Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
FloortjeM
Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 16:04

Omdat ik een echte digibeet ben, krijg ik de meeste foto's niet op een formaat dat ze op bokt kunnen, dus maar in linkjes. Het is niet anders. Ze zijn het bekijken waard...

Het is dan wel niet een jaar, maar och, och, wat ben ik trots op mijn paard en haar ruiter! Laat ik bij het begin beginnen.

Toen ik een paard zocht waar ik echt op kon leren paardrijden, kwam ik in augustus 2007 Whoopy op internet tegen. Ik ging kijken, viel er als een blok voor. Om toch verstandig te zijn, heb ik haar later die week meegenomen naar Leunus van Lieren (stal Hexagon) om te zien hoe ze op ander terrein was en voor een onafhankelijk oog. Toen hij me later belde en zei: 'ik zit in dubio over wat je te adviseren, want als jij haar niet wil, koop ik haar wel', was de deal snel rond. Whoop verhuisde naar Schore, waar ik bij Thamar Zweistra ging lessen en iedere dag met mijn puppy oefende.

In maart 2008 heb ik een startkaart aangevraagd en heb voor het oefenen op vreemd terrein meegedaan aan 'laurens zoekt talent' of hoe die zoektocht ook heette.
Afbeelding

Op 6 april 2008 haalden Whoopy en ik onze eerste winstpunt in de klasse B
Afbeelding

In die zomer had ik me opgegeven voor de KNHS instructiedagen met een vriendin. Omdat haar paard twee weken daarvoor dood ging en we er dus allebei niet zo'n zin in hadden, vroeg ik Thamar Whoopy voor de Pavo Cup voor te stellen.
http://i272.photobucket.com/albums/jj16 ... tled24.jpg

Ik sjeesde de klassen door. Niet omdat ik kan rijden, maar omdat Whoopy zo'n prachtig en talentvol paard is.
In de herfst van 2009 paste mijn wedstrijdjasje niet meer omdat ik zwanger was. Ik was toen net de M2 uit. In de kerstvakantie heeft Thamar Whoopy overgenomen, zodat zij Whoop op stang en trens kon laten oefenen, haar een wisseltje kon leren en meer van dien aard. In april 2009 heeft Thamar Whoopy voor het eerst ZZ-Licht gestart. Die zomer hebben ze nog samen in het Z2 gereden, terwijl ik rustig de Z1 oppakte.
http://i272.photobucket.com/albums/jj16 ... 9_3375.jpg (thamar)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... .jpg?lvh=1 (ik)

In dat najaar heeft Thamar Whoopy in de Tinello Cup gereden, waarbij ze altijd eerste of tweede werd
Afbeelding
dat werd dus op naar de halve finale op Zwolle International
Afbeelding
gewonnen! http://i272.photobucket.com/albums/jj16 ... ore-28.jpg
dus op naar Indoor Brabant Afbeelding, waar ze ik meen tweede of derde werd.
OP het NK dat jaar viel ze net buiten de boot op de kür. Twee dagen derde staan en dan in de kür bang zijn, tsja, bad things happen. http://i272.photobucket.com/albums/jj16 ... ore-13.jpg en http://i272.photobucket.com/albums/jj16 ... ore-25.jpg

Thamar heeft haar die zomer (2010) nog wel eens mee gehad in het ZZ-Zwaar en dat ging ook goed.
Mijn bedrijf raakte steeds drukker en ik constateerde steeds meer dat ik te weinig tijd had om Whoopy te trainen op een manier waar we er beiden nog wat wijzer van werden. Ik was het Z2 een beetje door en toen het ZZ-L nog bij de subtop hoorde, was een knap paard niet meer genoeg. Ik heb toen besloten Whoopy te verkopen. Een meisje op stal was er weg van en heeft haar gekocht. Dat ging echter niet goed (whoopy is, zacht gezegd, nogal zuinig op zichzelf, dus die ging trutten omdat ze het koud had en meer van dies). Ik kon dat echt niet aanzien, dus ik heb haar snel naar huis gehaald. Thamar had er gelukkig veel zin in. Ze heeft eigenlijk de hele winter (2010-2011) nodig gehad om Whoop weer een beetje happy in haar hoofd te krijgen, maar daar is ze dan ook als een kei uitgekomen.

In de zomer van 2011 zijn ze voor het eerst in de LT gestart, met direct prijzen en eerste plaatsen. Dat resulteerde in deelname aan het NK winter 2012 en zomer 2012 en tijdens de selecties voor de winterkampioenschappen 2013 plaatsten ze zich voor de lichte tour op Jumping Amsterdam (http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2012 ... qccpKX7q8U). Met niet al te hoge verwachtingen gingen we daar naartoe (heb je gezien wie er allemaal meedoen zeg!), maar mooi dat ze op de kwalificatie voor de kür derde werden Afbeelding. In de kür werden ze nog eens derde.
Met die Resultaten mochten Whoopy en Thamar ook naar het CHIO Rotterdam
http://www.digishots.nl/dynamisch/bibli ... e74049.jpg
http://www.digishots.nl/dynamisch/bibli ... e74046.jpg

In de zomer van 2013 zijn Thamar en Whoopy in Roosendaal voor het eerst internationaal gestart
http://www.digishots.nl/dynamisch/bibli ... l42930.jpg. In de PSG was ze redelijk zenuwachtig, maar de Inter I hebben ze glansrijk gewonnen.

vervolgens heeft Thamar, nu de scores steevast rond de 70% lagen, besloten eens verder te gaan kijken. Een beetje 'op hoop van zegen' is ze in oktober Inter II gestart, won de proef met 68% (ruim 8% meer dan de nummer 2), dus moesten ze eens verderop gaan kijken.

Vorige week was het dan zover. Het GP debuut. Nog heel veel kleine dingetjes, het gaat gewoon nog niet vanzelf (65%). Vervolgens zijn ze afgelopen weekend nog eens gestart, waarbij het hele gevoel beter was, maar er wel veel dure fouten inslopen (weer 65%).

En zo had ik dan zomaar ineens een grand prix-paard. Naast grand prixpaard is ze ook een kleuterpaard. Mijn dochters (4 en 2) zijn verliefd op haar, als ze op stal komen, staat Whoopy al naar ze te hinniken. Als de oudste met een halster aan komt zetten, propt Whoopy zelf haar hoofd erin en als de meisjes met borstels om en onder haar door lopen, staat ze voorzichtig te kijken, opdat ze hen niet raakt. De oudste durft er inmiddels 'los' op rond te stappen (wat voor mijn moederhart uiteraard niet alles is) en als ik eens een uurtje 'iets voor mezelf doe', een zeldzaamheid, dan ga ik lekker mijn paard poetsen. Er kon niet beter voor haar gezorgd worden, ze hoort op een stal waar alles om de paarden draait en niets om uiterlijke opsmuk, tot de elite en wordt als een koningin behandeld.

Voor de komende tijd staat het internationale grand prix-debuut op de agenda en vervolgens heeft Thamar de komende twee jaar uitgetrokken om de scores nog eens fors op te schroeven. Ik heb op de agenda staan: trots zijn en genieten!

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl


daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:07

Prachtig paard!!
Mooi verhaal, en mooie foto's!

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:08

Wauw wat gaaf zeg!

Een paard om trots op te zijn! wat een knap paard!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

liess1
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:12

Ik heb je paard toevallig van het weekend op mijn stal in Emmeloord in de Grand Prix zien lopen, ontzettend leuk omdat ik jou met je paard vroeger ooit eens in de klasse Z1 in de ring hebt gehad toen ik zelf zat te jureren. (ben ondertussen verhuisd)
Toen vond ik het al een talentvol paard en je mag zeker trots zijn.

_SantOs_

Berichten: 1369
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:14

Wauw wat is ze knap geworden zeg! <3
Heel veel plezier nog met haar (en de iedereen er om heen). Maar dat komt volgens mij wel goed ;)

I'd love to hold you close, tonight and always
I'd love to wake up next to you



_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:14

Ik kan me voorstellen dat je trots bent!
Ontzettend gaaf dier :~

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


NorwayFjord

Berichten: 3131
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:15

Yeah Whoopy weer eens!
Ik vind het echt een retegaaf paard, ze is zoo mooi!

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:17

Jezus zeg wat heb jij een gaaf paard, een een pennydroom die waarheid is geworden.
Top

30-11-2015
03-07-2018

FloortjeM
Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 16:18

liess1 schreef:
Ik heb je paard toevallig van het weekend op mijn stal in Emmeloord in de Grand Prix zien lopen, ontzettend leuk omdat ik jou met je paard vroeger ooit eens in de klasse Z1 in de ring hebt gehad toen ik zelf zat te jureren. (ben ondertussen verhuisd)
Toen vond ik het al een talentvol paard en je mag zeker trots zijn.

he, dat is nog eens leuk! Waar heb je mij indertijd gejureerd? het paard is altijd al beter geweest dan ik, maar dat ze zover zou komen..
Ik was van t weekend zelf in Parijs, dus ben niet naar Emmeloord gegaan, maar wel leuk dat anderen haar wel zien. Ze is veranderd sindsdien he!

verder: nu al iedereen bedankt!

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:19

Het lijkt wel een sprookje!! Fantastisch!! :D

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:19

Wauuuww!! Die is knap :9 Wat een droom om je eigen paard zo goed te zien presteren!

*Want wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?*
Grand Easter DH (Uphill x Lancet)

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:23

Wat een prachtig verhaal en wat een prachtig paard <3

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:24

Wat een geweldig leuk koppie :+:

En heerlijk dat jij op deze manier van je paard kan genieten en Thamar er ook een droompaard aan heeft!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:25

wat een super gaaf paard zeg! mooi dier!! mooi overzicht hoor, je hebt alle reden om ape trots te zijn!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:25

Wat heb je dit mooi beschreven! _O_
Heel veel succes in 2014!

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:27

<3

♥ Ik was ik en jij was jij, maar sinds 19-03-'08 is het wij ♥

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:27

Ik snap alleen niet dat je zo'n getalenteerd paard aan "een meisje op stal" verkoopt. Gelukkig heb je haar weer terug.

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:29

Ik wel soms is groot geld niet alles, en een goed tehuis met echte liefde ook een must

30-11-2015
03-07-2018

Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:31

Wat zal je trots zijn, prachtig om een GP paard in je bezit te hebben. En wat een geluk dat je haar kon terugkopen... Welke afstamming is de moeder?

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:35

Dit vind ik echt zo'n mooi paard. Veel geluk in de toekomst met haar.

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:35

Met recht trots! Geniet er van!!! En ook hulde aan Thamar!!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:46

WAUW _O_

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:57

Wauw wat een gave vos en wat een prestaties!! Heel veel plezier en succes nog met haar!

liess1
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:00

Dat was op ruitersportcentrum den Ghouberg in Roosendaal Floortje.. in de buitenbaan.

Zoefferd

Berichten: 415
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Whoopy (v. Rubiquil) in 5,5 jaar van B naar Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:04

wauww echt moooi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers