Rijlaarzen te krap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Rijlaarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 12:48

Beste Bokkers,

Ik kon nog niks vinden waar ik echt wijs van werd, vandaar dit topic.
Een aantal jaar terug heb ik leren rijlaarzen gekregen, deze heb ik echter nooit echt aangehad en aangezien mijn oude laarzen het nu hebben begeven wilde ik deze graag gaan dragen. Nu zijn deze laarzen echter aan de bovenkant (bovenste 2-5 cm) te krap. Het zijn hard leren dressuurlaarzen van Petrie. Zijn er mogelijkheden om deze laarzen weer passend te maken? Oprekken had dacht ik niet echt veel zin, omdat ze toch echt wel een stukje wijder moeten worden. (Ik kom er nog wel in, maar het zit echt helemaal niet lekker en ik krijg ze zelf ook met geen mogelijkheid meer uit).


Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:09

je kunt even overleggen met de schoenmaker.
Hij kan er een rits, stuk leer of elastiek in zetten.

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.

Goldie45
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:43

Oef lastig.. Ik heb het helaas ook een keer gehad.. ik heb toen aan de schoenmaker gevraagd hoeveel het kust om ze passend te maken en hij gaf me een bedrag waar ik net zo goed nieuwe laarzen van kon kopen.. Dus ik heb ze verkocht op marktplaats!

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:46

Als je er nog in komt dan is het met oprekken wel op te lossen is mijn ervaring. (Misschien 2 keer achter elkaar laten doen) Kosten rond de 20 euro..

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!


jgd
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Rijlaarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:04

Ik heb dit zelfde gehad met mijn petrie anky laarzen. Mijne zijn door divoza opgestuurd naar petrie waar ze in de bovenste 5 cm (sluitband van je laars) een stukje elastiek hebben gezet. dit hebben ze gedaan naast de staaf die je laars staande houd. voor mij functioneerd dit super. mijn laarzen zijn namelijk kuitmaat 32 terwijl ik nu kuitmaat 34 heb. De kosten hiervan weet ik niet meer precies geloof iets van 70 totaal.

Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rijlaarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 22:59

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik ze dan eerst maar ga laten oprekken, dat lijkt me het makkelijkst en het goedkoopst, hopen dat dat genoeg is.

Strawberry3

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-04-11
Woonplaats: Purmerend

Re: Rijlaarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:05

Een vriendin van mij had dit ook en oprekken is tot maximaal 1cm bij petrie laarzen. ( We hebben via epplejeck petrie zelf opgebeld en die had dat gezegd)
Zei heeft een paar weken geleden bij schoenmaker Dijkstra groot in schoenen in Purmerend een stukje elastiek aan de binnenkant van je been laten zetten, een driehoekje en daar zie je dus niks van met rijden!
Het was 20 euro voor allebei de laarzen.
Het zit op de achterdijk 30 Purmerend


Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Rijlaarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:07

Oprekken heeft bij mij nooit veel geholpen, bespaar jezelf moeite en irritatie en laat er een rits in zetten :) bij mij heeft dit goed geholpen en het trekt ook nog eens een stuk makkelijker aan! Ik heb de ritsen aan de achterzijde en ik was rond de 40 euro kwijt.

Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rijlaarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 13:20

Bedankt voor de reacties. Een rits in de laarzen laten zetten is dus wel mogelijk? Dat lijkt me wel erg fijn, inderdaad ook met aan- en uittrekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BingBot en 34 bezoekers