Paard en geen tijd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Paard en geen tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 10:54

Hoi Bokkers,

ik zit met een groot dilemma.
Sinds kort heb ik het erg druk met school en werk, en heb dus weinig tijd voor mijn paard. Ze wordt elke dag buitengezet dus aan beweging ligt het niet.
Ik ga er nu zo ongeveer 3 dagen per week heen..
Soms denk ik om haar te gaan verkopen omdat ik niet zoveel tijd heb maar eigenlijk kan ik ook niet zonder haar... Misschien heb ik later wel weer tijd maar zoals het nu staat.. |(
Kan iemand mij advies geven?


Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:57

Misschien een bijrijder zoeken? :)

Edit: Rijd je ook als je er bent of heb je ook dagen dat je alleen even snel langsgaat? Ik bedoel, zoals troi hieronder zegt ook, met 3x per week rijden is niets mis. Mijn merrie heeft weken dat ze minder loopt. Ik heb het ook weleens druk met school en werk en dan kom ik niet verder dan alleen even een borstel erover en een appel geven. Ik heb niet de indruk dat ze eronder lijdt ;) Maar voor je eigen gevoel zou je dus naar een bijrijder kunnen kijken (of desnoods alleen verzorgster) zodat er op de dagen dat jij er niet bent toch iemand naar haar omkijkt zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 10-12-13 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenore van Gipsy Spirit

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:57

Voor werkende mensen is 3 keer week rijden heel erg netjes.. Zolang je paard wel lekker naar buiten kan is er volgens mij geen problem.

smiley91
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:58

Ik heb ook weinig tijd voor mijn paard ivm werk (wisselend per periode). Hij wordt volledig verzorgd en naar buiten gedaan etc. Maar daarnaast heb ik gezorgd voor een bijrijder die hem aandacht geeft en hem als leerpaard kan rijden (gewoon gratis). Prima oplossing zodat ik mijn hobby kan blijven houden wanneer ik daar tijd voor heb en hij niets tekort komt.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:59

Lekker laten grasmaaien en een leuke verzorgster.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:00

Ik heb ook weinig tijd voor mn paard, werk en huis aant verbouwen.

Ga ook maar 2 a 3 x per week. Geen probleem toch? Beestje komt elke dag buiten en krijgt voer.
Naja kan me geen betere lange vakantie voor haar voorstellen ;)

Of het geld moet een probleem zijn?

Anders kun je inderdaad een verzorger inschakelen. Om paard meer aandacht te geven.

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:01

Geeft toch niet? Zolang hij lekker buiten komt word ie echt niet minder van die ene aai van jou hoor. Belangerijkste is dat ie vriendjes heeft en buiten komt. Dus 3 x in de week zou ik me niet druk om maken. En als je het gevoel heb dat hij wel meer aandacht nodig heeft zoek je een verzogster?

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 11:02

Nee ik wil liever geen bijrijder haha.. als ik ben rijd k meestal of longeer k haar


Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paard en geen tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:59

3 dagen per week is toch niet heel weinig? of vind jij van wel?

batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Paard en geen tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:19

Ik heb het momenteel ook heel druk met school en werk. Dit had ik aan het begin van dit schooljaar zeker niet verwacht, en heb daarom ook besloten om iemand mijn paard bij te laten rijden. Ik ben er zelf 3 a 4 keer per week en mijn bijrijder de andere dagen. En als je goed overweg kan met je bijrijder is het nog gezellig ook :)
Maar persoonlijk vind ik 3 x per week niet heel weinig hoor als ze gewoon buitenkomt !

01-06-'13 MILA

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:14

Het is toch geen probleem. Als je paard die dagen gewoon de verzorging krijgt die hij nodig heeft vind ik 3 dagen niet zo'n probleem. Je paard word in de gaten gehouden dus mocht er iets zijn krijg je dat wel te horen. Bijrijder hoeft niet perse want denk niet dat je paard er mee zit dat hij maar 3 dagen per week hoeft te werken. Die vermaakt zich prima met andere paarden lekker buiten. Eten en drinken bij de hand wat wil een paard nog meer.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Paard en geen tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 10:32

Ik zou wel een bijrijder willen nemen.. Maar dan als ik straks zelf meer tijd heb is het dan niet zielig om te zeggen van: ik heb je niet meer nodig?

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Paard en geen tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:35

Je kan toch vantevoren zeggen dat het tijdelijk is? Maar nogmaals. De meeste paarden vermaken zich echt wel zonder je hoor. Dus tenzij je heel gericht voor een doel op korte termijn traint is 3 x in de week niks mis mee.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:35

petravdmeerx schreef:
Ik zou wel een bijrijder willen nemen.. Maar dan als ik straks zelf meer tijd heb is het dan niet zielig om te zeggen van: ik heb je niet meer nodig?


Je kan toch van te voren aangeven dat het tijdelijk is. En dat wanneer je zelf de tijd weer hebt je dus zelf weer alle dagen gaat doen. Ik weet niet over hoeveel tijd je spreekt? Heb je het over een half jaar of een jaar? Een bijrijder vinden kost soms ook best wat tijd ik denk dat we hier zo'n 3 maanden naar gezocht hebben als het dan maar voor een half jaar zou zijn zou ik jezelf die tijd en moeite besparen om iemand te vinden.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:35

Dan geef je aan dat het bijvoorbeeld voor 1 jaar is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:36

Ik kom ook hooguit 2/3x per week bij de pony's, die staan de hele dag buiten en ze worden er echt niet minder op. Natuurlijk moet je dan geen enorme prestaties verwachten die je el hebt als je 5x traint.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 10:41

Tigra_ schreef:
petravdmeerx schreef:
Ik zou wel een bijrijder willen nemen.. Maar dan als ik straks zelf meer tijd heb is het dan niet zielig om te zeggen van: ik heb je niet meer nodig?


Je kan toch van te voren aangeven dat het tijdelijk is. En dat wanneer je zelf de tijd weer hebt je dus zelf weer alle dagen gaat doen. Ik weet niet over hoeveel tijd je spreekt? Heb je het over een half jaar of een jaar? Een bijrijder vinden kost soms ook best wat tijd ik denk dat we hier zo'n 3 maanden naar gezocht hebben als het dan maar voor een half jaar zou zijn zou ik jezelf die tijd en moeite besparen om iemand te vinden.


Ik weet niet hoelang het nog zo door gaat, maar hoop dat het zo snel mogelijk weer rustig is..

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:03

Je kunt ook aangeven dat het tijdelijk is, en je dus zelf nog niet weet voor hoe lang. Je zou dan ook af kunnen spreken dat als jij weer tijd hebt dat ze alsnog 1 keer in de week kunnen komen, dan is het niet vervelend voor de verzorger en kan jij wel gewoon gaan. Dan heb je zelf nog 1 dag dan een soort van vrij.

Edit: Dan kan je ook die dag samen gaan, ook gezellig.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Paard en geen tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:42

zolang je paard elke dag verzorgd wordt met een schone stal (als die op stal staat) elke dag schoon water en voldoende voer krijgt en voldoende buiten komt zal je paard er meestal geen problemen mee hebben.

Het is wel belangrijk dat er iemand elke dag op je paard let of alles nog goed is. Dat je paard niet een paar dagen met een onverzorgde wond, een krom ijzer of een ziekte/koliekaanval blijft staan omdat men niet de tijd neemt om je paard even goed te bekijken...

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:56

joyce B schreef:
zolang je paard elke dag verzorgd wordt met een schone stal (als die op stal staat) elke dag schoon water en voldoende voer krijgt en voldoende buiten komt zal je paard er meestal geen problemen mee hebben.

Het is wel belangrijk dat er iemand elke dag op je paard let of alles nog goed is. Dat je paard niet een paar dagen met een onverzorgde wond, een krom ijzer of een ziekte/koliekaanval blijft staan omdat men niet de tijd neemt om je paard even goed te bekijken...

Hier sluit ik me helemaal bij aan :j

Stay Strong and never give up <3

mackrakker
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:32

Ik ben opzoek naar een verzorgpony ik rij al 8 jaar paard en had al eerder een verzorg pony en wil het zo dicht bij op een fiets afstand heeft iemand tips......



Please help me ;( <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, BlueStocking, Cardy, gerlindie, ikkedus, Ilayla, jokari, laura22, Pellelilly, Sintara, Sky_As, tijger en 103 bezoekers