Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 10:07

Hoi,

Ik wil dit jaar helemaal geen kerstkaarten versturen, ik heb een hekel aan kerstkaarten schrijven en zie het nut er niet van. Zonde van het papier, moeite en geeft rommel in huis :+ (oke ik ben een zeur).

Vorig jaar had ik in eerste instantie alleen een selectief groepje gestuurd, gewoon mensen die dicht bij mij staan en ik niet spreek met de feestdagen. Maar ontving toch veel kaarten en voelde mij verplicht iedere keer weer 1 terug te sturen, ook aan verre kennissen en mensen die niet dicht bij mij staan.
De jaren ervoor stuurde ik echt iedereen een kaartje, van stal, oud klasgenoten, collega´s, familie, buren en kennissen.

Ik voel mij verplicht om die stomme kaarten weer te gaan schrijven, omdat iedereen dat doet en het toch wel een beetje de norm is.
Hoe pakken andere het aan die geen kerstkaarten sturen, zonder scheve gezichten te krijgen? Ik ben benieuwd.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:10

Ik doe ook geen kerstkaarten versturen, alleen aan m'n oma's en familie thuis. De rest van de mensen in Ierland geef ik gewoon een kaartje bij 't cadeau. Vorig jaar heb ik geen kaarten gegeven, alleen cadeaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:18

Ik verstuur al een paar jaar geen kerstkaarten! Vind het zo ontzettend nep en opdrongen.

Ik stuur wel vaak een kaartje naar mensen, maar dan zomaar in het jaar of als ze een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Of gewoon een kaartje naar een oom, vriendin, kennis enz met iets leuks (meestal een dierenkaartje).


En scheve gezichten? Daar trek ik mij niets van aan. Men weet intussen dat ik zeer zorgzaam en aandachtsvol ben naar mijn naasten, maar dan WEL het hele jaar door en niet alleen met kerst en/of feestdagen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-13 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:18

Tja ik heb het vorig jaar ook niet gedaan maar kreeg er toch een paar.... Woon nog thuis maar kreeg er ook persoonlijk wat. Heb toen niks terug gestuurd, nu zit ik er wel aan te denken om het weer te doen alleen ben wel benieuwd of mensen nog steeds blijven sturen aangezien je zelf niks terug stuurt :+

SSmonamiSS
Berichten: 1155
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Niederau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:19

Me moeder stuurt ze via internet! Ik heb alleen voor mijn schoonouders een eigen kerstkaart gemaakt en verstuurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:20

Yonker schreef:
Tja ik heb het vorig jaar ook niet gedaan maar kreeg er toch een paar.... Woon nog thuis maar kreeg er ook persoonlijk wat. Heb toen niks terug gestuurd, nu zit ik er wel aan te denken om het weer te doen alleen ben wel benieuwd of mensen nog steeds blijven sturen aangezien je zelf niks terug stuurt :+

Ja mensen blijven wel kaarten sturen hoor! Ik krijg er elk jaar nog best wel veel. Hieruit blijkt maar weer dat veel mensen niet eens weten dat ze van mij GEEN kaart krijgen. Die schrijven gewoon klakkeloos hun adresboekje over....

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:22

Nou ja dat is toch ook niet erg om ze te krijgen? Ik vind het altijd wel leuk eigenlijk maar vorig jaar gewoon echt geen zin om ze te schrijven. En of je er nu wel of geen terug krijgt je vrienden blijven toch hetzelfde? Dus als je kaarten stuurt dan stuur je ze allemaal een kaartje lijkt me :)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:23

Ik doe er ook niet aan. Mijn moeder is nog van de tijd dat als je er een kreeg je er ook een terug stuurd.
Die heeft dus pech want ik schrijf ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:24

Oh maar ik zeg ook niet dat het erg is om ze te krijgen. Ik hecht alleen niet zoveel waarde aan dergelijke kaartjes, omdat de meeste mensen zich dus verplicht voelen om een kaart te sturen met kerst.

Het zou leuker zijn als ze zomaar eens een kaartje zouden sturen. Tenminste dat vind ik.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:25

Dat is ook wel waar ja :j
En het is wel een verplicht richeltje, maar als ik ze ga sturen dit jaar dan doe ik het alleen naar goede vrienden die bijv ook op mijn verjaardag komen. Dat neem ik beetje als uitgangspunt :Y)

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:25

Dit jaar voor het eerst heb er totaal geen zin in en ik zet ze niet eens neer vind het alleen maar troep..zal er wel commentaar op krijgen jammer dan...

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:26

Ik stuur al een jaar of 6 geen kaarten meer.
Ten eerste omdat ik het zonde vind van de bomen enz. Maar ook omdat men eigelijk alleen maar een kaartje stuurt omdat je kaartjes krijgt van de andere. Dus heb ik de proef op de som genomen en ben gestopt met sturen.
En raad eens. Ik ben van 60-70 kaarten per december maand nu afgezakt naar naar 15 stuks het afgelopen jaar. Blijkbaar sturen ze dus alleen een kaart als jij ze stuurt en niet omdat ze je fijne feestdagen wil wensen :D
En ik vind het wel prima. Ik zie mijn echte vrienden meestal wel rond de december maand en wens ze persoonlijk fijne dagen en een goed nieuw jaar.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:27

Ik stuur enkel mijn oma een kaartje, die wordt daar nog oprecht blij van.
Verder stuur ik niets meer, flauwekul.

Anoniem

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:48

Ik alleen aan moeder en oma, die vinden dat heel leuk.
Voor de rest word het me ook een te duur grapje. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:48

Ik stuur dit jaar ook niet. Krijg er zelf altijd maar heel weinig terug dus dan vind ik het zonde...

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:52

Wij doen het al jaren niet meer.

Ik dit jaar wel, want ik heb 26 knalroze met zilveren herten gezeefdrukt op school en die ga ik als kerstkaart versturen naar vrienden :D

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:53

Ook ik stuur niks omdat ik het zo verplichting vindt,stuur liever zo n kaartje..

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:55

Ik stuur al jaren geen kaarten meer en wat ik daarmee bespaar maak ik over aan Brooke's Hospital. ;)

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:56

Al 23 jaar niet meer. Ik heb niets met kerst. Als mensen het willen vieren.... gewoon lekker doen. Alleen ik doe er niet aan mee.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:02

Bellatrix schreef:
Ik stuur dit jaar ook niet. Krijg er zelf altijd maar heel weinig terug dus dan vind ik het zonde...


Hier net zo. Bovendien woon ik in Duitsland, dus de meeste kaartjes die ik krijg komen pas in januari aan. Tja, dan heb ik alle kerstspullen weer opgeruimd, ga ik geen kerstkaarten meer ophangen.

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:14

[***] schreef:
Yonker schreef:
Tja ik heb het vorig jaar ook niet gedaan maar kreeg er toch een paar.... Woon nog thuis maar kreeg er ook persoonlijk wat. Heb toen niks terug gestuurd, nu zit ik er wel aan te denken om het weer te doen alleen ben wel benieuwd of mensen nog steeds blijven sturen aangezien je zelf niks terug stuurt :+

Ja mensen blijven wel kaarten sturen hoor! Ik krijg er elk jaar nog best wel veel. Hieruit blijkt maar weer dat veel mensen niet eens weten dat ze van mij GEEN kaart krijgen. Die schrijven gewoon klakkeloos hun adresboekje over....

Of ze weten het wel maar vinden het leuk of fijn om te sturen :)
Ik stuur ook mensen van wie ik niet krijg, gewoon omdat ik het leuk vind, en omdat ik altijd veel tekst schrijf die net een steun of compliment kan geven die je even nodig hebt. En omdat je weet dat er aan je gedacht wordt :)
Maar goed, ik ben dan ook het type dat het hele jaar door kaarten schrijft en stuurt :=

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:17

Ik stuur m'n oma een kaartje en dat was 't.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:19

Bellatrix schreef:
Ik stuur dit jaar ook niet. Krijg er zelf altijd maar heel weinig terug dus dan vind ik het zonde...

Zelfde hier. :j

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Nog meer mensen die geen kerstkaarten versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:20

Van mij verwachten ze het al niet eens meer :+

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:20

Ik stuur niemand een kaartje of een E-mail of whatever. Zonde van mijn geld/tijd. Als mensen naar mij een kaartje willen sturen, ach ze doen maar ik maar de enveloppe open kijk van wie die komt en daarna gaat hij in de papierbak.