In het donker paard uit de wei halen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:03

Hii!

De titel zegt het al, kun je je paard in het donker van de wei halen?
Of vinden paarden dat totaal niet leuk?
Worden ze misschien bang omdat ze het niet gewend zijn ect ect?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:04

Die van mij kan in het donker gewoon van de wei gehaald worden :j

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:05

Jahoor, dat kan. Paarden zien over het algemeen een stuk beter in het donker dan wij.
Neem ook een zaklampje mee, schijn deze op de grond en laat merken aan de paarden dat er eraan komt door te praten oid

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:06

Die van mij ook er in er uit.
Heb een mijnwerkerslamp om mijn nek zodat ik ook nog wat zien, gaat prima.
Alleen als ik hun kant op kijk dan worden ze wat verblind maar dan doen ze de ogen dicht en trekken en gekkebek

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:07

mijn paard herkent mij prima, 's nachts.

Hij komt gewoon, ook als ik nog niet eens fluit ofzo.
maar hij is gewend dat ik af en toe ineens eens langskom 's avonds laat, vooral als we op reis zijn

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:11

Mijn verzorgpony kan dat ook gewoon :) Als ik haar in het donker kom voeren heeft ze ook zo door dat ik het ben

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:13

Ik moest dat vroeger veel doen. In de Wieringermeer is het echt pikzwart als het donker is. Ik zag zelf nauwelijks iets, maar de paarden vonden mij wel. Geen probleem dus.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:21

Ik doe niet anders, overdag werk ik. Ik heb niet het idee dat ze het vervelend vinden.

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:46

Ik doe het ook wel is ,ik zie mijn pony niet aankomen ,ik schrik wel als die dan opeens komt ....
Ik roep gwn de naam enz.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:36

hier tegenwoordig elke avond de paarden in donker binnen zetten, koppel friese paarden.
en ze willen graag naar binnen want daar ligt voer.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:40

Voor het paard maakt het niet uit hoor, licht of donker, hij red zich wel. Misschien maakt het voor jou wel uit (en daar kan je paard dan weer op reageren).

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:42

Ja hoor, paarden zien zelfs heel goed in het donker. Wij gebruiken gewoon een zaklamp :')

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:43

Ik denk dat het meer aan jou ligt :').
Zo lang jij nog maar kan zien waar je loop of waar je moet lopen, dan komt het wel goed.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:46

Gaat prima, haal ze vaak genoeg in het donker uit de wei, of zet ze in het donker in de wei.
Diegene die er het meeste moeite mee heeft ben ik zelf, ik zie dan namelijk geen snars en zij blijkbaar meer dan ik.

(En mijn zwarte is heel hilarisch, die stalkt altijd mensen, sluipt achter je aan (doet niets) maar in het donker schrik je je soms echt te barsten als ie ineens in je nek staat te hijgen of een hoofd op je schouder legt omdat je draadje aan het dichtdoen bent.)

Als ik het niet vergeet neem ik zaklamp mee.

Overigens rijdt ik ook in het donker (naar vereniging en terug) hangen dan lampjes aan de paarden, maar dat is om gezien te worden, niet dat je daar zelf meer mee ziet.

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:48

Sjolvir schreef:
Gaat prima, haal ze vaak genoeg in het donker uit de wei, of zet ze in het donker in de wei.
Diegene die er het meeste moeite mee heeft ben ik zelf, ik zie dan namelijk geen snars en zij blijkbaar meer dan ik.

(En mijn zwarte is heel hilarisch, die stalkt altijd mensen, sluipt achter je aan (doet niets) maar in het donker schrik je je soms echt te barsten als ie ineens in je nek staat te hijgen of een hoofd op je schouder legt omdat je draadje aan het dichtdoen bent.)

Als ik het niet vergeet neem ik zaklamp mee.

Overigens rijdt ik ook in het donker (naar vereniging en terug) hangen dan lampjes aan de paarden, maar dat is om gezien te worden, niet dat je daar zelf meer mee ziet.


dan is de hh ruiterlamp die je op je cap kan doen ideaal zie je zelf ook wat (gat in de berm enz) ik heb hem ook altijd op van en na de les (10 min stappen van manege af)

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:50

Ik doe dat ook regelmatig in de winter... Ik heb wel 1 paard die er wat onrustig van word, maar die is zowiezo al snel onrustig. Paarden kunnen prima zien in het donker en ik heb er vaak meer moeite mee als de dieren zelf :7

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:54

De paarden op stal lijken er idd geen probleem mee te hebben. Ik daarentegen... :D
Er is er 1 die niet van mij moet hebben, ik heb een knalgele fluojas aan in het donker, en dat ene paard, daar kan ik niet bij in de buurt komen. := Voor de rest is er geen probleem.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:36

Hier staat er een die absoluut niet benaderd wil worden zolang mijn hoofdlamp (handig bij uitmesten in het donker) aan staat. Zodra dat ding uit is, dan komt hij daarentegen gewoon naar mij toe lopen om verweid te worden.

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: In het donker paard uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:50

Voor paarden maakt het niks uit licht of donker is net hetzelfde.
Ik rij soms ook een soort nachttocht, echt tot een stuk na 24.00u, en dit ook door echt stukken bos, pikdonker is het dan echt wel.
Ik heb dan idd ook een soort hoofdlampje aan, maar steek het niet aan, dus we rijden echt in het donker, dat lampje is enkel wanneer je echt zelf iets wil zien, of gezien worden, of bij het oversteken van een straat of iets dergelijks.
Maar het rijdt prettiger zonder licht aan, het licht stoort eerder het paard zijn zicht dan dat het helpt, het verblind een beetje, en het beweegt teveel links rechts en degelijke.
Als ruiter moet je wel opletten voor takken en bomen, je paard zal er feilloos naast lopen, echt geen enkel probleem, maar die houd er geen rekening mee dat jouw knieën net iets breder zijn dan zijn lijf.
Maar is toch altijd een leuke ervaring zoiets, je voelt je op die momenten ook echt meer verbonden met je paard, het wederzijds vertrouwen dus.
Niet te veel zelf willen sturen, vertrouw erop, het paard weet bijna feilloos de weg naar huis toe, geen probleem.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:55

Ik kan mijn paarden gewoon uit de wei halen in het donker. Ze zijn eigenlijk bang van mijn zaklamp :+ Ik moet ze altijd even uitdoen want anders lopen ze weg haha. Gelukkig gaan ze niet lopen als ik de zaklamp heb uitgedaan, want ja, dan zie ik natuurlijk weer niets :P

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:00

Haha het schilt dat me pony op zijn naam afkomt.. dus wanneer ik roep komt die aan gegaloppeerd had alleen laats echt een flinke blooper gemaakt
Ik stond bij de wei en riep em toen kwam die wel maar het was pikken donker tja en je raad het al.. vrijwel alle pony's waarmee hij is de wei staat de shets dan zijn zwart.. dus ik loop naar een shet toe.. ofnoujha shet.. hij was wel groter als mij hahahaa ik zakten te ver weg in de modder :')
en toen kwam die kleine dondersteen aangerend haha had duidelijk bijna de verkeerden gepakt hahaha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:00

Die van mij is zwart, die zie ik niet :D Staat ie ineens voor je neus, das schrikken hoor :D

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:01

Mindim schreef:
Die van mij is zwart, die zie ik niet :D Staat ie ineens voor je neus, das schrikken hoor :D



Haha echt hé haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:02

BobbieLover schreef:
Mindim schreef:
Die van mij is zwart, die zie ik niet :D Staat ie ineens voor je neus, das schrikken hoor :D



Haha echt hé haha :P

Is wel eens gebeurt hoor :D Man, ik kreeg een halve hartverzakking. Hij komt ook heel rustig aan lopen en dan ineens een neus in je rug!

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:03

@Mindim dat heb ik dus ook zij zijn allemaal zwart daar in de wei, dus kzie dan al geen snars.. en dan lijken ze allemaal nog op elkaar haha en komen ze aangerend en dat ff kijken die owhnee verkeerden .. en dat bam van achter owh hier ben je haha :p