Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 18:54

Ollo! Ik had enkele dagen geleden dit topic geopend.
Ondertussen heb ik zaterdag mijn paardje eindelijk weer kunnen uitlaten :). Eerst in de bak, waar hij 3-4 keer heeft gebokt, maar niet echt gek heeft gedaan en daarna op de weide, waar hij meteen is beginnen te grazen. Er zat dus een blokkade aan zijn heiligbeen.
Vandaag heb ik hem, zoals mijn osteo me had aangeraden, eventjes met bandages op de achterhand gelongeerd (zie vorig topic), en dat ging best goed. Het probleem wat we bij de blokkade hadden is dat ie in galop heel erg met zijn hoofd ging zwaaien, dat heeft hij vandaag dus niet gedaan.
Maaaaar... Nu viel hij mij dus op dat hij op de plek van zijn heiligbeen nu een soort van "kuil" heeft. Zijn achterhand is dus niet mooi rond. Het begint rond, dan komt het kuiltje en dan gaat het terug rond. Mijn osteo zei me dat zolang alles rondom het heiligbeen zacht is (bij de blokkade was alles steenhard) er geen probleem is. Nou alles is nog steeds mooi zacht, maar ik vind die kuil toch maar vreemd hoor..

Hij lijkt er totaal geen last van te hebben, maar ik vroeg me toch af als dit normaal is.
Heeft iemand hier ervaring mee? (ik zal morgen een foto proberen te uploaden)
Alvast bedankt! :wave:

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 20:28

Heeft echt niemand hier ervaring mee? :/

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:17

Je plaatst dit topic onder etenstijd en je verwacht dan gelijk antwoord? beetje geduld mag best....

Als ik jou was zou ik gewoon de osteo even bellen en overleggen, die heeft je paard gezien en weet het beste wat je kunt doen. Ook is het nogal kort na de behandeling dus is er nog niet veel zinnigs over te zeggen.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:24

Niet iedereen eet op hetzelfde uur >;)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:30

en ook niet iedereen zit evenveel op bokt

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:34

Ik wou zeggen. Net als Cissy, Niet iedereen weet antwoord op jou vraag. Ze moeten maar net even jou topic zien. Wacht rustig af. Er komt vanzelf wel een antwoord.

Ik zou gewoon even je osteo bellen en advies vragen :)*

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:52

het kuiltje hoort er te zitten, maar bespiering bepaalt of het duidelijk zichtbaar is of niet. Mijn pony had net hetzelfde, heiligbeen wat gekanteld en wat scheef. hij had ook echt plasproblemen, kon zn plas moeilijk ophouden na het rijden, dan had ie zeg maar zn knieen eronder zitten. na het losmaken niet meer. nu een paar maand later wordt de bespiering beter en het kuiltje ziet er al veel normaler uit

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Terug opnieuw blokkade heiligbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:55

Oh, ik was dit topic al vergeten!
Toch bedankt voor je comment Cemlys, ik heb met de osteo gebeld en zij zegt hetzelfde als wat jij nu zegt, dus ik ben gerust gesteld :)