dikkere deken opleggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
KirstenTinka
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-13

dikkere deken opleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 17:36

Hee!

Ik heb nu al ongeveer een maand lang een 0gram regendeken op mijn paard liggen, puur om dr droog te houden en niet om de wintervacht tegen te gaan. Mij werd dan ook vertelt dat ze onder een 0gram vacht aan blijven maken en je een 0gram de hele winter om kan laten. Maar nu lijkt het wel of de vacht onder de deken dunner is dan de vacht op de nek e.d. lijkt dit alleen maar zo of moet k een dikkere deken opleggen?



Groetjes


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:40

Als je paard niet geschoren is, kun je beter geen deken op leggen dan een 0 grams. Die zorgt er namelijk voor dat de vacht niet omhoog kan gaan staan, waardoor het paard zichzelf warm houdt. Dan kun je dus beter een gevoerde deken pakken als je een deken op wil leggen.


Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:41

dikker deken opleggen
een 0grams deken houdt de groei van de vacht tegen (is mij vertelt)

Everything will be alright.

cent

Berichten: 259
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:41

Waarschijnlijk lijkt dit alleen maar omdat de haren onder de deken plat liggen, zolang ze nog lekker warm aanvoelt onder haar deken hoef je geen dikkere deken op te leggen! En als je d'r alleen een deken op hebt gelegd zodat ze droog blijft zou ik helemaal geen dikkere deken op leggen. Als ze het koud krijgt maakt ze vanzelf winterhaar aan ook onder de o grams deken.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Re: dikkere deken opleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:43

Denk dat het inderdaad zo lijkt, doordat de deken op de vacht drukt.

Odet♡ Taake♡ Dymphie♡

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: dikkere deken opleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:46

Inderdaad denk ik ook dat het deken de vacht platdrukt en dat het daarom zo lijkt. Voor een deken had je paard niet geschoren hoeven zijn maar moest je al wel veel eerder beginnen met dekens. Nu is de vacht inderdaad al lang en heeft je deken niet veel nut meer.

:)

Martine

Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: dikkere deken opleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:14


Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 27 bezoekers