Studeren in Groningen (met paard!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
W0PPY

Berichten: 579
Geregistreerd: 30-11-08

Studeren in Groningen (met paard!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 11:38

Dag Bokkers :D

Ik ben er uit. Volgend jaar ga ik communicatie studeren aan de Hogeschool in Groningen!
Ik kom zelf uit de omgeving Amsterdam, dus een hele onderneming zal het wel worden. En uiteraard moet het paard mee!
Nu zijn er hier op Bokt vast meer "Groningers" te vinden. Wellicht zelfs mensen die er studeren, met paard?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Waar hebben jullie je paard staan? Hoe liggen de prijzen voor pensionstallen in Groningen en wat kun je daarvoor verwachten? Ik ben benieuwd, ik heb er in ieder geval zin in :D

Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:41

Oh wat leuk zeg!
alvast veel succes met je opleiding,

Bij mijn vorige stage stond ook een paard van een meisje die in groningen studeerde,
alleen was die stalling niet zo goedkoop .. :=
Er zijn hier genoeg 'goedkope' stallen, op veel moet je wel veel doen, maar als je goed zoekt, is er ook wel stalling te vinden voor 160-200 euro waar voor je gemest/gevoerd wordt etc.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:43

Groningen is sowieso goedkoper dan de Randstad :j Ik heb mijn paard bij mijn ouders staan, maar weet dat er veel goede stallen op fiets/bus/autoafstand zitten :) (Haren, Glimmen, Onnen)
Ik zou dan eerder voor het zuiden van de provincie kiezen als je van buitenrijden houdt, omdat je daar veel mooiere mogelijkheden hebt :)
en wil je je paard juist veel buiten/altijd buiten. of op stal? wat voor eisen heb je aan een stalling :)

W0PPY

Berichten: 579
Geregistreerd: 30-11-08

Re: Studeren in Groningen (met paard!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 11:49

Dat is inderdaad ook een van de redenen dat ik die kant op ga voor mijn studie!
In amsterdam op kamers met een paard is werkelijk waar onbetaalbaar, dat is in Groningen een stuk haalbaarder om het zo maar te zeggen.
Mijn eisen aan een stalling.. Ik vind het belangrijk dat hij veel buiten komt. Mocht ik het dan een dag echt niet redden ivm studie, dat hij dan toch de benen voldoende heeft kunnen strekken. Om die zelfde rede zou het fijn zijn dat hij gemest wordt en binnen/buiten gezet wordt. Een bak is daarnaast ook een vereiste, maar een buitenbak voldoet prima, ik ben niet zo'n luxepaardje en t ponykind ook niet :D Binnenbak mag natuurlijk, maar is zeker niet "nodig".

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Studeren in Groningen (met paard!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:39

Ik heb gestudeerd in Groningen (woon er nu nog, heb er een baan) en paard is na drie jaar meegekomen. Heeft eerst in Onnen op een hele basic stal zonder voorzieningen gestaan, toen verhuisd naar Noordlaren waar we een stuk meer hebben en kunnen. Prijzen lopen erg uiteen, het is maar net wat je wilt/zoekt en verwacht.

Groningen is een supertoffe stad, en er zijn genoeg mogelijkheden om je paard betaalbaar én goed te kunnen stallen. Welkom! :D

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:22

Ik ga even meelezen...
Mij lijkt de studie MBRT heel leuk... Helaas ook alleen in Groningen en Enschede (en inHolland maar da's geen optie voor mij eigenlijk), dus dan zit ik waarschijnlijk met hetzelfde probleem.

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Re: Studeren in Groningen (met paard!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:30

Ik studeer ook in Groningen en heb er ook een aantal jaar gewoond. Heb paard op twee stallen gehad, beide kan ik niet echt aanraden, maar er was weinig keus met een hengst. :) Nu woon ik in Duitsland en heeft paard een geweldige plek! Stallen zijn zeker goedkoper dan in de randstad. Op een stal betaalde ik 175 en dit was inclusief voeren en mesten en buiten zetten. Op andere stal 220, dat was inclusief voeren en mesten, maar je moet daar zelf je paard buiten zetten en in de winter is daar eigenlijk weinig mogelijkheid voor.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:19

Ik weet niet of je al een kamer hebt, maar in een dorp hier in de buurt kun je een kamer huren bij een pensionstal. Was mooi luxe en netjes enzo. Weet niet of dat nu nog beschikbaar is. Het is ong 40 min met de trein vanaf Groningen.
Stond een paar weken geleden op marktplaats.