Gezocht: dé singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 10:11

Hallo :wave:

Mijn haflinger begint last te krijgen van plekjes en ik merk dat het aansingelen niet zo prettig meer is. Daarom heb ik besloten een andere singel te proberen. Ik zie echter door het grote aanbod niet meer welke ik moet kiezen. Sommige singels zijn best prijzig; dat heb ik er best voor over als het goed is, maar voor ik een x bedrag uitgeef wil ik graag eerst wat vergelijkend warenonderzoek.

Lastig is daarbij dat hij max. 45 cm mag zijn :P
Daarnaast is ze erg smal tussen de benen, het scheerapparaat kan er niet tussendoor..

En als je dan denkt dé singel te hebben gezien, begint 'ie pas vanaf 55 cm -O-
Ik rijd op het moment met een neopreen singel.

Ik heb van de ruitersportzaak al een Tekna kunstlederen singel meegehad, deze is echter rond aan de bovenkant bij de gespen en zit dus al tegen haar benen aan..
Het fijnst lijkt mij iets met uitsparing bij de benen. Een bontje wil ik houden als laatste redmiddel, omdat ik mij afvraag of het wel beter wordt als ik er nog meer in dat kleine stukje onder de buik plaats..

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe


Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:16

Ik heb een speciale singel van Kentaur Geneva voor mijn haflinger. Ik zweer erbij! Ligt perfect en zorgt niet voor rare plekken.

Afbeelding

De vorm zorgt gewoon voor een perfecte ligging waardoor het zadel ook niet meer zal schuiven en idd wat uitsparing bij de voorbenen. :)

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:22

Waar ik echt hele goede berichten over hoor is de fairfax. Zit een prijs aan , maar je mag m uitproberen en ik heb er echt al veel mensen en paarden blij mee gezien

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:27


Marena van Steenbergen, M1+8

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 10:35

Aartje schreef:
Ik heb een speciale singel van Kentaur Geneva voor mijn haflinger. Ik zweer erbij! Ligt perfect en zorgt niet voor rare plekken.

[ Afbeelding ]

De vorm zorgt gewoon voor een perfecte ligging waardoor het zadel ook niet meer zal schuiven en idd wat uitsparing bij de voorbenen. :)


Deze ziet er heel fijn uit! Als ik hem google krijg ik alleen Duitse en Engelse hits, en daar begint 'ie vanaf 50 cm -O- De kans dat dat past is zeer klein, dan laat je hem niet zomaar even verzenden met een grote kans dat je nog eens die verzendkosten hebt..

knollentuin schreef:
Waar ik echt hele goede berichten over hoor is de fairfax. Zit een prijs aan , maar je mag m uitproberen en ik heb er echt al veel mensen en paarden blij mee gezien


Ik ga eens googlen, dankjewel!

Rianne_ schreef:
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html
Deze singel is mij heel goed bevallen :) En begint vanaf 45 cm.


Bedankt!

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:40


Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 10:43

Rije schreef:
Deze beviel mij en narrige merrie erg goed: http://www.dochorse.nl/eric-le-tixerant ... ingel.html

In bruin te verkrijgen vanaf 45 maar elders in het land misschien ook in zwart wel in die maat.


Dat gaat niet passen tussen de voorbenen van mijn haflinger.. daar past amper een vuist of borstel tussendoor..
Toch bedankt voor je suggestie

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:46

Fairfax, en dan de narrow. zit een aardige prijskaart aan maar is voor ons iedere cent waard!

Uit het oog, maar nooit uit het hart
Jax, Apache x Jazz, L1+10 PR: 218
Aram, Arabische volbloed ZZ-Licht+10 PR: 240, ZZ-Zwaar gestart, geen winst.

Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:54


~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:03

Pippaa schreef:
De singel van barefoot is echt super zacht! En nog niet eens verschrikkelijk duur. Misschien is dat wat voor je? http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ingel.html
Ik vond de Rossner (Divoza) van hierboven nog vrij hard...

Zou alleen uitkijken met elastiek. Voor mij geen (volledig) elastische singel meer :n
Het elastiek van mijn BF singel (stretch & breath) begon helemaal te bobbelen, na een halfjaartje gebruik.

De Rossner is na 1 of 2x gebruik trouwens wel soepel, is mijn ervaring.

Marena van Steenbergen, M1+8

Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:05

Maar deze is niet volledig elastiek hè en er zit nog leer onder wat tegen de buik ligt. En daarbij zijn alle stretch & breath singels die dit hadden toch weer terug genomen?
Ik heb de dressuur singel maar kort gebruikt omdat ik een c-vormige singel moest hebben, maar ik was er verder zeer over te spreken. Over dat bobbelende elastiek kan ik dan ook niks zeggen.
Laatst bijgewerkt door Pippaa op 09-12-13 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:06

Daarom staat volledig ook tussen haakjes :)
Ja, die zijn teruggenomen. BF heeft een super service, maar dan ben je alsnog je singel kwijt he ;)

De Rossner comfort vond ik ook wel fijn door de vorm, geeft toch wat meer ruimte bij de benen.

Marena van Steenbergen, M1+8

Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:09

O sorry, te snel gelezen ;)

Ik vond de Rossner juist best hard en stevig, dan vind ik de singel van Kieffer die er op lijkt veel zachter :o Maar die is er niet in 45 cm. http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... fort-zwart
Ik heb die kieffer nu, maar ik had er juist wel weer graag wat elastiek aangehad ;) Smaken verschillen!

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Swift
Berichten: 2091
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:10

Ik heb hele goede ervaringen met de vol elastische FRA en Westip singels. Die zijn er ook heel kort te krijgen (onze C-pony heeft er eentje van 35 cm). Het elastiek van deze singels blijft ook na intensief gebruik goed. Verder zijn de singels er plat wat ik zelf ook heel fijn vind. En het grootste pluspunt is dat de zadels stabiel blijven liggen op beide schuifgevoelige pony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:24

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Haflinger, ook omdat zij inmiddels wat afgeslankt is en tegenwoordig overtollig vel heeft bij haar benen. Ik raad je de Kieffer Air Tex aan, zie dat hij nu zelfs in de aanbieding is voor € 39,50 --> http://shop.reiterhofcuxland.de/rc123/p ... roduct=908 (heb hier al vaker besteld en goede ervaringen mee). Ik heb de singel in 40 + 45 + 50 cm liggen. Kwaliteit blijft ook erg goed, ondanks dat ik er intensief mee rijd en vaak in zout zeewater / wasmachine gaan. Mijn eerste singel heb ik nu alweer 5 jaar in gebruik en ik merk nu pas de eerste slijtage eraan (klein scheurtje in randje). Wel trek ik altijd na aansingelen even de beentjes naar voren.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:31

Joukje_04 schreef:
Rije schreef:
Deze beviel mij en narrige merrie erg goed: http://www.dochorse.nl/eric-le-tixerant ... ingel.html

In bruin te verkrijgen vanaf 45 maar elders in het land misschien ook in zwart wel in die maat.


Dat gaat niet passen tussen de voorbenen van mijn haflinger.. daar past amper een vuist of borstel tussendoor..
Toch bedankt voor je suggestie


Hij ligt niet tussen de voorbenen, maar op het borstbeen van je paard. De Arabier waar ik hem voor gebruikte heeft precies wat jij schetst, maar dat was met deze singel geen enkel probleem.

FRA singel vind ik erg scherp aan de randen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:45

Een eenvoudige neopreen singel? Mijn paard heeft met zo'n singel geen last van plekjes.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:58

Mijn laatste zadelmaker vertelde mij dat de wondjes bij mijn vorige paard die alleen door een leren singel kwamen, toch het resultaat moesten zijn van een zadel die niet goed genoeg zou passen...

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 12:07

it_is_me schreef:
Een eenvoudige neopreen singel? Mijn paard heeft met zo'n singel geen last van plekjes.


Daar rijden we nu al mee :)

sneeuwpop schreef:
Mijn laatste zadelmaker vertelde mij dat de wondjes bij mijn vorige paard die alleen door een leren singel kwamen, toch het resultaat moesten zijn van een zadel die niet goed genoeg zou passen...


Mijn zadel is zeer recent helemaal nagekeken en helemaal goedgekeurd. :)

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:17


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:19



Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 15:31

CK88 schreef:
http://hipponet.be/index.php?item=&acti ... 25&lang=NL

Dit schijnen hele fijne singels te zijn, maar helaas ook alleen in maat 50 en langer. Misschien kunnen ze ze wel bestellen als je er heen mailt :)
CK88 schreef:
Excuses! Bovenstaand hebben ze dus wél in kleine maten, zie onderaan de pagina. Ik denk perfect voor de singelwondjes van je paard :j

http://hipponet.be/index.php?item=07_-m ... 64&lang=NL


Die hadden ze ook bij de plaatselijke ruitershop, daar ging het inderdaad vanaf 55.. Thanks!

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Gezocht: dé singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:37

Ikzelf heb hele goede ervaringen met de fairfax singel. Loopt hier ook een topic van op bokt. Ik had ook de narrow omdat mijn paard ook smal was, paste net een scheerapparaat tussen. Singel is wel 300 euro maar je mag hem proberen voor een week. Wij hebben hem zelfs mogen retouneren omdat we ons paard in geslapen is. Hadden de singel toen een week of 3. Echt super service. Deze singel moet je ook een cm of 5 a 10 langer nemen dan normale singels.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:00


JILDAU HET HEEFT ZO MOETEN WEZEN


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers