeds vol zit kunnen die iets ruimer gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:11

StonedRomy schreef:
Van die behandeling heb ik nog nooit gehoord! Ze kunnen branden, snijden, wegsnijden etc. Maar nog nooit van een gat in je schedel maken gehoord, gaat altijd via de neus en soms via de mond...



Dit is niet echt geruststellend...... hahaha

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:12

Oeh, fijne dokter haha!

Ik heb de operatie ook gehad, en ik mag wss weer terug, omdat ik weer precies die klachten heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:14

Snackie schreef:
Oeh, fijne dokter haha!

Ik heb de operatie ook gehad, en ik mag wss weer terug, omdat ik weer precies die klachten heb!


Is het een operatie dan? Ik dacht gewoon een behandeling.
Ik ga verstandig doen en morgen de kno arts bellen..

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:19

Ik denk dat de kno arts je eerst wil zien voordat ze besluiten wat de behandeling gaat worden

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:21

eerst een intake, dan een operatie, hier boven staat hij al beschreven,. schoonmaken van de holtes, en groter maken van de ruimte erheen.
1 nacht ziekenhuis en een week rustig aan en dan weer rustig opbouwen, 6weken heb je last als je moet bukken, maar wel weer meer lucht.
je moet dan 6x daags spoelen met zoutoplossing om de wond schoon te houden (dmv neusspray) en dr komen hele vieze korsten uit je strot(je mag niet snuiten, alleen ophalen) en dat is vies!

intussen ben ik weer van voor af aan begonnen, wellicht is het weer terug gegroeid ofzo..

Anoniem

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:44

ik bel morgen gewoon heen, de huisarts heeft niks gezegd over een operatie.
Ik had echt een behandeling in gedachten waarbij je dezelfde dag weer naar huis kunt en kunt doen en laten wat je wil.

Anoniem

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:46

Is er ook een site waar ik alles kan vinden?

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:50

Wie zegt dat je een operatie krijgt? Er zijn verschillende behandelingen en daarvoor moet een kno arts je echt éérst zien.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:58

Charaz schreef:
Wie zegt dat je een operatie krijgt? Er zijn verschillende behandelingen en daarvoor moet een kno arts je echt éérst zien.



Idd, dit dus.
Opereren doen ze niet zomaar, ik heb eerst een dozijn aan neussprays AB en zelfs (langdurig) aan de prednison gezeten.
Toen dit niet aansloeg hebben ze me geopereerd, mijn holtes zijn vergroot en mijn neusschotje is rechtgezet.
Idd een horror operatie, niet zozeer de holtes maar mijn neus..

Echter heb ik nu een half jaar later nog steeds geen gevoel in mijn neus, en gehemelte.. Ook heb ik meer poliepen dan voor mijn operatie, dus een operatie is ook niet alles..