TV-reclame voor de kerk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anouk94

Berichten: 1329
Geregistreerd: 18-09-06

TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 20:24

"De Protestantse Kerk hoopt mensen met tv-reclames de kerk in te lokken. Vanaf 18 december zendt de kerk commercials uit waarin iedereen welkom wordt geheten.

Volgens een woordvoerder is het logisch dat de kerk vlak voor Kerst tussen alle andere reclames zit. "Iedereen claimt Kerst: supermarkten voor het lekkere eten, tv-zenders vanwege alle kerstfilms en wij hebben het kerstverhaal en kerken waar je het samen kunt vieren", zegt de woordvoerder.

Bewust
De kerk heeft bewust gekozen om mensen met Kerst uit te nodigen. "In die periode twijfelen de meeste Nederlanders over naar de kerk gaan of niet. Dus we haken aan bij een emotie die er toch al is."

In de reclame klinkt onder meer een nieuwe versie van het lied Komt allen tezamen. Verder zie je mensen naar de kerk gaan en komt de uitnodiging dat iedereen van harte welkom is in de kerkbanken", laat de Protestantse Kerk weten."
http://nos.nl/artikel/582871-tvreclame- ... kerst.html

Wat vindt Bokt hiervan? Valt dit al onder opdringen? Heeft het nut?

:)


Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:37

Joh, wat nou dan. Opdringen? Waarom is een reclame voor de Keurslager geen opdringen en een commercial van de kerk wel? Net zoals je door die reclame van de slager geen vlees HOEFT te gaan eten, MOET je ook niet naar de kerk omdat ze reclame uitzenden. Of doe jij alles wat je in de reclame ziet? Ik vind het juist wel goed dat ze met hun tijd meegaan.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


missRosanne

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:39

ik geloof alleen dat het aanzet om naar de kerk te gaan als mensen hierover twijfelen. En ja, ik vind dat dit opdringen is, maar volgens mij is dit kenmerkend voor reclame in het algemeen.

Anouk94

Berichten: 1329
Geregistreerd: 18-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:15

Blue_Eyes schreef:
Joh, wat nou dan. Opdringen? Waarom is een reclame voor de Keurslager geen opdringen en een commercial van de kerk wel? Net zoals je door die reclame van de slager geen vlees HOEFT te gaan eten, MOET je ook niet naar de kerk omdat ze reclame uitzenden. Of doe jij alles wat je in de reclame ziet? Ik vind het juist wel goed dat ze met hun tijd meegaan.


Relax, ik gaf nog niet mijn persoonlijke mening, maar gewoon wat vragen ter discussie.

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:18

Ik vind het een prima ontwikkeling. De kerk mag best wat moderner en tv reclame is natuurlijk wel de manier om de mensen te bereiken. Voor mij persoonlijk is het niet nuttig, ik ga toch niet naar de kerk, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel willen en op deze manier het duwtje in de rug krijgen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

moonsparkle
Berichten: 21658
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:20

Ik vind dit geen opdringen hoor. Vind het vervelender als ze in het weekend vroeg voor de deur staan, maar als ik zeg dat ik net uit bed kom geven ze een folder en een excuses. Ik hoorde ook in een interview dat het niet verplicht gaat om het geloven, maar ook om het samen komen. Dat vind ik toch een mooi idee.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:21

Ik vind het idee heel erg leuk. Alleen: een ouderwets product verkopen met een nieuwerwetse methode is een leuk idee, maar ik betwijfel wat het uiteindelijk oplevert. Als ze echt mensen voor 'vast' in de kerk willen hebben dan moeten ze misschien het 'product' wat vernieuwen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:24

Vjestagirl schreef:
Ik vind het idee heel erg leuk. Alleen: een ouderwets product verkopen met een nieuwerwetse methode is een leuk idee, maar ik betwijfel wat het uiteindelijk oplevert. Als ze echt mensen voor 'vast' in de kerk willen hebben dan moeten ze misschien het 'product' wat vernieuwen.


Jij komt niet in de Kerk begrijp ik? Kerk is van alle tijden en staat juist midden in de maatschappij!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:25

Mooi initiatief :)

En helemaal mee eens... De commercie claimt de kerst, maar de kerk heeft het verhaal en daar draait het m.i. om :j

@vjesta: het gaat er niet om mensen 'vast' in de kerk te krijgen. Het maakt mij persoonlijk echt niet uit of anderen ook naar de kerk gaan. Het gaat er wel om dat je mensen ervan laat weten, het echte kerstverhaal kan laten horen.

[o]

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:26

uryanne schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het idee heel erg leuk. Alleen: een ouderwets product verkopen met een nieuwerwetse methode is een leuk idee, maar ik betwijfel wat het uiteindelijk oplevert. Als ze echt mensen voor 'vast' in de kerk willen hebben dan moeten ze misschien het 'product' wat vernieuwen.


Jij komt niet in de Kerk begrijp ik? Kerk is van alle tijden en staat juist midden in de maatschappij!


nou, ken hier genoeg ouderwets spul hoor ;)
vind het alleen jammer dat er een behoorlijk prijskaartje aan reclame hangt... dat terwijl het allemaal vrijwillig en liefdadigheid is. .

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:27

uryanne schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het idee heel erg leuk. Alleen: een ouderwets product verkopen met een nieuwerwetse methode is een leuk idee, maar ik betwijfel wat het uiteindelijk oplevert. Als ze echt mensen voor 'vast' in de kerk willen hebben dan moeten ze misschien het 'product' wat vernieuwen.


Jij komt niet in de Kerk begrijp ik? Kerk is van alle tijden en staat juist midden in de maatschappij!


Dat ben ik niet met je eens. Ik vind de kerk een ontzettend ouderwets instituut.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:29

Aan de mensen die de Kerk ouderwets vinden; wanneer zijn jullie voor het laatst geweest? Tip; ga eens kijken en luisteren komende Kerst... ;)
Ik weet zeker dat het je 1000% mee zal vallen!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:29

Ligt eraan welke kerk je uitzoekt. Er is voor een ieder wel een kerk die bij je past :j

[o]

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:29

verootjoo schreef:
Mooi initiatief :)

En helemaal mee eens... De commercie claimt de kerst, maar de kerk heeft het verhaal en daar draait het m.i. om :j

@vjesta: het gaat er niet om mensen 'vast' in de kerk te krijgen. Het maakt mij persoonlijk echt niet uit of anderen ook naar de kerk gaan. Het gaat er wel om dat je mensen ervan laat weten, het echte kerstverhaal kan laten horen.

Nou… 'echte' kerstverhaal?
Voor het echte verhaal, moet je ook niet in de kerk wezen, natuurlijk.
Maar dat terzijde.

Mij zal het een zorg wezen. Ik vind de meeste reclame's sowieso al irritant dus kan deze er ook nog wel bij.


unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:31

uryanne schreef:
Aan de mensen die de Kerk ouderwets vinden; wanneer zijn jullie voor het laatst geweest? Tip; ga eens kijken en luisteren komende Kerst... ;)
Ik weet zeker dat het je 1000% mee zal vallen!


ik heb in het kerkkoor gezeten, dus meer dan genoeg meegemaakt aan kerkdiensten ;)
hopeloos ouderwets :')

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:31

uryanne schreef:
Aan de mensen die de Kerk ouderwets vinden; wanneer zijn jullie voor het laatst geweest? Tip; ga eens kijken en luisteren komende Kerst... ;)
Ik weet zeker dat het je 1000% mee zal vallen!


Ik kom met enige regelmaat in kerken (zit in de familie), en ik vind ze eigenlijk allemaal ouderwets.

Komende kerst ga ik op een boel plekken zijn, maar zeker niet in een kerk. Toch bedankt voor de uitnodiging.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:32

Bij ons ging het trouwens afgelopen zondag over pesten. Tim Ribberink, Fleur Bloemen. En hoe wij als mensen kunnen/ moeten zorg dragen voor elkaar. Hoe ouderwets is dat?? ;)

Trouwens; tussen in de Kerk zijn en 'je kunstje doen' en luisteren en daadwerkelijk horen zit een groot verschil....

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:34

uryanne schreef:
Bij ons ging het trouwens afgelopen zondag over pesten. Tim Ribberink, Fleur Bloemen. En hoe wij als mensen kunnen/ moeten zorg dragen voor elkaar. Hoe ouderwets is dat?? ;)


Eerlijk? Ik vind het weinig vernieuwend. Onderwerp wat is uitgekauwd door de media en op ieder forum etc. Of er moeten hele nieuwe inzichten geboden kunnen worden, maar dat durf ik te betwijfelen.

Ik zeg niet dat ik het beter kan overigens, en ik benijd zoiemand die daar iedere week iets nieuws moet gaan staan vertellen zeker niet.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 09-12-13 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:35

Prima toch? De kerk heeft geld over blijkbaar, laat ze daar lekker een commercial voor maken :)

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:35

Vjestagirl schreef:
uryanne schreef:
Bij ons ging het trouwens afgelopen zondag over pesten. Tim Ribberink, Fleur Bloemen. En hoe wij als mensen kunnen/ moeten zorg dragen voor elkaar. Hoe ouderwets is dat?? ;)


Eerlijk? Ik vind het weinig vernieuwend. Onderwerp wat is uitgekauwd door de media en op ieder forum etc. Of er moeten hele nieuwe inzichten geboden kunnen worden, maar dat durf ik te betwijfelen.


Ik ben benieuwd of de ouders van beide jonge mensen dat met je eens zijn... Jammer dat je daar zo over denkt.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:38

uryanne schreef:
Ik ben benieuwd of de ouders van beide jonge mensen dat met je eens zijn... Jammer dat je daar zo over denkt.


Uiteraard niet. Voor de ouders kan er uiteraard niet genoeg over hun kinderen gepraat worden, over wat er met ze gebeurd is. Maar of dat ook daadwerkelijk zoden aan de dijk zet... Wie weet...

Ik denk dat je als kerk dingen hoort te vertellen die je als 'gewone sterveling' niet weet, niet zelf kunt bedenken. Inzichten die verder gaan dan wat je in een krant kunt lezen of bij het ontbijt kunt bedenken, komen met andere oplossingen voor wereldse problemen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:50

verootjoo schreef:
Mooi initiatief :)

En helemaal mee eens... De commercie claimt de kerst, maar de kerk heeft het verhaal en daar draait het m.i. om :j

@vjesta: het gaat er niet om mensen 'vast' in de kerk te krijgen. Het maakt mij persoonlijk echt niet uit of anderen ook naar de kerk gaan. Het gaat er wel om dat je mensen ervan laat weten, het echte kerstverhaal kan laten horen.


dat is ook maar een kwestie van perceptie/overtuiging...wat volgens de kerk het echte kerstverhaal is, is voor mij een leuke filosofische verhandeling maar daar houd het ook wel weer mee op...
ik ga toch maar voor het verhaal van voor de kerstening...

maar als ze geld over hebben, lekker laten gaan toch?
ik twijfel niet , dus mij zullen ze er niet mee overhalen..

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:57

Waarom zouden ze geen reclame mogen maken?
Helemaal prima.

Naar de kerk ga ik alleen als ze er een mooie uitvoering hebben van de Matthaus pasion of Johannes Pasion hebben.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:05

Anouk94 schreef:
Wat vindt Bokt hiervan? Valt dit al onder opdringen? Heeft het nut?
Ze maken reclame, als dit opdringen is is elk bedrijf opdringerig :))

Ik denk overigens niet dat dit veel mensen zal trekken, maar ach baat het niet dan schaadt t ook niet. :)

- Offline -

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:47

Anouk94 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Joh, wat nou dan. Opdringen? Waarom is een reclame voor de Keurslager geen opdringen en een commercial van de kerk wel? Net zoals je door die reclame van de slager geen vlees HOEFT te gaan eten, MOET je ook niet naar de kerk omdat ze reclame uitzenden. Of doe jij alles wat je in de reclame ziet? Ik vind het juist wel goed dat ze met hun tijd meegaan.


Relax, ik gaf nog niet mijn persoonlijke mening, maar gewoon wat vragen ter discussie.

Heeft niet zozeer iets te maken met 'relax' - ik word er weleens een beetje moe van dat als get woordje 'kerk' valt, er bijna altijd ook meteen 'opdringen' geroepen wordt. Waarom?
Buiten dat denk ik wel dat je het iets feller opvat dan ik het bedoeld heb.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 5 bezoekers