Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 13:08

En dan hoor je dat ze met het openbaar vervoer moet gaan reizen in februari mijn dochter, dus ze is helemaal in de stress. Ze zit op cluster 2 onderwijs wegens slechthorend en autistisch, ze loopt bij een psycholoog vanwege een pest verleden en angsten. Ze heeft afwijkend gedrag daar door, zelf brengen is zeker geen optie.

Dus bezwaar aangetekend, maar het zal die ambtenaar een worst wezen. Wie heeft hier ook ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 10-12-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Ik snap geloof ik niet waar dit over gaat?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Wie is ze?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:10

Wie is ze?
En waarom moet ze vanaf februari met het OV gaan reizen?

Ik mis de hele context van het verhaal.

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:10

Waarschijnlijk bedoelt ze dat haar dochter nu met het OV moet.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:10

Vjestagirl: Ze willen taxivervoer voor bijzonder onderwijs wegbezuinigen.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:10

xkimmx schreef:
Wie is ze?

Logisch nadenkend; zal wel haar dochter zijn? of zusje oid.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:11

belle_boef schreef:
Vjestagirl: ze willen taxivervoer voor bijzonder onderwijs wegbezuinigen.


Ja, dat snap ik. Maar dan nog... Over wie heeft de ts het in hemelsnaam? Iets meer context is wel leuk als je een topic opent.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 13:11

:o Oh sorry ja het gaat over mijn dochter van 15. Die zit op het speciaal onderwijs en rijd iedere dag met een taxi naar school. Zit er echt over in.


Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:12

Lezen tussen de regels door is ook een vak..
Ik denk dat ze gewoon haar dochter bedoeld. Maar al was het voor de tante van de oom van de kat van de buren.. Vraagstelling is toch gewoon duidelijk??

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:14

marleen_usar schreef:
:o Oh sorry ja het gaat over mijn dochter van 15. Die zit op het speciaal onderwijs en rijd iedere dag met een taxi naar school. Zit er echt over in.


Ze zal ivm speciaal onderwijs vast niet de enige zijn die niet zelfstanfig naar school komt.
Hoe doen anderen dat dan en hoe reageert de school zelf? Heb je daar al geinformeerd?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:15

TS, hebben jullie geen PGB die je daar aan kan besteden?

Het is vreselijk rot dat het zo wordt wegbezuinigd. Begrijp uit je OP dat het een enorm struikelblok is om je dochter dus alleen met het OV te laten reizen.

Is er niet iemand uit de buurt die ook elke dag daar naar toe moet waarmee ze kan samen reizen?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:15

Ik vind de OP ook wel een beetje onduidelijk hoor.. :+

Maar jeetje wat vervelend! Is het reizen met OV echt helemaal niet te doen? Ik kan me voorstellen dat het te druk is en als de bus of trein keer vertraging heeft je dochter de kluts kwijt raakt.. Maar misschien een optie om samen met haar een paar keer dat zelfde traject te reizen als wat zij straks alleen moet gaan doen? :)

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:16

Waarom is zelf brengen echt geen optie?

Anoniem

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:19

Kan je haar zelf niet helpen met je reconnective healing?

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:20

Voeren ze dat dan al in bij jullie gemeente?

Mijn man rijdt speciaal vervoer maar heeft voornamelijk jonge kinderen in de taxi bus.
Ik heb er nog niet over gehoord dat het gaat stoppen, kan het zijn dat het leeftijdsgebonden is en dat de gemeente vindt dat ze nu de leeftijd heeft om zelfstandig te gaan?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:21

Er zijn vast meer ouders met dit probleem. Verenig je en vraag de school om hulp. Ludiek protest aantekenen? Een lokaal gemeenteraadslid met donkere bril en oordoppen vragen om eens lekker met de trein te gaan? Zodat hij zelf kan ervaren dat sommige dingen nu eenmaal niet kunnen? In de tussentijd zou ik vooral flink met je dochter gaan oefenen, mocht het echt niet anders zijn probeer dit dan te zien als een mogelijkheid tot leerervaring.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:22

zelf brengen is altijd een optie. dat doen de meeste ouders, al zijn de kinderen dan wat jonger.
jouw kind, jouw probleem hoe ze naar school gaat, eerlijk gezegd.
wat regelen met je werkgever i.v.m. tijden, of met andere ouders, die hun kinderen ook naar die school brengen, toerbeurten b.v.of met z'n allen een busje regelen.
ik vind iedere dag een taxi voor 1 kind van de zotte.
slechthorend is geen bezwaar voor het openbaar vervoer.autistisch hangt van de mate af.
OV is mss een goede ervaring, om te leren mee te komen in deze harde maatschappij.om te beginnen met wat zelfstandigheid.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 10-12-13 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

** Alive & kicking ! **

Anoniem

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:24

Ik ga er vanuit dat het kind van Marleen iets verder op school zit. En verder snap ik heel goed dat ze in de stress zit, ov voor een autistisch kind is doodeng. Jammer dat er zo bezuinigd wordt op PGB en transport :n

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:26

Anthea schreef:
Kan je haar zelf niet helpen met je reconnective healing?

:=

Deze post komt op mij een beetje vervelend over... Weet niet of je 't ook zo bedoelt?

TS, valt er niks te regelen met ouders van andere kinderen uit de klas/school? Wel heel erg rot zeg, dat dit soort dingen allemaal weg bezuinigd worden -O-

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:26

Spicegirl : zelf brengen is niet altijd optie. Wat als de reisafstand niet te doen is (kind zit op speciaal onderwijs ligt niet altijd om de hoek). Als ik mijn niet vergis heeft ts ( ik meende ooit wat dingen gelezen te hebben? ) ook een aantal psygische problemen wat misschien ook problemen kan opleveren. En in zo taxi vervoer busje zit niet 1 persoon maar meerdere die ook die kant op moeten.

o ja niet iedereen kan ee auto betalen.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:29

Het hangt wel van de mate van de autisme af in hoeverre het not done of erg eng is voor het kind. Ik heb zelf ook autisme en vind het eerlijk gezegd juist fijn het OV.
Daarom zeg ik ook reis een paar keer samen het traject met je dochter, dan leert ze het OV kennen.. Ook kun je afspreken haar een keer alleen heen te laten reizen en haar dan op te halen daar. ;)

Vind de tips om in gesprek te gaan met andere ouders en hulp te vragen aan de school ook een hele goede overigens! Denk dat daar nog wel is wat in te winnen is...

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:31

Daar is PGB niet voor, dat is voor zorg en moet verantwoord worden.

Zelf brengen is geen optie zegt TS; klaar. Ze hoeft niet uit te leggen waarom niet toch..?

De bezuinigingen zijn echt naar voor mensen met een beperking. Misschien kan je met andere mensen die kinderen op die school hebben wat regelen.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:33

marleen_usar schreef:
Dus bezwaar aangetekend, maar het zal die ambtenaar een worst wezen. Wie heeft hier ook ervaring mee?

Het is door het ministerie opgelegd aan de gemeentes, dus de ambtenaar kan daar helaas nu niets aan doen.

Voor de mensen die willen weten waar het over gaat:
http://www.taxipro.nl/contractvervoer/2 ... axisector/
Het budget voor vervoer is vanuit de AWBZ gehalveerd.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:35

spicegirl schreef:
jouw kind, jouw probleem hoe ze naar school gaat, eerlijk gezegd.
.

wow! dat zo een mentaliteit nog bestaat de dag van vandaag!
Solidariteit is voor jou ongekend feit. Gelukkig ben jij perfect, en ik hoop dat je voor de rest van je leven niets mag tegen komen, maar mocht het wel het geval zijn, hoop ik dat andere mensen je wel zullen helpen!

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Amazonbot, anji, Eliana, Googlebot, GrapeshotBot, iphyn, meintje, MissJeanny, Muronia, Pieke_Gwen, Polarize, purny, Votti, YandexBot, zonnebloem18 en 129 bezoekers