Het leed dat zorgverzekeren heet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:15

Hello iedereen...
Naast alle mooie feestdagen die er voor de deur staan is ook weer het moment dat je van zorgverzekering kunt switchen aangebroken... Wat, als je het voor de eerste keer doet, maar een ingewikkeld karweitje lijkt.

Ik ben 21 en woon sinds een jaar op mezelf en krijg nu eindelijk ( yes! :') ) zelf de verantwoordelijkheid maar zie door de bomen het bos niet echt meer.
Via independent lijkt FBTO voor mij wel voordelig eruit te komen.. Maar verder?

Waar letten jullie op ? Hoe gaat het overstappen in z'n werk ( sta nu ingeschreven via de verzekering van m'n moeder) en hoe zit het met zorgtoeslag + wann krijg je die?
Hopelijk zitten hier mensen die er meer kaas van hebben gegeten dan ik :D

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:17

Ik dacht dat ik een ideale had gevonden in Zilveren Kruis. Hebben ze hier in de omgeving maar twee ziekenhuizen gecontracteert die elk 40 km rijden zijn :\. Beetje jammer. Heb nu gekozen voor CZ direct met aanvullende verzekering.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:20

Independer is niet helemaal onafhankelijk, dus zou sowieso niet alleen die site gebruiken. Naast de prijs let ik op hoe de aanvullende verzekeringen werken en wat dat kost, of ze voldoende contracten hebben met zorginstellingen in mijn omgeving en hoe het zit als je hulp wil bij een instelling die geen contract heeft, en hoe de contactmogelijkheden zijn - kan je alles online of via je mobiel regelen, of moet het schriftelijk/telefonisch?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:29

Een basisverzekering moet je sowieso hebben.

Daarnaast kun je een aanvullende verzekering nemen. Die dekt de kosten van anticonceptie, fysio, bril+lenzen en de tandarts.

Het is aan jou om te bepalen of je een aanvullende verzekering wil. Vaak is een aanvullende verzekering voor jongeren wel handig nu het nog kan. ;)

Bij de belastingdienst kun je je zorgtoeslag aanvragen op http://www.toeslagen.nl.
Een nieuwe verzekering aangaan is gewoon een kwestie van wat gegevens invullen op internet.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:32


Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:33

Er is een vrij uitgebreid topic over: [LZP] Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Het nadeel van CZ Direct vind ik dat je niet meer bij de apotheek langs kunt. Online bestellen als extra is prima. Online bestellen als verplichting voor mij niet. (Het lijkt mij bv vrijwel standaard een vertraging op te leveren, en ook betekent het vaak dat je thuis moet zijn als er bezorgd wordt en dat je minder makkelijk even iets kunt vragen.)

En ik vermoed (maar ik heb het niet nagekeken) dat ze dan ook in andere opzichten redelijk beperkend zijn, wat ik heel nadrukkelijk niet wil in een zorgverzekering.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:36

Shadow0 schreef:
Er is een vrij uitgebreid topic over: [LZP] Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Het nadeel van CZ Direct vind ik dat je niet meer bij de apotheek langs kunt. Online bestellen als extra is prima. Online bestellen als verplichting voor mij niet. (Het lijkt mij bv vrijwel standaard een vertraging op te leveren, en ook betekent het vaak dat je thuis moet zijn als er bezorgd wordt en dat je minder makkelijk even iets kunt vragen.)

En ik vermoed (maar ik heb het niet nagekeken) dat ze dan ook in andere opzichten redelijk beperkend zijn, wat ik heel nadrukkelijk niet wil in een zorgverzekering.
Voor zover ik begrijp kun je nog steeds gewoon naar een apotheek gaan hoor.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:49

Zo lees ik het ook.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:08

Ik heb oko via independer gedaan, en diverse gewoon bij zorgverzekering gezocht, en vergeleken met mijn eissen. Ik kom bij Delta Lloyd het beste uit met mijn wensen. En via independer ook nog een ruim 16 euro korting. Dus zojuist mn keuze vast gesteld, ik ben er tevreden over!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:10

Shadow0 schreef:
Er is een vrij uitgebreid topic over: [LZP] Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Het nadeel van CZ Direct vind ik dat je niet meer bij de apotheek langs kunt. Online bestellen als extra is prima. Online bestellen als verplichting voor mij niet. (Het lijkt mij bv vrijwel standaard een vertraging op te leveren, en ook betekent het vaak dat je thuis moet zijn als er bezorgd wordt en dat je minder makkelijk even iets kunt vragen.)

En ik vermoed (maar ik heb het niet nagekeken) dat ze dan ook in andere opzichten redelijk beperkend zijn, wat ik heel nadrukkelijk niet wil in een zorgverzekering.



Dit is niet waar hoor, en je kan ook via hun site kijken wat wel en wat en waar het niet vergoed word. en echt heel weinig normale dingen worden niet vergoed. zo goed als alle ziekenhuizen ect zit allemaal bij hun contracten in. voor jongeren is dit zeker een goede verzekering. gewoon basis + jongeren kom je op 109.80 uit En dan ben je echt goed verzekerd! Alleen stelde mijn eissen iets meer als de ongeren kon bieden en kwam ik duurder uit bij cz als bij Delta.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:14

Ik heb al een paar jaar CZ en ben er super over te spreken! Je kan gewoon langs de apotheek om je spul op te halen :j vergoed veel en zijn super vriendelijk als je vragen hebt. Je kan zelfs met iemand van hun chatten als je een vraag hebt. Je verzekering is ook makkelijk uit te breiden :).

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:28

Kiwipitje schreef:
Ik dacht dat ik een ideale had gevonden in Zilveren Kruis. Hebben ze hier in de omgeving maar twee ziekenhuizen gecontracteert die elk 40 km rijden zijn :\. Beetje jammer. Heb nu gekozen voor CZ direct met aanvullende verzekering.


Ik heb helemaal geen verstand van zorgverzekeringen hoor dus misschien zit ik er helemaal naast, maar hier:

http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... /2014.aspx

lees ik het volgende:

''Ook voor 2014 hebben we met alle ziekenhuizen in Nederland en veel zelfstandige behandelcentra afspraken kunnen maken. Voor drie behandelingen hebben we aparte afspraken gemaakt met ziekenhuizen en zelfstandige behandelcentra. Het kan gebeuren dat deze behandelingen in een gecontracteerd ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum niet aan onze kwaliteits- en veiligheidseisen voldoen, of te duur zijn bij gelijke kwaliteit. Het gaat hier om de behandelingen:

•Bevolkingsonderzoek darmkanker
•Glucosemonitoring (kinderen)
•Behandeling lage rugpijn ''

Dat betekend toch dat ze behalve voor die drie behandelingen gewoon met elk ziekenhuis samenwerken?

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:29

als je twijfelt kan je altijd even bellen naar de zorgverzekering toch?! ;)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:36

Independer houdt geen rekening met collectiviteiten buiten de eigen korting om... lekker vergelijken. Kijk ik naar hun voorstel en reken ik met de collectiviteit die voor iedereen openstaat, dan is PNOzorg voor mij nog steeds de voordeligste - met vrije zorgkeus, in tegenstelling tot de door Independer aanbevolen site.

Ik blijf zitten waar ik zit...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:42

Ik ben gisteren over gestapt. Naar Avitae. Voor ons gezin de beste voorwaarden.

Maar och, och wat kost het een tijd om uitgezocht te krijgen wat en waar je vergoed krijgt en of dat vergelijkbaar is. Wat op independer staat klopt niet altijd helemaal.
Heb daar met mijn zelf opgestelde lijstje in de hand alles nagebeld. Het heeft me een hele dag gekost.

Belachelijk vind ik dat. Ze hadden een ziekenfonds moeten maken voor alle Nederlanders. Niet op winst belust en niet dit gedoe.

Maar goed...het is dus gelukt.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:45

Ik zit al jaren bij Unive. Collectief verzekerd.
Basis en een aanvullende verzekering. Voldoet aan mijn eisen en niet belachelijk duur.

Wat betreft je zorgtoeslag, die krijg je via de belastingdienst, je bent 21 dus ga er even vanuit dat jij al 3 jaar zorgtoeslag krijgt. Dit staat los van je zorgverzekering. Je krijgt een x bedrag naar gelang wat je verdient.

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:53

Ik zit sinds vorig jaar bij Care4me http://www.c4me.nl/care4me .
Vertrouwde het eerst niet helemaal omdat het toch wel goedkoop was etc. maar voor zover ik kan zien zit het goed (moet nog eens wat beter onderzoek gaan doen, voor aankomend jaar).
Stukken goedkoper nog dan bij een verzekering via mijn universiteit oid. Betaal € 70,45 per maand, inclusief een aanvullend pakket (geen tandarts dit jaar, wel fysio/anticonceptie etc.).

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:18

koenlover schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik dacht dat ik een ideale had gevonden in Zilveren Kruis. Hebben ze hier in de omgeving maar twee ziekenhuizen gecontracteert die elk 40 km rijden zijn :\. Beetje jammer. Heb nu gekozen voor CZ direct met aanvullende verzekering.


Ik heb helemaal geen verstand van zorgverzekeringen hoor dus misschien zit ik er helemaal naast, maar hier:

http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... /2014.aspx

lees ik het volgende:

''Ook voor 2014 hebben we met alle ziekenhuizen in Nederland en veel zelfstandige behandelcentra afspraken kunnen maken. Voor drie behandelingen hebben we aparte afspraken gemaakt met ziekenhuizen en zelfstandige behandelcentra. Het kan gebeuren dat deze behandelingen in een gecontracteerd ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum niet aan onze kwaliteits- en veiligheidseisen voldoen, of te duur zijn bij gelijke kwaliteit. Het gaat hier om de behandelingen:

•Bevolkingsonderzoek darmkanker
•Glucosemonitoring (kinderen)
•Behandeling lage rugpijn ''

Dat betekend toch dat ze behalve voor die drie behandelingen gewoon met elk ziekenhuis samenwerken?
Ja als je de duurste basisverzekering afsluit. De goedkopere heeft een enorme beperking daarin.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:19

Je kunt ook beter niet via Independer vergelijken, zij hebben verzekeraars die hun betalen om als eerste resultaat tevoorschijn te komen. Ik heb zelf gekeken via de site van Consumentenbond.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:23

Kiwipitje schreef:
Je kunt ook beter niet via Independer vergelijken, zij hebben verzekeraars die hun betalen om als eerste resultaat tevoorschijn te komen. Ik heb zelf gekeken via de site van Consumentenbond.




daar kwam ik juist duurder uit met mijn eissen.

edit : met de zelfde zorgverzkering, die stond bij independer op 1 en hier op 2. en tevens bij independer 5 euro meer korting.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:25

conclussie: het blijft een ramp elk jaar :Y) haha toch

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:26

Je kunt hem gerust via Independer afsluiten, zou alleen niet daar de vergelijking doen. Maar goed als je denkt dat een website die betaald wordt door verzekeraars jou netjes laat zien wat echt de beste voor je is dan ben je uiteraard vrij om via Independer te kijken ;). Maakt daar niet uit wat je invult, komen steeds drie of vier dezelfde uit.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:37

ik heb zorgvuldig via veel zorgverzekeraars zelf gekeken, en via independer en consumentenbond. ik kwam uiteindelijk allemaal op welke ik nu heb.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:48