Rotstraal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:04

Hee,

Voordat dit een reltopic word, mijn paard is 2 weken geleden naar de hoefsmid geweest en hij komt morgen weer. Ik zag al wel dat ie rotstraal had en was al bezig met behandelen voordat ie was geweest, gewoon voor de zekerheid. Het bleek groter en dieper te zijn dan ik dacht en kon zien maar hij kon niet meer weg snijden de vorige keer. Ik heb nu 2 weken met jodopax gesmeerd en ga nu over op een ander spulletje, ik weet de naam zo niet.
Wat denken/vinden jullie als je de foto's ziet. Ik maak het elke dag schoon met water en daarna goed droogmaken met de handdoen ertussen enzo en daarna dat spul erin.
Hij heeft/had het aan 3 voetjes, zn 4e voet heb ik ook voor de zekerheid op de foto gezet.

Dit is zn 'goeie' voetje maar ik twijfel of het hier nu ook inzit.
http://nl.tinypic.com/r/vyl3kn/5

Zn andere voorvoetje
Afbeelding
Afbeelding

Een van zn achtervoetjes
Afbeelding

En zn andere achtervoetje
Afbeelding
Afbeelding

Ik rij nu niet met hem, ook omdat ie 3 is en ik het gewoon lekker rustig aan wil doen, lekker puppy zijn en uitgroeien, we hebben alle tijd :)

Ik hoop dat jullie er iets aan zien en misschien nog tips hebben, ik ben altijd heel zuinig op mn paarden en wil dit ook zo snel mogelijk opgelost hebben voor hem!
Alvast bedankt :)

Groetjes anouk


PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:06

in de goeie foto zit het een klein beetje

~

Femkex

Berichten: 767
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Soest

Re: Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:10

Mijn Fries heeft er regelmatig last van, wel iets minder erg dan de foto's hierboven. Wat heel goed bij hem werkt is waterstofperoxide. Dat doen we in een spuitje en dan kan je het mooi in de straal spuiten. Het vuil bruist er dan mooi uit. Dit doen wij nu vooral om het bij te houden. Dus misschien een goed idee als het al een stuk minder is bij je paard dat je het af en toe inspuit met waterstofperoxide?

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:12

Het lijkt wel op rotstraal, al zijn niet alle voeten even veel aangetast. Goed dat je de smid nu al na 2 weken weer laat komen. Als hij het regelmatig bij kan snijden en jij zorgt voor een schone, droge omgeving voor je paard en een goede verzorging dan lijkt mij dat het wel weer goed komt. Mag ik vragen waarom je je 3-jarige paard op ijzers hebt staan? Mijn ervaring is dat ijzers het hoefmechanisme deels kunnen belemmeren waardoor de genezing van de straal langzamer gaat. Mijn eigen paard (zeer gevoelig voor rotstraal, niet op ijzers) wordt door de smid zo bekapt dat ze meer op de straal loopt en ik merk echt dat de rotstraal beter geneest. Nog een aanrader: Hoof & Sole hardener, dit geeft na 3 dagen al een flinke verbetering.

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:17

Hij staat op ijzer omdat ie dat en al stond en omdat ie in zn stal heen en weer loopt waardoor ie al het stro aan de kant schopt en op de stenen loopt, hij heeft een stal van 3x6 :o ook heeft ie ijzers omdat ik nog geen bak heb en dus veel op het gras moet doen. Ik ben wel is met mn pony onderuit gegaan zonder ijzers dus vandaar. Maar als ie weer moet bekapt gaan ze we sowieso onderuit omdat er sneeuw komt en anders heeft ie van die klompjes.
Het zou best kunnen dat ik nu inderdaad met iets van hoof en sole care ben begonnen, ik zal zo even kijken hoe het heet. Als dit niet werkt kan ik wel is waterstofperoxide proberen :)

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 18:38

De hoefsmid is net geweest, hij heeft een groot deel weg kunnen snijden wat de vorige keer niet kon en het ziet er veel beter uit nu! Ik dacht dat er geen voorruit gang inzat maar integendeel. Ik zal vanavond of morgen ochtend even nieuwe foto's plaatsen :)


Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:38

ik las net bij een ander topic dat diegene aloe vera gebruikt, en dat het voor dat paard heeft gewerkt. moet je even searchen op de site weet niet meer precies waar dit topic stond

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:42

Die van mij heeft nu ook rotstraal. Ik heb sinds zaterdag hoof solution van Kevin bacon's en ben er erg over te spreken. Na een behandeling stonk het al niet meer en de dag erna was de straal al veel droger :)

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 20:01

Het gekke eraan is dat het niet zo heel erg stinkt haha. Gelukkig word het al beter, mocht het weer erger worden ga ik meteen iets anders proberen!

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:56

Ligt er een beetje aan hoe erg het is, als het heel erg is dan stinkt het behoorlijk. Je kunt watjes drenken in Egyptische Zalf en die in de scheuren en groeven doen, dan kan het langer inwerken. En waarschijnlijk wist je het al, maar zolang je paard rotstraal heeft, geen hoefteer gebruiken. Dat kan weer als de stralen weer gezond zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Nancy01, SemrushBot en 52 bezoekers