Het jaar van verhuizingen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 01:18

Dat was het wel voor ons.... Voor Shaggy erg vaak dit jaar, en voor mij ook een grote :D. Zal maar even een overzichtje maken per maand, is zoveel gebeurd ;).

Januari + Februari
Het waren koude maanden en sneeuwde vaak. We konden dus niet zoveel aangezien we alleen een buitenbak hadden. Maar we vermaakte ons wel met regelmatig bos/duin/strandritjes. Ook werd ik begin van het jaar getipt door een vriendin dat er in de buurt een stal vrij was waar ook weidegang mogelijk was, iets wat ik op mijn huidige stal onwijs miste, dus ja contact opgenomen met die stal en de eerste verhuizing van Shaggy was een feit (niet wetende dat er nog een aantal zouden volgen :') ).

Op de nieuwe stal konden ze lekker de hele dag naar buiten, in het winterseizoen nog samen in de paddock met zn nieuwe grote vriend maar in de zomer stond ie dan eindelijk weer lekker op het land. Dit was echt een topstal, had het er super naar mn zin! Hadden alles wat je maar nodig had, paddocks, weidegang, 20x60 buitenbaan, stapmolen en een luxe solarium. Shaggy en ik waren zeer content met deze verhuizing :o .

Eerste apart kennismaken met nieuw vriendje
Afbeelding



Maart, april, mei en juni
Het weer werd gelukkig wat beter en we konden de training weer beginnen. Ik heb een paar hele fijne lessen gereden en we begonnen weer wedstrijden te rijden, gelukkig konden we dat lekker dichtbij onder de man af :). Het ging steeds een stukje beter, alleen helaas haalde we nog geen puntjes... Maar we gaven niet op!

Ook hebben we deze maanden nog veel buitenritjes gemaakt, fotoshoot gedaan (helaas geen foto's van op laptop) en we hebben mee gedaan aan de Ripse Paardendagen (wat voor Shaggy weer een korte verhuizing betekende aangezien mijn bijrijdster op zondag meedeed en ik op maandagavond en het logistiek makkelijker was om hem voor twee nachtjes even bij de Ripse Ruiters te stallen).

Ook voor mij waren dit bijzondere maanden, mijn vriend ging op zoek naar een huis in Hellevoetsluis en ik mocht mee om te kijken. We waren sinds november samen en hij vond mijn mening ook erg belangrijk (toen wist ik nog niet dat ik er uiteindelijk ook snel zou gaan wonen :P). Maar goed leuk huis gevonden, bod gedaan en het werd van 'ons'. Erg leuk!

Vriendjes, kon er zo van genieten als ze zo stonden!
Afbeelding

Lekker genoten van strandritjes!
Afbeelding

Foto tijdens de les
Afbeelding

En natuurlijk ook wedstrijd...
Afbeelding

En hier waren we voor verhuist :)
Afbeelding

Sfeerfoto tijdens fotoshoot
Afbeelding


Juli + augustus
In juli kregen we de sleutel van het huis, ook zouden we op vakantie gaan naar Kroatië. Mijn bijrijdster ging tegelijk met mij op vakantie dus moest ik opzoek naar een andere oplossing voor Shaggy. Gelukkig kon Shaggy tijdelijk terecht bij mijn instructrice. In juli is Shaggy tijdelijk naar haar verhuist en hij heeft zich daar lekker vermaakt. Heeft lekker op het land gestaan, crosslesje gereden, buitenritjes gemaakt en lekker gedressuurd. Augustus hebben we hem weer opgehaald om hem naar zijn nieuwe stal te verhuizen. We hadden inmiddels al besloten dat ik na de vakantie zou gaan verhuizen naar Hellevoetsluis en dat we zouden gaan samenwonen :D.

Op de stal waar we nu staan hebben we echt alle denkbare luxe, twee binnenbanen, een hele grote box en in de zomer weidegang. Shaggy heeft het hier gelukkig ook super naar zijn zin en is dikke maatjes geworden met Stiek het paard van mijn vriend.

Luxe :o
Afbeelding

Samen met stiek op het land
Afbeelding

En lekker in de paddock!
Afbeelding


September + oktober
Het was even wennen op de nieuwe stal maar gelukkig hadden we al snel onze draai gevonden. In september maar weer een wedstrijdje gestart, het waren de koudbloeddagen dus die mochten we natuurlijk niet missen... Helaas hadden we net geen winstpuntje. Ook hebben we een oefenspringwedstrijd gedaan, daar deed pony het verrassend goed. Hij was super relaxed en vond het helemaal leuk!

Daarnaast maar op ontdekkingstocht gegaan in de omgeving, heb geen strand meer dus maar kijken wat de beste opties waren. Dus hebben we de polder en de Bernisse ontdekt. Ook geen verkeerde plek om te rijden (al moet ik bekennen dat ik strand wel mis....).

Bruggen getrotseerd, Shaggy vond ze helemaal niet spannend, kreeg nog de vraag of ik er vaker kwam....
Afbeelding

Het is geen strand, maar hier konden we ook prima energie kwijt!
Afbeelding


Knapperd!
Afbeelding

Afbeelding


November + december
Inmiddels een leuke instructie gevonden waarbij ik wekelijks les en steeds een stuk vooruit ga. Ook weer een wedstrijd gestart en dit keer met beter resultaat. Twee winstpunten en een persoonlijk puntenrecord. Wat was ik trots op pony en natuurlijk ook een beetje op mezelf!

Komende twee weekenden heb ik nog twee wedstrijden gepland staan, waaronder een selectie. Ik ben heel benieuwd hoe die het daar gaat doen!

Bedankt voor het kijken, pony gaat lekker uitrusten van al het verhuizen!
Afbeelding

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:33

Leuk overzicht Esther! Wel jammer dat je nu niet meer hier in de buurt staat, had best een keer met jou, Shaggy en Mazzel op pad gewild!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 01:42

Als ik ooit een trailer ter beschikking heb en een auto om het te trekken laat ik Shaggy in om een ritje te komen maken! Lijkt me ook gezellig om met jou en Mazzel een ritje te doen!

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:19

leuk overzichtje. Je heb bij Sandra Koelewijn gestaan toch?

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 09:22

Ja klopt, daar ben ik Januari heen verhuist en vond het echt jammer dat ik daar weg moest! Maar ja Shaggy in Noordwijk en ik in Hellevoetsluis had een beetje lastig geweest :P.

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:51

Grappig. ik zou daar in januari gaan staan 4 dagen voor verhuizen besloten te gaan samen wonen in roelofarendsveen, dus paard ook maar naar Roelofarendsveen verhuist.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 17:11

Hhahahaha heb ik toen waarschijnlijk dat plekje ingevuld ;).

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:24

Leuk overzicht en fijn dat je het zo naar je zin hebt op de nieuwe stek! Hij ziet er goed uit!

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 11:01

Dankje :).

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:28

Allebei een fijne plek gevonden zo te lezen :)

[o]
Winchester Z1* 14/03/2003-28/06/2012
Als ik Winchester heet, waarom noem je me dan altijd Chesniedoen??

[RIJ-ITP] Winchester@Fotoshoot meeting Zuid-Holland [RT-HAW] Winchester @ debuut L2
Evanity (Uphill x Farrington)

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:35

Leuk overzicht Es. Shag heeft zijn draai wel gevonden zo te zien.

(Jammer dat we niet een keer samen een buitenritje kunnen doen O:), omgeving ziet er toch best mooi uit)

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 20:42

Zeker! Bernisse is nog best aardig, maar moet ook wel een stuk door de polder om er te komen :P. Maar dat is het wel waard!

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:45

evdpanne schreef:
Als ik ooit een trailer ter beschikking heb en een auto om het te trekken laat ik Shaggy in om een ritje te komen maken! Lijkt me ook gezellig om met jou en Mazzel een ritje te doen!

+:)+ leuk +:)+

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 08:53

Gaat misschien even duren, maar zou me echt heerlijk lijken :), mis het strand enorm!

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

Maybritt90

Berichten: 563
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Valkenburg

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:02

Leuk overzichtje. En fijn dat het zo goed gaat met jullie saampjes. Lekker zo door gaan ;-)

Fiable Ami, betrouwbare vriend ♡ always and forever. ♡Fin♡
Tender L1 +9

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Het jaar van verhuizingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 11:36

Dankje :).

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers