Winter en paard..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:01

Hallo.

Wat doen jullie in de winter met je paard?
Alleen rijden in de bak.. wie weet speciale activiteiten?

Greetz


Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:14

Bij mij is de bak dan niet begaanbaar, dus een keer in de week heb ik privé les in een binnenbak verderop. Verder rijd ik buiten in het bos. Word het weer heel erg dan doe ik lekker wandelen met haar :).

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:15

PP >> SV


Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:23

In de sneeuw gaan shooten, wandelen, grondwerk,.. Je kan vanalles doen ;)

Why change the past, when you can own this day?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:27

Wedstrijden. Dan kom ik iig weer eens in een binnenbak :+

Paarden staan aan huis, heb geen binnenbak zelf. Dus op de wei of in het bos zolang de bodem het toestaat. Als de grond hard is gewoon stapritje en soms paard opladen en naar de plaatselijke manege. Alleen als het echt glad is dan houdt het op helaas..

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:34

in de les waar ik meereed deden vaak spelletjes of wedstrijdjes onderling in een binnenbak. weet natuurlijk niet of jij daar de kans voor hebt.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:37

Bij ons op stal hebben we wel een binnenbak maar ik rij er niet zo graag in vanwege de drukte. In de winter ben ik vooral bezig met parelli, stapritje in het bos, vrijheidsdressuur of gewoon een rondje wandelen. <3

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:38

Als ik overdag vrij ben rijd ik buiten. Verder wandelen, rijden in de bak, longeren, lange teugelen, pogingen tot vrijheidsdressuur :+ En natuurlijk gewoon indoor poets- en tutavondjes.

Fenore van Gipsy Spirit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:41

Zolang de bak te rijden is dan rij ik daar...anders idd wandelen of langs de weg als dat kan...

xJorgx

Berichten: 1285
Geregistreerd: 13-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:29

Vrijheidsdressuur, als je paard bekent met een tuig is sleeën( als er natuurlijk sneeuw ligt), wandelen.

Jorg mijn kleine vriendje!
A horse is a mirror of your soul and sometimes you might not like what you see in the mirror.

Nikass

Berichten: 16553
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:21

Eigenlijk wat ik altijd doe: rijden in buiten- of binnenbak, of rondje polder. Zolang het niet te ingewikkeld weer is naar het bos (drie kwartier over straat), soms longeren, vrij springen, wandelen enz.
Paard staat daarnaast de hele dag buiten met vriendjes.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:28

Eigenlijk doe ik gewoon precies hetzelfde als ik de zomer: longeren, rijden, grondwerk etc. maar wij hebben wel een binnenbak en buitenrijden doe ik nog niet met haar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:55

We hebben een binnenbak dus rijden kan altijd. Verder gaat hij om de week op wedstrijd, springen of dressuur. En als het weer het toelaat gaan we ook naar buiten, lekker de baan op of een buitenrit maken.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:02

Zo lang de bak te rijden is en het niet al te glad is gaan we gewoon naar buiten en aan de slag. Anders lekker grondwerk doen oid. Genoeg dingen!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

x_Kimberlyxx

Berichten: 461
Geregistreerd: 09-01-13

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:09

Ik rijd bijna altijd gewoon door (in de buitenbak) heb helaas ook geen binnenbak tot mijn beschikking. Als de bak echt te glad word om te rijden hebben we een longeer bakje die bijna nooit nat of wat dan ook is (hij ligt veel hoger en heeft een of anderen speciale bodem), dan longeer ik haar daar dus gewoon in en ik doe veel aan ander grondwerk.

Als er echt lange tijd sneeuw ligt ga ik kijken of ik een paar keer in de binnenbak hier in de buurt terecht kan.

Biastrona, one in a million
Jimber, little wonder
Mik, indian pretpony
Roosje, black angel RIP
Estrona, happy beauty

ktje01
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:19

bij ons op de pensionstal hebben we geen binnenbak dus dan is het altijd rondjes lopen maar het is er altijd gezellig

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:34

Hee!
Ikzelf zou vooral in de bak gaan rijden (wanneer dit kan natuurlijk ivm weer).
En anders grondwerk. Of gwn een buitenrit, of op het erf/bak wandelen :)

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:50

Ik heb geboft ook al hebben wij geen bak, geen toilet, geen verlichting 's-avonds, geen kantine, geen wasplaats en geen .. Tja verzin zelf maar, wat je ook bedenkt, het is er vast niet.
Mijn paard heeft geen ijzers dus als de sneeuw nog vers is kan ik gewoon rijden. Wij hebben dan wel geen bak, maar ik mag bij buurtgenoten van de stal hun bak gebruiken, dat zijn dan wel buitenbakken. Het bos is op 10 minuten stappen en onder de bomen is er minder wind en nattigheid. Is de bodem erg nat, nou dan blijf ik op het harde bij ons in de buurt.
We hebben wel een wei, dus de paarden komen altijd buiten, van zon op tot zon onder.
Ik doe eigenlijk hetzelfde als in de zomer, het voorjaar en het najaar...Alleen dan met andere kleding aan met het motto: Er bestaat niet zoiets als slecht weer, alleen slechte kleding, die bestaat.

Bejaarde bokkers weten meer

Nikass

Berichten: 16553
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:58

Dapper hoor, mrie. Lijkt me afzien zo'n stal zonder voorzieningen. Wat doe je dan op het harde in de buurt? Alleen rondje stappen? Hebben jij en je paard daar genoeg aan? En wat als het glad is?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:29

Op 't harde, gewoon, stappen en draven. Maar ook in stap kan ik schouder voor vragen, zijwaards gaan, voltes rijden ect..
Als ik op het harde draaf dan merk ik wel dat O wat kortere stappen zet. Hij loopt niet op eieren maar het is wel duidelijk dat hij het makkelijker vind op het zachte. En dat is prima, iedereen loopt lekkerder met iets verends onder zich.
Ik vind het echt HELEMAAL geen afzien, zeker niet omdat de buren zo aardig zijn dat ik gebruik mag maken van hun bak. Ik doe vrijwel alle oefeningen het liefst in het bos. Maar als ik weinig tijd heb dan is de bak van de buren een prima alternatief. Toen ik hier nog niet zo lang stond droeg O een Deken in de winter. Maar dat heb ik gauw afgeschaft, als ik dan naar het bos stapte liep hij te rillen. Heeft hij nu nooit meer last van. Ja en in de winter kun je dus niet rijden als het donkert is... maar dat weet ik ook van te voren. Bovendien heb ik de "mazzel" dat ik overdag tijd heb.

Als het glad wordt dan is het lastig, Vaak is het dan onder de bomen nog te doen in het bos en ik kan over een geveegde doorgaande wel in het bos komen. Maar als de grond echt hard aangevroren is dan houd het op. Maar dat is meestal niet zo heel erg lang. 4 weken is echt het maximum dat ik op de vorst heb moeten wachten. Tja da's pech. Vakje jammer, ofwel uitzingen in vakje jammer doen, vakje dicht doen en niet meer aan denken....

Bejaarde bokkers weten meer

DestinyJoy

Berichten: 633
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:35

Wij hebben geen binnebak, alleen 10min verderop op de manege. Daar rijd ik dan 2x p week, en dan liever nog een wedstrijdje meepikken. Dan wordt t namelijk 3x!
Verder buitenritje of wandelen/fietsen

Eeffje
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-01-14

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:41

Inde winter is het eigenlijk gewoon buiten rijden of op de wei.

amandananana

Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:43

Buiten rijden, wandelen, lekker poetsen en knuffelen en verder staat alles een beetje op een laag pitje.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:25

Wij hebben geen bak (wat soms best lastig is in de winter), dus doe ik buitenritten, vrijheidsdressuur proberen en lekker poetsen.

maby
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-03-09

Re: Winter en paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:10

hier ook geen bak, 'swinters doe ik longeren of buitenrijden. of ze hebben wat vaker een vrije dag :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers

cron